1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742216 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Carl Lejonkräk:Förra säsongen lämnade han dörren lite på glänt för försvagningar istället. 

Carl Lejonkräk:

Aha han spikar truppen men ändå inte. Klara besked där du.

Johan Norrström: Sundlöv brukar spika tidigt även om han alltid lämnar dörren lite på glänt för förstärkningar.

Carl Lejonkräk:

Måste vara lockoutsäsongen 04/05 du syftar på. Annars brukar ju Sundlöv vänta länge med att spika truppen.

70 Rodrigues: nej jag är inte sugen på Sundlöv.

Carl Lejonkräk:

eller efterblivna.

Carl Lejonkräk: Visst fan är du lite småsugen på Sundlöv ;-)

Hedblom1975:"Alltid samma sak! Brynäs värvar sist och får dom överblivna!"

Normalt brukar ju Sundlöv vara bland de första att spika truppen......

Baronen:

Samma här! Alltid samma sak! Brynäs värvar sist och får dom överblivna!

foppa78:

Slår vad om att vi snart hör en ursäkt som går ungefär så här:

- Att hitta en likvärdig ersättare till en så unik spelartyp som Daniel Widing är nästan omöjligt.

- Men vi tror mycket på Den här killen. Visst har han haft otur med skador de senaste säsongerna, men efter operationen i juli tror vi att han kan bidra med mycket i Brynäs i framtiden.

- Ge honom lite tid bara....

70 Rodrigues: Ja till skillnad från Brynäs så är ju SAIK ett lag som ständigt satsar på att bli bättre!

Davey_22: iofs så slog han ju poängrekordet i förra slutspelet.

70 Rodrigues: Intressant med Holloway, han producerade sjukt bra i grundserien men var en statist i slutspelet. Tror han är lite mjuk mentalt. Bara en känsla.

atilla: Ska han "fru" plugga lär det väl bli 3 år misstänker jag? =)

Linus Wickman: Någon som vet hur långt kontrakt kilström kommer ha? Jag tycker det är en kanonvärvning och ser gärna ett kontrakt längre än ett år...

Trots uppvaktning från bla KHL så väljer Holloway att stanna i Skellefteå AIK.

Zettergren:

Annars har jag 1-9 mot SAIK ni kan få kolla på. Ligger liksom närmare i tiden. :)

Baronen: tror kilström blir presenteras på måndag, så du får stå ut.

Nej, nu måste något hända. Jag är uttråkad..

Carl Lejonkräk:

det gör du rätt i,det skall jag också göra på youtube så här på dagen 1 år sedan guldmatchen. Ljuva och oförglömliga minnen.

munkas:  Ja man toppar laget direkt och går ner på 3 kedjor! ;)

Redigerad kommentar

Johan Norrström: vi minns väl alla Boorkens jättetrupp för några år sedan. Nästa säsong kommer ett nytt koncept testas, nämligen en minimal trupp bestående av 9 forwards och 7 backar. Spännande!

Zettergren: jag ska titta på guldmatchen nu, den ligger på hårddisken.

Zettergren:

All in the past. Nä det är Slow Season. Silly blir det i samband med att nyförvärven presenteras. Lite som när Robin Rahm presenterades i Juli förra året. :)

HappyX3: Hmm

Johan Norrström:

Eller Gold season.

Än så länge är vi stolta svenska mästare.

Nästan på dagen 1 år sedan den där ljuvliga guldkvällen i Gävle.

I värsta fall bara några timmar till och i bästa några dagar till vi är mästare

Mot sm-guld 14  13/14

70 Rodrigues: Vi har prestenterat Alexander Lindgren som nyförvärv och förlängt med Honken! ;)

70 Rodrigues: Ja men det skulle ju vara lite känsligt om Sundlöv presenterade Holloway redan nu.. =)

Johan Norrström: Brynäs är nog det enda utslagna lag som inte har presenterat något nyförvärv?

Borde inte denna tråd döpas om till Slow Season?

Huss:

Leksand - Brynäs i premiären den 14 September ;)

Zzz: Vilket är jättebra, sen har vi väl en 6-7 gamla Brynässpelare där också.
Skall bli intressant att följa de unga killarna Näsman, Bergqvist och Larsson.

mattias - 74: Det var väl på tiden efter 87 återtåg...

Johan Norrström:

Ja fast med Salo vid rodret har dessa medelmåttor tagit ett rejält kliv ;)

mattias - 74: Salo vill inte ha medelmåttor? Ja då får han ju byta ut hela truppen eftersom er ende stjärna lär försvinna till NHL :-)

mattias - 74: Hela Leksands IF består ju av medelmåttor :-)

mattias - 74:

Annars har väl Leksand varit medelmåttornas högborg i många år.

mattias - 74: Nordqvist hade gjort ett bra jobb hos er. Salo verkar inte vara så intresserad av att ta in spelare med rutin, men jag tror att Nordqvist skulle fylla en vilktig funktion hos er om det börjar blåsa snålt. Då behöver era unga spelare någon att hålla i handen.

Men nu blir han ju kvar hos så vi får hoppas att han gör en bättre säsong så får Salo betala dyrt säsongen efter istället =).

Zzz:

Salo vill inte ha medelmåttor ;)

mattias - 74: Ja vem vet =).

Tycker det är bättre att Leksand tar honom, sen kan vi göra en bra deal på Nordqvist också.

Zzz:

Kanske är Sundlöv intresserad av att ta tillbaks Daniel Hermansson ;)

Huss: Jag läste någonstanns att Masken var intresserad. Enligt EP är även Almtuna ett alternativ. Det står i samma artikel att Brynäs kommer att påbörja ett sammarbete med Almtuna.

Huss:

Då blir det Almtuna då eftersom Niklas Eriksson tränar laget nu och det var en artikel i UNT om det igår där Hanses var intressant.

mattias - 74: Iofs Leksandsnyheter men VIKs sportchef säger att Hanses inte ligger högt upp på deras målvaktslista. Alltså lär han inte hamna i VIK.

Linus Wickman:

Jo lite ironisk, men samtidigt är det ju precis så det brukar se ut. Dessutom har man ju gett Alexander Lindgren A-lagskontrakt. Han tar ju upp en lönepost i spelarbudgeten. Så det är inte tre nya forwards utan fyra.

Johan Norrström: ironisk eller inte?

atilla: klart wykp

Linus Wickman:

Skador? Då ersätter man väl med killar från juniorlagen? Eller? Alternativ värvar någon som inte platsar hos konkurrenterna.

Brodin fortsätter att producera i Finland! Har gjort 1-0-målet i final nummer 2. Många gamla bekanta i finska finalen ser jag, t ex Dale Clarke och Markus K!

Verkar som det är klart att järnkrok åker över nästa säsong. Hittade detta på aftonbladet.

Brynäs åkte ut i fyra raka matcher i SM-kvartsfinalen mot Skellefteå.

Men för Calle Järnkrok, 21, fortsatte säsongen i Detroits farmarlag Grand Rapids Griffins där han gjorde tre assist på nio matcher.

– Svårt att komma in så där, det var annorlunda, säger Järnkrok till Sportbladet och låter inte helt nöjd med sin korta tid i AHL.

Men han fick åtminstone smaka på det hockeyliv som väntar nästa säsong – för nu är han förlorad för Brynäs.

– Det verkar så. Jag åker dit nästa säsong och försöker slåss om en plats, så mycket vet jag, säger Järnkrok.

Nu har han anslutit till Tre Kronors trupp för dubbelmötet med Tyskland i helgen och slåss för en plats i VM.

/Linus Norberg

« · 1577434 · »