Hedblom1975:"Alltid samma sak! Brynäs värvar sist och får dom överblivna!"
Normalt brukar ju Sundlöv vara bland de första att spika truppen......
Baronen:
Samma här! Alltid samma sak! Brynäs värvar sist och får dom överblivna!
Carl Lejonkräk:
det gör du rätt i,det skall jag också göra på youtube så här på dagen 1 år sedan guldmatchen. Ljuva och oförglömliga minnen.
Redigerad kommentar
Johan Norrström:
Eller Gold season.
Än så länge är vi stolta svenska mästare.
Nästan på dagen 1 år sedan den där ljuvliga guldkvällen i Gävle.
I värsta fall bara några timmar till och i bästa några dagar till vi är mästare
Mot sm-guld 14 13/14
Zzz: Vilket är jättebra, sen har vi väl en 6-7 gamla Brynässpelare där också.
Skall bli intressant att följa de unga killarna Näsman, Bergqvist och Larsson.
Johan Norrström:
Ja fast med Salo vid rodret har dessa medelmåttor tagit ett rejält kliv ;)
mattias - 74: Nordqvist hade gjort ett bra jobb hos er. Salo verkar inte vara så intresserad av att ta in spelare med rutin, men jag tror att Nordqvist skulle fylla en vilktig funktion hos er om det börjar blåsa snålt. Då behöver era unga spelare någon att hålla i handen.
Men nu blir han ju kvar hos så vi får hoppas att han gör en bättre säsong så får Salo betala dyrt säsongen efter istället =).
mattias - 74: Ja vem vet =).
Tycker det är bättre att Leksand tar honom, sen kan vi göra en bra deal på Nordqvist också.
Huss:
Då blir det Almtuna då eftersom Niklas Eriksson tränar laget nu och det var en artikel i UNT om det igår där Hanses var intressant.
Verkar som det är klart att järnkrok åker över nästa säsong. Hittade detta på aftonbladet.
Brynäs åkte ut i fyra raka matcher i SM-kvartsfinalen mot Skellefteå.
Men för Calle Järnkrok, 21, fortsatte säsongen i Detroits farmarlag Grand Rapids Griffins där han gjorde tre assist på nio matcher.
– Svårt att komma in så där, det var annorlunda, säger Järnkrok till Sportbladet och låter inte helt nöjd med sin korta tid i AHL.
Men han fick åtminstone smaka på det hockeyliv som väntar nästa säsong – för nu är han förlorad för Brynäs.
– Det verkar så. Jag åker dit nästa säsong och försöker slåss om en plats, så mycket vet jag, säger Järnkrok.
Nu har han anslutit till Tre Kronors trupp för dubbelmötet med Tyskland i helgen och slåss för en plats i VM.
/Linus Norberg