Kahn:
Är det ens möjligt för Brynäs att värva Forsberg? Jag är osäker på det, han är ju kontrakterad av Nashville så enda möjligheten att han skulle spela i ES vore isåfall att han lånades ut, men hur ställer det sig till det nya NHL-avtalet? Som jag förstått skrivningen i det gamla avtalet är den enda klubb som har möjlighet att låna in honom den klubb som hade kontraktet på honom i Sverige, dvs Leksand. Har det ändrats eller missar jag något annat här?
Håller för övrigt med dig om hellre en bra svensk än en likvärdig transatlant, tycker dock inte Forsberg är något för Brynäs.
Kahn: Jag tycker det är milt sagt konstigt hur säker man kan vara på att en spelare som varit i en klubb kommer att återvända per automatik efter 1 utflykt till annan klubb. Skulle detta gälla så kan jag inte vänta på att Johan Larsson återvänder till BIF efter sin utflykt till AHL/NHL. Ingen annan klubb kommer ju att buda på honom enligt vissa här inne. Han är ju URBRYNÄSARE som gått genom juniorleden.
Tror inte ett dugg på detta resonemang.
Kahn: Jag älskar utländska inslag i Elitserien, speciellt transatlanter som ofta ger injektioner i sina lag genom sin inställning. Jag ser hellre billiga bra spelare än dyra dåliga spelare oavsett natiionalitet)
Brynäslegenden: Var vänlig förklara tydligare dina tankar om denna värvning :-)
Kihlström och Brodin skulle kanske vara klara enligt samma princip :-)
Brynäslegenden: Vi blir väldigt begränsade i "nyförvärv" om vi inte kan ta spelare som kommer från andra föreningar.
Forsberg behöver bygga kilon innan han blir helt ordinarie i Predators.
Hoppas att vi kan "värva" Järnkrok. Han är ju Brynäsare och behöver nog bygga lite mer kilon.
Undrar hur MS tänkte när han värvade Ekholm. Han är ju från Mora, inte från BIF. MS borde inte ha försökt värva honom :-).
Kvar att ta in till truppen : 1 st skottränare
1 st back ( Ekholm eller Rundblad)
2 st forwards ( Forsberg och Omark)
Och ja, jag vet att jag är optimistisk!
Siktar högt, som vår sportchef MS bör göra.
Linus Wickman: Jag har för mig att det är som så att det är datumbaserat och inte beroende på vilka lag som har åkt ut eller inte. Men vad det datumet är vet jag inte beroende på en eller flera av följande anledningar:
Jag har glömt det.
Jag har aldrig vetat
Min hjärna klarar max av x antal minnesplatser och de är sedan länge förbrukade.
Med en viss generalisering kan man säga att det finns tre intressant spelartyper bland forwards:
- Playmakers (spelfördelare)
- Målskyttar
- Brunkare (slitvargar)
Det jag anser Sundlöv och Brynäs i första hand bör läggar pengar, tid och möda på är att vaska fram TVÅ riktigt bra playmakers, en till förstakedjan och en till andrakedjan. Denna spelartyp är "stommen" i en offensivt framgångsrik kedjeformation. Ofta har de lagen som är framgångsrika och når långt i slutspel också de bästa spelfördelarna.
Målskyttar, så som Harju, Widing, GYNGE mfl levererar inte utan en skicklig playmaker som kedjekamrat. Dessutom kan spelare som man minst anar på förhand börja ösa in mål om de plaseras jämte någon med bra öga för spelet.
Brunkare är den spelartyp jag anser Brynäs redan förfogar över (bla Ollas, Granström, Enterfeldt, mfl) och bör därför heller inte värva fler av. I synnerhet inte om Brodin kritar på!
Tack för kaffet.
The gallion: Brodin kan bli klar imorgon, spelar just nu den sjätte matchen i finalserien och leder med 3-2 i match-serien och så leder de med 2-1 efter första perioden (Brodin har gjort ett mål!!!).........
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Då hade man rätt igen då.... Jag sa att Lukas skulle rita ett kontrakt innan MRMADHAWK sa de. Insyn kallas de!
------
MV:
Holmqvist - Rahm/Johansson
Kommentar:
Jag vet att Brynäs tror extremt mycke på Johansson o jag blir inte alls förvånad om han gör en "Markan"
Backar:
Gunderson - Jacobsson
Bertilsson - Djoos
Sundqvist - Kihlström
Persson - Nörstebö
Löf
Kommentar:
Fyra bra backpar, jag är inte de minsta orolig.. speciellt inte när Djoosen o Nörstebö kommer blomma ut rejält.
Kedjor:
Lindholm - Järnkrok - Gynge
Sundh - NY - Rödin
Harju - Enterfeldt - Ollas
Thuresson - Granström - Brodin
Molin o Lindgren
PP1:
Gunderson
Järnkrok
Lindholm
Rödin
Enterfeldt
PP2:
Bertilsson/Djoos
NY AHL
Gynge
Harju
Thuresson
BP1:
Lindholm - Calle
Sundh - NY AHL
Ollas - Enterfeldt
Brodin - Granström
Calle blir kvar! Skeppa Nordan o Basse! Sundh, Rödin, Brodin är klara.
Vet att Micke ligger hårt på Gynge där man har en riktig målspruta. De sägs dessutom vara klart med minst en trasatlant.
Summa sumarum:
Jonsson - Kihlström
Berglind - Nörstebö
Styrman - Bertilsson
Widing - Gynge
Nordquist - NY från AHL
Lauritzen - Rödin
Lavander - Brodin
Johansson - Sundh
Peja: Har sett Linder live kanske 10 gånger och då mest i allsvenska sammanhang och jag begriper lika lite som du.
Vi får väl se.