1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742175 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14

70 Rodrigues:

Är det så troligt att det finns spelare att knyta till Brynäs nu, spelare som är så bra så dom egentligen har ambitionen att värvas till nåt NHL-lag?

Att dom inte redan kritat på för Brynäs beror alltså på att Sundlöv är för snål... kan det verkligen stämma? Hur mycket kan det va rimligt att spendera på en som hellre vill till NHL?

Är det nån som har exempel på vilka spelare det skulle kunna va?

Gavva: En riktigt bra värvning av Växjö.

Rumpelstiltskin: borde vi vara spekulanter på honom menar du?

Gavva: och vi sitter och väntar på atombomben som Sundlöv ska släppa... Det här kan vara den tråkiagste sily season som jag har upplevt, händer fan ingenting i Brynäs väg...

Cory Murphy klar för Växjö.

www.eliteprospects.com/player.php?player=3583

Jajjen: Den tesen kommer vi säkert se framöver när det verkar vara kloka personer som numera finns i såväl ledningen inom "företaget" samt ledningen inom "sport".

Jajjen: Taskigt utbud?

Linus Wickman: Bern och Frölunda brukar ju vara publiktopparna i Europa. Frölunda är alltid publikbäst i Sverige.

Att göra dåliga affärer och ha taskig ekonomi är inte samma sak. Frölundas intjänandeförmåga är förmodligen bäst i hockeysverige pga. det jag skrev tidigare. Stora utgifter men ännu större inkomster över tid. Dom har alltid haft skitlag men publiken och sponsorerna kommer ändå, lex storstad med taskigt utbud. Hade Frölunda haft kloka gubbar i ledningen skulle dom dominera svensk hockey.

Jajjen: därför arenan är den största kanske? Inte några bra publiksiffror precis

Jajjen: ja jag är medveten om det, men det var en minskning från tidigare är. Publiken har minskat(vilket jag trodde du visste). Klubban har satsat fel och haft glott flera banklån, vilket jag kan länka till dig om du tror Frölunda har det så bra ekonomiskt.

Jajjen: Mittåt - Frölunda snittade 8.600 i grundserien, över 20% mer än nästa lag. 11.000 snittade man i slutspelet.

Linus Wickman: Hur kan du tro det? Frölunda snittade nästan 11.000 åskådare i år (ett dåligt år). Göteborgs enda riktiga representant inom ishockeyn. Stan har en halv miljon invånare och motsvarande storlek på näringslivet. Frölunda har ekonomiska muskler som Brynäs bara kan drömma om. Framförallt har Frölunda råd att ha klantskallar i ledningen. Det har inte ett budgetgäng som Brynäs.

Linus Wickman: Ahnelöv var jag lite förvånad över att vi kunde buda hem på det viset.

Konkurssnacket är däremot en mediavinklad historia. Det finns fortfarande pengar men FHC håller på att gå igenom ett stålbad för att förbättra ekonomin. Däremot har vi givetvis inte den finansiella styrka som vi haft tidigare. Alla de pengar ligger tyvärr låsta i träningsanläggningen Campus.

Dragan 2k: det är sant, men en spelare som ahnelöv, övergångspengar för juniorerna från allsvenskan. Trodde att Frölunda var nära konkurs, laget är väldigt stort. För att inte tala om utköpningarna av spelare.

70 Rodrigues: gissar på att Sundlöv tar in en om någon vecka och sedan väntar ut den andra spelaren, vilket som kan bli riskabelt.

Linus Wickman:Ha råd och råd. De är inte direkt superdyra spelare som plockas in.

Linus Wickman: Brynäs har också råd, men där så bedrar snålheten visheten ;-) Sundlöv tar en rejäl jävla chansning när han väntar ut AHL slutspelet. Konkurrensen kommer att vara mördande samt att NHL klubbarna kommer att knyta till sig dom bästa.

Huss: asså fattar inte hur Frölunda har råd...

Linus Wickman:

Jag såg nyss på www.brynas.se att han valt #52.
Kunde inte komma på varför han valt just det numret.
Men nu när man nu fick förklaringen så var det ju genialiskt.

tjugo8: Persson kommer att bli en stjärna i elitserien. Elitserien är en sämre liga idag än när han lämnade 08/09. Jag är säker på att han bli en av seriens fem bästa spelare.

70 Rodrigues: Båda Calle och Detroits generall manager har redan bekräftat att han åker över. Kanske gör han en Ekholm och återvänder i höst om han inte tar en plats.

Men jag håller med om att han borde stanna minst ett år. Han har inte alls fått till det i VM och håller inte riktigt än på den nivån.

Zappaholic: Hoppas o tro att Calle blir kvar en säsong till. Han behöver nog lägga på sig 5-6 pannor till.

70 Rodrigues: jag har väldigt svårt att se hur Järnkrok ska platsa borta i NHL. Han är alldeles för klen i kroppen. Och varför harva i AHL? Bättre han är kvar i Brynäs och pytsar in 50 poäng här istället :-)

Rätta mig om jag inte har fel...

tjugo8: Hans form under VM var inte den bästa, men det var flera som inte levererade, däribland Järnkrok.

70 Rodrigues: Klingberg klar för VF nu. Rönnberg bygger för framtiden!

70 Rodrigues:

Mr "Ett idiotpass per vm-match" menar du...?

Inte så imponerad, övermodig. Kroken skulle ha spelat istället...

Peja: SAIK måste gälla som favoriter även kommande säsong och får man in Heed, Bengtsson och Rundblad så har man t.o.m. en starkare backsida än förra året.
Att man inte tappar stora delar av laget som annars brukar så vanligt för SM-guld vinnarna måste också ses som en styrka.
Imponerande!

Har en känsla av att Leksand inom en snar framtid kommer att presentera Niklas Persson som ett nyförvärv.

mattias - 74: Intressant. Var och när har du läst att jag skulle vara nöjd med truppen nu?

mattias - 74: De två vi värvat är bra värvningar. Kilström är en  klart bättre värvning än er Tom Linder och Brodin är en annan typ av spelare än er Fornataro så där är jämförelser svåra. Brodin var tongivande i Ässät så han blir bra även i Brynäs.

Att Huge är nöjd säger väl inget. truppen är ju inte spikad. Två eller tre spetsspelare ska in och då får vi se hur truppen ser ut. Att gå med kapsåg redan nu, som en del kraxande olyckskorpar härinne gör, innan truppen är spikad är inte min väska...

Peja: Öka!!

Rasmus Bengtsson på väg till Skellefteå.

Carl Lejonkräk: Å andra sidan är allsvenskan en bra serie. Sundström har aldrig varit en toppspelare på allsvensk nivå, men vi får väl se vad han kan åstadkomma i vinter. Han har ju egentligen det mesta förutom skridskoåkningen.

Peja: Löven blir farliga med Lavander, Sundström och Hållberg i truppen.

Peja: verkar som Björklöven har något riktigt bra på gång, elitserien nästa?

Mats Lavander ryktas vara klar för Björklöven.

DavyDjoos: Håller med. Låt oss rikta fokus på själva hockeyn i allmänhet och Brynäs i synnerhet, istället för på andra personer här.

Kul att se Bertilsson träna med laget igen. Han behövs verkligen. Han ser i alla fall inte ut att ha förlorat spänsten :)

Redigerad kommentar

Huge: ok, hoppas du förstod min pik... Att era skitkastarinlägg inte läses, era meningar kommer i skymundan, man ser inte skogen för alla träd, a.k.a. ert eviga skitkasteri fram och tillbaka...

Man måste inte alltid kalla alla som är frustrerade och irriterade för saker, då får du automatiskt svar som är icke konstruktiva... Sedan fortsätter ni fördjupa er i skitdykandet, tills ni är alldeles täckta av det och inte ser något annat - som utomstående stinker det...

Zappaholic:

Kvalserien kanske var att ta i men ni har ju inte värvat nämnvärt bra tycker du? . Huge är tydligen nöjd med er trupp nu, det hade jag " inte " varit om jag hade varit Brynäsare men nu är jag ju inte det. För Leksands del ser det sådär ut jag förväntar mig mer av i värvningsväg annars blir det en kortvarig seijour i Elitserien. Får vi Niklas Persson och Frögren och ev en forward till så ser det bra ut och då kanske vi klarar oss kvar. Min åsikt. Filip kanske kommer tillbaks han hade ju svårt att ta plats i Nashville på slutet.

Redigerad kommentar

brynäs08: Heders! Alltid kul med skribenter som liksom jag själv, kan erkänna när dom haft fel....    ;-))

Silly eller inte men Sundlöv har glass på tapeten. Sjutton också att denna värmebölja skulle komma.

mattias - 74: Tack då vet vi. Det blir kvalserien. Frågan är vem som ska göra oss sällskap? Du kan väl berätta det också...

Hjular du av glädje över er egen trupp? Vad har ni för spets i den truppen? Forsberg försvinner ju...

Om man kallar folk "gnällspikar" ... hur definierar man sig själv? Låter rätt gnälligt i mina öron.

Huge: haha. Ja ok! Jag lyfter på hatten. Här hade du helt rätt och jag fel!

vi synkade tydligen våra olikheter på samma dag (jag hade inte läst bakåt)!

märkligt! Där ser man! Jag återgår i vila. Ses. Juni ;)

brynäs08: Haha...

Idag skrev JAG ett inlägg, det första på en månad.
Ett inlägg där jag raljerade lite över gnälliga och otåliga supportrar som gnäller oavsett när Sundlöv spikar truppen.

Varje gång JAG kikar in för att kolla ngt rykte eller nåt annat ev intressant, så sitter samma gäng och gnäller över Sundlöv eller nåt annat.
Otroligt tröttsamt...

Huge: jag lägger ner, du är dum på riktigt. Jag har innan idag skrivit 7inlägg på 2månader. Men varje gång jag kikar in för att kolla något rykte eller se om något annat intressant sitter du i en diskussion om hur iq-befriade alla är.

men skit i det jag orkar inte tjafsa med en som bevisligen aldrig kan ha fel. Du är otroligt tröttsam.

DavyDjoos: "tycker att ditt resonemang är väldigt vinklat, vad är onormalt/konstigt/krävande/självplågerigrundande i att vilja att laget startar med en så konkurrenskraftig trupp som vi möjligtvis kan ställa på isen vid ES-starten? "

Tja, nu var det ju inte gnällspikarnas önskan om att få ett så konkurrenskraftigt lag på isen som möjligt, som jag kritiserade.
Utan deras eviga gnällande från morron till kväll över hur uselt allting sköts både på och utanför isen.

Så ja: du missade nog rätt så mkt i våra inlägg.
Närmare bestämt det mesta...   ;-)

Huge: Ok och jag blir jävligt trött på den supportertyp som du och dina ryggsäckar!

Huge: men det är ju precis det jag menar! Du diskuterar ju bara huruvida det är fel på skribenterna eller inte? Det är ytterst sällan du diskuterar någonting annat än just hur korkade och dumma alla supportrar är som inte begriper bättre!

« · 1579425 · »