1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742181 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14

70 Rodrigues:

Är det så troligt att det finns spelare att knyta till Brynäs nu, spelare som är så bra så dom egentligen har ambitionen att värvas till nåt NHL-lag?

Att dom inte redan kritat på för Brynäs beror alltså på att Sundlöv är för snål... kan det verkligen stämma? Hur mycket kan det va rimligt att spendera på en som hellre vill till NHL?

Är det nån som har exempel på vilka spelare det skulle kunna va?

Tväst: Vi lär bli varse om hur det ligger till, förhoppningsvis inom en snar framtid.

70 Rodrigues: Är det någon som vet om Brynäs satsar allt på ett kort (AHL) eller scouta man något/någon under VM ?

micke63: En mycket bra fråga!

Lämnar Minsk...nått för Brynäs?

Nån som noterade honom i VM?

tjugo8: Ja tack :-)

tjugo8: maila sundlöv :)

tjugo8: Sundlöv kanske noterade honom, han hängde väl där under några matcher. Tänk om....

tjugo8: Skulle passa bra in i Brynäs men Sundlöv verkar ju vilja vänta ut AL. Tycker han borde tänka om och slå till på Stapleton 

tjugo8: såg de flesta av USA:s matcher, Tim spelade mycket powerplay hade jag för mig, sen utmärkte han sig inte speciellt mycket(men det gjorde ingen annan i USA heller). Men men ännu en dag har snart gått och ny dag imorgon. Någon dag kommer ett nyförvärv presenteras, tålamod på hög nivå ;-)

tjugo8: Godmorgon dags att vakna! ;-)

Tydligen så kan FBK värva från AHL nu, men inte Sundlöv ?
Såga att FBK värvat en målvakt... Vakna nu Sundlöv, va väntar du på. Brynäs lär väl inte kunna stå sig i en eventuelll budgivning om de bästa i AHL i alla fall så varför vänta ?

Jag menar inte att panik värva men ändå....

Enligt MrMadhawk är Brynäs intresserade av far och son Nylander. Det står tydligen mellan Brynäs och AIK om var de ska spela nästa säsong.

Redigerad kommentar

Peja: är ganska mållös, sonen för framtiden.. Men Michael?! Nej fyfan!! Som ass tränare sure men som spelare?! Nej nej nej nej!!

Far nylander bidrar mer till AIK och son nylander har större chans på A-lagsspel i AIK.. Men son nylander borde få bäst utveckling i BIF?

Hoppas kan man ju alltid, otroligt lovande talang! :D 

Linus Wickman: Hehe jag är inte lika negativt inställd som du. Visst har Michael sina bästa år bakom sig, men han vore fortfarande en stor tillgång i powerplay och hans rutin vore också en tillgång. Särskilt om han vore beredd att spela för en rimlig lön för att prioritera sonens utveckling.

William betraktas väl som en av världens största talanger i sin draft-kull. Skulle vara jättespännande att se honom i Brynäs.

Peja: Men va fan.... är det här de "snipers" Sundlöv skulle värva ?
Lika bra att signa Peter Nylander också då eller ?

Nej ....nuff said....

micke63: jag hoppas Sundlöv hade tänkt värva två Ahl lirare ändå och lånat ut Nordan? Så länge (M) Nylander BARA kör pp skulle det gå bra med båda.

Linus Wickman:

Det mest oroväckande i hela historien ör att Brynös överhuvudtaget träffas Nylanders.

Micke Nylander är passé !
Uppenbarligen börja Sundlöf få panik då hans tilltänkta AHL spelare valt andra klubbar och nu börjar hans sedvanliga chansvärvningar.

Internt i truppen går snacket att det inte blir några ytterligare förstärkningar förutom Rödin. man tror på den trupp man har och att spelare som underpresterat skall ta ett kiv framåt.

Jokern:

"Internt i truppen går snacket att det inte blir några ytterligare förstärkningar förutom Rödin. man tror på den trupp man har och att spelare som underpresterat skall ta ett kiv framåt."

Du skojjar ??!!

Då lär det bli kvalserien...

micke63:

Det fanns ett 10 tal namn på listan över tilltänkta namn, 8 av dessa är nu avskrivna då de gått till andra klubbar. Rödin är fortfarande med i matchen och där har man tydligen gett ett slutbud.

Dessutom hoppas man på att Kroken skall återvända tämligen snabbt.

De spelare som nu finns tillgängliga är för dyra eller tillför Brynäs ingenting - så ser man på saken.

Jokern: har du en trovärdig källa på det?

Är det någon som vet något om det ekonomiska resultatet
för den senaste säsongen? Det brukar ju presenteras några
veckor innan årsmötet. Det kanske ger en idikation på vilken
typ av återstående värvningar vi kan förvänta oss.

Det "ekonomiska året" slutade väl den 30 april.
Så ett resultat borde ju finnas klart.

Jokern: För dyra, det har man tyvärr hört förut, så jävla sorgligt.

70 Rodrigues: om det jokern säger stämmer måste jag hålla med dig, kan ju bli kvalserien utan spets. Då blir det ingen säsongskort för mig.

Linus Wickman:

Vad som är 100 % trovärdigt i denna karusell är svårt att veta. Källan finns nära Brynäs och lägger man örat mot rälsen så sipprar det ut en hel del.

Det finns också en hel del oro i laget att det inte händer något på värvningssidan så det är klart att del pyser ut för att få lite " tryck i frågan"

Tex var man och högg både på Klingberg och Murphy men kunde inte landa dem då budet var för lågt.

Uppenbarligen är det så att vi är sent ute igen och att det finns en mättnad i klubben samt att man, helt obegripligt, fortfarande har en övertro till spelare inom laget.

Varför skulle Brynäs varit intresserad av Klingberg??
Vi har redan backar så det räcker! Sundlöv har väl också sagt att backsidan är full?  Sen tror jag att brynäs har en väldigt bra kommunikation inom föreningen, låter iaf så på dom jag pratat med. Så varför det inte värvas spelare har nog spelarna och alla runt om kring BIF koll på.. Alla ligor (NHL och AHL) är ju inte färdigspelade ännu! Vi får nog vänta ett tag på nyförväven, inte mig emot. Bättre Brynäs landar dom spelarna BIF vill ha än att dra i massa olika spelare.. 

Har ju inte gått så mycket ryckten om bif förutom Brodin, Kilström, Rödin och nu Nylanders. 

Jokern: ska bli mycket intressant att se om det stämmer. Kommer synas tydligt på nyförvärven om de är billiga panik värvningar eller om det är spets. Blev dock jävligt orolig nu.

Linus Wickman: För mitt eget välbefinnandes skull väljer jag att inte ta så allvarligt på Jokerns utsagor. Målsättningen med truppen måste väl vara högre än bra allsvensk klass, eller hur?
Ska bli intressant att se vilka Luleå tar in som ersättare för Vihko och Koivisto, en förening med en ambition och ekonomi inte helt olik Brynäs....

Redigerad kommentar

HappyX3: hoppas verkligen att du har rätt!! Marknaden är ju också så pass stor, kan ju inte vara så kört så att alternativen är borta redan nu.

KulaShaker: bäst att göra det antar jag.

Enaranger: Jag är lite orolig för det ekonomiska resultatet. När man tjänar pengar brukar HGK vara ute och stoltsera tidigt. I år har vi inte hört något..

Angående Far och son Nylander. Är det helt klart att Michael ska spela vidare eller kan det vara så att han är med i förhandlingarna för sin sons räkning? Hoppas på William men Michael känns inte så hett..

Zzz: Nylander den äldre känns som han platsar i vårar usla PP. Speciellt nu när kroken drar.. Farsan är nog inte så dyr och så får vi en oerhörd talang i William. Men Sundköv missar såklart detta med

Officiellt bekräftade övergångar;

- Mats Lavander har skrivit på ett 3-årskontrakt med Björklöven.

- Talangkeepern Johan Mattsson har skrivit på för Djurgården.

Jokern: "Uppenbarligen är det så att vi är sent ute igen och att det finns en mättnad i klubben samt att man, helt obegripligt, fortfarande har en övertro till spelare inom laget."

Uppenbart för dig kanske.

Ännu ett silly-rykte som förstör sömnen...Lill-Nylander har jag ej sett spela särskilt mycke, men Nylander den äldre känns lite som en pajasvärvning om den blir av.

Nej tack.

Davey_22: Lite mer substans

vart är AHL spelarna som Sundlöv har lovat oss?

Rumpelstiltskin: Rödin en.... ;-)

Om Nylanders är komplement till dom topplirare som ska ansluta är det en helt ok deal. Om Nylanders ÄR topplirarna är det fan inte kul.

Gubben Nylander har gjort sitt. Hans kroppsspråk vill jag inte se i mitt lag. Hans defensiv är usel t.o.m. med Brynäsmått. I Kvalserien var han inne på nästan hälften av alla SSK:s baklängesmål.

William är en spelare för 3-4:e kedjan nästa säsong men kommer bli NHL-mässig. Men då är han inte kvar i Brynäs.

Fram med seriösa Silly-rykten!

KulaShaker: då blir det inget säsongskort för mig! Kvalseriemässigt lag...

Jajjen: Vill inte heller se Nylanders i Brynäs. Micke är trött och gammal. William drar till NHL nästa säsong. Inget att satsa på. Nu inväntar jag två riktigt bra värvningar av Sundlöv, som ska spetsa till truppen ordentligt. Då tycker jag det ser ganska så bra ut, förutom på målvaktssidan.

Jag tror dock att Sundlöv och co är säkra på att Jonas Johansson kommer fortsätta sin utveckling och ta en spade i laget framåt hösten. Då kan de låna ut Rahm...

Jag är inte den som brukar gnälla på ledning i allmänhet och Sundlöv i synnerhet, men missar han de utlovade spetsvärvningarna så kan han ställa sin plats till förfogande...

Bedrövligt om Sundlöv signar Nylanders.. verkligen bedrövligt...

Helt ärligt, varför skulle Nylander vara spetsvärvningen som sundlöv lovat oss? Nylander har varit skadad under en lång tid och kommer senast från Allsvenskan där han inte heller dominerat, i Nylander får man en rutinerad spelare som kommer kunna spela hälften av matcherna och bistå med rutin i ett slutspel. Att han troligvis kommer vara skadad några matcher under säsongen är bara bra då det öppnar upp för våra unga talanger.

Att två spetsvärvningar tillkommer förutom Nylanders måste ju ses som givet, Nylander (Jr) kan ju heller knappast värvas till A-laget även om han troligen kommer träna med A-laget och få några matcher måste han ju tillhöra J20?

HappyX3: 19 P på 18 matcher är helt ok :-) Men jag ser endast William i laget, han är något utöver det vanliga. Tror inte att han går till NHL säsongen 14/15, han är alldeles för tanig, så kör på Sundlöv, eller nåt!

KulaShaker: Alltså seriöst? Nylanders och Rödin?! SUCK! Hur e det möjligt att vara så sämst som Sundlöv. Vart är toppspelarna?! Varken Rödin eller Nylander e top någonstans. 

Blir så jäkla trött på att höra lögner från Sundlöv. Hur fan ska man konkurrera med SAIK? Visst om man hade Stapleton eller Pesonen. Nej här ska det värvas Nylander och Rödin... Säääkert lika bra som Holloway och Möller...

hahii: är det möjligt att Sundlöv har tänkt värva Nylanders, rödin och två spetslirare från Ahl? Känns inte så... Även om det absolut skulle välkomnas!

70 Rodrigues:

Att pappa Micke sitter med i ett möte som kanske avgör sonen Williams hockeyframtid, är väl inte så konstigt. Killen är ju bara 17 år. Dessutom sägs det att gubben Nylander har ett ganska stort kontrollbehov. Intressant ung kille. Ror Sundlöv det i land får han ett plus i kanten. Värvas Rödin blir det dock ett horn i sidan. Med tanke på hans skadehistorik känns det som ett osäkert kort.

KulaShaker: Nu blir jag jävligt orolig men är inte förvånad när det gäller Sundlöv om detta nu stämmer! Avgå!

Gurra88: Ja han platsar förmodligen, men frågan är om man ska värva en 41 åring.. In med William och Rödin + två AHL forwards så är jag riktigt nöjd.

« · 1579425 · »