1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742064 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14

Hicks:

Kyle Wanvig såg också bra ut på papper innan han kom till Brynäs, Parés kvalitéer är rätt begränsade och jag är rädd för att han skulle bli en ny Wanvig, tror inte han skulle göra särskilt mycket nytta i Brynäs. Vet att du är tveksam men jag ser Martin St. Pierre som en betydligt mycket bättre spelare än Paré.

Sundlövs ord om att det var en spelare i slutspelet kom väl medans Marlies fortfarande lirade, det skulle ju kunna varit Scott han avsåg då

Brynäslegenden: Förstår inte behovet av att alltid belöna spelare med en massa jobb i föreningen efter karriärens slut. Att vara legend som spelare betyder inte att man blir en bra sportchef

Håkan Loob. Stora framgångar som sportchef men inte lika lyckad som klubbdirektör.La ner juniorlaget, något som FBK kommer att få betala för i flera år. Och hur mycket pengar slösade han bort på Europa och KHL satsningar?

Masken=Leksand till allsvenskan

Jonas Bergqvist=Anställde som klubbdirektör sin kompis Masken som sportchef och sparkade honom aldrig trots uppenbara brister i kompetens.

Fredrik Stillman=Utslagna i 3 Raka kavartsfinalserier. Kommer knappast längre den här gången.

Markus Näslund=Funkar p.g.a bra kontakter i Nordamerika.

Thomas Rundqvist=Vann SM-Guld men det var p.g.a det jobb Loob redan gjort. Värvade Charnecki. Försvann fort från posten. Insåg väl till skillnad från Masken att han var olämplig på tjänsten.

Michael Sundlöv=Tycker han är medioker snarare än misslyckad, ungdomsatsningen ett stor plus. 

Sen går det också att nämna Janne Larssons korta inhopp på marknadsavdelningen i Brynäs.  

tompap71: Känns som en spelartyp som Brynäs behöver. Borsett från Harju som alltid viker ner sig i slutspel har ju Brynäs inga målskyttar, bara passare.  

Vill helst ha Kuzon men han är nog omöjlig att få. Vill att Sundlöv värvar en målskytt, 20+ mål i AHL och inte en massa assist.

Och i semifinallagen i AHL i år är det bara Paré  kvar på listan av möjliga. Om inte Sundlövs prat om en spelare i slutspelet bara var rökridåer. Paré ser trots allt lite för bra ut på pappret för Sunlöv

Jag är rädd att Sunlöv kommer dragande med en 30 poängare. Om det är 20 mål och 10 assist är jag nöjd men är det tvärtom blir det bara en stor suck.    

Så många klubbar Nyllet varit i borde han ha ett jävla kontaktnät!!
Nä lär väl bli Jacob Silfverberg som blir nästa sportchef??  ;);)

Sundlöv gör det bra, låt han bygga vidare så har vi ett nytt guld om senast 3 år =)

Tycker Micke gör ett bra jobb men nästa sportchef måste bli Dacke. Vilken legend!

70 Rodrigues: Pappa Nylander kanske skulle kunna bli ny sportchef den dan Micke slutar :-)

70 Rodrigues:

Jo det är ju sant, hans tvärnekanden brukar ju kunna tyda på att något är på gång. :)

tompap71: Sundlöv har ju "uttalat" sig mer än en gång om saker o ting som sedan inte har stämt :-)

70 Rodrigues:

Som jag har fattat det vill inte Sundlöv ha Pappa Nylander i någon form, men jag har fattat fel förr. ;)

tompap71: Det har ju varit ganska tyst ett tag, dock har det ju inte kommit ett definitivt nej än :-) Sundlöv kanske försöker att locka pappa Nylander med en tjänst inom föreningen bara för att få William?

70 Rodrigues:

Brynäs har ju sagt nej till gubben Nylander, då tror jag inte William kommer heller.

Hicks:

Paré är jag tveksam till, visst gör han hyfsat med poäng i AHL men jag är tveksam till om han passar på stor rink. Han är ju mer typen som står på mål och styr/slår in returer, ingen jättebra skridskoåkare eller överdrivet spelskicklig. 

70 Rodrigues: AHL har ju spelat klart nu så då borde vi få svar på ryket om att de har kontrakt med en spelare som spelat slutspel. Paré?

Annars får vi väl vänta till NHL har tagit det de vill ha, Och det är väl nån gång i Juli 

tompap71: Kan ju vara W Nylander? 

70 Rodrigues:

Enligt vad TJ sa i måndags ska det in en till forward, å andra sidan måste det ju inte betyda AHL-kille...

Chad Billins har jag varit inne på tidigare, Chris Lee känns som en bra jämförelse.

Martin St Pierre är jag mer skepiskt till numera. Tre klubbar på en säsong i Europa borde vara en varningssignal. Endast en halv poäng i snitt i finland och ryssland säger mycket. 

Mark Mancari tror jag inte alls på En spelare med hans storlek och poäng i AHL borde vara given i NHL. Det måste finnas en anledning till att han misslyckats där. Storleken kommer även att missgynna honom i SHL.

Chad Kolarik är jag inne på också för Brynäs. Utpräglad målskytt med 20+ potential.

I grunden ganska kall lista som vanligt från AB. Finns många spelare som är mycket hetare än de här. Paré och Kuzon b.l.a.

Den här spelaren borde vara aktuell tycker jag http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11449

tompap71: Frågan är om det blir någon mer från AHL, jag är tveksam. Sundlöv verkar rätt nöjd med hur laget ser ut.

70 Rodrigues:

St. Pierre vore inte så tokig, har sett honom lira ett par gånger, smart lirare med fina händer vad jag kunde se.

70 Rodrigues:

Verkar ju ha meriter för att kunna lyckas i SHL..... får hoppas att nån av dom vill till Brynäs!

Kan det vara någon av dessa som ansluter till Brynäs?

Redigerad kommentar

Nu är i alla fall AHL slut, om nu det innebär något....

foppa78: Givetvis så gör d det. 

70 Rodrigues: Nja saknas en klassforward va;-)

Nu får det gärna bli september :-)

Växjö har hittat sin nye målvakt.

KulaShaker: ja så är det (-;

Carl Lejonkräk: Särskrivningar ställer till det. Men det är ju kul att det inträffar något dramatiskt som måste kommenteras. 😉

The gallion: En nöt, det heter en nöt ;-)

ja sundlöv i ett nöt skal. ska vi få bita på naglarna till denna säsong åxå. tro...

KulaShaker:så är det, tyvärr... 

Här är mina gissningar på spelare som fortfarande är aktuella. Rätt ålder, bra poängproduktion(speciellt i årets slutspel som sundlöv fokusera på). 

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12135

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=24903

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=23151

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15070

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11059

Linus Wickman: Brynäs silly känns allt annat än silly, sådär typiskt Svenskt lagom och knappt det.

tjugo8: riktigt synd, guldkornen blir färre och färre. 

Carl Lejonkräk: Kan inte ha varit ett svårt val

tjugo8: 1h

agree to terms with forward Mark Arcobello () on a one-year contract extension | READ >

Linus Wickman:

Ingen Arco då va...?

6m

Thanks to everyone for the congratulations. Excited to remain a part of the !

tjugo8: om Brynäs kan bygga ihop en bra grundläggande spel som ALLA följer och jobbar stenhårt för varandra, då kan det gå bra. Tror dock inte det kommer lyckas. Varken basse eller Nordan bryr sig tillräckligt. Hoppas på att bli positivt överraskad.. Men tror inte de fokuserar på Brynäs.

micke63:

Ja jag tror och hoppas att Sundlöv lärt sig av förra säsongen. Laget behöver en van poänggörare.

micke63:

Vill tro/hoppas att Greg ersätter Hansen och att ngt riktigt bra kommer istf Calle

Hoppas att nye ordförande JES fokus på "konkurrenskraftigt lag" syns redan iår

Laget sista kvarten      Förändringar 2013 / 14

Sebastian Wännström  NY! Rödin

Mads Hansen              NY! Greg Scott  

Andreas Thuresson

Elias Lindholm

Jonathan Granström

Calle Järnkrok               NY! KLASSFÖRVÄRV!

Johan Harju

Sebastian Enterfeldt

Jesper Ollas

Mats Lavander             Nordan

Alexander Lindgren

Daniel Widing              NY! Brodin

Emil Molin                  

(Basse)                      Basse   
(Nordan)                     -

micke63: let me dream! ;-)

Handen på hjärtat, hur många här inne tror att Sundlöv lyckas signa Arcobello ? Med tanke på vad Sundlöv lyckast med tidigare (framför allt när det gäller transatlanter).

Jag tror att han inte hamnar i Brynäs tyvärr.  

KulaShaker: Tror Modo har gjort en riktigt bra värvning, jag hade inte blivit ledsen om han hade kritat på för Brynäs.

tjugo8: Spara tolkas helt klart olika bland hockeyföreningarna. Han verkar inte agera speciellt drogad under match. Bra värvning kompetensmässigt.

KulaShaker:

mmm...intressant vad det kostar...nu när MoDo ska spara pengar...

Killen ser fö drogad ut på fotot...

Det känns ju ganska spetsigt!

tompap71:
Intressant, bra letat!
Hit med Arco nu...!

Davey_22:

Ja man får ju hoppas det. En nackdel för oss kan vara att Edmontons nye coach Dallas Eakins är känd för att lyfta fram unga talanger.

tompap71: Mycket intressant länk. Man dras lite mellan hopp och förtvivlan när man läser den.

Men låt oss hoppas att Edmonton till slut anser att han är "för liten" för NHL, för det känns som vi behöver nån värvning att hänga upp våra förhoppningar om en målkung på.

tompap71:

Lite lustigt att han i förbifarten också nämner Färjestads nyförvärv, Garrett Stafford, som en förlust som inte gör någon större skada; "The first cuts weren´t to deep."

Edmonton Journal om Mark Arcobello och ryktet om Brynäs:

"Despite the uncertainties above, according to multiple sources within OKC this is not exactly a new rumour, and where there’s smoke there’s often fire"

Skitstöveln:

10 Importer nu, mest i Es. Dom har en del att bevisa med den här truppen nu !

Blir fiasko ;)

« · 1581007 · »