1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742035 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Zzz: Dax igen då, jag gillar nämligen när vi tar guld :-)

70 Rodrigues: Fast backsidan var väl inte så mycket bättre förra året? Förre skador samt att vi fick jackpott när Ekholm kom loss. Det var väl snarare anfallsspelet som var lysande. Satsa pengarna på att spetsa offensiven + en riktigt vass målvakt  istället, den här backsidan duger.

Zzz: Det borde finnas pengar till en bra målvakt och ett par backar? 

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Ja men vi behöver också 2-3 riktigt vassa forwards och till allt det finns det inte pengar till. Tänk på att det bara är LJ av dom som tjänar riktigt mycket som har utgående kontrakt. Visst kan man köpa ut Nordqvist och Widing men det kostar ju samma pengar. Sen lär väll Bartilssons lön gått upp en hel del.

Zzz: Synd att Widing, Nordqvist och Lavander har kontrakt även nästa säsong. Johanssons och Hansens kontrakt går ut och bör inte få förlängt, tycker jag iaf. Finns tyvärr inte så många platser att spela med, dom flesta har ju kontrakt.

70 Rodrigues: Lavander har inte kontrakt, han skrev 2+1 och jag antar att Brynäs säger upp det. Johansson har varit ok, men inte mer. Hans roll kan ersättas av något billigare. Hansen däremot är sökert inte allt för dyr och tillför mycket i BP.

Zzz: Skulle inte alls bli förvånad om Sundlöv förlänger med Lavander. Tror faktiskt att Hansen kostar en del och jag ser hellre en ny kille på hans plats. Fan att vi inte har allas löner, då hade det varit så mycket enklare ;-)

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Tror du verkligen det? Jag räknar bort Lavanders från nästa års trupp. Han har ju inte varit bra förutom i slutspelet förra året.

Det är inte lätt att ersätta spelare som är bra i BP, se vad Dackell saknas. Hansen som fjärde center känns ok.

Zzz: Har aldrig sett Hansen tappa så mycket puckar i mittzon som denna säsong, för mig är det helt uteslutet att ha honom kvar om kontraktet går ut. Tjänar troligtvis ganska bra dessutom, nej tack gör plats för något bättre. 

Finns det något värre än landslagsuppehåll? Nu vill man ju se effekten av hockeyorgeln!!:)

Gurra88: Kanske en ersättare för Kroken? 

www.eliteprospects.com/player.php?player=356

Dessa tre herrar har utgående kontrakt med aik. Skulle gärna se dem i brynäs nästa säsong.

www.eliteprospects.com/player.php?player=7780

www.eliteprospects.com/player.php?player=34071

www.eliteprospects.com/player.php?player=16629

atilla: Ja  tack till F.Carlsson

atilla: Broc Little istället för Johansson vore något :-)

Jeklund: skulle vi värva Persson tävlar vi med HV71 i högst medelålder :P

Sheena Punkrocker: Han är ju fortfarande en ganska bra spelare med elitseriemått mätt, det tycker väl jag iofs är viktigare än att bara se sig blind på åldern. Sen kan iofs åldern och den karriär han har bakom sig bidra till att han börja bli mätt och inte har samma hunger att utvecklas som en ung spelare...

Jag ser gärna nån av dessa spelare som jag hoppas är rimliga också utan att ha någon större insikt. Alla sitter på utgående kontrakt enligt eliteprospects.

Stefan Johansson AIK- Mkt istid i AIK och en back som kan användas   i powerplay som komplement för Ryan Gunderson och kan skjuta ett hyfsat slagskott vilket ingen ur dagens backbesättning kan göra.

Mattias Janmark AIK - Önskevärvning

Lukas Kilström Luleå - Oöm, något som Brynäs saknat i år.

Mat Robinson - Timrå - Spelstil som liknar Gundresons. Vi kanske har för många av denna typen av back men få med samma kvalitet. En bra back helt enkelt.

Hade gärna sett antingen Marius Holtet eller Johan Forsberg som är spelare som kan checka fast en puck i anfallzon. Funderade även över Holös men det känns som att han kostar mer än han smakar.

jag skulle vilja påstå att det behövs en riktig polis bl.a!

Granström framstår(ursäkta mig) som en Jämtin light.

Sheena Punkrocker: Jag håller med. Granström har haft en slätstruken säsong och har i år gjort allting halvhjärtat.

Sheena Punkrocker: Brodin är nog delvis tänkt att vara den typen av rollspelare. Han är ju en riktig retsticka som gillar att dela ut cheap shots.

Markströms kontrakt med florida går ut. Vi ska ha honom. Bryt med Rahm.

Vi behöver Hietanen eller / och Ekholm.

Sedan vill jag se "Lill-Kenta" i båset istället för TJ.

Sheena Punkrocker: finns många som borde packa ihop innan Granström. En oerhört viktig kille i framförallt slutspel.

Kahn: Varför?

Nufcbifcaps: Laget blir bättre ?

Kahn: Lill-Kenta i båset?

Kan ha varit de värsta jag läst någonsin här inne på flera år.

Brynäslegenden: Han är NOG bättre än TJ i alla fall.

Kahn: Haha men snälla nån. Lägg av nu.

Undrar varför det blivit så tyst om en kontraktsförlängning för TJ. Hoppas att det är för att Sundlöf förhandlar med just "Lill-Kenta".

atilla: Man kan ju yttra sig om hur man önskar att det blir.

Kahn: No shit sherlock! Klart du får det, men det hindrar ju inte att det var det dumaste man hört här på länge, och då är det ju ändå hockeysnack vi pratar om...

Kahn:

Lill-Kenta? Ja jösses! Mycket mer fel för Brynäs än så kan det nog inte bli, han är ju (ö)känd för att vägra släppa fram unga talanger. Med honom som tränare vore det ju lika bra att lägga ner juniorsatsningen också. Kan vi satsa på att köpa avdankade finnar och sluta sextio mille back istället. ;)

tompap71: Gjorde han verkligen det i TIK?

Kahn:

Den frågan får du nog bättre svar på i Timråboken, men som jag minns det kryllade det av importer i Timrå under Kentas ledning, mest finnar och tjecker. Kan inte påminna mig om att det kom fram någon yngre talang där då, möjligen Christian Söderström? Men han kom kanske fram före Kentas tid?

tompap71: Nordgren, Hagos, Regin, Nielsen och Sanny var väl ganska unga och utvecklade väl sitt spel under Kenta men de är inte egna produkter. Med reservation för att jag kan minnas fel, dock.

Peja:

Det är ju sant, jag hade för mig att de var lite äldre då, typ 24-25. Kanske inte Regin dock.

Kahn:Hur blir laget bättre med Kenta? Tommy Jonsson är ju elitseriens bästa tränare!

Nufcbifcaps: knappast denna säsongen va? ;)

Nufcbifcaps: Vi får väl se om han tar oss till slutspel.  

Vill se Oskar Lindblom tillsammans med "Kroken" och Lindholm. Han är en ren sniper. Som vi behöver.

70 Rodrigues:

Rykten i Leksand gör gällande att Kapstad uppvaktas av 1 eller flera elitserieklubbar, undrar om Sundlöv är med  i jakten på honom.

Redigerad kommentar

mattias - 74: Nä nu får det fan räcka med knätofsar ;-)

70 Rodrigues: Jonas Andersson på Widings plats, Martin Ruzicka på Lauritzens plats — låter bra...

mattias - 74: relativt liten och lätt, för liten för närkampsspel eller kompenseras på något sätt!? Offensivt lagd? Hur ser försvarsspelet i egen zon ut?

DavyDjoos:

Det kan förbättras men jag tycker absolut han bör få chansen i Es, var skeptisk till värvningen av honom från tyska andraligan men Salo har scoutat honom bra, han har varit riktigt bra. Spelar enkelt och har ett bra skott. Han och Timander är i särklass de 2 backarna i Leksand som blir viktiga för oss i Kvalserien.

Redigerad kommentar

Nytt kontrakt på 3 år

KulaShaker: Grymt bra! Bertilsson är mycket viktig i Brynäslaget.

mattias - 74: Frågan är om inte Kapstad är för lik Gunderson till spelstil för att han skulle höja Brynäs backbesättning? Låt vara att han är en av de bästa backarna i Allsvenskan och garanterat skulle ta en plats i ett Elitserielag (men Leksand går väl upp eller hur?).

« · 1558531 · »