1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 767631 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
Charles: Fått samma info. Greg Squires?

pekka85: omöjligt att säga hur han klarar SHL spel kan ju bli som med Virta med kan ju vara som Gulas med. alla med liknande poängsnitt i KHL. vi håller tummar och tår.

fick höra på lunchen att man kollar på en Tjeck och en amerikan tjecken lär ju då vara Rudolf. Sen gissar jag på att man vill ha in 1 av dem.

Luddf: Aja, det är upp till var och en hur man vill se på saken.

Jag är väldigt glad och är övertygad om att Rudolf kan hjälpa till så pass mycket att 2a linan kommer igång.

Om Dacke lyckas fixa honom ska tilläggas.

{8675}: Jag har inga särskilda krav på tjecken, som ser ut som signa, utöver nedan:
- Styra upp andrakedjan
- Styra upp tredjekedjan
- Styra upp fjärdekedjan
- Styra upp corsi
- Styra upp målskyttet

:)

{8656}: ungefär samma stats och i samma lag som Örebros Virta, som inte gjort succé.

Är nog en spelare i klass med Blomman och Rohdin

KulaShaker: Hur ska han klara förväntningarna stackarn?

Anders Berg: Med tanke på den obefintliga konkurrensen i Brynäs, så tror nog jag att det inte krävs överdrivet mycket av en spelare för att bli en injektion i laget.

Att sen nu Rudolf har gjort nästan 0.4p i snitt per match i en slagpåse i KHL.
Så tycker jag åtminstone att det verkar se riktigt förbaskat lovande ut.

Zappaholic: Håller han en sådan nivå bör han bidra, han har ju i alla fall varit uttagen till säsongens landslagsturneringar även om han inte spelat alla matcher. Av det jag hittat så har han mest huserat i 3:e formation och inte tillsamans med Kousal när han har spelat..

pekka85: Det är ju ett rykte. Alltså är det väl osäkert för alla. Det är förmodligen en bättre spelare än ett helt gäng av våra forwards som inte hade platsat i tjeckiska landslaget. Dyker han upp hos oss får vi hoppas han har lite kemi med Kousal. I den kedjan lär han väl hamna.

{8656}: Å ännu bättre om han är bra och gör skillnad! Men så länge han är bättre än Blomqvist, Alcén, Mannberg, Rhodin, Nilsson och Forslund - då är jag nöjd. (Var det Karlskogas 2:a och 3:e kedja jag räknade upp här ovan - skulle man kunna tänka när man läser namnen).

{8399}: Lite osäker på rycktet angående Rudolf. Tjecker brukar sällan bli succé och hans stats på EP ser inte jättebra ut, måste såklart väga in att Bratislava är ett riktigt bottenlag. Han kan knappast vara välscoutad så antagligen är det en inrådan från Kousal. Nu får vi be till hocleygudarna att Dackell träffar rätt så vi får igång andrakedjan. Den var bedrövlig igår!

mattiask: Vi får hålla tummarna.

{8399}: Klart att han KAN överraska i NHL och en dag kommer han garanterat spela i just NHL. Men jag tycker han just nu är alldeles för grön för att lira i NHL kommande säsong och därav så tror jag han spelar i Brynäs nästa säsong också om han nu inte kör en säsong i AHL.

Huge: Haha vilken tur att vi har dig då som har ett sånt hockeyöga som tydligen kan uppfatta denna "markanta skillnad". Tydligt att du inte har några argument för ditt påstående så du går direkt på din vanliga argumentation där alla som inte håller med dig är okunniga.

Makita: Ja kanske klokt inte ropa hej tills vidare. Sen tror kanske jag det egentligen skulle behövas två nya forwards för att sätta tillförlitligare sprätt på laget.

Jag hör att du har en tjeck på gång. Stämmer det?
– (Tystnad) Det kan nog vara möjligt.

Haha, helt jävla underbart om Dacke lyckas gå hela vägen 😀

Riktigt kul att se att Brynäs är med i racet och ev kan vaska fram en käck tjeck.

Go Dacke go Dacke 👍

Lemp: 4 st som gillat din retoriska fråga, tyder på att du och minst 4 skribenter inte har nåt vidare hockeylöga, då ni inte verkar ha noterat den markanta skillnaden mellan hur Kousal agerar idag jämfört med hur det såg efter hjärnskakningen.

Metalman: Inte riktigt men det uppges vara nära att Brynäs värvar en tjeck och mycket verkar tyda på det.
Men inget är klart förrän det är klart det har vi väl alla lärt oss får vi hoppas vid detta lag

Uppladdat:

500x0-rudolf-cerveny.jpg

Zappaholic: Har Brynäs värvat en tjeck ?

Zappaholic: Ja, att få hit en landsman gör mkt inte minst för det sociala utanför isen.
Sen är det inte fel att dom spelat ihop(?) i landslaget heller. Hoppas det blir en giftig duo ihop med Sallinen. Känns iaf jävligt intressant på papperet.

Huge:Sundqvist spelfilosfi med en tjeckisk spelare som efter vad man kan läsa är en hyvsat pålitlig målskytt tycket jag känns rätt men jag är ingen yrkesman så vad vet jag😉

Huge: Mycket bra för Kousal tror jag. Att få in en landslagskamrat. Man får ju hoppas att det duger för en del härinne att vi värvar en tjeckisk landslagsman. Bra agerat, Dacke.

Huge: Dacke sprattlar till i elfte timmen och ger oss ett uns hopp. Liket lever!

... kanske även bättre än Danielsson och Sallinen med, för den delen.

ellis: Härmed döper jag han till "Svarte Rudolf". En gammal schlager meddelas alla ungtuppar här inne...

Huge: På vilket sätt var Kousal "På G"?

Huge: Kommer gnälla om den nye vid serieslut inte visat sig producera. Men idag: Gut. Gott. Dackell!

Rudolf är troligtvis bättre än Alcén, Forslund, Blomqvist, Nilsson, Rhodin och Mannberg.

Inkazar: Kousal var redan på G och det här känns mkt bra för hans och andrafemmans del. Känns som en bra mix av spelartyper där nu.
Nu väntar vi bara på vad munkas, ellis, jaken m.fl ska gnälla på...

{2064}: såg nu att jag var tvåa på bollen🤣

Skrubben: Rock N roll Rudolf 😉

{8356}: Har han inte lite röd näsa? 😉

{8356}: Tjoho.....underbart om detta är sant....så jävla skönt att Brynäs inte lägger ned denna säsong redan nu utan visar lite ambitioner.....
Flipp eller flopp är fan detsamma nästan men signalen inför slutspurten är gigantisk........

Brynäsgubbe:

Gefle Dagblad, Madhawk och så har de flesta Brynäsare jag följer på twitter tweetat om det.

{8356}: Var läser du det?

Generellt skeptisk mot tjecker. Känns som det bara är Milan Gulas som varit framgångsrik på senare år.

Inkazar: Robert och Rudolf kan bli ett bra radarpar 😀

Samsung: hoppas han kan väcka Kousal också

{8356}: Och positivt med den är väl att Kousal gott i god säkert.. positivt! 22 poäng i Bratislava som är en slagpåse är ju helt okej :)

{8399}: Håller med. Det som är lite oros är ju att dom inte har några riktiga top prospects under luppen. Och deras vingar är ju idag typ Bratt i en 3e eller 4e.
Boqvist ska ju minst spela i en 3e och som center har dom ju Zajac och Hircher som är givna 1a och 2a centrar.
Sen har dom ju Mcleod på tillväxt i ahl.
Tyvärr rätt mörkt med att han stannar nästa år.

Rudolf från KHL verkar klar.

Vilket fantastisk namn.

Gott och se att Dacke inte somnat!

Khl tjeck på ingång

mattiask: Jag tror att Boqvist kan överraska i NHL, han har så mycket skills i sig. Får han spela med bra spelare så kan det bli succé direkt men det hänger helt på vilket förtroende han får.

Charles: På det senare är jag helt inne på att Boqvist kommer att dra över och försöka. Varför skulle han inte göra det..
Däremot håller inte hans spel just nu för NHL så om han inte ska göra en sejour i AHL så kommer han komma lagom i September/Oktober och förstärka oss.
Men för mig är Jesper alldeles för valpig i sitt spel.
Visst, han har stor talang osv. Men för mig håller han inte defensivt ännu och han har otroligt mycket att jobba på för att platsa i NHL.
Lite känner jag faktiskt för Kellman också.
Kellman tillsammans med Boqvist är ju inte två spelare som du hela tiden känner att de är hyperfarliga framåt.
De har ju i regel fler anfall emot sig än med sig OM ni förstår vad jag menar. Här kan man ju jämföra med andra förstafemmor i SHL och jag upplever att våran förstafemma är riktigt bra - men att de är alldeles för ojämna från byte till byte.

Makita: Självklart bör Bertilsson erbjudas ett rejält kontrakt. Hur mycket Brynäs kan betala är ju helt omöjligt att veta.
Det är ju väldigt lurigt då vi har kontrakt över nästa säsong med "fel backar" och då menar jag Andersén, Lundgren, Kilström och jag misstänker att de kostar mycket och de är inga spelskickliga backar.
Tyvärr så är risken stor att vi tappar i alla fall en av Bertilsson och Gunderson och tvingas jag välja så behåller jag Gunderson då han är en mer komplett spelare som bidrar mer i offensiven.

Makita: med tanke på hur billigt vi kom undan med Andersén så tycker jag man ska ge den landslagsmässiga lönen som Berra förtjänar. Förlorar vi både Kellman och Boqvist blir det tungt på sillyn. Kellman är om KHL ger bra bud. Sen är det enligt GD inte 100 att Boken drar nästa säsong utan kan köra en till säsong och att man i detta nu filar på ett kontrakt till Jesper. men det kan samtidigt vara för att säkra upp han ifall om han försöker NHL men inte slår sig in och vill komma tillbaka.

Pettisbif: Skit och skit tycker det är en hyvsat normal Brynässäsong oftast hamnar vi i play in och går till kvarten.
Hade någon sagt till mig att vi skulle ha 15 poäng ner till kvalstrecket vid denna punkt på säsongen hade jag köpt det rakt av.
Dock är jag orolig inför nästa säsong då förmodligen dessa försvinner Boqvist,Kjellman,Gundersson och Bertilsson.
Då står vi utan fyra femtedelar av förstafemman och förmodligen helt utan andrakedja visserligen blir Rhodin kvar som just nu spelar i andrakedjan.

Ser någon att det finns spelare underifrån som det är rimligt att de kommer ingå i en första och andrakedja här finns att jobba på för den nya sportchefen och Dackell.

Lek med denna tanke Bertilsson är inte sugen på Khl nästa säsong han tackade trots allt nej förra säsongen i brist på bra bud hur tycker ni Brynäs ska resonera angående Bertilsson.
Ska Brynäs då ta en stordel av spelarbudgeten och satsa på Bertilsson eller i värsta fall släppa honom till en konkurrent.

Ibland är det tur att det finns yrkesfolk och förhoppningsvis kompeten sådant.

Blå grottan: "Hårda ord" hjälper möjligtvis den ynkliga personen som delar ut orden på så vis att det möjligtvis får den personen att må bättre. (Om man mår bättre av sånt är man per definition ynklig, tycker jag)

Men "hårda ord" hjälper ingen annan. Och i det här sammanhanget är ju det viktigaste att hjälpa Brynäs, inte att ge självterapi till människor som bara mår bra genom skitkastande. Så min uppfattning är att "skitkastandet" också är väldigt egoistiskt från de som sysslar med det, för de kan ju för sitt liv inte tro att det hjälper Brynäs.

Skrubben: "Nu Gävlar har Dacke växlat upp!"

Ha ha ha.. ..fy F, inte 1 april ännu.. ..det där inlägget borde nämnas i brottsbalken, jag köpte det rakt av - och vart så jävla besviken..

« · 1945618 · »