Brynäs IF

713374 inlägg · 7953 ämnen

Silly season 18/19

« · 1945669 · » Till forumet


Sv: Silly season 18/19
HitTheLights: Ja det brukar inte dröja så länge mellan att ett trovärdigt rykte blossar upp tills det bekräftas. Får lite skumma vibbar...

Man kan ju hoppas att det är Brynäs som tvekar och inte tvärtom. Att man kanske står mellan alternativ...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Axle San: Agenten läckte säkert uppgifterna till Madhawk och vips så trissades priset upp av en tredje part som är Örebro?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Neeeej: hahaha
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Blå grottan: Kan bli en bra tjecking line det. Tjeck på det Dacke.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Inkazar: "– Förhoppningsvis kan jag presentera någonting under dagen, säger sportdirektör Andreas Dackell."
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Inkazar: Rudolf Cerveny (en tjeck från KHL)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huge: instämmer angående Kousal, han tog initiativ igen. På ett helt annat sätt än efter skadan. Sallinen, inte alls tyvärr.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Axle San: många timmar kvar till 15/2 23:59
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Blev det ingen värvning?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
mattiask: 2:a 3:e och fjärdefemman står och trampar vatten även Danielsson ibland tyvärr!
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Forsberg 1978: Jag tyckte det såg bättre ut igår än innan uppehållet. Nu spelar ju Luleå ingen sprudlande hockey som ger gåshud över ryggen så kanske svårt att dra för stora växlar av det.
Men jag tycker att vi stundtals spelar bättre än förut, utan att för den skull göra en kanonmatch. En helt ok match från vår sida.
Enda jag var riktigt missnöjd med igår var tredjekedjan som jag tycker bara står och trampar vatten. Tycker inte dom kommer någonstans alls.
Delvis likvärdigt med vår andrakedja förutom att jag faktiskt tyckte att Sallinen var bra igår. Visst som någon svarade mig igår så tappade han puck någongång men i det stora hela så gör han en bra insats.
Kousal håller jag nog inte riktigt med Huge då han känns relativt trög. MEN det syns så otroligt jävla tydligt och har gjort det väldigt länge nu.. herrejösses vad de två saknar en bättre spelare brevid sig. Inget ont om Rohdin men han har ju inte ens 5% av de kvaliteer jag vill se i en andrafemma.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Jag såg då inga större ljusglimtar iaf mer än att Boqvist lyckades sätta ett friläge och att Jocke i målet storspelade som vanligt.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huge: Gällande Kousal så delar jag nog inte dina observationer, vilket kanske inte underligt utifrån min okunnighet. Anser nog att den förbättringen är högst marginal i så fall. Tycker andrakedjan har kört fast och upplever att Kousal inte alls får ut sin kapacitet utan visar ett dåligt kroppspråk stundtals. Han behöver en lekkamrat som kan lyfta både honom och kedjan.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Rodrigo: Så här analyserar Sunkan matchen:
”Första perioden mot Luleå spelade vi ut oss ur situationerna och hade samlade anfall och nästan 50 procent av tiden i Luleås zon. Det måste vi ta med oss, men vi hade ändå bara sju skott på mål.”

Han såg en ljusglimt i första perioden i alla fall. Tid i anfalsszon kontra corsi? Vi skjuter för lite är hans analys.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
pekka85: ”Kul att det äntligen händer något iaf, för spänningens skull. Tror inte det förändrar ett sjukligt spelsystem med tillskott men en anledning att få köra lite F5!”

Håller med! Om man ska se det ur ett väldigt optimistiskt perspektiv så spelar vi inte bra men är fortfarande ganska svårslagna och desto svårare lär det bli om man lyckas pricka in ett eller två nyförvärv inför slutspurten !
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huge: Om du ska göra såna påstående om mina inlägg är det nog lämpligt att du faktiskt konkretiserar. Har du ens läst mina inlägg? Ge ett exempel på när jag har förolämpat en spelares och en ledares kunnighet, vilket jag tydligen gör dagligen.

Att ifrågasätta föreningens val av rekryteringar på ledarsidan är inte samma sak som att förolämpa exempelvis Dackell eller Sundquist. Både är säkert ytterst kompententa, men det innebär inte alltid att dom är rätt person för föreningen eller att dom alltid tar rätt beslut.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Lindström: den där är fulare än Jensens också
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huge: Hockey är en resultat sport,spelare ledare och förening får acceptera och ska bedömas efter resultaten.
De skribenterna som ständigt klagar över att allt är så dåligt har delvis rätt enligt mitt sätt att se på saken men måste även ge dig delvis rätt Huge då resultaten inte är riktigt så dåliga som vissa vill göra gällande även om spelet är sådär.
Så att du ger oss pessimistiska muntergökar lite banner ibland kan vara befogat.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Lemp:Du och andra förolämpar ju dagligen både spelares och ledares kunnighet, så varför skulle jag då inte få göra likadant mot skribenterna ifråga?
Hör du inte hur korkat och ogenomtänkt du resonerat?
Kousal ser mkt bättre ut idag, skyddar puck bra, kliver in rejält i situationerna och sätter upp medspelarna på ett bra sätt. Klar skillnad mot hur han såg ut efter hjärnskakningen.
Apropå sakargument som du borde ha noterat själv...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Hur Andersen fick 5 matcher och grisen i FBK får samma straff är fan bedrövligt...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
KulaShaker: I det stora hela är han en flopp även om han varit skadad.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Lyckas man lösa Rudolf, så tycker jag faktiskt att det är dags att ge 4e linan mer förtroende.

3dje linan är ju ingen höjdare direkt.

4e linan däremot skapar åtminstone en del chanser.

Forslund hade mycket väl kunnat göra mål igår om in puckuslingen ställt sig på högkant vid skottögonblicket.

Är det en självklarhet att blomman och alcén är given i samma lina? Efter all denna tid.

Alternativ 3dje
Forslund-Blomman-Rohdin
(Forslund gör det bra och förtjänar mer förtroende enligt mig själv)

4e - nilsson-Mannberg-Alcen/Bjurström/elefalk
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huge: Uppenbart att du saknar någon form av fakta som stödjer ditt påstående. I övrigt är det är inte speciellt respektingivande att förolämpa andra skribenters kunnighet eftersom de inte delar din åsikt, men det får stå för dig.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Forsberg 1978: Tycker du är lite väl kritisk mot Kousal, han var ganska bra fram till dess han fick hjärnskakningen. Sedan har han haft problem med att komma tillbaka till full kapacitet.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Forsberg 1978:
Yes, bättre än inget :)
Jag är glad att man agerar och försöker få loss någon.

Inte för att vara den, men troligen så är Rudolf på åtminstone en högre nivå än Rohdin.
Därmed stor chans att få till en förbättring av 2a linan.

Samt att man kan i viss mån även bredd/spetsa de lägre linorna.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Charles: Kul att det äntligen händer något iaf, för spänningens skull. Tror inte det förändrar ett sjukligt spelsystem med tillskott men en anledning att få köra lite F5!
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Samsung: har tyvärr inte fått något namn då min källa är vän med den riktiga källan. så kunde inte fråga så mycket :)

Men Squires verkar ju vara ett av de namnen som är villiga att släppas i ryssland innan den 15:e
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
4ever BIF: Kul att du är glad och övertygad, jag är det tyvärr inte, det skriker åter ny flopp (Kristo Kousal Sallinen) men bättre än inget kanske!
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Lemp: Argumenten finns där och dom är lätt att se om man har lite hockeyöga, så du och dom andra 6 som gillat din fråga, får väl titta lita noggrannare på matcherna. Inte för att jag tror att det hjälper direkt....
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Charles: Fått samma info. Greg Squires?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
pekka85: omöjligt att säga hur han klarar SHL spel kan ju bli som med Virta med kan ju vara som Gulas med. alla med liknande poängsnitt i KHL. vi håller tummar och tår.

fick höra på lunchen att man kollar på en Tjeck och en amerikan tjecken lär ju då vara Rudolf. Sen gissar jag på att man vill ha in 1 av dem.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Luddf: Aja, det är upp till var och en hur man vill se på saken.

Jag är väldigt glad och är övertygad om att Rudolf kan hjälpa till så pass mycket att 2a linan kommer igång.

Om Dacke lyckas fixa honom ska tilläggas.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Neeeej: Jag har inga särskilda krav på tjecken, som ser ut som signa, utöver nedan:
- Styra upp andrakedjan
- Styra upp tredjekedjan
- Styra upp fjärdekedjan
- Styra upp corsi
- Styra upp målskyttet

:)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
4ever BIF: ungefär samma stats och i samma lag som Örebros Virta, som inte gjort succé.

Är nog en spelare i klass med Blomman och Rohdin
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
KulaShaker: Hur ska han klara förväntningarna stackarn?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Anders Berg: Med tanke på den obefintliga konkurrensen i Brynäs, så tror nog jag att det inte krävs överdrivet mycket av en spelare för att bli en injektion i laget.

Att sen nu Rudolf har gjort nästan 0.4p i snitt per match i en slagpåse i KHL.
Så tycker jag åtminstone att det verkar se riktigt förbaskat lovande ut.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Zappaholic: Håller han en sådan nivå bör han bidra, han har ju i alla fall varit uttagen till säsongens landslagsturneringar även om han inte spelat alla matcher. Av det jag hittat så har han mest huserat i 3:e formation och inte tillsamans med Kousal när han har spelat..
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
pekka85: Det är ju ett rykte. Alltså är det väl osäkert för alla. Det är förmodligen en bättre spelare än ett helt gäng av våra forwards som inte hade platsat i tjeckiska landslaget. Dyker han upp hos oss får vi hoppas han har lite kemi med Kousal. I den kedjan lär han väl hamna.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
4ever BIF: Å ännu bättre om han är bra och gör skillnad! Men så länge han är bättre än Blomqvist, Alcén, Mannberg, Rhodin, Nilsson och Forslund - då är jag nöjd. (Var det Karlskogas 2:a och 3:e kedja jag räknade upp här ovan - skulle man kunna tänka när man läser namnen).
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Axle San: Lite osäker på rycktet angående Rudolf. Tjecker brukar sällan bli succé och hans stats på EP ser inte jättebra ut, måste såklart väga in att Bratislava är ett riktigt bottenlag. Han kan knappast vara välscoutad så antagligen är det en inrådan från Kousal. Nu får vi be till hocleygudarna att Dackell träffar rätt så vi får igång andrakedjan. Den var bedrövlig igår!
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
mattiask: Vi får hålla tummarna.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Axle San: Klart att han KAN överraska i NHL och en dag kommer han garanterat spela i just NHL. Men jag tycker han just nu är alldeles för grön för att lira i NHL kommande säsong och därav så tror jag han spelar i Brynäs nästa säsong också om han nu inte kör en säsong i AHL.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huge: Haha vilken tur att vi har dig då som har ett sånt hockeyöga som tydligen kan uppfatta denna "markanta skillnad". Tydligt att du inte har några argument för ditt påstående så du går direkt på din vanliga argumentation där alla som inte håller med dig är okunniga.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Makita: Ja kanske klokt inte ropa hej tills vidare. Sen tror kanske jag det egentligen skulle behövas två nya forwards för att sätta tillförlitligare sprätt på laget.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Jag hör att du har en tjeck på gång. Stämmer det?
– (Tystnad) Det kan nog vara möjligt.

Haha, helt jävla underbart om Dacke lyckas gå hela vägen 😀

Riktigt kul att se att Brynäs är med i racet och ev kan vaska fram en käck tjeck.

Go Dacke go Dacke 👍
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Lemp: 4 st som gillat din retoriska fråga, tyder på att du och minst 4 skribenter inte har nåt vidare hockeylöga, då ni inte verkar ha noterat den markanta skillnaden mellan hur Kousal agerar idag jämfört med hur det såg efter hjärnskakningen.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Metalman: Inte riktigt men det uppges vara nära att Brynäs värvar en tjeck och mycket verkar tyda på det.
Men inget är klart förrän det är klart det har vi väl alla lärt oss får vi hoppas vid detta lag
Kommentera


Sv: Silly season 18/19
Zappaholic: Har Brynäs värvat en tjeck ?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Zappaholic: Ja, att få hit en landsman gör mkt inte minst för det sociala utanför isen.
Sen är det inte fel att dom spelat ihop(?) i landslaget heller. Hoppas det blir en giftig duo ihop med Sallinen. Känns iaf jävligt intressant på papperet.
Kommentera

« · 1945669 · »