1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766377 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
Inkazar:
Såklart är det så... det insåg säkert Bz också när det stod klart att Bertil stannar... överskott på backar har vi åtminstone tills det börjar komma skaderapporter från defensiven!

Inkazar: No big deal. Jag är tillfreds med att båda dessa backar finns i laget. Ditt ordval om "överflödig" signalerar ju bara att du inte är det. Men inget tjafs, som sagt. Det övergripande problemet är väl att ekonomin kunde vara bättre i föreningen så det räckte till fler bra spelare, både bakåt och framåt.

ellis: ett dåligt ordval. Skyller på nattjobb pga brandrisk.

Jag är mycket tillfreds med vår backsida och det har jag sagt flertalet gånger här inne.
Det var inte ett missnöje över backsidan utan mer ett missnöje över forwardssidan och att kvaliteen i laget är snedfördelad.

Vi är baktunga. Det behöver inte vara en dålig sak. Men det är vi.

ellis: Brynäs ligger på övre halvan i lönetabellen i SHL. Vi tycker att Lundgren blir överflödig på backsidan om man JÄMFÖR med hur tunn spetsen ser ut på forwardssidan. Bengtzén hade kunnat fördela pengarna bättre. Men det är som sagt lätt med facit i hand, då han säkert redan hade räknat bort Bertil.

Inkazar: Dissar inte värvningen som en händelse utan det blir när man tittar på roostern. Då ser man att Lundgren är överflödig.

Removed

Skrubben: Vi hade nog alla räknat bort berra . Andersen kunde han inte släppa till någon annan klubb. Hade blivit ett jävla liv på forumet/FB.

Undrar om BZ kollar på en spelare som Bryan Lerg. Gjort bra med poäng i Rögle...skulle säkert producera minst lika bra hos oss.

Här kommer en till. Vilken glädje!
Uppladdat:

500x0-dfi7sl9x4aaowps.jpg

BIF96: Dick Axelsson är tydligen klar för DIF.... Bra eller Anus ?

micke63: Var inte det rätt så väntat ändå.....undrar vad hanb kostade? Han var rätt dyr innan...

micke63: Heaven or hell att ha Dick i laget. Mkt bra i sina bästa stunder men gamnacke deluxe däremellan. Känns inte som nån att luta sig mot när det blåser snålt.

Kan inte vänta tills Stanley Cup kommer till växjö! :)

Judas11: Växjö satsar väl på att vinna Stanley Cup 20/21, med ett riktigt budgetlag :)

Peja: bäckström är väl med i laget? Då bör pokalen komma till växjö

Judas11: Vet att Bäckis och Ovechkin troligtvis har drömt om att spela i Växjö sedan innan de föddes men ni går nog bet där.

DICK AXELSSON till DIF.

Varför döper man ett barn till Dick? Är inte det någon sorts kränkning? Jag är definitivt kränkt. Vad är numret till aftonbladet?

{7800}: minns du Dick Assman?

m.youtube.com/watch?v=Rz-h16TwRDo

Judas11: Ring mej när Växjö får fram en spelare som Nicklas Bäckström. Vi lär aldrig höras.

{7800}: En kränkning eller härdning?

Mattson: Den var i Världsklass :)

När får vi besked om förra säsongens bokslut? Måndag?

bifhjärta: Yes. Årsmötet är 18 juni och det kommer alltid en vecka innan på hemsidan.

Skrubben: vad är ett bokslut?

Vad tror ni om en 17 årig målgörare till Brynäs?

Skrubben: den va vass🤣🤣🤣

Stuffbon: Berätta mer

Stuffbon: BRa värvning

Jag har haft en väldigt go känsla inför säsongen. Så bad en Leksands polare mig att skriva ner våra kedjor.
Fick fram följande:

NY-Kellman-Danielsson
Boqvist-Jensen-Rohdin
Bjurström-Blomqvist-Mannber
Alcen-Granström-Nilsson

Allvarligt talat så är ju detta när jag skriver ner det helt värdelös uppsättning. Vi kan aldrig ha haft såhär dåliga forwards genom tiderna?

{8356}: i och med att Bengtzen tog in Forslund som näst sista forward så ser det kasst ut. Hade vi istället tagit in en spetsspelare där så hade läget varit annorlunda.

{8356}: 04/05 hade vi en spelare över 24 poäng, har svårt att tänka mig denna uppsättning vara svagare än så.

Peja: Säger väl än del om vi måste gå 15 år bakåt i tiden för att hitta en svagare forwardsuppsättning.

{2064}: Hur många poäng kommer våra spelare göra nästa säsong då, du som vet?

Chris11: i och med att Bengtzen tog in Forslund 

Forslund ihop med Mannberg i BP kommer förstöra många PP för motståndarna. Ett par SH mål lär det bli från dom också ifall dom sätts ihop. Döm inte ut Forslund ännu.

Wesley: Jag har imponerats av Forslund och tänkt att det vore kul att se han i SHL, vilken speed och även justa dragningar och målsinne. Bill Sweatt light.

{8356}: Inför säsongerna 13/14 och 14/15 såg det också riktigt kasst ut. Men 13/14 tog vissa spelare väldigt stora kliv som man inte kunde förutse innan säsongen. Vi får hoppas på något liknande den kommande säsongen. Bjurström är en spelare jag tror stenhårt på.

Wesley: Skall vi ta in Conny S för att spela pp oxå? 😉

KulaShaker: Vad menar du?

{8399}: Märkligt... Du har alltså blivit imponerad av Forslund, men kan inte erinra mig om att du föreslog honom som ett potentiellt nyförvärv innan han värvades? Mycket namedropping här men ingen nämnde honom?

Peja: Sällan jag namedroppar om jag ens någonsin gjort det.
Det var i direktkvalet för ett par år sedan som jag först uppmärksammade Forslund och imponerades av honom. Han har även varit duktig flera gånger efter detta då jag sett TAIF lira. Han har varit spelaren jag haft ögonen på i TAIF.

läser jag årsredovisningen rätt så går vi 1mille back i år. inte så jävla farligt

Charles: ja 919.000kr.

EDIT: 1.116.000kr var det. Inget annat.

Inte alls så illa med tanke på att publiksnittet inte hölls, värvningar var tvungna att göras (Micke j och Miller) och en kort säsong.

Inkazar: Det kunde varit värre som sagt. Det var väldigt bra att vi lyckades slå Luleå i play in.

Räknas NHL-pengarna in i årets resultat? Det ska väl komma på nästa års? Om inte så är väl det ett ganska dåligt resultat. Annars helt ok.
NHL-pengarna borde väl ligga under övriga intäkter vilket i år var 14,5 miljoner kronor. Jämförelsevis så var intäkten finalsäsongen innan 4,8 miljoner. Vad skulle detta kunna vara för pengar annars om inte från NHL?

atilla: Dom räknas inte in i årets iallafall.

Inkazar: Publiksnittet lär aldrig hållas om det inte budgeteras för ett lägre snitt.
Säsongen var alldeles så där kort som den nästan alltid är.
Värvningarna under säsong var lika många som vanligt...

Eftersom det inte är helt klart än hur stor ersättningen från NHL
blir för den här säsongen. Så kan det inte vara medräknat.

För varje ny spelarea som går till NHL (alltså även från andra lag),
så kommer vår ersättning öka ännu lite till. Just nu kommer vi
troligen få ca 8 mkr för Felix S, Linus Ö och Lucas C.

Det brukar ju alltid vara en del spelare som skriver på för NHL
efter draften också. Så vår ersättning kan nog öka med ytterligare
ca 100-200 tkr.

HV borde inte få "mer än" 200 - 225 tkr för Felix S fjärde år.
Förhoppningsvis fick vi en övergångssumma från HV som
kompenserar detta "tapp". Eller att HV fick avtala bort denna
säsongs NHL-ersättning för Felix S.

Melins kostnad kommer inte belasta nästa års budget enligt campese så troligvis är den inbakad rapporten idag. tycker det låter positivt även fast det aldrig är okej med minus resultat

« · 1900207 · »