1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740586 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Peja: Murray fick ju utvisningen för interference då dansken inte hade pucken när han proppade honom.

"Han blev så jävla rädd när han såg mig så han gjorde sig av med pucken"

Klassiskt uttalande!

Peja: Äh, Kankan hade helt enkelt svårt med spelet generellt sett i ES och då är det enkelt att skylla på de svenska domarna och att man inte får tacklas. Faktum är ju som Gävlelasse säger: han tog många korkade och rent ut sagt onödiga utvisningar och var helt enkelt inte tillräckligt spelskicklig. Nu var han dock hitplockad som en defensiv tung back som skulle hålla rent framför eget mål, men även en sån måste ju besitta en viss grad av spelskicklighet för att det ska funka i stort.
Sen vet jag inget om hans sociala situation i övrigt utanför hockeyn, men det låter väl som om han inte direkt trivts där heller.

Peja: Möjligen är det en C-hall som skall byggas.

Anders Berg: Om Brynäs har lite pengar måste man ju ifrågasätta det i sig. Fick Kent-Åke Eriksson 10 mille i fallskärm, eller vad fan är det frågan om?

GävleLasse: Jag håller inte med. Kankaanperä var ett offer för svenska domares patetiska bedömningar vid tacklingar. Han blev felaktigt utvisad många gånger. Precis som Douglas Murray blev igår när han satt in en klockren tackling på en dansk. Väänänen fick väl för övriga lika många utvisningar för tacklingar som Kankaanperä...

En försteback och en försvarare till är det 2 backar han menar varav en är utfyllnad eller ska det vara en Fösta Center och en till försvarare
Låter luddigt det där

Huge: Jo, men ska de lägga halva budgeten på två spelare... Nä, jag är lite arg nu. Fan, Janne Josefsson skulle behöva snoka runt lite i klubben och se vad som är galet. Det känns ju som att spelarbudgeten är ungefär densamma som för Falu IF... (Ja, jag överdriver - men det känns inte bra just nu med BIF)

Anders Berg: " Vi jagar en försteback och minst en till försvarare, säger Sundlöv"

Där är det tänkt att dina förskingringspengar ska hamna....

GävleLasse: Håller med där - han var mest skräckinjagande för oss Brynäsfans när han var inne - han gjorde inte många bra matcher. Men jag tror dock inte att han ersätts. Vem förskingrar alla pengar i klubben??

Peja: "Han var skräckinjagande och smällde på. Man behöver ha minst två såna backar."
Det enda som small var båsdörren till utvisningsbåset. En back skall smälla på, men det gäller att göra det inom reglernas ramar. En svår konst som Kankki inte kunde.

Väänänen!

Peja: Ja... Varken Angell, Sjödin eller Kankaanperä var ju direkt övertygande den senaste säsongen... Hoppas att Jonsson kommer och att Andersén och Carlsson blir tre klasser bättre, då kan det nog gå vägen det här.

Anders Berg: Han var skräckinjagande och smällde på. Man behöver ha minst två såna backar.

Tanken var att Pierre Johnsson skulle ersätta Kankaanperä - men blev det ju "tyvärr" inte så. Det har varit klart ett längre tag att Kankaanperä skulle lämna laget. Ja... Hur ska detta sluta? Fast okej, han var ju tyvärr inte speciellt bra.

– Vi jagar en försteback och minst en till försvarare, säger Sundlöv

Ja det ska bli intressant se vad dom hittar för spelare...behöver ju inte va sån enorm klass på backen som ska va försteback i BIF om man ser till vad man har.
På pappret ser laget enormt svagt ut,undrar vad man räknar på att man får för publiksnitt 08/09

wap.hockeysnack.com
Peja: Memman i Gävle var väl kass. Tror nog att € drog, fick säkert en förfrågan

Det är fanimej tragiskt. Brynäs letade efter en stark, tuff, fysisk back i flera år och när man äntligen hittade en som dessutom fick debutera i landslaget under debutsäsongen i Brynäs vill han inte stanna.

Bissett19: Vi tackar Kanken och Angell för deras insatser.

Vilka insatser då?????
För 343000 i mån krävs mer än så!

lillovechkin:

BIF bekräftar att Kanka försvinner.

MarcusElving: Jag har inte blivit särskilt imponerad av Kankan!
Såna där spelartyper av hans klass finns att hämta i allsvenskan.

Läser man mellan raderna säger alltså Angell att BIF inte ville vinna alla matcher eller hur ska man annars tolka det?

"– Jag kommer till en klubb som spelar en offensiv hockey och det passar mig bra. Det ska bli kul att spela för ett topplag med så många bra spelare som verkligen vill vinna varje match. Ett vinnande lag som inte bara nöjer sig med att gå till slutspel, säger Angell själv i HV71:s pressmeddelande."

GävleLasse:

Själv är jag helt övertygad om att Sundlöv plockar upp en junior istället för kankaan. Tyvärr.

Håller med dig att bättre spelare måste värvas om laget ska bli bättre.. vi kanske inte behöver byta upp hela laget på en gång. Men ett par värvningar som är bättre än föregångaren väntar man ju sig. Men det verkar förbli drömmar :(

tjugo8: Sopimuksen borde väl betyda nåt med sopa i alla fall....

Jompe: Det är bara att hoppas att han ersätts med en bättre back. Skall laget bli bättre så måste man ju värva bättre spelare. Frågan är vad Sundlöv hittar. Nånting säger mig att det tillkommer nån okänd som "reats ut" (till överpris)

tjugo8: Med Kankaan på väg bort kan vi ta upp frågan igen; blir det en fullvärdig ersättare för honom eller en J20 med "potential?"

tjugo8: HIFK har idag skrivit ett tvåårs-kontrakt med Kankaanperä och sedan typ samma standard kommentar som SUndlöv brukar rapa ur sig...

Kankaanperä förlorad tydligen, synd tycker jag

Nån som e bra på finska?

Angående Sundlövs intervju på hockeysverige...

Sundlöv berättar att Markström har förlängt. Är det bara jag som tycker att det är jävligt arrogant att inte gå ut med det på officiella hemsidan om det är klart? Fansen har ju rätt att veta. Amatörer.

Även amatörmässigt att förlänga med Molin.

Truppen skall fyllas på med två forwards och en back till, sen är den spikad (?)
Det är tre klasspelare som måste komma in, och när jag säger det så vill jag inte ha någon spelare med en massa rutin som kanske inte är så hungrig längre. Hellre någon lovande spelare av högklass, som man tror på.

sylf:

jag tror han hamnar i Brynäs. Bara min magkänsla som säger det.

arnio: Jo, han åker runt och säljer sig hos de flesta ES och AS klubbar.

Jompe: "Vi tog in Månsson med potential, han ersätts av den potentielle Alcén som i sin tur ersätts av den likaledes pontentielle Sandin."
Visst är det intressant, men samtidigt kommer det inte resultera i annat än att vi i bästa fall blir "potentiell" slutspelskandidat. Vill se mer av Timrå modellen med flera toppnamn som bär laget och där talanger då får ro att utvecklas. Att nu lägga bördan på en 18-årig keeper samt tro att Alcén eller Granström skall nå upp till Månssons knappa 30 pinnar per säsong nästa år är bara dumdristigt.
Detta ständiga flackande mellan olika typer spelmodeller och truppens storlek inger knappast förtroende.
Gasa för fullt, handbroms i. Spenderbyxor på, svångrem modell XS.

Släpper Sundlöf Brendl så är det krig, krig mot föreningen jag älskar, Brendl är fan bäst i hela djävla elitserien och den bästa spelare som spelat i Brynäs sedan vi senast tog guld. Brendl har kontrakt i två år till för fan.

Säg att Brynäs skulle få 10 mille för Kung Brendl vad skulle det innebära? Jo att Sundlöf kunde värva en svindyr värdelös föredetting till hockeyhora som ersättare.

Tack för allt Ove men nu har du gjort ditt i Brynäs.

Snälla Sundlöv prova nåt annat än en finne som ersättare om Kankan lämnar. En transatlant?

Ni som vet, vad är det som gär att alla verkar tro att Andreas J kommer till Brynäs? Har han inte en massa andra anbud? Har han sagt något som borde göra oss Brynäsare mer eller mindre säkra på att han kommer att rita på för oss??

Huss: Ja varför inte, innan man vet hur laget kommer att se ut när serien startar så är det svårt att sia om hur det kommer att gå. Fast visst pekar det mesta på att det blir en tuff säsong, Brendl eller inte..

Huss: Delar din oro, både vad gäller truppens sammansättning och vad diskussionen antyder om kassaläget. Idén att ta in spelare med "potential" är, som Gusten säger, intressant. Vi tog in Månsson med potential, han ersätts av den potentielle Alcén som i sin tur ersätts av den likaledes pontentielle Sandin. Skulle vara kul att få in spelare som inte bara kan bli bra utan som faktiskt redan är det för en gångs skull. Annars blir Brynäs ett växthus för talangutveckling och andra klubbar snor våra utblommade talanger.

Jag har ingen aning om vad Kankaans problem är. Att han inte trivdes med Boork verkade tydligt, och jag tror att han inte gillar den låga domarnivån i elitserien som straffat hans fysiska spel många gånger. Men vi behöver en spelare med hans stil och tyngd.

Försvinner Pavel blir det mörkt i Läkerol Arena. Den tanken vill jag inte ens tänka.

Huss:

Det handlar ju om att träna i första hand och ev sitta på bänken. Om/när det blir skador finns ju alltid möjligheten att värma upp faxen...

rackham: Vem skulle gå in som 8 back bland våra juniorer i dagsläget? Hittar ingen med den kapaciteten... Om ett par år då är Löf, Bertilsson el dyl mogna min inte nu.

GävleLasse: Money talks, kan Brynäs tjäna en mille (exkl lönekostnad som försvinner) på att hyra ut honom ett år modell Mårtensson/Weinhandl så varför inte?

Huss:

Vi måste ta tillvara på talangKAPITALET, Huss, talangkapitalet...

Huss: Ja det blir ännu en säsong där man kommer sitta på nålar från omgång 1 och hoppas att de förmodade bottenkonkurrenterna torskar.

Anders Berg: "För tappar vi Markus Kankaanperä så tror jag nog att han ersätts av en bättre spelare." Jo visst, nu står det helt plötsligt att vi skall valsa runt på 7 backar....uppenbarligen har botten helt gått ur skattkistan.

GävleLasse: Tror också att han stannar. Får väl se till att han hittar någon kokerska i Gävle ;-)

65selander: Ja att lösa en skyttekung från ett tvåårskontrakt ska inte vara billigt. Men sen vet man ju inte hur Sundlöv resonerar. Fast jag vill minnas att Brendl ville ha kontinutet i livet därför ville han ha ett tre årskontrakt så mycket talar nog för att han stannar.

Anders Berg: Tappar vi Brendl så ersätts han med Widing som har potential som ersätts av Alcén som har samma potential som Widing hade när han kom till Brynäs som ersätts av Sandin som har utveckllingspotential som liknar Alcéns dito förra säsongen...

...DET ÄR LUGNT!!!!

sylf: Pavel har kontrakt, om han vill sticka så lär vi få en del maffiapengar för honom men vad det blir istället för Pavel törs jag knappt tänka på

Anders Berg: "Säg så här: Tappar vi Brendl, då blir jag orolig, annars är jag lugn."

Helt rätt!!!

Att Markus Kankaanperä vill lämna laget har det ju snackats om sedan i vintras då han klagade på de dåliga träningarna. Men ingen gillar ju honom ändå, så då blir väl alla på den här siten glada, antar jag.

Brendl till Ryssland? Han tjänar väl sjukt mycket i Brynäs - men i Ryssland kan han nog tjäna ännu mer än så, så klart.

Bra att Sundlöv, i intervjun, säger att Markström har kontrakt med Brynäs nu, för det har man ju inte kunnat läsa något om hittills.

Säg så här: Tappar vi Brendl, då blir jag orolig, annars är jag lugn. För tappar vi Markus Kankaanperä så tror jag nog att han ersätts av en bättre spelare.

Bissett19: Intressant intervju med Sundlöv på hockeysverige.com

OM kankaan och Brendl (Ryssland) stannar så ska bara AJ, LJ, Anton P och Molin in i laget sen är det fullt.

Nu stör jag mig ännu mer på att Nolander fick förlängt. Två backplatser kvar att fylla...LJ och istället för en defensiv rollspelare så förlänger Sundlöv med en vaniljback.

Anders Berg: Näe, man ska väl inte ropa hej! Men om han lämnar, då ska tröjan upp :-)

sylf: Ang Ove så brukar ju Nilla ta hand om Mads unge också under matcherna så hon kan ju jobba som Au Pair för Zlatan ;-)

Är väl bänkningen som kanske fått Kankan att tänka om?

65selander: Kankan kan gott stanna i Finland, en utlänning som inte platsar i KS är inget att ha och kostar mer än det smakar. Nytt blod behövs och jag hade gärna sett P.J på hans plats. Ove kan avsluta värdigt med ett par år i Milano, Zlatan får väl locka med fribiljetter till Inters matcher, om det nu är nåt att ha...

« · 1037941 · »