1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740309 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Lunkan: prisa gudarna...

sylf: Ang J.J från dagens GD:

"Ett tänkbart svenskt alternativ skulle annars kunna vara Jonas Johnson, som bildade radarpar med Andreas Dackell guldåret 1993. Efter den gångna säsongen i Frölunda tog han dock beslutet att lägga skridskorna på hyllan.
– Det känns inte som ett alternativ i dagsläget. Han är rotad i Göteborg, säger Sundlöv.

• Kommer ni att fråga honom?
– Nej, det tror jag inte. "

sylf: Enig. AJ tycks ha det som kallas endimensionell beslutsmatris: pengar. Kul för honom men inte för klubben han spelar i.

Men det löser inte problemet med en första-center. Såg att mormor menar att Brynäs har fram till januari att lösa den frågan. Vi ska alltså spela hela hösten utan en riktig första-center?

Det är ju kanonbra att 27 personer söker klubbdirekörsjobbet. Ju mer konkurrens desto bättre. Hoppas nu bara att klubben låter professionella krav styra.

JanT: Ja, ett väldigt bra beslut att stanna i Ryssland. Jag ser hellre J.J i Brynäs än honom.

mattias - 74: Nu har A. Johansson (mästerbloggaren) uttalat sig på hockeysverige.se.......

Känns väldigt bra att han inte valde Brynäs.

rackham: "Ja, det beror väl i och för sig på alternativet... = )"
Jo, när man betänker att alternativet heter Jonas Johnson så... =(

JanT:

Sundlöv missade ju Herman nu, han gick till nybro . Så skönt att slippa honom . Saknar honom som en böld i röven på Cykelsemester ungefär :-)

MarcusElving: Det man kan konstatera så här långt är att KHL på allvar har börjat dränera ES på spetskompetens. Fenomenet lär inte minska till nästa säsong...

Enbart positivt för Brynäs IF som enligt vissa experter fullt av Allsvenska spelare! ;-)

arnio:

du ska aldrig säga aldrig, större mirakel än att Brynäs lyckas roffa åt sig en bra center från AHL har väl skett? :P

Jag tror nog Sundlöv hittar en helt okej förstecenter där bortöver :P
kanske inte just mitt förslag, men någon iallfall :D

Huss:

Ja, det beror väl i och för sig på alternativet... = )

65selander:

Hmmm... en snabb uppgradering av vår anfallsförmåga noteras... leksingarna får ställa sig på spaden och gräva djupt...

rackham: Lägger in ett litet OT. Kan väl nyttja Bombkapsel 90 också eftersom Drantarna upptäcker väl om man släpar en Haubits efter sig .

mattias - 74:

Nu skall du inte underskatta vår tyske bombare! Han skall ner och ladda ammunition snart...

Bäva månde Ejendals... ;-)

rackham:

hehe

Han kan inte skjuta med den där iaf. Jag är inte alls orolig =)

mattias - 74:

Nä, men Leksand kan ju hålla presskonferens och säga att Brynäs inte har signat Hoforsarn...

Och som svar på den provokationen skickar vi upp Selander med tillhörande haubits... ;-)

rackham:

kanske Brynäs skall ha Presskonferens och säga att de inte fick honom :)

Anders Berg:

Enligt Aftonblaskan flyttar hela familjen Johansson till Petersburg...

65selander: Det är bra - då vet folk att de kan lita på oss sen! :-) Så hör upp alla här inne: Ingen presskonferens idag! Lita på oss! (Min källa röjer jag dock inte).

Anders Berg: Har fått det bekräftat utav Brynäs också nu, ingen presskonferens är inplanerad inom närtid heller.

mattias - 74: Jag tycker att alla positiva rykten kring Brynäs är bra! Sen är det lite jobbigt med rykten också därför att 99 % av dem inte är mer än just bara rykten.

Anders Berg:

Ok det kanske stämmer men jag bara noterade ryktet. Tydligen var det inte uppskattat av alla.

Brynäs IF ska inte ha någon presskonferens idag.

Bissett19:

varför skulle inte Leksingar ha kontakter inom Brynäs IF ? har du vaknat på fel sida?? Prova och sova på rygg :)

wap.hockeysnack.com
Ääh varför tro på nåt rykte från ngn Drant?

65selander:

Kan det vara honken ??

mattias - 74: Då är det väl konkurs, eller att de har värvat någon spelare från någon obskyr liga i Canada. Spelaren har de sett på youtube ;-)

Blir intressant och se vad som händer under dagen i allafall

Bissett19:

Ryktas på superstars forum att ni skall ha presskonferens idag !

A. J ?

Kolla långt ner på länken!

"Denna spelare tycker jag Sundlöv ska sätta tänderna i om det är möjligt. Pålitlig poängmakare i AHL de senaste åren. Bra storlek, ålder och framförallt, han är kanadensare. Brynäs behöver lite tyngd.

Kanon som förstecenter i mina ögon. Vad säger ni?"

Visst viss säkert bra men det är ju många spelare. Sundlöf faxar nog en del men det antal spelare som kan tänka sig att spela för Brynäs är nog inte så stort. Inte så många Kanadicker som vill dra till Sverige misstänker jag. Namnfärslag här är ganska meningslösa.

Anders Berg: "Fråga: Är Bajens fans bättre än Brynäs dito?"

Klart som sjutton att dom är, det är väl sveriges bästa supportrar?

Anders Berg:
Bajens organisatör för insamlingar kanske är bättre än Anders Berg..?

Bajen fick in över 400.000 kr på några veckor, genom en insamling, för spelarinköp. När jag hade en likadan insamling för Brynäs (dvs. till spelarinköp så fick jag inte in så mycket direkt). Fråga: Är Bajens fans bättre än Brynäs dito?

MarcusElving:
Det vore inte alls dumt. Det ryktades om en kanadick tidigare under silly season så man kan ju hoppas.

Denna spelare tycker jag Sundlöv ska sätta tänderna i om det är möjligt. Pålitlig poängmakare i AHL de senaste åren. Bra storlek, ålder och framförallt, han är kanadensare. Brynäs behöver lite tyngd.

Kanon som förstecenter i mina ögon. Vad säger ni?

Lunkan:

Han tycks ha ändrat sej,så här lät det för några veckor sedan:

"- Nu flyttar jag hem för familjens skull. I Ryssland var det nästan bara träningar och matcher, så jag såg dem nästan aldrig under åtta månaders tid. Jag hade erbjudande tidigt om förlängning från St. Petersburg och det har även funnits intresse från andra ryska klubbar, men jag kände att jag ville hem. "

Money talks,bullshit walks....

Huss: Det blir nog ryssland för A.J men leksand känns tveksamt.

I dag säger det tidigare NHL-proffset:

- Jag vill fortfarande spela på högsta nivå och försöka ta en landslagsplats.

Då kan man inte spela i allsvenskan?

- Så ser jag det nog, säger Andreas Johansson.

JanT: A. Johansson verkar helt klart välja Ryssland före Sverige (där det annars blivit Leksand). Skall bli intressant att se vilken utlänning som Sundlöv lägger vantarna på.
Hauhtonen kanske?

AVGÅ:
Varför tar du inte och avgår från den här siten?

Blir allt mer övertygad om att A. Johansson inte är rätt man för Brynäs.

Mediakåt

Pengakåt

Är det vår nye ledare på isen?

Fynda i AHL, momor!

AVGÅ: väntar

arnio: Wait and see...

Man kan ju alltid drömma om en Amerikansk eller Kanadensisk center??

AVGÅ: "Det spelar ingen roll om det är tryck eller inte på det här gänget, det är och förblir ett AS-lag."

Skulle Brynäs vara ett allsvenskt lag så skulle de inte spela i Elitserien.

Idiotiskt inlägg av dig AVGÅ, jag rekomenderar dig att sluta skriva inlägg för att på så sätt undvika ytterligare förnedring.

Kan inte någon ändra på titeln i den här tråden? Eller avser "[A new beginning]" början till slutet?

Dackell, Molin, Hietanen, Hansen, Danielsson och Lind vad ska dom göra kommande säsong som dom inte gjorde föregående???

Är Sundlövs taktik att definitivt undanröja alla spekulationer att vi kommer att kunna uträtta något kommande säsong för att lätta på trycket för spelarna?
I så fall kan jag bara säga - det hjälper inte! Det spelar ingen roll om det är tryck eller inte på det här gänget, det är och förblir ett AS-lag.

Med tanke på att resultaten redan på förhand är givna, kommer det enda intressanta vara hur lång tid det tar innan spelarna börjar intrigera för att avsätta Czarnecki.

Mitt seriösa förslag är att lämna WO inför varje match i syfte att undvika total förnedring av klubbmärket!

mattias - 74: Ja då får nog Brynäs även bryta kontraktet med Jonsson och sälja Markström till någon etablerad förening.

mattias - 74: Hahl lär stanna i Timrå. eller?

epa:

Skall Hahl spela i Brynäs får de andra spelarna gå ner i lön typ .

21olsson: Hahl

Sundlöv borde utesluta Johansson. Det blir ryssland för honom. Jag tror att han fattar de me. Nån som vet nån ledig utlänsk center?

Detta är väl förmodligen en repost?

www.dt.se/sport/article314807.ece

« · 1041875 · »