1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742199 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
bradberry: Salmonsson vill inte tillbaks till Brynäs.

bradberry: Mm såg detta, trodde att han hade kontrakt över nästa säsong också. Nu börjar man bli riktigt trött på att Brynäs släpper iväg bra talanger för att istället satsa på Sjödin, Molin, Danielsson osv, sen spela i KS.. inte bra..!

lindberg: Tänkte väl det.

bradberry: men det är iofs historia nu.. det kvittar om Brynäs får Johansson och Jonsson, dom är långt, långt efter ändå!

Huge: Hyvönen slog väl poängrekord i det här SM-liigaslutspelet om jag inte minns fel. Han är en extremt bra spelare.

mattiaskarlgren: Eriksson-Zacke-Staal hade inte varit en förstakedja i Brynäs. Zacce är en bra allsvensk spelare, på elitserienivå är han en helt okej spelare som blixtrar till ibland. Och de andra, pja... Tror du att Staal hade petat Brendl på högerforwarden? Tänk om.

Peja: Helt rätt Peja, sågningarna av Brynäs trupp och hyllningar av andra lags spelare och värvningar är överdrivna.

Om Brynäs värvat Zacce och Staal innan förra sädongen så skulle Mormor ha hånats.
Självförtroende och tränare(rotationssystemet) inverkade förmodligen starkt till att Brynäs kollapsade denna säsong. Jag är övertygad om att spelarmaterialet var tillräckligt bra för att spela slutspel.

Ett par tre riktigt bra spelare, den nya tränaren och en lite mer realistisk målsättning kommer att få Brynäs på rätt kurs igen..

Min drömvärvning är Andreas Johansson, en av de bästa spelare jag sett i rinkarna utanför NHL.

Peja: Samtidigt är Hyvönen en spelare som tar mycket plats. Hans personlighet är lite väl egocentrisk. Men att han är en vass målskytt råder det inte någon tvekan om. Men är han en spelare som jobbar hårdare när laget ligger risigt till? Hade han varit i Brynäs i år så lär han vara den förste som ringt sin agent.

arnio: Andreas Johansson är jag tveksam till. Jag ser hellre att man satsar på en spelare som är yngre.

arnio: Klockren analys.
Boorks tokerier i början och det som kom som ett brev på posten efter att han sänkt allas självfortoende :skakiga backar och ännu skakigare målvakter.
Om forwards får lägga all kraft på försvar så blir även riktigt bra killar (Dackell) "dåliga".
Dackell var ju landslagsmässig förra året.

Tror inte det behövs så jävligt stora värvningar bara vi har målvakter som håller måttet.

Andreas Johansson vore underbart.

GävleLasse: Å andra sidan så är inte Sundlöv direkt känd för att lyckas med sina värvningar. Brendl är väl egentligen den ända riktigt bra han lyckats knyta..

Gurra88: nja jag är ganska nöjd med Andersén och Hietanen den här säsongen och innandet så har han ju tagit in en del andra spelare som varit bra. Månsson, Kristan mfl.

GävleLasse: Hietanen var det Sulku som fixa inte Sundlöv

Jaså, Larsson ska bli andretränare, Sundlöv fortsätter som sportchef och Sjödda glider in som scout. Vilket jävla stålbad det blev....Nu fattas det bara att Molin får ett nytt 5-års kontrakt. Jävla skitförening!

munkas: I Janne Larssons fall så känns det ju bättre att ha honom i båset än på marknadsavd.Kanske är det så att man vill omfördela lite pengar nu när det kanske gått upp för dem att Brynäs organisation kostar för mycket.

Sen är han väl tredjetränare.

Är det någon mer än jag som tycker att Boorken borde blivit sportchef eller han har ju komm på en jävla massa spelare som ingen har hört ordet av

Brynäs_89: Det skulle inte vara bra alls med Boork som SC. Han skulle lägga sig i CZ's arbete för mycket. Boork passar bäst hemma på Sollerön.

Brynäs_89: nja det är väl Sundlöv som fixar kontrakt och grejer eller hur?

Brynäs har haft mycket otur med värvningar som inte gjort succe, men Sundlöv har varit helt ok tycker jag.
Några finnar med justa meriter och en del unga lovande spelare som jagats av flera elitklubbar har värvats men floppat. På förhand så har dessa värvningar sett ut som bra värvningar men har sedan floppat. Okunskap, otur, tränarens fel? Vem vet.

Peja: Inte riktigt så jag menade att han skulle peta Brendl, men Brendl är alldeles för slö (även fast han gör 35 mål).. Staal är nog ES mest underskattade spelare, en av dom iaf!.. Sen så tror jag utan vidare att den kedjan är klart bättre än både kedjan med Dacke-Hansen-Alcén och Månsson-Widing-Hutten!!.. Det är bara att inse, iaf så har dom varit bättre dom senaste 2-3 månaderna!

GävleLasse:" Andreas Johansson är jag tveksam till. Jag ser hellre att man satsar på en spelare som är yngre. "

Snittåldern sänks väl ngt nu när Sjödda och Ove slutar.
Så vi kan ju inte bara ha yngre spelare. :-)

Macahan:
Blir inte ku
l att se hur vårt normalt så underbara bp kommer se ut när 2 av våra bästa penaltykillers försvinner (lind, ove) (vill behålla bägge, ove enkom för sin underbara defensiv)

Nedräkningen har börjat inför kvällens TV-sport 20.30.

Reander lägger ut texten...?

Citat av Leif Boork

- Jag vidhåller att målvaktsbytet Markström/Korhonen var bra och nödvändigt, så tillvida att det var viktigt att få igång Korhonen om det skulle hända Markström någonting. Sedan behövde Markström ta igen sig efter den tuffa matchningen i inledningen av Kvalserien och därefter fick han en nytändning och har spelat fantastiskt bra.

mattiaskarlgren: Staal hade fått kicken för längesen om han hade spelat i Brynäs. En överskattad spelare med dålig träningsmoral som dessutom är skadedrabbad.

arnio: Det är verkligen jobbigt med personer som vägrar erkänna när de har fel.

rackham: "...men situationen i gävleklubben är värre än nånsin", säger speakerrösten inför Sportspegeln i kväll. Men vafan! Hur mycket värre kan det bli? Hur fan har dom lyckats sumpa möjligheterna med en ny arena och större resurser? Går klubben en spänn back vill jag ha styrelsens huvud på ett fat. Teletubbies alt. Fragglarna kan ersätta under en övergångsperiod.

Jajjen:

Ja, vem vet.
Verksamhetsåret slutar 30 april.

Efter det får vi veta hur ekonomin ser ut.

Men det viktiga är ju hur föreningen agerar med tanke på att vi varit med om den sämsta sportsliga säsongen i modern tid...

rackham: Agerar? Vi har varit en skitförening i många år och ändå har det inte agerats nämnvärt när det gäller något. Vi fick en ny hall och hur har det utnyttjats, man blir ju matt på alla lallare som sitter däruppe på Sätraåsen. Brynäs IF är den absolut sämst skötta föreningen i hela ES, proffsigheten lyser verkligen med sin frånvaro, det är fan så man skäms. Hockeysverige skrattar åt eländet. Brynäs IF skulle kunna vara en etablerad toppklubb men det enda vi har lyckats med är att bli en etablerad bottenklubb.

rackham: Jag har inget förtroende för nån styrelse som lyckas med konststycket att sätta ihop ett lag med EN stjärnspelare, bli sist i serien och dessutom göra ett uselt resultat ekonomiskt. Gör vi en vinst på 2-3 miljoner - DÅ låter jag gärna sittande styrelse städa upp. Eller, hade vi haft fem finska landslagsspelare i truppen, då hade jag accepterat ett ekonomiskt underskott.

Hur bra är den här diskussionen i ett läge när ev. A. Johansson och L. Jonsson funderar över var dom ska lira nästa säsong?

70 Rodrigues:

Möjligt... vi får se vad Herr Facit säger ikväll...

Jajjen:

Ne, precis, Brynäs är inte Sveriges sexigaste förening just nu...

Jonsson borde vi inte ha chans att signa i det här läget om inte hans karriär av någon anledning är i utförsbacken...
Johanssons skador kan göra att han inte är glödhet. Tidigare har fru Johansson (heter hon Tina?) gjort att bostadsorten blivit Karlstad, men frågan är hur sexigt Gävle och Brynäs är för henne...

rackham: Svårt att göra något sexigt av en påse skit. Fan, dom kan ju inte ens marknadsföra sig själva i sin egen stad, har aldrig upplevt eller sett någon reklam överhuvudtaget om att det är matcher m.m, så sorgligt så det finns inte.

Brynäs_89: Tror garr mô i körska!

Här har vi en framtidsman.. Värvar Brynäs den här killen och får han till hockeygymnasiet i Gävle.. Då har vi en klassback framöver, han förväntas bli bättre än Alexander Edler...

Haha
www.eliteprospects.com/player.php?player=13188

lillovechkin: Vi får väl se hur det blir med det nästa år. Till kommande säsong är det som bekant 92orna som börjar på hockeygymnasiet. Brynäs tog SM-silver i årskullen, men har även fått in några landslagskillar, som tex han i länktipset.

lillovechkin:

Hur lång är föräldrarna...

70 Rodrigues:

Jo, men va fan Brynäs tycker det är ok med de 4500 trogna...

Peja: "Det är verkligen jobbigt med personer som vägrar erkänna när de har fel."

Fakta:
Boork har på ett fullt logiskt och trovärdigt sätt motiverat sitt byte av Markström mot Korhonen och i slutändan blev det Markströms storspel som till största delen avgjorde kvalserien för vår del.

Spekulation:
Att Markström skulle ha räddat oss kvar ifall han INTE blivit utbytt mot Korhonen.
Ingen har en aning om hur Markström hade reagerat om han fått stå hela kvalserien.

Om du nu antyder att Boork hade fel så kan man ju lika gärna påstå att han gjorde rätt, iom att hans beslut om bänkning föregick Markströms storspel.

Många säkerligen bra förslag till nya spelare här men det som slår mig är att man verkar ha en enorm övertro på finska spelare.
Ok om man har ett namn och rejäl koll på spelaren men ibland är det typ jag vill se 3 finska spelare i BIF...oki varför just finska varför inte en tjeck en ryss och en kanadensare om man nu inte har några namn på speciella spelare ?

RavenLord:

Precis, ett moratorium när det gäller finska spelare, tack...
De spelar en annan hockey än vi och har bevisligen jävligt svårt med anpassningen...

Peja: Kalle Johansson är den enda 93an i Team 92 Landslaget.. De skvallrar väl lite om hans kvalitéer.
Han har varit över atlanten och provat på en hel del också.

rackham: Nu snackar du om finska spelare som inte håller landslagsklass, dvs. dom Brynäs värvar. Plockar vi såna här spelare får vi kvalitet, garanterat: Pakaslahti, Kauppila, Kallio, Voutilainen, Hahl, Pirnes, Luoma, Puistola m.fl.

lillovechkin:
Jaha.... då var det dax att höra att vi inte kommer undvika ks på 25 år då

"Klarar Brynäs 5-6 miljoner i förlust?" frågar Olofsson i Sportspegeln. Inte fan kan Brynäs gå back så in i h-vete? Vilka namn finns för att ersätta styrelsen? Måste va nån som kan läsa och räkna, helst ingen som sitter inne. Måste finnas nån i Gävle som kvalar in.

Jajjen:
gammal skåpmat...
leftovers som skulle ha använts om brynäs åkt ur...
men där sket de ner sig...!!!

En ganska intetsägande granskning av sportspegeln måste jag säga...

Jajjen:

Jo, allt är möjligt, men vi har ingen aning om det förrän efter 30/4...

Gäääässssssp Var det där det omtalade granskande inslaget folk snackade om tidigare skulle sändas...att man inte gick och la sig ist det där var ju inget nytt alls för en Brynäsare iaf

tjugo8:

Tord förespråkar samma modell som gjorde Brynäs stort på 60- och 70-talet...
Går det att bygga stommar på samma sätt nu?

Men det är klart att man hellre ser spelare som fostrats i klubben än alla dessa halvdassiga importer, för övrigt något som både svensk fotboll och hockey håller på med för närvarande...

Reander nådde inte fram till övriga styrelsen verkar det som. Han tror att de uppfattade honom som obstinat. Bra jobbat med den erfarenheten?

« · 1030084 · »