1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741967 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Vad sägs om att Brynäs värvar Tim Eriksson från LHC.
En bra center skulle lätt vara en kille i 2 kedjan

Brynäs_89: absolut. dock ser jag honom hellre på en ytterforwardsplats. Men han skulle göra Brynäs gott!

Brynäs_89: Har hört att Tim E är i princip klar för en annan klubb.

Peja:

Vilken?

BIF:s intresse för A.J verkar kvarstå.

– "Vi har presenterat en lösning för honom och han har inte avfärdat det. Men Andreas har säkert en hel del att ta ställning till och kommer att dröja med ett besked var han spelar nästa säsong, säger Brynäs sportchef"

Personligen tycker jag att Brynäs ska gå vidare o leta en en yngre,bättre o mindre skadebenägen forward

Bissett19:

Edit.

Som dessutom varit och bjudit ut sej hos Läxingarna.......

Bissett19: Ja hoppas Sundlöv letar efter någon annan som inte inte är gjord av glas, vill vänta till juni och inte ser Leksand som ett bra alternativ.

Jag har alltid fasat den dagen mormor skulle börja intressera sig för Andreas Johansson, innerst inne vetat att den stunden skulle komma, och nu är den här...*brrrr*

Punkt två och tre på mormors lista; satsa resten av lönebudgeten på att försöka få "hem" Niclas Wallin, Uffe Söderström (comeback) och Markus Matthiasson.

Sundlöv - rätt tänkt, fyra år för sent...

Edit: Skulle bara fattas att Bicek gör comeback på artistkontrakt nu, spelar Greg Parks fortfarande hockey?

micke: Vad sägs som att Bisset gör comeback också

Bissett19: Hej Piggen här:Va sägs om Jonas Ströpfgeshoffs?!

rackham: Att angell tappade ett lönekuvert på stan, jag tror det kommer från kansliet.

spud: Enligt "säkra" källor: så var han på krogen med flera spelare efter Västeråsmatchen.
Där kom lönebeskedet fram, hur vet jag inte.
Hur tidningen har fått det sen kan man ju bara spekulera i.
Han hade visst även erbjudit Månsson med flera 10 000:- inför dom sista matcherna om dom såg till att han tog 2 poäng till. Bonusläge ?

Tror att det var polarna i laget som såg till att tidningarna fick nått att skriva om.

Foreman, ok låter ju förvisso troligt.

Fyfan vad illa om bonussystemen leder till att andra spelare istället för att sätta sina egna chanser hellre spelar andra.

A.johansson, per bäcker och björk?? Ännu mer tecken på att SUNDLÖV faktiskt är Sveriges SÄMSTA sportchef..

Gurra88: Andreas Johansson är ju skitbra men en rejäl läkarundersökning krävs förstås. Dom andra spelarna som det ryktas om har inte direkt gjort något intryck på mig varken positivt eller negativt.
Jag vill ha en transatlantiskt blod i Brynäs i stället för det finska blod vi tappar.
Carl Söderberg vore kanon med.

Läser om HV spelare som skäms efter onödiga utvisningar, andra berättar om den självkritik som alla besitter, såg det på Voutilainen efter ett grovt misstag som gav LHC mål, han kokade av ilska.

Det tror jag är en stor skillnad mot vårt lag.

kacken:

Kallas vinnarkultur och det har inget med youghurt att göra...

Se bara på deras lagkapten... viss skillnad mot vår Tina... zenit eller inte zenit det är frågan...

Peja: 

"Har hört att Tim E är i princip klar för en annan klubb"

Det blev DIF för Tim eriksson.

Bissett19: Bra förvärv av DIF. Nästan så att man blev lite avundsjuk på Stockholmarna. Alltid gillat hans spelstil.

Bissett19: Tim E eller Pär B är väl ungefär likvärdiga. (Tycker iofs inte DIF tydligen.) Tidigare lovande som nu stagnerat. KAN bli bra. Det är ju Brynäs värvarfilosofi i ett nötskal.

Brynäs var intresserade av Bäcker för 3 år sen och är fortfarande lika intresserade. Inget har tydligen hänt på 3 år. Vare sej hos Sundlöv eller Bäcker. Kanske är en helt riktig bedömning. Eller så brister analysförmågan. Bäcker kommer INTE vara spelaren som lyfter Brynäs över strecket.

Men Sundlöv har säkert flera äss i faxlådan.

Bissett19: "Personligen tycker jag att Brynäs ska gå vidare o leta en en yngre,bättre o mindre skadebenägen forward"

Lägg till: nån som ryms inom Brynäs lönebudget och du har gett Sundlöv ett omöjligt uppdrag. Moment 22, typ.

Ska han göra comeback? För han har väl lagt av redan?

Anders Berg: Jonas Stöpfgeshoff alltså. Råkade försvinna.

Anders Berg: Det är Brynäs vi snackar om. Inget namn är omöjligt.

Nej, det är väl tyvärr så... Inte Tim Eriksson alltså, men Niklas Persson då? (Även om jag har väldigt svårt för honom sen hans tid i Leksand). Fast varför skulle han vilja gå till ett lag som Brynäs?

Anders Berg:

Ja Niklas Persson skulle vara utmärkt för Brynäs!
Men som du sagt, varför skulle han vilja gå till Brynäs..

blom23: 300 000+ i månaden kanske!

arnio: Calle Söderberg kan du glömma direkt.

Jajjen: Pär Bäcker och Janne Hauhtonen går jämnt ut...
Erbjud Tobias Lundström ett 1-års kontrakt får sååå bra är inte Markström än att han kan lyfta Brynäs till slutspel.
Till sist, nog för att Brynäs har en bra ungdomsverksamhet men inte fasen skulle Thegel och grabbarna lyfta Brynäs A-lag nästa år. Det behövs 2 riktigt bra centrar, en bra ytterforward (2 om Månsson sticker) samt 2 riktiga klassbackar för att det skall ske.

Huss: Tycker du är taskig mot Bäcker nu :-). Jag tror Bäcker är n-å-g-o-t bättre. Poängen är hursomhelst att Brynäs behöver genomgående bättre spelare för att komma ifrån jumboplatsen. Utfyllnadslirare kan vi hitta i vår egen organisation.

Jag är skitskraj för att Sundlöv tycker att årets säsong bara handlade om oflyt och tillfälligheter. Högst mänskligt att landa i en sån slutsats när man själv är delaktig i ett misslyckande. Därför skulle jag må bättre om nån annan tog över årets lagbygge.

Huss:

Det känns inte aktuellt, då brynäs har kontrakt med lindbäck, och ska skriva flerårskontrakt med Markström.
Sedan ser jag inte att Lundström ska vara bättre än varken Markström eller Lindbäck..
Då det trots allt är lättare ätt glänsa i Allsvenskan..

Och jag tror att Markström och Lindbäck kommer klara av det utmärkt.

Huss: Hutten var ju tänkt som en ersättare för Bäckis men mestadels numerärt sas. Här känns då bytet med Bäcker mot Hutten som en förstärkning på centersidan. Återstår att byta 1 klasscenter (Lind) mot en annan och helst bättre. Det optimala är ju då att Lind verkligen ersätts av en riktigt bra kollega men alternativet (att Lind stannar) får vi nog också räkna som ett fullt tänkbart scenario.
Känns isf nästan viktigare att vi stärker upp rejält på backsidan, för jag tror inte på en femetta med 2 klasscentrar, 2 klassbackar och 2 bra ytterforwards.

Huge: Det räcker inte att bara ha en klasscenter. Dessutom tror jag att spelare som Andersén, Kankaanperä och Hietanen kan spela upp sig nästa säsong.

Jag tror inte alls på pär Bäcker i brynäs till nästa säsong ,
visst , han har vart helt okej i DIF men då har han fått spela
med Bremberg ,då är de bara blunda och skjuta ;)
men däremot skulle jag vilja se dom här spelarna :

Jonas Andersson Kärpät
Andreas Johansson SKA St. Petersburg
Lars Jonsson Philadelphia (AHL)
Eric Johansson Hv71
Mattias Carlsson LHC
Mikael Backlund VIK
Justin Morrison Rapperswil-jona
Niklas Nordgren Rapperswil-Jona

Jag hoppas man kan få några rätt ;) hahaha

Det är bara att inse, nu kör vi med egna förmågor. Jag tycker man skall satsa på Sundlöv själv i mål, han var ju skibra -93, Ove stannar och Janne Larsson går in i hans kedja, SM-Guld SM-guld -SM guld! utan att det behöver kosta en spänn extra! Melkersson har vi väll alla saknat? Ut och sommarträna bara! Scerban på ett artistkontrakt! ;)

brynäs08: Det verkar vara den modell man kommit fram till, att köra med egna förmågor, med "klubbkänsla". För mig låter det mer som en lösning framkallad av ekonomisk nödvändighet än något annat. Men det finns ju en stor risk med att fasa in J20 i A-truppen. Det måste ske med stor försiktighet. Duktiga J20-spelare kan har enorma problem i elitserien. Visst, det finns undantag som vi alla känner, men ska vi bygga en strategi på det?

Mormor kommer av allt att döma att skriva kontrakt med Bäcker som en ersättning för Hutten. Jag tror att Lind stannar. Hur det blir med Andreas Johansson och Lars Jonsson återstår att se, men även med de två i laget känns det inte bra. Det blir kamp i nedre tabellhalvan en säsong till.

PS: För övrigt anser jag att Sundlöv borde ställt sin plats till förfogande när arbetet med lagbygget inför nästa säsong inleddes. Han var den ytterst ansvarige för att debaclet förra säsongen.

Jompe:

Håller med..men de flesta är ju sååå nöjda med sundlöv så det är pinsamt..Sundlöv kommer aldrig klara att fixa ett guldlag till brynäs..någonsin

Ward sticker ju från hv nu, kanske vore något..Gillar inte honom överhuvudtaget och tycker han inte är någon vidare hockeyspelare. Men vi behöver karaktärer i lagt som drar publik..Ser gärna någon som ser till att det sjunger i sargen. Kankanperä är en besvikelse när det gäller det.

Gurra88: Ward spelar för Frankfurt Lions nästa säsong.

Jag är inte helt övertygad om att det här skulle vara rätt väg. Alla är väll slående överens om att tex Alcén är riktigt mycketbättre än förmågorna i J20. och Alcén kommer med all säkerhet att bli riktigt bra det tror jag bestämt och det pga att han under 2 säsonger blivit inslussad i a-laget. Sundlöv kan väl inte på allvar tro att vi skall konkurera i elitserien med unga oprövade kort? Dessa grabbar behöver med all säkerhet ett par säsonger på sig innan de är "riktiga" elitspelare sett til en hel säsong? Självklart skall vi satsa på våra junisar men med tillförlit och försiktighet. Vi måste få hit lite kvalitet! eller?

Jompe: Med tanke på fjolårets insats och att vi trots allt pressade HV till 7 matcher samt de nyförvärv som Sundlöv lyckade landa inför denna säsong (Brendl, Hietanen, Kankanpeerä, förlängning med Angell som gjorde en kanonsäsong i fjol bl.a):
Hur såg du på våra möjligheter inför denna säsong?
Tyckte du att det såg intressant och lovande ut eller tyckte du att årets lag såg ihåligt och svagt ut och att snacket om slutpspel öht inte borde ha förekommit?
Om du nu tyckte att det såg lovande ut inför årets säsong, varför skulle Sundlöv då avgå bara för att spelarna tillsammans med tränaren inte lyckades infria (de kanske alltför högt ställda?) förväntningarna?

Innan man börjar kräva en ny Sportchef så kanske det vore på sin plats att komma med förslag på en ny.
Hur hittar man en sån på en kafferast?
Finns det öht nån som är intresserad/ledig på så kort varsel?

Det är väl isf styrelsens uppgift att i ett tidigare skede av säsongen vara ute och sondera terrängen för att försöka hitta en ersättare, om man nu ansett att Sundlöv inte håller måttet?

Min inställning är att Sundlöv gjort ett fullt godkänt jobb med de förutsättningar som förelegat. Allt snack om hans totala inkompetens känns oerhört överdrivna och i många fall grundlösa.

Huge: Sundlöv har varit för dålig på att göra sig av med spelare. Typ Molin och Sjödin borde ha försvunnit för åtminstone ett år sen... Det måste väl även du hålla med om.

Huge: Att man på fullaste allvar tror att Korhonen och Sperrle håller som målvaktspar är rent utasagt pinsamt..
Fattar inte varför folk ens trodde på Korhonen, han va nästintill lika darrig då som nu. Skillnaden var bara att vi tidigare haft målvakter som Asplund och Jamie Ram som läckte som två soll. När sedan Korhonen kom och visade sig vara någolunda enstaka matcher så höjdes han till skyarna bara för att det äntligen va bättre än tidigare. Men ändå pinsamt ojämnt målvaktsspel även under dessa åren..

Vi hade ett starkt lag, och skulle vara i slutspel om det inte vore just för Sperrle och Korhonen. Och förstås din hjälte Sundlöv och Boorkens idiot ideér om stor trupp osv.. Med Kristan i mål eller Markan så hade definitivt blivit slutspel..

Peja: Sjödda kan jag hålla med om!
Men inte Ove, han har varit mycket bra iår, speciellt i defensiven!

lillovechkin: Många jämför med den gamla varianten av Ove och ser honom inte som en defensivt duktig spelare som blixtrar till emellanåt med sin bländande skridskoåkning.

GävleLasse: Molin åker ju runt och är rädd för motståndarspelarna på isen. En föredetting, helt klart, men ja han är OK defensivt dock ej spetskompetens defensivt.

Intressant ang Andreas Johansson.

Hur är det med skadorna, du hade stora problem med ryggen när du spelade i Färjestad säsongen 2006-07?

- Jag hade en buktande disk som fick sig en smäll och det krävdes en del jobb för att komma tillbaka. Men nu har jag inga sviter av den skadan och jag missade inte en enda träning på hela säsongen.

Peja: Tror tyvärr inte att han väljer Brynäs. det tror jag inte att Lars Jonsson gör heller.

Peja: "Typ Molin och Sjödin borde ha försvunnit för åtminstone ett år sen... Det måste väl även du hålla med om."

Varför måste jag hålla med om ngt jag tycker är felaktigt?
Sjödda gjorde en kanonsäsong ifjol och det var också fullt naturligt att han då erbjöds nytt kontrakt detta år.
Fanns öht inget som pekade på att hans insats den här säsongen skulle bli så pass dålig, jämfört med fjolårets.
Antag att man nu INTE förnyat hans kontrakt i våras.
Hur tror du då att det hade låtit härinne efter årets bakslag?

"Hur faaaaaan djävla korkad kunde Sundlöv vara som inte förnyade kontraktet med Sjödda? Med honom i laget hade vi aaaaaaldrig hamnat i KS......"

« · 1032592 · »