1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741642 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Huge:
Vem fan tror du att du är Huge??

Alla har väl rätt till en åsikt!
Sen att inte alla slickar röv och försvarar Brynäs agerande hela tiden är väl rätt naturligt.

För det verkar ju du ha fullt upp med...
Skaplig skev världsbild du har när du uttalar dig så här:
"Att alla gnällande onyanserade och okunniga gaphalsar sen får tuppjuck är ju bara grädde på moset"

Är detta beviset på din intelligensnivå??

Tyvärr så fortsätter den negativa spiralen för Brynäs nu,både sportsligt och ekonomiskt.

Zzz: Härlig nyhet man fick sig serverad så här på morronkvisten.
Sundlöv fortsätter som Sportchef.
Dan kunde inte börja bättre.
Att alla gnällande onyanserade och okunniga gaphalsar sen får tuppjuck är ju bara grädde på moset....    :-)

70 Rodrigues: Ja, det säger egentligen ALLT om hur klubben funkar.

När tidningen skriver att Sundlöv fått kritik för en del dåliga värvningar svarar HGK: Nädå, se bara på Ekholm!!!

Jävla idioter!

sylf: Finns inga ambitioner i den här jävla klubben, i vilken annan klubb med lite självinsikt hade en sportchef som Sundlöv fått sitta kvar och vad säger det här om resten av tomtarna i föreningarna, fy fan!!!

Zzz: En annan Anders? Är det möjligen "Höken" Berg du tar mig för? Jag loggar in via facebook så du får tro vad du vill om vilken Anders Blank jag är! Lättpära! Det finns faktiskt folk som vågar stå med sitt riktiga namn här!

Zzz: på tal om slutspekulerat:

"• Varför värvar inte ni medan transferfönstret är öppet (t.om 31 januari) när alla andra verkar göra det?

– Sedan säsongen inleddes har vi värvat Thomas Greiss och tagit hem Jonathan Carlsson. Nu är vi nöjda med det lag vi har, det finns en stor kompetens och stor potential i de spelare vi har, säger Karlsson."

Anders Blank: Du började väldigt nyanserat med i ditt nya namn men nu börjar bitterheten smita igenom och påminner väldigt mycket om en annan Anders som inte har loggat in sedan dagen innan du skapade ditt konto.. Märkligt.

Redigerad kommentar

Nu såhär efter man läst den här intervjun med klubbdirektör Karlsson så framstår ju han som den största inkompetensen i klubben som kan vara så otroligt nöjd med Sundlövs arbete. Lätt att vara efterklok säger han, ja visst! Åsså tar han upp Ekholm som nån värvning som är bra, vilket jag håller med om! Men HUR MÅNGA URUSLA värvningar har han inte gjort då? Vore väl fan om han skulle misslyckas jämt, måste ju komma nån Ekholm ibland å...

Jaja, men nu behöver vi fans inte fundera på vem som är SC de kommande åren iaf! Hoppas bara han visar den fantastiska förmågan han verkar ha, enligt Karlsson, och drar in 4-5 toppnamn till nästa säsong. 100-års jubiléeum som det då är! Honken, Meech, Osala, Brendl plus nån till, tack!

Zzz: Herregud, mannen har ingen skam i kroppen!

Nu är det slutspekulerarat!

Redigerad kommentar

Huge: "Absolut.
Frågan är då vem eller vilka som är mest kapabala att avgöra om en SC är bra eller dålig?

Är det personer som jobbar inom föreningen och som har kunskaper och insyn eller är det personer härinne med noll kunskap och insyn som har bäst förutsättningar för att tillsätta och ev sparka ex en SC, ekonomiansvarig, tränare osv?

Jag föredrar i det fallet att lita mer på fackkunniga som dagligen sysslar med hockeyn i sitt yrke istället för att lyssna på gapande oinsatta frustrerade skitkastare som verkar må illa av att hålla på sitt påstådda favoritlag..."

Ja, eller så kanske man kan kolla på resultatet de senaste sex säsongerna.... Men det är lugnt, när Sundlöv fått sparken av de personer som jobbar inom föreningen är du välkommen att lätta ditt hjärta angående alla skitförvärv som han släpat in i föreningen. Då är han ju trots allt bara en f.d målvakt som av misstag fick posten som sportchef av en samling mycket kompetenta personer inom föreningen.

Peja: Brendl? Han platsar ju inte i CZ:s trupp?

Peja: Mycket bra skrivet ! :)

Venom: Självklart blir inte alla unga killar lika lyckosamma som Ekholm, men det blir ju knappast alla gamla heller. Precis som Leif Boork och Wikegård brukar säga är det riskabelt att värva gamla spelare, dels vet man inte hur inställningen är, dels kan de ha en jäkla lång skadehistorik och går lättare sönder. Givetvis kan äldre spelare också bli lyckade värvningar men generellt sett föredrar jag unga, hungriga, vältränade spelare som inte har x antal operationer bakom sig. Men självklart, om Brynäs får möjlighet att värva t.ex Pavel Brendl (bra karaktär och spetsspelare) bör man göra allt i sin makt för att ro signaturen i hamn. Jag tror även att Honken har mer att ge.

Peja: Så klart är det inte alltid det bästa att värva rutin. Men Ekholm värvningar gör man inte varje gång om man säger så.

För den situationen som Brynäs är i nu anser jag fortfarande att de är bättre att försöka värva "färdiga" spelareistället för unga lovande.

Venom: Fast med samma tänk ("in med rutin!") hade ju Brynäs värvat två Clarkes istället för en Clarke + en Ekholm...

Jag tycker att Ekholm (succé) vs Clarke (flopp) visar att rutin och pengar inte alltid är avgörande för hur bra spelarna är.

Give me Fredrik Pettersson-Wentzel!

Wesley: Klockrent :-)

70 Rodrigues: det är ju skönt o veta när vi möter Asplöven ;-)

Då tar vi en fika hemma hos mig efteråt när det är match här i Happis, jag bor på gångavstånd från ishallen :-)

Venom: Det var därför jag först nämnde Saviano och Soares. Några supervärvningar kan vi glömma, det finns ju som sagt inga PENGAR men tydligen så kommer det att ramla in pengar i framtiden, det är ju skönt o veta när vi möter Asplöven ;-)

70 Rodrigues: Friberg kommer bli en bra spelare men jag tycker inte det är en värvning som Brynäs behöver just nu. Vi får väl se hur många junisar som stannar till nästa år men Larsson, wännström och järnkrok lär väl stanna. Sen kan man hoppas att Silfverberg stannar också.

Jag tycker Brynäs ska koncentrera sog på mer rutinerade spelare.

70 Rodrigues: Då ligger nog Liket Andersson närmare till hands.......Det är den typen av spelare vi får se i klubben som ska leda utvecklingen!

Sylf: Med tanke på ekonomin så lär det väl bli värvningar från AS nästa säsong, då vill jag se Växjös Steve Saviano och Josh Soares i Brynäs, även Max Friberg tror jag skulle göra sig bra i världens snyggaste matchtröja :-)

Huge: Det var väll till pensionsfonderna som det var mest akut vilket får ses som en utgift från igår. Men det måste ju kännas lite sådär i truppen när man gör värvningar när man inte klarar sina åtaganden.. Hade Timrå leget i toppen hade dom i allfall fått lite för pengarna men nu har dom övertrasserat kontot och ligger utanför slutspel.

70 Rodrigues: Jag har ju redan svarat på din fråga:
Brynäs gör både rätt och fel när man tar sina resp beslut, oavsett vad det gäller.
Nåt annat vore orimligt.

Inte konstigare än att vi alla blandar korrekta och felaktiga beslut här i livet...

Zzz: Ok, förstår vad du menar.
Jag ser det mer som att man fått ett lån beviljat och sen tar ut pengarna i förskott.
Vad man sen gör med pengarna är isf Timrås ensak sas.
Antingen går dom till utgifter som man redan dragit på sig eller så går pengarna till kommande ev utgifter.
Den filosofiska frågan blir väl isf om det ena är mer rätt än det andra?

För att kunna komma på fötter igen så kanske man först måste göra sig skuldfri?
Finns ju heller inga garantier för att pengarna skulle rädda klubben även om man använt dom till ev framtida utgifter.

Av Ros beröm till Sundlöv att döma så kanske det blir Sundlöv som också får ett samtal från Glennert, efter att Looben fått sina fiskar varma...
:-)

Huge: Varför vara ironisk, svara på frågan istället eller blir det för jobbigt?

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Ironi, är det nåt du hört talas om kanske?

Huge:"Nä, jag tycker att Brynäs aldrig gjort något fel.
Nu har du fått ditt svar.

Skrivet av dig idag kl 10:30.

Huge: Jag tycker han ligger rätt i sin kritik. Dom täcker gårdagens utgifter med framtidens intäkter. Hur länge kan man arbeta så?

Intressant att Färjestad har likviditetsproblem, tror nog att Loob får ett samtal av Glennert snart =)

70 Rodrigues: När har jag påstått att dom alltid gör rätt?
Jag påstår bara att DU inte är rätt person att avgöra om dom gör rätt eller fel, eftersom du inte har kunskaperna, erfarenheterna eller insikten som krävs för att bedöma om man tagit ett korrekt eller felaktigt beslut innan man sitter med facit i hand.

Zzz: Ja, i princip håller jag förstås med Ros i det han säger.
Men han är väl lite fel ute i sin kritik vad gäller just Timrå, tycker jag.
Såvitt jag förstått saken så handlar det ju bara om en omfördelning av ett lån, som varit tänkt att betalas ut under längre tid men som man nu fått förskott på.
Det tvivelaktiga inträder väl isf först om förskottet tar slut och klubben ber om mer kommunpengar, som jag ser det....

Huge: Och hur kan du påstå att ansvariga alltid gör rätt?

bizon: "Tror du att man måste ha spelat hockey för att ha bra åsikter?"

Nä, det tror jag inte.
Finns säkert många som aldrig spelat hockey som har jättebra åsikter.
Liksom det finns de som spelat hockey och som har jättedåliga åsikter.

70 Rodrigues: "Så vad ska vi diskutera här i gb:n om förslag o åsikter bara ska komma från fackfolk med insikt och kunskap?"

Du får diskutera och komma med egna förslag hur mkt du vill.
Det är när du tvärsäkert påstår att dom som sitter som ansvariga gör fel, trots att du själv inte har gått i deras skor sas, som jag reagerar.

Hur svårt kan det vara?

Ett inlägg från Ros som faktiskt är tänkvärt trots att det är från honom.

70 Rodrigues: Ja, just Gävleborg har väl enligt statistiken drabbats extra hårt av konjunkturnedgångarna.
Skellefteå har en storindustri i form av Boliden, som säkert pumpar in mkt pengar i föreningen.
Inga större konkurrerande sporter i området och en trogen publik som stöttar sitt lag.

Finns säkert flera förklaringar som gör det omöjligt att fullt ut jämföra lagen sinsemellan på ett rättvist sätt.
Som sagt: "Walk a mile in my shoes before you criticise and accuse"....

Tycker dessutom att det är för tidigt att påstå att Skellefterå gått om oss ganska rejält.

Huge: Så vad ska vi diskutera här i gb:n om förslag o åsikter bara ska komma från fackfolk med insikt och kunskap?

Huge: Tror du att man måste ha spelat hockey för att ha bra åsikter?

bizon: Jag är öppen för alla förslag på förändringar, där förslagen kommer från fackfolk med insikt och kunskap.
Jag är mer tveksam till förslag som kommer från oinsatta och i stort sett okunniga personer som vitt och brett talar om för de med kunskaper och erfarenhet hur dom borde göra istället.

Huge: Är det Gävleborg som har drabbats hårdast av det ekonomiska läget? Hur gör Skellefteå, en klubb som jag tycker är ett bra exempel, dom har gått ifrån oss ganska rejält som synes?

70 Rodrigues: Jag föreslår att man lägger ner all form av TV-sändningar från ES. Det gör att intresset och suget efter att se matcherna live i LA ökar kraftigt.
Skulle heller inte vara dumt om Sveriges ekonomi förbättrades avsevärt så att fler industrier och jobbtillfällen kunde etableras i Gävletrakten.
Borde borga för att fler går på matcherna och att klubbekonomin kommer upp i nivå med topplagens inom en snar framtid.
Bort med konkurrens från övrig idrott (lägg ner Gefle IF och deras elitfotboll samt SAIK och deras bandysatsning).

Finns säkert fler lösningar men ovanstående ser jag som prio 1.

Huge: OM det nu blir som rodriques säger till nästa sässe,med vissa av dessa punkter är det fel då??

Huge: Det är ok Huge, du får tycka så. Vad har du själv för förslag som återigen ska göra Brynäs IF till en topp 3 klubb?

70 Rodrigues:

"3. Med tanke på att det hela tiden hänvisas till ekonomin som anledning till att Brynäs inte kan värva m.m, så kan jag inte se någon annan anledning till att det är i kompetensen hos ansvariga det brister(Hur har Skellefteå kunnat gå om oss . Det måste in nytt folk, folk som inte är Brynäsfierade med allt vad det innebär, jantelag m.m."

Du jämför ju äpplen med päron.
Vad säger att Skellefteås ledning skulle ha gjort ett bättre jobb, om dom varit ansvariga i Brynäs och tvingats jobba under de förutsättningar som råder i Gävleområdet?
Med den insyn och de kunskaper både du och jag har i saken så kan jag isf lika gärna hävda att Sundlöv och övriga ansvariga gör ett kanonjobb och får ut i stort sett max av de förutsättningar som föreligger?
Eller har du nåt mer konkret som motbevisar min ståndpunkt?

"4. En "4:e" formation med juniorer, det om något kommer att dra till sig ännu fler av Sveriges lovande spelare till hockeygymnasiet och som jag tror gör att vi på ett bättre sätt kan skörda frukten av Sveriges bästa juniorverksamhet och något som kanske får killarna att stanna kvar i Sverige något år extra."

Men herregud!
Vi har ju för fan i stort sett en hel juniorfemma redan nu, utslaget på de 4 formationer som redan spelar.
Menar du att vi ska spela med ännu fler junisar?
Varför inte låta hela J20 spela?
Våra fina juniorsatsning i all ära och kanon att den börjar ge resultat:
men det måste väl ändå finnas nån måtta på övertron att lovande juniorer ska lösa allting?

"5. Lyssna på sina sponsorer och fans, tyvärr så är det för mycket prestige från Brynäs sida när det gäller den saken."

Återigen: floskler och snömos.
Tror du ärligt talat att Brynäs, som enligt uppgift är ett lag som lyckats mkt bra med just sponsorintäkterna, har gjort det genom att INTE lyssna på sina sponsorer?

PW är på väg till Timrå eller Södertälje enligt Expressen och Aftonbladet. Kan blir klart redan ikväll.

Huge: Det är väl ändå upp till mig hur jag svarar Tväst?

arnio: Vad va det roliga?

70 Rodrigues: "Here we go, utan inbördes ordning:

1. En ny hungrig sportchef med en offensiv spelidé, ett spelande lag.

2. En ny coach(varför inte en nordamerikan) som spelar det bästa laget oavsett namnet på tröjan.

3. Med tanke på att det hela tiden hänvisas till ekonomin som anledning till att Brynäs inte kan värva m.m, så kan jag inte se någon annan anledning till att det är i kompetensen hos ansvariga det brister(Hur har Skellefteå kunnat gå om oss . Det måste in nytt folk, folk som inte är Brynäsfierade med allt vad det innebär, jantelag m.m.

4. En "4:e" formation med juniorer, det om något kommer att dra till sig ännu fler av Sveriges lovande spelare till hockeygymnasiet och som jag tror gör att vi på ett bättre sätt kan skörda frukten av Sveriges bästa juniorverksamhet och något som kanske får killarna att stanna kvar i Sverige något år extra.

5. Lyssna på sina sponsorer och fans, tyvärr så är det för mycket prestige från Brynäs sida när det gäller den saken.

6. En årligt kommande försäsongsturnering, att göra den så intressant att dom bästa lagen står i kö för att få spela.

Det här är vad JAG tycker och tror skulle hjälpa Brynäs IF att bli en topp 3 klubb inom 2-3 år, både när det gäller det sportsliga o ekonomin.

Resten tar jag privat med Tväst då det är info jag inte kan skriva om i gb:n."

Hahahah, skitkul.

70 Rodrigues: Mycket bra punkter.. skicka vidare till sundlöv!

« · 1332710 · »