1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743533 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Måste passa på att hylla "Silly Season" - det är riktigt kul! En massa rykten och visserligen ganska lite verkstad, så att säga, men ändå: Det är kul!

Henrik Malmström är inget rykte, vad jag vet, men honom vill jag gärna se i Brynäs igen. En favorit!

Ni följer väl MrMadHawk?

sylf: Japp... Det pratas om "Hjärta" för klubben och "har spelat länge för..." Tillslut kommer åren ifatt och man spelar en säsong för mycket. Modo har ett flertal såna. De kommer att få chansen att börja om sitt lagbygge i AS nästa år.

sylf: finns det överhuvetaget en spelare han INTE nämnt i sina listor...

GävleLasse: "För många spelare som är med på gamla meriter...."

Känner igen det där, men kan inte komma på hur......

Gurra88: Finns ju inte en spelare på jorden han inte vill se i BIF. Nyss skrev han ju en lista på 93 spelare han ville att Sundlöv skulle värva, bara att lägga till 2 namn.

Hence: Nagy har 5 poäng på sex matcher så det får väl ses som godkänt.

Att modo åker ur har nog andra orsaker. För många spelare som är med på gamla meriter....

Gurra88: Nagy och Bartecko är väl två som inte vikit ner sig i KS. Det är iaf vad jag hört från Modo-fans.

Pettisbif: Madsen, tollefsen, nagy, bartecko. Nån mer vi vill värva från ett uråkande Modo. Se sambandet med spelarna och hur laget går just nu.

mattiaskarlgren: Jag vill se Morten Madsen och Tollefsen om Modo åker ut...

tompap71: Jo absolut. Nu tog jag mer Järnkrok & Silfver som ett exempel vad för spelare han helst ska lira ihop med. Men just dessa måste ha en "ny Eero" brevid sig.

mattiaskarlgren:

Man kan vända på det där resonemanget också. Jag kan tänka mig Sjödell-Wiklander i Brynäs MEN jag vill inte se honom med Kroken och Silfver i en förstalina, där borde vara en riktig spetsspelare och målskytt.

Redigerad kommentar

Anders Eriksson i Växjö är grym, helt klart bättre än namnen i Modo.

mattiaskarlgren: Själv har jag dålig koll på honom, men slänge iväg ett sms till en kompis som är sportjournalist på Nerikes Allehanda. Han svarade så här när jag bad om en beskrivning:
Han har en jävla vinnarskalle o är bäst under press. Bra egenskaper! Varit riktigt bra i kvalserien. Supertrevlig o reko kille. Ryktas även om ssk o Timrå.

Har sett Sjödell-Wiklander ett par matcher iår och det är en mycket intressant spelare.
Visst ska en spelare vara bra men till störst del handlar det om omgivningen. Tänk om han får spela med tex Järnkrok & Silfver, då kommer han att producera. MEN jag vill inte se att man tar hit honom för att lira i en tredje eller fjärdefemma, då gör både Sundlöv och TJ helt fel.

MarcusElving:

Till Sjödell-Wiklanders försvar kan man ju säg att han knappt fick någon chans att bevisa något i ES, jag menar, drygt en halv säsong i ett dåligt SSK och ca 5 minuter i speltid i snitt. Går inte att bevisa ett skit där i mina ögon, DÄREMOT håller jag helt och fullt med dig om att han vore en chansning och definitivt vansinne om han är tänkt som Eeros ersättare.

Peja:

Håller med dig om Kihlström, finns stor potential i den grabben.Jag ser gärna att han följer i sin fars fotspår.

sylf: Haha, ja antagligen :P

MarcusElving: Han har väl bara varit nån säsong i SSK om jag inte minns fel, där gör ju INGEN mål...Men vi behöver inte oroa oss för det, nån annan nyper honom framför Sundlöv som kommer med sin taxiplånbok med gamla 50-öringar i.

sylf: Sjödell-Wiklander har ju jämt lyckats grymt bra i allsvenskan, men inte fått till det i elitserien. Han beskrivs av eliteprospects som en aggressiv spelare som gärna smäller på och spelar lite småfult. Det är absolut välkommna egenskaper. Känns dock ändå lite som en chansning då han inte bevisat att han håller i ES.

Det som är mest intressant är vem han ersätter/vilken roll han får. Är det Eeros ersättare vi snackar om så är det åt H-VETE!

Gurra88: Enl Expressen är Brynäs ute efter Sjödell-Viklander i Örebro. Dock är det även andra lag som drar i honom, Sundlöv kan nog stoppa ner portmonän i väskan igen.

Gurra88: Beror på vad man letar efter för spelartyper. Jag tycker att han är en spetsspelare i sin roll. Jag tycker att han håller landslagsklass. Men han är ju t.ex ingen PP-spelare.

Redigerad kommentar

Peja: eftersom vi förmodligen behåller det mesta så känns inte kihlström som den spets vi behöver?

Jajjen: Bara Videll som är nåt att ha i SSK? Jag tycker att Lukas Kihlström är ruggigt underskattad, skulle gärna se honom i Brynäs.

Kom på mig själv med att sitta och snegla på Modos trupp i silly-seson syfte. Pikkarainen t.ex lär ju inte lira i allsvenskan ifall dom ramlar ner..

Jajjen: han har ju själv sagt att han ska lämna elitserien efter säsongen och gå till NHL eller KHL

Tänk att ha råd med en PP-back som Victor Bartley i Rögle. Då är man fullsketen med stålars.

henke1: Tror du inte Brynäs kan matcha ett bud?

Jajjen: Videll vill ju till KHL eller NHL

70 Rodrigues: man undrar ju varför djurgården inte vill förlänga ? Kronwall vore ett kanonnyförvärv :)

Å en jävla djurgårdare gjorde mål för Rögle.

arnio: Kanske är SSK:s spelare som blir aktuella. Pax för Videll. Dom andra kan följa med till AS.

arnio: 2 mål och 2 ass på 3 matcher i KS.

HappyX3: Jag tycker absolut inte att vi ska värva en endaste spelare från Modo.

70 Rodrigues: Visst gör han mycket poäng men han är mycket loj , absolut ingenting att satsa på och han är tveklöst på väg utför. Typisk glassare som levererar i serielunken men nollar i viktiga matcher som tex kvalseriematcher. Dubbelhakan växer lika fort som beloppet på hans sparkonto.

mk: Han har gått rätt bra.

arnio: Skröder gjorde 41 p i grundserien 15 mål och 26 ass.

mk: Jag tror inte Sundlöv jagar några dyrspelare. Friberg kan vara det vassaste vi får in till nästa år.

Silfverberg-Järnkrok-Skröder
Laurtizen-Nordquist-Skörder
Friberg-Larsson-Skröder

två första är bra, tredje kanske är intressant

Jajjen: Tror ni inte att Sundlöv jobbar på Kronvall?
Han sitter ju på utgående kontrakt.
Har ingen koll på hur han har spelat iår, men många har ju
skrikit sig hesa om han förut.

sylf: 7. JOHANSSON, Karin 2. ELIASSON, Emma 9. SLETBAK, Henriette

HappyX3: Var ska du hitta den "bra kedjan"?

ja vore jätteskönt att slippa dom! Men Skörder har gjort stadigt med poäng nära han spelar i ES, varför inte? får han spela i en bra kedja kommer det bli poäng, och det är det vi behöver!!

henke1: och Modo ska ner till Växjö på onsdag......skulle vara skönt att slippa Modo i Elitserien för vi torskar ta me sjutton nästan jämt mot dem..

arnio: Håller med!! En lönnfet norrbagge är inget att ha.

HappyX3: Tjockskröder är inget att ha, han är slut och ganska tjock.

Nån som vet hur Skröders kontrakt ser ut? Tänkte om Modo åker ur får då skröder bryta kontraktet för ES? För det vore väl en bra ersättare för Kahnberg?

för tidigt att säga nu men det ser ju inte ljust ut för MODO skulle dom åka ut iår så fullbordas deras säsong till ett riktigt STORT FIASKO med den spelartruppen!

brynäsjohan: fan va gött :D

henke1: 3-1 nu

Växjö har 2-1 på SSK och Rögle leder med 1-0 mot MODO!!!

Huge: SULFAT FÖR FAN, SULFAT!!!!!

« · 1368474 · »