1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743535 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Måste passa på att hylla "Silly Season" - det är riktigt kul! En massa rykten och visserligen ganska lite verkstad, så att säga, men ändå: Det är kul!

Henrik Malmström är inget rykte, vad jag vet, men honom vill jag gärna se i Brynäs igen. En favorit!

Ni följer väl MrMadHawk?

Anders Berg:" Brynäs IF i topp i år igen!
Brynäs IF visar att klubben åter igen är en av de mest tongivande i hockeysverige. Åtminstone om man ser till kvaliteten på bredden."

Brynäs skryter på hemsidan. Fan va bra dom är!!!

sylf: "SULFAT FÖR FAN, SULFAT!!!!!"

*ASG*   Glömde att dom slutade med sulfiten nång gång efter kriget.
Närminnet är inte vad det varit....    :-)

Så här vill jag se laget nästa säsong:
Ekholm, Silver och Rödin kommer stanna minst EN säsong till.
Sundlöv snor Åsa utav Gnaget.
Han värvar fyra Modo spelare plus en grym back i Regher och en utav sveriges mest lovande mållisar i Hella.

Svedberg-Hellberg

Ekholm-Berglind
Silfverberg-Järnkrok-N.Danielsson

Jonsson-Andersén
Madsen-Nordquist-Lauritzen

Regher-Tollefsen
Åslund-Larsson-Rödin

Bertilsson-Sundqvist
Granström-Hansen-R.Rosén

Extra:Wännström-Rohdin-Rensfeldt låna ut dom?

Pettisbif: Svårt att bestämma dig?

Pettisbif: Rosén som ytterforward i en fjärdekedja.. ..du har noll koll på vilken spelartyp han är märker jag. Han är en typisk center i första eller andra femma. Dessutom lär han gå tillbaka till Växjö om de går upp i ES.

Gurra88: håller med dig gurra, pettisbif du har väldiga intressanta laguppställningar men det kommer in ny inlägg från dig hur lagt ska se ut varje dag....

Pettisbif: Jag tycker att det är lite humoristiskt att du lägger upp typ 20 olika laguppställningar med ingången så här vill jag se laget nästa säsog. :)

70 Rodrigues: Med tanke på historien om Fleurys fru så kändes det självklart att han lämnade VIK (och skönt att han inte hamnade i Brynäs)

Nu kommer det ta ungefär en timme så har Sundlöv fått så mycket skit att han inte vet vad han heter.

Iofs är båda två ganska väntade att dom iaf inte lirar i BIF nästa år.

mattiaskarlgren: Vad ska Sundlöv få skit för? Friberg får väl välja själv var han vill spela? Dessutom är han väl ingen som skulle ha förstärkt Brynäs direkt och bra juniorer har vi gott om.

I övrigt så öppnar detta för Honken i Brynäs.

arnio: Yes! Det öppnar för framtidsmålvakten "Honken"!

Anders Berg: HEHE ja fyfan vilken spännande silly season vi har NOT!!!

mattiaskarlgren: Synd på Hellberg, men får vi Honken så är jag nöjd. Blir intressant om Friberg kan leva upp till förväntningarna bättre än vad Ryno gjorde här han var en "jättetalang". Ser hellre att man släpper fran Wännström, Rensfeldt och Rohdin ordentligt.

Zzz: Går väl så där att knyta till sig dom spelare som Sundlöv hade på önskelistan. Friberg till Timrå, Hardt till Finland, Bartley till Djurgården.

Zzz: Lite synd att Friberg inte valde Brynäs men som du säger har ju klubben andra talanger att ge chansen. Ska bli intressant att se en spelare ta steget från div1 till ES. Synd att Hellberg inte heller ser ut att välja Brynäs, men det är väl en naturlig konsekvens av att Frölunda har signat hans målvaktstränare. Svårt att klandra Brynäs där.

70 Rodrigues: Frågan är ju hur nära Hardt egentligen var? Bartley och Hellberg valde ju bort Brynäs pga sånt som Brynäs inte kunde påverka. Bartlet för rollen Djurgården kunde erbjuda och Hellberg pga Andreassen.

Peja: Ja det är synd, men juniorerna visade under slutspelet att dom är ämnen för elitserien. Bättre att satsa på talanger från regionen än att värva in utifrån.

Peja: Enligt många är det aldrig ok att klandra Brynäs.

Sundlöv är en jävla nolla till sportchef!

Zzz: Så du tror att 9-10 junisar kan lyfta laget under en hel säsong, 55 matcher, och ta laget till final?

sylf: Vart utläste du det? Du vet att även Friberg är junior? Att man hellre ser att dom egna får chansen än att ta in utifrån innebär inte alla måste få chansen på en gång.

Redigerad kommentar

sylf: Vad är framgångsrecepet? Bevisligen så kan man inte heller köpa ihop ett lag med namnkunniga spelare heller, det bevisar LHC och Frölundas senaste säsonger.

Det vore intressant om du kunde utveckla det...

Zzz: Kanske inte vart fel om dom fått chansen under NC mer än att få suttit på bänken..
NC mannen som gned på med Hansen till fiskleveroljan tog slut, må alla loppor hemsöka hans skrev.

GävleLasse: Hur ska man göra för att bli framgångsrik, det är ju tydligt att Brynäs recpept inte är det rätta iaf? Tror inte heller på att man ska köpa ihop ett lag av pengakåtalirare men det måste till 3-4 riktigt bra spelare för att kunna ta sig någonstans.

GävleLasse: GE MIG ETT NYFÖRVÄRV! Orkar fan inte vänta längre. Blir tokig när man ser andra lag tar spelare som Brynäs var intresserade av.

hahii: Du lär få vänta!

hahii: Vore du nöjd med Höggren?

Peja: Höggren är väl knappast en spelare som gör laget bättre, det är ju sådana spelare som vi måste ha in annars så är det ju meningslöst känns det som?

Alltså man mår faktiskt dåligt!  dom enda ryktena som är kvar är väl Höggren och Aspeqvist.. och det är inga spelare jag vill ha! :(

Men målvaktsfrågan vart nu intressant. För ni finns två Brynäsare på marknaden! Honken och Lundström. Väljer Lundström Timrå så kommer också PW ut på markanden och PW tackar man inte nej till!

Men Risken/Chansen är väl stor att det blir honken och Svedberg nästa säsong =) Det känns som ett stabilt målvaktspar som absolut håller tätt, men det känns inte SPÄNNANDE..

Nu vill jag ha RYKTEN!!! vilka är nära brynäs? vilka fundera på oss? och snälla säg inte Höggren ;P

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Håller med, men skulle inte bli förvånad om han signar nu när Friberg har tackat nej...

Peja: Skulle inte heller bli förvånad :-(

Peja: Vad Bif behöver är spelartyper som Bång, Kåberg & Kudden dvs spelare som drar med sig övriga laget.

Sätter sig inte styrelsen ner med Sundlöv & Tommy så kommer det att se lika illa ut nåsta år och året efter det.

Bif verkar inte har klara linjer för vad klubben och spelarna ska representera.

Ska man agera som små glaslirare, inte våga ta plats i media eller stå upp för varandra?

Te x Granis DU ska i varje byte dela ut minst en propp alt jaga skiten ur nån av deras spelare.
Silver DU ska i varje läge driva på mål och skapa chans åt dig eller åt någon annan i laget.

osv osv.

Inget av detta har synats till i Bif under många år. Kalla det rollsplare eller roller men om det är sagt vad man ska göra så vet alla i laget SIN plats.

För handen på hjärtat var det inte tragiskt att se Hansen eller Granis åka och försöka dribbla sig igenom 5 spelare gång efter annan.

70 Rodrigues: Personligen skulle jag inte ha någonting emot Holtet. Skulle behöva spelare som honom i laget.

arnio: Han får skit för allting här inne och sen är det många som hoppades både på Hellberg och Friberg, som garanterat är skitarga :)

Lindström: Jepp, behövs både annan inställning och nya obekväma spelare för att lyckas i ett slutspel.

mattiaskarlgren: Sundlöv är nog också skitarg att han inte lyckades knyta till sig Hellberg o Friberg?

mattiaskarlgren: Ja, det enda man kan HOPPAS på nu är ju en riktig pungspark till värvning! Men det är väl också det enda man kan göra... Att HOPPAS! Snart börjar hoppet gå över också! Blir så jävla less, än en gång.

Och jag vet att det är ganska så långt till nersläpp, men samtliga lag (t.o.m. dom som fortfarande spelar) surras det ju kring toppnamn men Brynäs rycker i nån Aspeqvist, Höggren å sjölander-wiklander eller vad han heter... Brendl, Osala, Pesonen, Mihalik, Strålman! Nån sån vill vi se!

Hahaha fantastiskt, här vaknar man upp och ser att mina tre drömvärvningar inför nästa säsong (Fleury, Hellberg, Friberg) går till värdelösa konkurrenter.

Underbar start på dagen!

Peja: När det gäller målvakter så tror jag att Honken blir kvar i Frölunda tillsammans med Hellberg, sen tror jag att Lundström går till Timrå och PW till AIK. När det gäller oss så står det mellan Ridderwall och Heino-Lindbergh ;-)

Anders Blank: Dom flesta spelare som du anger spelar fortfarande, alltså kan dom inte presenteras än. Så för den som hoppas på toppnamn borde tystnaden snarare vara positiv. Men här inne gnälls det alltid, är han inte för snabb är han får långsam. Hur många av dom spelare som ryktas vara på väg till elitserien förutom Hellberg och Friberg vill vi ha? 90% av rykterna är ju spelare från norskaligan!

Zzz: Frågan är vad Sundlöv vill ha :-)

70 Rodrigues: Japp men han bokförs ju redan med värvningar som han inte gjort eller som ryktas till Brynäs. Vilka Sundlöv diskuterar med lär vi inte får veta förrän det är klart.

Zzz: Friberg och Hellberg är vi väl ändå rätt säkra på att han ville ha, likadant med Bartley.

70 Rodrigues: Japp men som sagt, saker Brynäs inte kunde påverka vägde över för andra lag.

Heads up!

De nedvärderande öknamnen på Micke Sundlöv har börjat dyka upp igen (Sunklöv, Korklöv osv) och det är inte acceptabelt. Alla inlägg som innehåller sådana saker kommer att raderas, oavsett vad som står i inlägget i övrigt.  Detta gäller självklart alla ledare, spelare och personer överhuvudtaget.

Märker vi att någon skribent systematiskt sätter nedvärderande namn på olika personer så kommer denne att bli avstängd.

Moderatorerna

Redigerad kommentar

Zzz: Nä, Brynäs har väl inte varit lika attraktiva i sitt utbud.

« · 1368474 · »