1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743588 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Peja: Klockrent!
Brendl var en av dom som visade hjärta och yrkesstolthet hela KS och även större delen av den säsongen. Att han är värdelös i egen zon är en myt och helt felaktigt.

mattiaskarlgren: Sist Brendl spelade i Brynäs kämpade han hårdast av alla i kvalserien. Jobbade defensivt och skötte även snacket i omklädningsrummet när de hyllade "Brynäslegenderna" höll på att skita på sig. Så jag kan inte hålla med om kritiken...

mattiaskarlgren:

Eero var väl allt annat än duktigt defensivt? Mer än en gång man har sett han stå och fiska efter pass istället för att hålla markeringen i utsatta längen..

Peja: Brendl är en spelare som knappt tar ett skär i egen zon. Han är en gudabenådad spelare i offensiv zon. Men vi måste ändå ha fem spelare på isen som kan försvara, en sådan spelare är inte Brendl. Sen var han väl rätt så krävande utanför isen också har jag för mig.

mattiaskarlgren: Hur är Brendl?

Anders Blank: Har aldrig sett Tallackson lira så kan inte säga mycket mer än statsen, men mycket annat spelar in.. Hur är han i defensiven? Tänk ändå på att Eero var duktig i defensiven och jobbade stenhårt medans Kahna hade mer att önska i det läget.

Men Osala hoppas jag inte Sundlöv har i tanke. Sen tror jag inte att en sådan som Tallackson finns inom Sundlövs radar heller. Brendl, aldrig.. Inte för BIF som det ser ut idag (jag ser honom gärna i bif, men tror inte ledningen KAN ta hem honom på grund av hur han är). Widing, ja tack!

Osala - ska väl spela i KHL nästa säsong?
Tallackson - någon som överhuvudtaget har sett honom spela? När hade Masken en kurs i scouting?

mattiaskarlgren: Kolla statsen på Tallackson så ser man att han kan ju göra mål tveklöst, samt kan man nog även kalla han för powerforward iom att han är 196cm/95kg. Jag hade då inte velat vara ivägen om han kommer å ska tacklas! Även Widing har väl fått epitetet powerforward, men han är ju inte i närheten av Tallacksons egenskaper som jag ser det. Så Tallackson som powerforward då och som du säger Brendl är ingen powerforward, han är en sniper! Helt rätt av dig där! Så blir det Brendl & Tallackson vs. Kahnberg & Eero så är jag helt klart nöjd med det bytet... Säkert dyrare, men frågan är ju hur mycket mer det finns i spelarbudgeten nästa år när dom redan nu gått ut med att det ska satsas på A-laget framöver OCH att det är 100-års jubileum!

Räkna inte med att någon större sensation presenteras som ersättare för Eero/Kahnberg. Sundlöv jagar Dixon, det är en. Den andre kan bli Sjödell-Wiklander från Örebro också sedan är det nog klart på forwardssidan.
Honken och en back kommer till sedan är laget spikat.

aphac:

Rödin har redan 3-årskontrakt med Vancouver, han var bara utlånad till Brynäs denna säsong.

Redigerad kommentar

Anders Blank: Visst en sådan som Osala, men tror garanterat det finns bättre spelare att få tag i för hans peng som han kommer att kräva.

Peja:Ekholm,Silfverberg och Rödin kommer att lämna tror jag. De måste chansa, för gör man en sämre nästa säsong då blir det aldrig nån resa. Rödin måste få ett kontraktsförslag annars tappar dom rättigheterna till honom. Snart kommer det pressreleaser från BIF med inbjudan till läsk och snittar och för att S.....v ska säga att vi inte har nått att säga typ!

Anders Blank: Visst ska vi ha in en powerforward till förutom Ollas MEN i första hand måste vi ha in två flitiga målgörare/poängmakare. Dessa spelare är inga powerforwards, snarare två snipers. Sen ska dom givetvis smälla på men dom två spelare dom tar in istället för Kahna och Eero ska vara riktiga snipers. Brendl tex är ingen Powerforward.

Venom: Mr. Berriepicker förstörde Kahnberg på eget bevåg denna säsong. Sätter honom i en 4:e lina med Hansen och andra utfyllnadspäron??!!! Kahnberg är en målskytt som borde spela i offensiva linor och inte tvärtom.

Erat: Jag tror inte att vi har sett den sista värvningen från Allsvenskan.

arnio: Ja, ok då! Fick väl lite idétorka på en ren defensiv back där med Tollefsen. Men jag är som sagt lite mer orolig för backsidan än forwardssidan än så länge. Att Kahnberg och Eero ersätts har dom ju t.o.m. gått ut och sagt att dom kommer göra OM dom försvinner, vilket dom nu gör.

Men på backsidan har bara sagts att en PP-back ska värvas, vilket jag inte kan förstå då man har Ekholm och Jonsson. Ska vara då att dom vet att Ekholm kommer sticka då, för DÅ ska ju han ersättas så klart.

Men säg att backuppsättningen skulle se ut såhär:
Victor Berglind
Simon Bertilsson
Mattias Ekholm
Lars Jonsson
Jörgen Sundqvist
Defensivt bra back (varför inte Vladimir Mihalik)
Defensivt bra back (varför inte förlänga med Niclas Andersén)
Offensivt bra back (varför inte Lukas Kilström, ganska allround han, kan bli bra!)

mattiaskarlgren: De förlagen jag sett på powerforwards här är väl Barry Tallackson (29m/26a på 51matcher i Tyskland), Oskar Osala (12m/29a på 58 matcher i AHL) och Pavel Brendl (9m / 1a på 24 matcher i KHL). Tallackson ser ut att vara en Lee Goren typ, stenhård i kroppen och storväxt och hyffsat poängsäker. Osala är väl en ännu mer checkande forward och Brendl vet vi ju vad vi får av... Så NÅN av dessa plus Widing så har vi väl fyllt upp luckorna efter Eero och Kahnberg och kanske lyft lite kvalitétsmässigt också.

MarcusElving: Vad ska man säga, surt.. Men nu förväntar jag mig att vi värvar in två riktiga målspottare av rang. Tror att Widing är den ene, eller så blir han kvar i DIF och ger det ytterligare en chans.

Sen vettekatten vem han får tag i men de flesta namnen som det länkats till här inne kan man nog glömma/hoppas på att det inte blir då vi måste ha in en spelare som man nästan kan garanteras gör 15+ mål..

foppa78: Antagligen värvar han Dixon och Widing + en PP back ?

sylf: Kan någon förklara för mig hur Kahna har blivit behandlad dåligt i Brynäs?

Handlar det om bänkningen? Jag tyckte det va helt rätt att bänka honom, han var helt iskall vid den tiden.

sylf: Fyfan vad tråkigt men jag hade inte räknat med han! Ska bli roligt och se vad våran såkallade sportchef gör nu???????????????

henke1: De tidigare 7 åren då?

sylf: han gjorde ju sitt bästa för att få kvar Kahna iaf

henke1: Varför? Vad har han gjort för bra?

Gurra88: Ja, två dårar, varav den ena tog sitt förnuft tillfånga och stack. Den andra får vi dras med så länge vi lever. Nåt hopp om en ny sniper finns inte, då det är han själv som ska skaffa den, ska vi gissa på ett a-lagskontrakt för Rensfeldt?

Gurra88: Czarnecki kan jag hålla med dig om men Sundlöv ska det inte skyllas på.

Gurra88: Sundlöv? Hur tänkte du nu?

MarcusElving: Inte oväntat. Sundlöv/czarnecki sabbade chansen för länge sedan. Dårar

MarcusElving: Som sagt väntat men jävligt tråkigt :(

Ja, inte oväntat direkt.. Men jag gråter inombords!!

Sundlöv gjorde nog allt han kunde iaf, Kahna ville hem till GBG. Nu kommer Frölunda säkerligen återförena "dragkedjan".

Kahnberg och Eero bort alltså, två riktigt vassa anfallare. Undra vilka som ersätter?

Redigerad kommentar

Fan så jobbigt med kahna till götet :(
Han kommer sänka oss nån gång i vinter var så säker..

Magnus Kahnberg till Frölunda. Klart nyss. Inte oväntat men synd.
JAg efterlyser någon större och tuffare back till Brynäs. Mycket snack om Dixon,Widing mm mm men helt tyst på backfronten. Vad händer om Ekholm sticker ? Vi kan ju inte leva på våra juniorer.

När kan vi få in Molin i truppen tro..

Emil, Emil, Emil Molin känns som en gjuten ramsa till honom i alla fall

US Property: Det blir målkalas när Brynäs och Timrå möts nästa säsong med andra ord, kul ;)

Hehe, vi får väl se vilket målvaktspar som lyckas bäst helt enkelt.

Redigerad kommentar

MarcusElving: Jag tror inte heller Honken/Svedberg kommer att skrämma livet ur några motståndarforwards (som sagt var kasta sten i glashus).

GävleLasse: Ja, det är sant. Man vet aldrig.. Men på förhand känns det inte som ett fruktat målvaktspar precis.

Vi får som sagt se vilka målisar det blir i Brynäs, vi kanske får ett lika osäkert målvaktspar vi med, Sundlöv är ju, trots sin bakrund, inte den vassaste när det gäller att värva målisar :P

Redigerad kommentar

Anders Blank: Tollefsen? Va fan skärp dig!

MarcusElving: Det tror jag inte jag tror dom kommer bli mycket bra och Lundström kan bli ett ricktigt utropstecken nästa säsong Riddan ser jag mer som båsöppnare!

MarcusElving: Dumt att döma ut dem på förhand. Fast med Timrås backbesättning så blir man ju inte skrämd i alla fall.

Fast, man kanske inte skall kasta sten i glashus och säga för mycket innan man vet vad Brynäs kommer att ställa på isen nästa säsong.

Timrå verkar vilja ha Joakim Lundström och Riddarn som målvaktspar nästa säsong. Känns väl som ett väldigt osäkert och svagt MV-par?

Kan bli mycket mål mot Timrå då :)

Redigerad kommentar

Zzz: Helt sant, men det är ju inget vi vet idag.

Och det är precis det jag tycker är så spännande att ingen vet något idag om hösten, kanske någon av dem gör en Johan Larsson, vem vet, så därför känns det dumt att spekulera redan nu om utlåning innan säsongen har startat.

Wesley: Helt sant, men det är ju inget vi vet idag. Ser du någon plats dessa tre ska kunna ta sig in på? Dessutom tror jag att det för deras utveckling är bättre att få spela regelbundet i allsvenskan än att spela 5-8 min/match i en fjärdelina. Men jag ser väldigt gärna att dom skulle slå sig in i laget men med fullt manskap blir det tufft från start.

Zzz: Wännström, Rensfeldt och Rohdin får lånas ut.

Jag måste få fråga hur du redan nu kan bestämma vilka som ska lånas ut.
Har du tänkt på att mycket kan hända i utvecklingen på ett år för yngre spelare både mentalt och fysiskt, det är väll på höstens försäsongsträning och matcher man kan börja göra en bedömning.

Anders Blank: Drömmen hade varit att få in Kilström, Dixon, Widing och Honken. En jävla massa centrar, Hansen lär ju inte försvinna så kanske kan Järnkrok gå på kant. Dessutom ser jag ingen annan 4:e center än Hansen, slöseri med att någon av Järnkrok, Nordqvist, Larsson eller Dixon ska gå som 4:e. Får vi in dessa är det spelare vi vet vad man kan förvänta sig. Inga Clarke eller Bicek. Fortfarande ingen jätte i försvaret dock.

Honken - Svedberg

Ekholm - Andersén
Jonsson - Kilström
Sundqivst - Bertilsson
Berglind

Järnkrok - Dixon - Silfverberg
Lauritzen - Nordqvist - Widing
Dackell - Larsson - Granström
Sundström - Hansen - Ollas

Wännström, Rensfeldt och Rohdin får lånas ut.

Redigerad kommentar

mattias - 74: Timråiterna var inte glada över Karlsson. Men miljöombyte kan ju fungera, han har ett tungt skott som han tyvärr inte har visat så ofta.

Får väl se om någon Timråit dyker upp och klargör lite om Karlsson.

Anders Blank:

fråga timråiterna vad dom tycker om Kolan: " Sämsta jag skådat var det nån som sa "

Anders Blank:

Kilström vore inte fel, kan bli något stort av den grabben.

Som många varit inne på här så pratas det mest forwards...
Lika många har ju nämnt att det är försvarsspelet som brustit iår och att det är några stora stygglingar som ska in där. PP-back skriker folk efter men där finns det väl två alternativ redan?! Lasse Jonsson och Mattias Ekholm!? Lasse gjorde 13 mål och Mattias 10 den här säsongen och ligger högt upp i poänglistan bland backar... Då tror jag man ska lägga tyngden på å hitta några defensiva klippor! Tycker inte Sundqvist, Bertilsson, Berglind ska få ansvara helt själva för defensiven nästa år, känns tunt. Om dom tre plus Lasse och Ekholm ska stå för försvarsstaben plus en till PP-back så känns det som sagt tunt.

Här är några förslag på defensiva backar:

Vladimir Mihalik, 202cm/111kg. Är inte det här en defensiv härförare så vet inte jag! :)
www.eliteprospects.com/player.php?player=9251

Lukas Kilström, om nu SSK inte klarar sig. Kan även göra en del poäng.
www.eliteprospects.com/player.php?player=6485
Annars.
Ole-Kristian Tollefsen, om Modo inte klarar sig kvar.
www.eliteprospects.com/player.php?player=3214

Mattias Karlsson. Kolan har vuxit i sitt spel och skulle klara en defensivt inställd roll i kommande säsongs Brynäs galant tror jag.
www.eliteprospects.com/player.php?player=618

Enbart förslag... Men jag hoppas dom satsar nån krona på en defensiv och aggresiv back också.

Jag vet inte om den här länken har varit uppe här förut? Skitsamma, intressant att Sundlöv ville ha Dixon redan tidigare denna säsong innan transferfönstret stängde. Han var sugen på Brynäs då säger Sundlöv, men det gick inte att lösa med KHL-klubben. Dixon borde väl således fortfarande ha Brynäs som ett alternativ, så mycket kan han väl inte ha ändrat sig.

Sedan stänger Sundlöv inte dörren till Widing heller, som jag tolkar hans svar.

Intressant!

Ollas, Dixon, Widing... Som jag sagt förut, det känns som att Brynäs vill bli tyngre och rakare i spelet.

Redigerad kommentar

« · 1371333 · »