1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743588 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Peja: Klockrent!
Brendl var en av dom som visade hjärta och yrkesstolthet hela KS och även större delen av den säsongen. Att han är värdelös i egen zon är en myt och helt felaktigt.

sylf: Ja. Alltså, Brendl "fiskade" ju en hel del vid den offensiva blålinjen, men det var hans roll i spelsystemet och på klara direktiv från Boork. Helt galet att missta det för "slöhet". För övrigt en mycket bra strategi från Boork - för hur många gånger kom inte Brendl till frilägen under den säsongen?

Peja: Ja, visst var det så!

När sen CZ kom in så var det första han sa "en sån som Brendl skulle aldrig få plats i mitt lag"

Bättre med Hansen då kanske..........

aphac: Det var väl bara i slutet av säsongen, hur bra hade han producerat innan dess? Jag tycker Kahna har fått förtroende, han gör det riktigt bra när han är bra men han är väldigt ojämn.

mattiaskarlgren: Widing för 300 loppor/mån och sex(6) mål i DIF! Njaää

Venom: Kahnberg är en karaktärsspelre, som alltid behövs i ett lag, i synnerhet i Brynäs som består av en 23 man grå massa helt utan karaktär.

aphac: Widing, Dixon och Brendl. Ge mig alla tre så blir jag glad!
Okej då, Någon utav dessa räcker!

aphac: 300k x12 = 3,6 mille \ 6 mål = 600000 per mål......Dyrt!

hahii: Talk to the Mormor and he will give you lowbudget videostuff

aphac: The mormor is insane!

sylf: Har svårt att tro att Widing skulle komma tillbaka till BIF. Han behöver komma till lag där han får allt serverat och bara hänga i baljorna,det är hans jobb ju.Wikegård sa i en videoblogg att M. Karlsson i TIK dricker mycket läsk,Widing har nog en del fredagsmys med OLW på sitt samvete,då blir man tröööög.

sylf: Jag hörde att mormor ligger i förhandling med Sulku och Petrè. Troligtvis blir det dock bara en som får kontrakt. Trist.

aphac: Ja, för några 300k ska vi ju inte värva Widing! Då finns bättre alternativ. Men som nån med påstådd insyn sa tidigare här så hade Eero inte över 200k (kommer inte ihåg riktigt). Iofs blev hans påstådda löner neddömda av en annan med påstådd insyn så man vet ju inte riktigt vart dom som lämnar låg lönemässigt heller.

Det är ju fan att det inte är offentliga löner!

munkas: Misstänker att det blir Sulku i såna fall, han finns ju redan i klubben..

sylf: Widing hade dock inte ett 12-månaderskontrakt med DIF, utan ett 9-månaders, men du har ju helt rätt i att han var överbetald och för dyr sett till vad han uträttade.

Peja: Nu får vi fan hålla tummarna att Sundlöv överträffar sig själv och hittar bra nyförvärv fyfan vad jag väntar!!!!!

Brynäs IF - AIK IF 3 - 2 (2 - 1, 0 - 1, 1 - 0)

J18 Vann igen alltid något!!!

foppa78: Skönt. Semifinal + final kommande helg då...

henke1: När czarnecki bänkade kahnberg så gömde sig sundlöv, han undvek kahnberg..

Först när han inser vilket jävla misstag de begått angående just kahnberg så försökte han göra precis allt för att behålla honom. Tyvärr alldeles för sent.

Gurra88: Äh så jävla bra har inte Kahna vart. De som räddar hans tid i Brynäs är andra delen av första säsongen då han var fantastiskt bra.

Gurra88: det är helt rätt i det du skriver men Kahnberg hade flyttat hem oavsett hur brynäs hade spelat han. Han har sitt hjärta i Frölunda

Gurra88: – Jag hade fler och ekonomiskt bättre erbjudanden än Frölunda, men ville gärna flytta tillbaka hem och vara med och lyckas i Frölunda, säger han till klubbens hemsida.

Så värdelös Sundlöv är som inte kan matcha en sån liten
sak som ett klubbhjärta, fan vad dåligt!

henke1: Kahna är slut

mk: Svårt att få hjärta för en klubb som behandlar han totalt fel.

Hade inte varit svårt att få en så bra kille som Kahna att trivas.
Vet att kahnberg trivdes jävligt bra här uppe, inför föregående säsong..Men som sagt, svårt att få känsla för en klubb som misshandlar än.

Gurra88: Ja just det ja och anledningen till att Kahna lämnade Frölunda för Brynäs var att han misshandlades av dåvarande tränaren i Frölunda och fick lira i fjärdekedjan. Stackars superstjärna som är så bra men tränarna vill inte lagets bästa utan de vill bara mobba stackars Kahnberg. Jag har insyn och vet hur de resonerat " vi skiter i att Kahnberg är bäst, vi ger honom lite istid ändå bara för att jävlas".

Gurra88: Hans klubbhjärta är ju i frölunda..
tvivlar inte på att han trivdes i Bif, men det är svårt att
matcha när sitt hjärtelag vill ha tillbaka en.

Sen om han verkligen hade viljat spela i Bif så hade han
väl varit kvar och kämpat om en plats. NC är ju borta, TJ kanske
hade andra planer för han.

mk: TJ var förmodligen inne på samma sak. de är alla stöpta i samma form.

arnio: hade han skrivit på så hade du hyllat densamma. det är det som är det patetiska med dig.

Du såg tydligen inte slutspelet. Hade varit jävligt spännande om inte kahnberg varit med. en av få som gav oss gnutta hopp. Ja eller du tror väl fortfarande på att vi når semi i detta slutspel

gå i pension.

Kahnberg är kung end of Story!! ;D

men kollar man på Brynäs j18 lag.. Det finns jävla talang där också! ;o Visst många av dessa spelar i J20 men kolla ändå på följande namn,

Oskar Dans, Carl-Johan Mayer, Kalle Johansson, Christian Djoos, Linus Fröberg (vart med i A-laget tom), Emil Molin, Elias Lindholm, Joel Silfverberg, Adam Pölla.
sen finns det säkert fler jag inte har koll på, men att nån av dessa kommer få chansen i A-laget nästa år är inte omöjligt, både Dansk och Förberg har redan varit uppe..
och om två år finns en stor chans att många här är uppe och slåss om platserna. Vad tror ni ? vilka kommer ta en plats i A-laget om 2-3 år?

Jacob Blomqvist,Modo är på gång in verkar det som..

Gurra88: Enl GD bloggen är det klappat och klart med Honken, bra!
Ridderwall ville till BIF men fick nobben, tack för det Sundlöv!

mikeymike: Ta honom, killen har ju inte vunnit en närkamp i es, klenare spelare finns inte.

arnio: På vilken planet är du hockeyproffessor då?

Ditt resonemang om Kahnberg vittnar om en del brister minst sagt...

mikeymike: "Jacob Blomqvist,Modo är på gång in verkar det som.."

- Vore ju en märklig värvning. Det som behövs nu är SPETSKOMPETENS! Jacobs kvaliteter känns det som vi fyller i de egna juniorleden...

spud: Tror det blir det bästa man kommer värva på forwardssidan.... Man orkar snart inte läsa om vad Sundlöf har för syn på spelare och ambition för laget, tyvärr. Känns iallafall från min sida som om jag börjar tappa intresse för Bif, tycker det sköts förjävla dåligt på många plan.

bradberry: Det är bara att vänja sig.... Det är den här nivån Sundlöv befinner sig med höftskott och chansningar.

Smålandsposten skriver idag att Höggren är aktuell för Växjö Lakers.. ..han som nästan var klar för BIF.

mikeymike: Jacob Blomqvist,Modo är på gång in verkar det som..

Om det här ryktet blir till sanning så kommer min kärlek för Brynäs att slockna för gott tyvärr.

Gurra88: "När czarnecki bänkade kahnberg så gömde sig sundlöv, han undvek kahnberg.."

Vårt småländska sofforakel med enorm insyn skulle platsa som stjärnreporter på Svensk Damtidning alla dar i veckan.
Känner alla spelare och ledare personligen, sitter med vid alla förtroliga samtal, oavsett om det gäller kontraktsförhandlingar eller privata frågeställningar.

I övrigt så märker man iaf när Silly Season har startat på allvar:
halsstarriga tomtar drar dom mest långtgående slutsatser på ett par rader i GD, där Sundlöv nämner att en spelare som Blomqvist iaf är värd att titta på.
Vilket i alla skitkastarögon är detsamma som att han redan är klar.
Man får sig iaf ett par goda skratt när man läser härinne, så inget ont som inte har nåt gott med sig....

Wesley: Har han vänstrat med din hona eller varför detta dramatiska utspel?

Lunkan: Har han vänstrat med din hona eller varför detta dramatiska utspel?

Nej då hehe! Men det blir helt enkelt för mycket för mig, Det är snipers vi behöver och inget annat.

Huge: I övrigt så märker man iaf när Silly Season har startat på allvar:
halsstarriga tomtar drar dom mest långtgående slutsatser på ett par rader i GD, där Sundlöv nämner att en spelare som Blomqvist iaf är värd att titta på.
Vilket i alla skitkastarögon är detsamma som att han redan är klar.

Herregud vad skit du skriver, har du utnämt dig till något orakel eller?
Klart att alla får ha åsikter på spelare det ryktas om, särskilt om Sundlöv kommenterar spelaren i fråga. Du förnekar dig aldrig med din penalism här i gästboken, trisst. Nuf said

mikeymike: Jacob Blomqvist,Modo är på gång in verkar det som...

Nu får det fan va nog vad är det för spelare han kollar på och vad fan har det med saken att göra om han har spelat i Valbo???
Fan vad trött jag blir SNÄLLA NY SPORTCHEF NU!!!

foppa78: Håller med, detta känns som ett STORT skämt!

Anders Berg: Skönt att Andersén förlänger. Bra defensiva backar är inte det lättaste att få tag på.

Wesley: Har du utnämnt dig till något orakel eller?
Är det förbjudet att kritisera gnälliga skribenter som drar långtgående slutsatser på allt som skrivs i ryktesväg kring ev nyförvärv?

"Du förnekar dig aldrig med din penalism här i gästboken, trisst. Nuf said"

Precis.
Undrar hur alla skitkastande gnällkärringar som idkar pennalism mot både spelare och ledare ska undgå att riskera allvarligare psykiska problem när dom nu får kritik av elaka Huge?

Blomqvist gjorde 56 poäng i allsvenskan förra säsongen. Fler än Gynge, Sandberg, Söderberg, Hardt, Saviano mfl. Ja, han måste vara usel.

Peja: Ja, fast i Elitserien denna säsong gjorde han FEM poäng på 49 matcher. Men det kanske vi ska bortse från?

Anders Berg: Ja, men som GD och Arbetarbladet skriver så fick han ju inte särskilt mycket speltid. Vad var det, typ åtta, nio minuter per match? Och knappast något i power play. Inte lätt att briljera med dom förutsättningarna, även om han givetvis hade blivit uppflyttad i första- eller andrafemman om han trots allt öst in poäng med den speltid han fick. Svårbedömt med andra ord, men man ska inte stirra sig blind bara på poängen.

Peja: Frågan är om Blomqvist tillför så pass mycket. Vi har en dyr juniorsatsning och flera spelare på gång i de egna leden. Blomqvist har blivit ratad av Brynäs förr. Visst kan han ha utvecklats sedan dess men jag tycker inte att han visat detta i Modo den gångna säsongen. Är det i nåt lag som en spelare just KAN visa framfötterna så är det i ett lag där "stjärnorna" inte gjort vad de har betalt för.

Men visst kan han vara en bra värvning... Men om man nu skall lita på Cz's hockeykompetens så passar han inte inte in i Brynäs spelstil. Vad blir skillnaden nästa säsoong?

« · 1371333 · »