1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743536 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
power81: Du har inte läst tidningen?. Widing, Brendl, Richter är klara för Brynäs

Redigerad kommentar

REnsfeldt fick väl ett eget nummer i Chicago om jag inte minns fel? han lär ju hur som hellst åka över på campen och sen får vi se vad som händer=)

Nu måste väl för fan Brynäs presentera lite nyförvärv...Silly season känns iskall....

sylf:

Precis så är det, sitter faktiskt med en AIK:are vid min sida nu, Solnavarianten, och han håller med. Han säger dessutom att med en Fbktumme i arslet är det svårt för domarna att döma rätt

Venom:

Enligt swehockey.se så är Gunderson 185 cm lång och väger 85 kg.
Vilket som är rätt vet jag inte. Men vi kan konstatera att han
är 177-185 cm lång och väger 77-85 kg.

tompap71: Snuskigt att se hur dansbandet har allt på sin sida, varje 50/50 situation döms till deras fördel. Sånt som är skillnaden mellan vinst och förlust. Värdelöst att kolla på.

GävleLasse: "Huge: "Ju tidigare vi kan spika truppen med spelare som både SC och tränare vill ha, desto bättre."

Vad har du för belägg på att de hade dessa spelare som första alternativ. Den enda som man verkligen gick ut och sa att man ville ha var ju Ekholm."

Vad har ev första alternativ med saken att göra?
Jag säger att det alltid måste vara bättre att spika en trupp så tidigt som möjligt, om man nu på ett tidigt stadium lyckas hitta de spelare man vill ha, oavsett om det handlar om första alternativ eller nåt annat.
Att man ändå kan tvingas värva andrahandsalternativ emellanåt är fullt naturligt och inte speciellt uppseendeväckande.
Och bara för att man i Ekholms fall gick ut med att man ville ha just honom, så innebär väl inte det att man i alla andra fall ansåg att dessa spelare skulle ha varit andrahandsalternativ?
Bara att titta på vår senaste värvning, Ollas.
Brynäs visade mkt tidigt att man verkligen ville ha honom, utan att fördenskull basunera ut det för kreti och pleti.

Erat: Han gick inte så bra i Brynäs A-lag nej, men som utlånad till Bofors och i J20 gick det bra. Chicago ifjol hade inget mer att gå gå på än J20 så inget har väl ändrats.

tompap71: Jag tror att Chicagos locktoner har svalnat efter den här säsongen. Han gjorde ingen större succé i år! Men jag hoppas att han stannar i BIF den kommande säsongen, så kanske vi får se ett genombrott :)

HappyX3:

Tycker inte Silfverberg och Rensfeldt är jämförbara som spelartyper och jag har svårt att se Rensfeldt som ersättare för Silfver, inte för att han är dålig, men inte rätt typ helt enkelt. Dessutom har jag en känsla av att han kan vara förlorad för Brynäs redan i år, Chicagos locktoner var snudd på att ta honom redan förra året, han valde Brynäs efter tvekan då, vad väljer han nu?

Tappa Silfverberg är ett sjukt stort tapp, bara hoppas han att stannar än säsong till iaf.. Riktigt duktig spelare som absolut kommer platsa i Ottowa redan nästa säsong.. Men stannar han kvar i ES en säsong till och satsar på Topp10 poängligan och blir en av dom bärande spelarna i VM så tror jag det gynnar honom..

Annars vilja göra en fuling och "ersätta" Silfver med Rensfeldt. Rensfeldt är typ där silfver var för två år sen så ger vi honom speltid och utrymme kan vi ha en ny siilfverhjälte !! ;D

Med risk för att bli avstängd, men är det fler än jag som tänkt på att fjollan Wallin har viss utseendemässig likhet med en gammal fuling med namn Adolf H?

Erat:

Javisst, bara man slipper höra ;)

Erat: Börja med att ta sig till final först ;)

Fan sånt här vill jag se i Brynäs!

MarcusElving:

Nu ska vi inte måla fan på väggen än, läser man vad Silfver faktiskt säger så är det ingen helomvändning. Vad han säger är att han trivs i Brynäs men att man aldrig kan säga något helt klart och till 100% säkert. Vi får hoppas att det tippar över till 100 snart nog för visst fan vore det ett tungt avbräck att mista honom. Typ förlusten av Kahna, i kubik.

Zzz: Jo, han sa att han skulle lira ett år till förut. Nu verkar han ha gjort en helomvändning, detta enligt en kvällstidning. Vet inte hur mycket man ska tro på det, men är det sant så är det jobbigt.

MarcusElving: Känns lite som om Gunderson var 3:e alternativ i bästa fall. Bartley lär väll ha varit 1:a och Kolan 2:a. Stannar Ekholm så är väll backkvoten fylld och då saknar fortfarande en stor defensiv back.

Lämnar Silfverberg så är det katastrof. Har han inte sagt att han ska spela ett år till? Kan ju också bli så att han skriver på för Ottawa och lånas ut till Brynäs.

Jag har aldrig sett Gunderson spela men är han så pass spelskicklig och vass i PP som folk sägerså kanske det kan vara en bra värvning. Att han är liten ser jag inte som något större problem då han främst är en offensiv spelare och PP-spelare. Självklart måste han kunna hålla markering i egen zon och inte gå bort sig.

Jag kan köpa att han är lite klen i egen zon OM han producerar framåt, annars blir det som Clarke. Kass i båda delarna och det är inte bra.

Känns som det bara blir allsvenska värvningar denna säsong nästan, det är bara att hoppas på att Sundlöv gör rätt och att dessa spelare kan ta klivet.

Skulle Silfverberg lämna så blir det jobbigt, ruskigt jobbigt! Som jag skrev förut så är han Brynäs överlag bästa forward och det är i stort sett omöjligt att ersätta honom utan att lägga ut massiva pengar, pengar som inte Brynäs har. Jag tror att Brynäs skulle få svårt att hitta en spelare som ersätter Silfver fullt ut även om man hade pengar faktiskt. Han är så pass komplett så det skulle vara tungt.

ryan gundersons +/- -8 i kvalserien är väl inte så bra
kanske inte är nån jättestabil back defensivt, men vad vet jag när jag knappt sett honom spela

Jajjen: Ja eller hur. Fan så mycket mer intressant vem som vinner guld än vem som vinner rookiepriset.. Men du är väl inte hockeintresserad , du tycker väl bara om brynäs som organisation

Laine klar för Minsk om någon nu på allvar trodde att sundlöv skulle lyckas värva honom.

Venom: Scerban var ju kung och bara 173 cm.

Jajjen: att han är 1,77 behöver inte direkt betyda att han är kass defensivt. Att han inte är någon fysisk back kan man väl förstå men man kan spela bra defensivt utan att vara det också.

Många besvikna åsikter på HS om Brynäs skrala ekonomi, och det är klart att det vart bra med lite större marginaler att spetsa till spelartruppen med.
Men flera lag har ju fått dra åt svångremmen när intäkterna minskat, pga publiktapp bland annat.

I dagens Göteborgspost skrivs om Frölundas likviditetsproblem, man har fått ta lån för att klara de löpande utgifterna..... dessutom har man pratat med leverantörer för att få skjuta på betalningar, sparar i verksamheten med sänkta spelarlöner t.ex.

Detta händer i Frölunda.... dom har mellan 9 - 12 tusen på läktaren varje match.....
Ett ljus i mörkret är TVpengar i april och NHLövergångspengar i maj sägs det.

Gurra88: Jupp. Och bara färjestadsfans som orkar bry sej om SM-guldet. (Spelar dom fortfarande?)

Jajjen: Det är nog enbart brynäsfans som orkar bry sig om en sån titel.

Portello: Hähä, har det nånsin avhållit nån härinne från att sia om nåt? Vill du ha en fullständig tabellprofetia, så säg till.

bradberry: Tack :-)

Peja: Får dom Videll och några fler stjärnor blir dom bättre.

Jajjen:Är det inte lite väl tidigt att sia om nästa säsongs tabell? Jag menar, det är ju oklart hur trupperna kommer att se ut. Rätt många lag som har många platser att fylla.

Jajjen: Hur bra tror du AIK blir om de tappar målvakten?

Jajjen: Dysterkvist!

Rossa: Mattias Carlsson (SSK) ska spela i AIK. Och Videll.

Ständiga räddningsplankan SSK är borta. AIK blir bättre nästa år. Modo också. Växjö är väl redan nu ungefär lika bra som Brynäs (källa: kvalserietabellen). Om inte Sundlöv överraskar stort, blir det vi, Timrå och Växjö som får slåss om KS-platserna nästa år. I bästa fall får vi med oss Luleå också.

Ska bli intressant att se honom i ES. Bra stats i Örebro men fick spela 2 min i varenda PP... Blir det sällskap av JSW?

Redigerad kommentar

tompap71: Hoppas Silfver stannar. Tror han skulle må bra av en säsong till i ES.

Men sen gör han rätt i att dra...

Redigerad kommentar

Venom: 1,77 cm lång.

Mycket bra jobbat Sundlöv!!!

Det blir smurfhits när Brynäs åker in på isen nästa säsong.

Blomman17: Hur är han defensivt?

Jajjen:

Är klar,var på arenan igår.

tompap71: Jag tror inte att Silfverberg blir den enda förlusten. Det enda Sundlöv måste göra är att ge grabbarna betänketid fram till ett datum inte allt för långt bort så att de i alla fall ger honom chansen att leta fram ersättare.

Silvferberg är förlorad. Han blir uttagen i VM och sedan kommer Ottawa att locka över honom. Sen's är ju ett lag i kris så jag förstår att de vill få över sina draftade spelare.

Inte bra alls... :(

Wesley: Det är trots allt bara rykten

Rossa: Nej den här är från SSK.

Okej, trist om det blir Fredrik istället för Mattias om så är fallet.

70 Rodrigues: Tyvärr jag också :(

Wesley: Nej den här är från SSK.

Rossa: Mattias Carlsson HV71 och inte BIF
Fredric Andersson BIF???!!! Säger ryktena...

Kan det vara Mattias "Kola" Karlsson som är klar för HV71 som menas.

Rossa: Nu vet jag vem det är :-(

Rossa: Fredric Andersson???

70 Rodrigues: Mattias Carlsson HV71 och inte BIF
Fredric Andersson BIF???!!! Säger ryktena...

« · 1373601 · »