1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741928 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Zzz: Sundlöv kanske borde ringa Timander

Huge: I stort ja, men på backsidan ligger vi definitivt på minus. Jag skulle väldigt gärna se en stor,rutinerad och etablerad defensiv back. Fixar Sundlöv det är jag väldigt nöjd med truppen. Om han väljer att köra på med det vi har riskerar vi enligt mig att missa chansen att för en gångs skull ha en rimlig chans att bli topp 4.

Redigerad kommentar

Jag tycker att det är bra med +/-. Finns ingen anledning att klanka ner på de som sitter och delar ut.

Huge: "Själv orkar jag inte ens bry mig om detta ickeproblem.2

Men skriva ett inlägg om ickeproblemet orkade du bevisligen trots att du inte bryr dig.

Zzz: Kilomässigt så har väl laget i stort lagt på sig rejält, som det känns.
Vilket i princip borde ersätta förlusten av Ekholm, om man nu är orolig för den viktmässiga delen av frågan.
Men som du säger: jag ser helst att vi försöker hitta en back med några kilon, ifall Ekholm nu blir kvar därborta.
Det skulle kännas lite tryggare.

arnio: Låter som en bra idé, om man nu tycker att funktionen är det absolut viktigaste debattämnet härinne.
Men varför inte göra det mkt enkelt för sig och lyda rådet från Tväst:
ignorera funktionen, när den ändå aldrig går att lita på sas?
Om det finns några barnrumpor som sitter och trycker plus och minus utan urskiljning, så låt dom göra det.
Själv orkar jag inte ens bry mig om detta ickeproblem.
Än mindre sitta och trycka plus eller minus hit och dit.
Även om jag i ärlighetens namn har tryckt dit ett par minus nån gång...

Huge: Helhetsbedömning i Oktober? Hur låter den. Vi har ju bara spelat X antal matcher så det är för tidigt att ge någon helhetsbedömning. Så går det fram tills man åkt ut i kvarten. Då låter det.. Nu är det ny säsong och nya möjligheter.

Ska vi bestämma att vi gör bedömningen runt jul? Sen får vi se vilka som levererat och vilka som borde lämna plats åt andra.

Tväst: Haha hahaha, det verkar vara en liten U-båt som skjuter sina
"gillar-inte-torpeder" på dig.

Det måste vara en person som tycker det är kanonbra att få missa sitt missnöje i all tysthet. En riktig "svensk" som knyter näven i byxfickan med ena handen och står med mössan i den andra.

Huge: Håller med tillviss del, men så länge ingen av knattarna växer 10-20cm så saknar vi en stor back med några kilon.

Tväst: Det enklaste sättet att fixa till plus/minus-funktionen vore att ta bort minusfunktionen. Det räcker gott att det går att trycka plus på det man gillar. Det blir då lite som Facebooks gillafunktion och på så sätt blir mobbing via funktionen omöjlig.

Zzz: Mkt hänger förstås på vilken helhetsbedömning man gör nån gång i oktober.
Hur har våra nyförvärv smält in i laget?
Hur har våra övriga spelare utvecklats jämfört med förra säsongen?
Bedömer man att laget i stort har tagit ett rejält kliv framåt jämfört med förra säsongen och att detta i stort sett uppväger förlusten av en enda spelare (Ekholm) så blir ju Sundlövs uttalande fullt logiskt.
Hur mkt man än tycker att vi behöver en specifik ersättare till just Ekholm.

Tväst: Då tycker vi olika, konstigare än så är det inte.

70 Rodrigues:
" att kasta skit på ALLT som Brynäs företar sig är lika illa som att lalla på och tycka att allt är fine and dandy!!!"

Det här skulle vi kunna sitta en hel kväll o diskutera för o emot......
Som den medlem, med en liten röst som jag är, tycker jag nog att jag gör mest nytta om jag i positiva ordalag talar väl om Brynäs.

Sundlöv: "... håller en plats öppen för honom och det beskedet får vi i mitten av oktober. Blir han kvar i Nashville så kommer vi eventuellt titta efter ytterligare en back."

Vad menar han med eventuellt!? Klart som fan det måste in en back till om Ekholm tar en plats i Nashville.

Å andra sidan är ju skitkastandet en lite skön krydda ibland ;)

Tväst:" Däri innefattar jag att man kan ta upp sådant som man vill ändra på, eller inte gillar..... MEN, fortfarande utan att för den skull kasta skit på ALLT som har med Brynäs att göra"

Att kasta skit på ALLT som Brynäs företar sig är lika illa som att lalla på och tycka att allt är fine and dandy!!!

Tväst:

Respekt är ordet som krävs för att gå vidare. Oavsett vad man har för åsikt. Vill du kritisera Brynäs så är du i din fulla rätt att göra det utan att få skit liksom om du hyllar Brynäs. Är man bara ärlig, respekterar varandra och står för sin åsikt så ska det inte behöva vara några problem,

70 Rodrigues:
Jag skriver att det skall föras en debatt med RESPEKT för olika åsikter utan att håna o hota.
Däri innefattar jag att man kan ta upp sådant som man vill ändra på, eller inte gillar..... MEN, fortfarande utan att för den skull kasta skit på ALLT som har med Brynäs att göra.

tompap7 / 70 Rodrigues

Den här tiden av väntan är ju alltid väldigt nervpåfrestande.... man vill få besked om hur laget ligger till, så frustrationen bland oss fans är väl oundviklig.

Jag tycker Sundlövs resonemang håller..... avvakta hur NHLlagen skall ha det, se hur vårat utvecklingsbara lag står sej i konkurensen.

Det finns oftast spelare att komplettera med.... iaf så länge det finns pengar.

Tväst: "Hur kommer vi då vidare? ignorera o strunta i de skribenter som inte kan föra fram sin åsikt utan att kasta skit på Brynäs som organisation eller på andra HSskribenter"

Så det är bara positivt prat om Brynäs som gäller oavsett eller hur menar du?

Burken:
Jag skrev att så som +/- används så är det meningslöst.

Om det kunde föras en debatt på HS där man diskuterar allt med en respekt för olika åsikter utan att allt o alla skall hånas o hotas, DÅ kunde gillatecknen ses som nån sorts sammanställning av hur en viss fråga/åsikt uppfattas.

Men som du säger..... såklart är det trevligare med ett eget formulerat inlägg.

Hur kommer vi då vidare? ignorera o strunta i de skribenter som inte kan föra fram sin åsikt utan att kasta skit på Brynäs som organisation eller på andra HSskribenter.

tompap71: Sant :-)

70 Rodrigues:

Jag är mest förvånad att vi inte hört "truppen är spikad" än. Det brukar ju alltid låta så från Sundlöv, nu är det bara "vi har full trupp men väntar" och en jävla massa velande.

tompap71: Tycker att det är en jävla chansning och är rädd att vi i höst får höra att "marknaden är död", har hänt förut ;-)

70 Rodrigues:

Det är väl isf att titta på sådana som inte lyckats i NHL-klubbarnas trainingcamp, se om det finns någon hyfsad AHL-back som kan lockas över. Om det inte finns andra planer.

tompap71: Frågan är hur mycket kompetens det finns där ute i okt, man tycker ju att det är nu han ska jaga när det finns villebråd :-)

70 Rodrigues:

Jag tror Sundlöv kommer få anledning att ändra sig, låt gå för att han väntar till oktober då men det måste in riktig kompetens på backsidan om vi ska vara med o leka på allvar.

tompap71: Hade ju varit fel att ha en defensiv jätte bredvid honom men Sundlöv anser visst att det inte behövs någon defensivt duktig back :-(

70 Rodrigues:

Jag hoppas du har rätt, och det jag fick höra från Örebroaren tyder på det. Gunderson vet enligt honom inte hur liten han egentligen är ;) Är lite orolig ändå...

Burken:

Sannolikt är det så, och därmed tappar hela grejen sin funktion.

tompap71: Jag tror att Gunderson blir kanon och han kommer att vara tuffare än LJ i det fysiska spelet trots sin litenhet :-)

tompap71: Det tycker jag är en utmärkt idé. Då är det inte anonymt längre. Det är just det som jag inte gillar. Att man kan sitta och tycka saker utan att behöva stå för dem.

Jag har fått för mig att det finns en hel del "U-båtar" som aldrig skriver och kategoriskt sätter minus på alla inlägg en viss skribent skriver, oavsett innehåll.

Löjeväckande!

Burken:

Eftersom jag ogillar +/- funktionen så tar jag det här: +1

arnio:

Jag har inte sett honom alls men delar i viss mån din oro, 177/77 skrämmer mig defensivt sett men knappast någon motståndare. Dock har jag bytt några ord med en som såg nästan alla Örebros matcher ifjol och fick höra att jag kanske ska hålla tyst med mina tveksamheter då risken är stor att jag kan få äta upp mina ord efter säsongens slut. Så nu är jag lite positiv ;)

arnio: Jag är rädd att du kommer att få rätt. Gunderson är en chansning från Sundlövs sida. Att man sedan förbiser det skriande behovet av defensiva pjäser är lika skrämmande.

Jag är väldigt orolig att Ryan Gunderson blir säsongens stora flopp i Brynäs, hoppas att jag har fetfel där för vi behöver backar som gör jobbet. Jag har sett honom endast ett par gånger i Örebro och känslan var att han spelade med huvudet under armen ibland.

MarcusElving: Håller med! Det är dock bara 63 dagar kvar till Seriepremiär ;)

Burken: Ja, jag håller med om att funktionen är lite onödig. Gillar den inte alls då den mest skapar irritation och tjafs.

Menmen, det är inget någon av oss kan styra över. Man får helt enkelt försöka ignorera om man får plus eller minus, oftast är det väl nån som sitter och trycker för att jävlas bara.

För övrigt så börjar jag sakna hockeyn enormt nu, det känns som om det var flera år sedan jag såg en match.

Redigerad kommentar

Tväst: Varför inte skriva sin åsikt istället för att annonymt klicka på plus eller minus. Kan man inte stå för sina åsikter så kan man ge fan i att ens delta i diskussionen.

Fast jag fattar inte vitsen med funktionen. Vad är nyttan egentligen? Det känns mest som en dålig plankning av Facebook.

Clubsport:
Så som +/- bedömningarna används så är det helt meningslöst, rätt använt så tycker jag att det kunde va ett smidigt sätt att visa om man håller med eller ej.

Min åsikt är att personliga vendettor oftast låter som barnsliga sandlådebråk.

Sundlöv är väl för härlig :-)

Tväst:
Förstår inte vitsen av att den funktionen finns över huvudtaget.
Blir ju lätt så att användare som är kända för att bråka med varandra får minus när dom skriver vettiga saker med för att man inte gillar personen ifråga.
Själv så bryr jag mig inte alls.

Lite vuxendagis över det hela kan jag tycka.

Tväst: +1

foppa78:
" 2 minus varför?"
Jadu.... förklara det den som kan.
I Brynäsforumet kan man läsa väl formulerade, initierade åsikter, flera skribenter har stort intresse o kunskap om hockey i allmänhet o Brynäs i synnerhet.
MEN....... är det "fel" skribent kan det lika gärna bli 3 minus som det förtjänade antalet plus.
Varför just du fått dessa missnöjesyttringar har jag ingen aning om.

Jag tycker att de som har personliga "fiender" kunde ta sina komentarer privat...... så kunde vi andra lättare få en uppfattning om vilka åsikter som gillas resp. ogillas.

foppa78: För MÅNGA här inne inte har nån humor.. Sen MÅSTE man välja ett "läger" och hålla med detta hur tokigt det än blir.

Erat: Hmm fick två minus på mitt förra inlägg VARFÖR???

foppa78: Gud vad brynäs boken skulle ha varit så betydelselös utan dessa herrar ;)

Lindström/Huge Hahahahahahahaha två assköna kommentarer, det sägs att ett gott skratt förlänger livet och det har ni gjort för mig nu isf, fan va gött då kanske man hinner med en hemmamatch extra hehe!!!

tompap71:
Det är tre veckor kvar till ispremiären så dom hämtar andan och laddar upp med mycket kolhydrater och får pedikyr för att fingertopparna ska tåla det konstanta hamrandet under en lång säsong...

« · 1387229 · »