1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL ˇ 741512 inlägg ˇ 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
mattias - 74:
Det är nog bara Leksand som betalar 240.000 för en spelare av hans kaliber ja...
Alla klubbar som ens funderar på att värva Grand Pierre är tamefn dumma i huvudet!

Någon som ska upp och kolla första ispasset i morgon eller senare idag ska det väl vara?

Huge: Det märks att du inte har barn själv. Försök att föregå med gott exempel istället.

Huge: Måste nån verkligen göra jobbet undrar jag? hur många har blivit kallade för det? inte jag iaf. men troll var det visst nån som kallade mig igår. Det tog verkligen hårt=)

Burken: " Du nöter vidare med din "sandlådepolitik"
Väx upp för fan."

Haha..
Intressant att du vänder dig till MIG och inte till den som kallar andra för "fitta", när du talar om att växa upp.
Så länge sandlådenivån består härinne så kommer jag att fortsätta att nöta på med att försöka uppfostra barnen härinne.
Nån måste ju göra jobbet....

Lindström: Markus Kankaanperä var väl inte så dålig ändå? Den som var dålig var ju Hulkkonen

Brynäsjohn: Bra idé! Han kan bli säkerhetsvakt/torped i Läkerolen!

Venom: Klart att man kan ta hit han för att göra det Sundlöv misslyckades med, att sänka Andreas Jämtin. Men några byten behöver han inge göra för det=)

Venom: Jag tror att han skulle kunna vara en tillgång i slutspelet, som Lance Ward var för HV, men inte i grundserien. Att bara låna honom på försäsongen/början av grundserien känns därför meningslöst...

mattias - 74: Jag har inte sett så mycket av JLGP. Men av de få matcher jag sett på tv så verkar han väldigt vilsen. Impulsiv och virrar bort sig helt när han tappat position.

Jag vill absolut inte att BIF ska värva honom, men om sanningen ska fram, så har jag inget emot att låna honom en kort (betoning på det) om det inte kostar i stort sett något. Jag skulle ha ont i magen varje byte men har man gett han en chans så harm an iaf gjort det. Det är bara att bänka honom och skicka honom till LIF om han inte bidrar med något.

Av dom sämsta alltså ;)

Redigerad kommentar

Lindström:

Om jag säger så här. Av alla spelare Leksand värvat genom åren ligger han på en plats nånstans mellan 1 - 3 i konkurrens med Grosek och Golybovsky typ.

mattias - 74: Kan han vara sämre än vad Markus Kankaanperä va?!

Dr Spec:

Han är bra på att slåss och vara allmänt virrig på isen :)

Brynäsjohn: Har nyss sett klipp på Grand-Pierre från NHL - ta hit killen i en månad! Vi har garanterat inte sett något likanande i BIF-tröjan! Eller så vill vi kanske inte se så mycket blod...

arnio: Jag tror att det ligger någonting i det. Men det kanske bara varit en lös förfrågan. Antar att Sundlöv bara ser till att han skulle kunna värva en utfyllnadsback till reapris då JLGP inte är önskvärd i Leksand. Men även om denna mannen skulle vara gratis så vore det en skamm att se honom i Brynäströjan!

arnio:

Du fortsätter att briljera din tomte. Varför skulle man inte lyssna på rykten från leksingar? Är det dig eller Sundlöv som det brunnit i huvudet på? Jag skulle säga båda 2.

hmmm

Redigerad kommentar

arnio: Vad vet du om att Sundlöv inte är intresserad??

Brynäsjohn:" Man kan ju alltid hoppas att han blir osams med Sundlöv=)

Allvarligt har det brunnit i huvudet på Sundlöv?"

JAG HOPPAS ATT HAN BLIR OSAMS MED DIG! Sundöv har inte värvat honom och har inte sagt att han är intresserad heller. Tro för guds skull inte på rykten från leksingar. Ta det bara lugnt grabben så ska du se att det hela är en kvackande groda från en galen leksing.

70 Rodrigues: Helt ärligt så skulle jag hellre ta tillbaka Skoog, så jävla dålig är han!

70 Rodrigues:
www.youtube.com/watch?v=AIqQVOsI6Eo
www.youtube.com/watch?v=ibDO3aWXn2s
www.youtube.com/watch?v=yL7fJL0lV3U

Man kan ju alltid hoppas att han blir osams med Sundlöv=)

Allvarligt har det brunnit i huvudet på Sundlöv?

foppa78: Ta d lungt, jag misstänker att det snart loggar in någon med den enda rätta och ultimata förklaringen ;-)

mattias - 74: Men va i helvete ska vi med den sopan att göra VAKNA FÖR HELVETE SUNDLÖV!!!!!!!!!!!!

mattias - 74: Sundlöv är ju en jävla lallare, så det skulle inte alls förvåna mig om han tar över hela lönekostnaden????

70 Rodrigues:

Fick ett samtal nyss och personen hade från säkra källor fått höra att Sundlöv är intresserad av att låna Grand Pierre i 1 månad och betala halva hans lön under den tiden ( 120 000 ) Leksand har dock sagt nej eftersom dom vill att klubben som ev vill ha JLGP betalar hela hans lön ( 240 000 månaden) . Det finns dock ingen klubb mer än Leksand som är så jävla korkade. Kanske Brynäs då ;)

Tommy: Jean-Luc Grand-Pierre är ju ett rykte man INTE ville läsa om, vad är tanken bakom denna värvning om det nu stämmer? Varför plocka in en sådan lirare när vi tidigare hade Kudroc, han gjorde ju verkligen jobbet men man valde ändå att inte förlänga med killen, go figure(som min dotter säger)

70 Rodrigues: Absolut, nu vill man ha en massa reportage och gärna lite "rykten". man har ju för fanken abstinens...I veckan som kommer blir det förhoppningsvis mer att läsa och se, efter ispremiären.

Redigerad kommentar

Burken: Så kan det nog vara, jävligt tråkigt är det iaf!!!

70 Rodrigues: En bieffekt av Brynäs "locket på" policy.

Måste säga att GD och Arbetarbladet är riktigt dåliga på att rapportera om Brynäs, när man kollar runt bland tidningarna vars städer har ES lag så är nog Gävletidningarna sämst på att hålla det flytande...

Hescores:

Nej man jag hoppas ;)

mattias - 74: Vadå det är väl inte klart nu!?

Här är en ny intervju med Ekholm som jag hade missat. www.hockeyligan.se/index.php?article=6762

Redigerad kommentar

Burken:

Vill minnas att en av orsakerna till att JLGP fick sluta i sin klubb i NHL när dom gjorde om reglerna för spelförstörande moment , det gick för fort för honom så han hängde inte med jag kan ha fel men jag har för mig att det var så jag fick berättat för mig. Dessutom så skall ni vara glada att Leksand betalar hans lön som sägs ligga nånstans på 200 K i månaden. Personen som värvade honom till Leksand borde ge oss supportrar en offentlig uraäkt. Jävla idiot.

mattias - 74: Säg det till Sundlöv. Jag hade aldrig ens kommit på tanken. Den värvningen känns väldigt konstig.

Burken: :-) Sant, så sant....

Tommy: Presterar man endast skit så är ringstorleken väldigt avgörande ,)

mattias - 74: Är rinkstorleken ett problem eller motivationen ?
Han ( JLGP) har ju bevisligen spelat på en hög nivå. Passar han helt enkelt inte i Svensk/Europeisk hockey?
Thomas Greiss hade ju bra meriter när han kom i höstas, men funkade inte alls

Burken:" Han verkar ha en jävla kärlek till Leksingar så jag undrar om det inte vore enklare om Sundlöv tog sitt pick och pack och flyttade till Leksand."

*ASG* Inte mig emot!!!!

Burken:

Ollas är dock en bra värvning men värva för fan inte Jean Luc.

mattias - 74: Det låter precis som den typen av spelare som verkar vara magneter för Sundlöv. Han verkar ha en jävla kärlek till Leksingar så jag undrar om det inte vore enklare om Sundlöv tog sitt pick och pack och flyttade till Leksand.

Huge: Du nöter vidare med din "sandlådepolitik"
Väx upp för fan.

Huge:

Har du sett JLGP spelat? Jag tror inte det. Han är ett jävla skämt på isen. Jag jublade när han skrev på för jag tänkte att Wow nu jävlar men som vanligt när man hoppas för mycket blir man besviken. Han är ett skämt som sagt och det enda han är bra på är att haka och slåss och ha usel spelförståelse, alltså perfekt i Brynäs. :)

Burken: Goddag yxskaft.
Jag motiverade ju VARFÖR jag kallade honom för troll: pga hans i mina ögon avsiktliga försök att missförsta varje svar från min sida.
Har således inte ett skit med hans brynäsåsikter att göra.
Svaret gäller även dig Clarence, som också verkar ha jätteproblem med läsförståelsen.

Troll är dessutom en vedertagen benämning på ett specifikt nätfenomen, och fullt legalt som tilltalsord härinne, vad jag vet.
Kan man inte se skillnaden på "troll", "struts" och ex "fitta" så tycker jag man är illa ute.

Burken: Du ser, rätta dej i Huge-ledet annars fan...

Huge: Å då passar du på att kalla en (ny) skribent för troll bara för att denne inte delar dina (Brynäs) åsikter?

Moget!

Burken: "Hur var det nu. Du skrev något om regler?"

Korrekt uppfattat.
Jag skrev att gästbok, bubbla eller brevfunktion lyder under exakt samma regelverk på HS vad gäller ex språkbruk, om nån nu missat det.

dahl85: Orkar inte läsa alla andra svar men NEJ FY FAN för denna idiot!
Vi behöver inga muppar på botbänken

Huge: Tror du på fullaste allvar att Ekholm skulle vara minst lika bra eller bättre år 2 i ES när alla vet att han är giftig.
Varför tror du att han var aldeles bortplockad den sista1/3 av Es förra året?
1. NC tripplade hans byten
2. Dom andra lagen hade läst av han
3. Jag är en struts.

Sen kan du få berätta när du tycker Lassa sdka börja prestera som en 1ā back och inte åka och gömma sig pga av en vad skada.

Brynäsjohn: Vad yrar du nu om?
Det enda jag skrivit är att Niinimaa är ett klart bättre alternativ än JLGP, om dom nu öht ens är eller blir aktuella.

I övrigt tror jag på fullaste allvar att Sundlöv försöker värva Niinimaa eller nåt likvärdigt, om denne fortfarande är ledig samtidigt som man får besked om att Ekholm blir kvar därborta.
Jag ser det isf som en skyldighet från Sundlövs sida att försöka få hit Niinima om det nu inte finns en ännu bättre och samtidigt realistisk värvning på marknaden.

Vad JLGP har med saken att göra begriper jag inte.
Såvitt jag vet så ska vi väl ha 8 backar, med Ekholm eller hans ersättare inräknad, och då behöver väl inte Jonte bli skickad nånstans, eller....?

« ˇ 1388966 ˇ »