Brynäs IF

713448 inlägg · 7953 ämnen

Silly Season 2011/12

« · 1419109 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2011/12
Va hände med Johan Motin. Såg att han hade 5 matcher i AHL i år. Blir han kvar i AHL ändå?

Jag vet egentligen ingenting om honom och minns han inte alls från tiden i Färgestad. Men utifrån vad man läst på EP så verkar han vara en spelartyp Brynäs behöver och lär ju inte kosta många kronor heller, bra ålder dessutom.

Men han kanske inte alls håller måttet, vad vet jag, någon som har lite koll på honom?
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Zzz: Sundlöv var tydligen beredd att slanta upp drygt 200k för Holös. Då får man kvalitet som motsvarar Lars Jonsson minus 33 procent. Jag tror inte vi ska hoppas för mycket på backförstärkningen.

sylf: Fullständigt nyckfullt vilka tacklingar som bestraffas. Det är bra att fula tacklingar bestraffas men som det funkar nu är det bara disciplinnämnden som känner igen en ful tackling.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Kanske är Sundlöv med och budar. Men gick Holös för 420k/mån lär väll Fernholm vara värd minst 500k/mån? =)
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Lägg pengarna på Brendl nu Sundlöv då han är klubblös.
Då får vi ju också en som kan/vågar skjuta i PP.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Skall bli intressant att följa backfrågan kommande veckan/veckorna.
Här är en back som enligt eliteprospects är påväg att lämna Detroit och deras farmarlag.Skulle gärna se han i BIF.
www.eliteprospects.com/player.php?player=8558
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues: fan vad bra då borde de säga åt honom att åka hem till Sverige till helgen :P
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Brynäs_89: Ekholm gjorde inget mål, däremot så hade han -1 i +/- statsen.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Inte bra ekholm gjorde mål och spelade 18 min mot washington.... hoppas de har 7 bättre backar än ekholm :D
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
HappyX3: Ja det vore sannerligen ett kul namn att ha på sin laguppställning. Men hur trovärdigt? Nej jag ser fram emot att man i så fall satsar stora slantar (i Brendl klass) på backbesättningen.

Den har i och för sig klarat sig riktigt bra så här i inledningen av säsongen men den är väldigt känslig för skador och måste breddas/förbättras.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Burken: haha nej men peja nämnde att han fortfarande var kontraktslös och då testade jag ett lag med honom! Vi har redan en massa forwards så väldigt tveksamt att det kommer komma nån nya under säsongen. Lär väl främst komma under ifrån isf i Rodhin, Wännström, Molin, Lindholm..

Men vore riktigt kul med Brendl i truppen igen hehe ;P
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
HappyX3: Brendl?

Kom ihåg att vädra ordentligt nästa gång du limmar med kontaktlim ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Brendl - Larsson - dackell
Silfverberg - Järnkrok - Lavander
Laurtizen - Nordquist - Widing
Ollas - Granström - Johansson

Ja det ser fan ut som ett SM GULD lag må jag säga :D
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Brynäs_89: Annars är ju Pavel Brendl fortfarande klubblös. Ge honom ett skambud!
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
henke1: jag tycker att han kan gärna komma tillbaka!
Sedan så är det bara Ekholm kvar sedan är truppen klar för sm-guldet!
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
henke1: Knappast oväntat.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Clubsport: Rödin nerskickad till AHL.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Ekholm klarade första gallringen, men än finns det chans för honom att få spela i Läkerolen i höst.. På onsdag ska truppen spikas..
Håller tummarna för att han ska lyckas att ta en plats i Brynäs A-lag... ;o)
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
HappyX3: Det finns massa såna stora tuffa backar i Nordamerika. Men det finns ingen i Brynäs... Jag tror att han skulle vara nyttig, särskilt i slutspel.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
jadu.. Vi behöver iofs en stor stark back så varför inte! Men kan han åka skridskor? duktig på att läsa spelet? Han har ju ändå inte slagit sig in i NHL och vart nerskickad till ECHL islutet av förra säsongen.. Kan ju berott på skador och sånt men känns inte helt 100!

Men är han "billig" kan det absolut vara värt att testa honom nån månad! =) Han är fortfarande ung så kan bli mkt bra..


Tittade på Brynäs J18 lag:
www.eliteprospects.com/player.php?player=86178
född -97 182lång 82kg. Satan i gatan!
Kommentera


Sv: Silly Season 2011/12
Aldrig varit ett big fan av Motin men det jag läser om honom på EPS.scom låter fan ganska intressant ändå! 189lång 100Kg..
Känns dock inte som en ersättare till ekholm, isåfall skulle han komma som 4-6back.. och där är det redan full med Löf, bergling, Carlsson, Sunken.

Dock en intressant spelare till nästa års lagbygge!= )
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Peja: Nja, jag är tveksam.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Johan Motin på väg att lämna Nordamerika. Tror han skulle kunna göra bra ifrån sig i Brynäs.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Sandin på väg till Rögle.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
HappyX3: Tyvärr så är Sundlöv helt fel man för att lyckas med det jobbet :-(
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
till nästa säsong kommer Brynäs få bygga helt ny stomme!

spelare med Kontrakt efter 11/12
Målvakter:
Honken och Svedberg
samt att Dansk fyller 18 och vill ha lite speltid i A-laget. Känns bra!

Backar:
Berglind, Bertilsson och Jonsson

Forwards:
Widing, Ollas, Lavander, Järnkrok, Johansson.


Granström och Rodhin lär stanna kvar, Wännström lär väl inte få speltid med Blues?
Molin lär ska komma upp. Men kommer dock bli ett JÄVLA jobb för Sundlöf att hitta spelare ;P
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Peja: Vi får se om Jonsson & Larsson har det som krävs när det blåser...
Ska vi tro att Olof dyker upp i båset lagomt till Jul?
Eller att Molin ska stå och tugga tuggummi som nr.3 i båset?

Fast det är klart när Wille har bokat klart alla resor och tvättat Sundlövs bil och serverat han med kaffe så borde ju han kunna ha lite tid över.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Som jag tror och tycker om den silly season som var inför den här säsongen;

Ledarsidan: Bra att göra Jonsson till huvudtränare. Dåligt att inte komplettera ledarteamet med ytterligare en person. Varför la man ner sökandet efter Robertssons nej? Det känns inte genomtänkt.

Spelarsidan: Jag tror att Martin Johansson kommer att visa sig bli den bästa värvningen. Honken kanske får svårt att bli förstakeeper men kommer likväl att göra ett bra jobb när han spelar. Ollas tar en plats, gör 20 poäng och blir en publikfavorit. Lavander platsar och gör ett bra jobb i en bra omgivning. Störst floppvarning på Gunderson.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Anders Berg: Fem minus på Simon Löf. Så hårda ni är mot honom.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Venom: vad är väl en bal på slottet....
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Venom: Men vi har ju... Har ju... Simon Löf!
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Portello: Niinimaa kanske hamnar i Luleå trots att de värvat Fransson.

Niinimaa, Wallin och Fransson, Inga dåliga backar de toppar med.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues: Växjösaknade också några spelare. men visst är Skellefteås fler samt lite större namn. Dessutom har skellefteå bara varit på is sedan den 9 Augusti.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Träningsmatch: Växjö Lakers-Skellefteå AIK 4-1 Slut

Skellefteå vilade följande: Oscar Möller, Bud Holloway, Christian Söderström, Johan Forsberg och P-E Bellemare.

Inga duvungar direkt.






Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Pekka hade tydligen anbud från KHL inför säsongen.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Om ni vill se hockey redan ikväll så kan ni se Växjö Lakers-Skellefteå AIK här:
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues: Målsättningen är ju guld enl tränarna, så jag tippar oss 2:a!
Kommentera


Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues:

Aha, kikade inte så noga på vad den onyanserade murveln skrev. ;) Märkligt iofs eftersom Lavander ju är mer winger än center. Men visst är det så att Brynäs har sjukt många möjligheter på centerposition.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
tompap71: Sant men jag kommenterade det han skrivit i Aftonbladet, vi har ju ett antal "centrar" i laget och han tog väl det han ansåg vara bäst. Vi måste nog ha flest "centrar" i hela ES :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues:

Eh? Järnkrok är ju center?!
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
tompap71: Det var skridskoåkningen jag tänkte på och tillskillnad från dig så tror jag att det kan bli ett problem, Silfverberg och Järnkrok måste ha en center med bättre fart än Lavander, jag tror att Granström skulle göra ett bättre jobb??
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues:

Tycker faktiskt den är solklar. Lavander är bra på att grisa framför mål, kan ta mycket av slitgörat för att bana väg för Kroken och Silfver och är samtidigt inte värdelös på att sätta nån balja själv. Det som kan vara ett aber är väl isåfall att hans skridskoåkning är i klass med Dackes, men det känns inte som något stort problem.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Vet inte om jag håller med om att Lavander ska lira i 1:a kedjan mellan Järnkrok och Silfverberg!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
micke63:
Jag ska dit. Uppsala skiter jag i då jag får nog av det brödgänget i Rocklundahallen i vinter...
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
micke63: Jag och en polare ska nog dit.

Ska till uppsala 16e också btw, nån av er som ska dit då?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Själv ska jag kolla på Brynäs - AIK den 18+8 i Pinnbackshallen i Märsta. Är det någon som ska dit och kika ?
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues:

Skiter i försäsongsmatcher ;)

Dessutom så stödjer jag inte Brynäs på Tisdag utan ger Almtuna lite pengar ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
mattias - 74: När man precis har spelat 1-4 mot Bofors så ska man nog vara lite mer ödmjuk ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues:

Tänkte ta mig till Gränby IShall och kolla eran match mot Almtuna på Tisdag. Åker ju dit för att kolla hur Ollas ser ut och även om era backar håller måttet eller om det blir kvalserien i vår ;)
Kommentera

« · 1419109 · »