Brynäs IF

715246 inlägg · 7953 ämnen

Silly Season 2011/12

« · 1390899 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2011/12
Jag tyker att det känns fel att avvakta Ekholms beslut innan man tar beslut om att värva en ev back.
Brynäs backbestånd är i behov av Ekholm + en back av klass.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
tompap71: Tycker att Larsson ska spela center oavsett!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues:

eller läge att ge Larsson chansen som center och ge Nordan lite extra vila.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Här är alla hans mål i NHL förra säsongen. Blir garanterat en riktigt bra tillgång offensivt för MoDo.

video.nhl.com/videocenter/console?hlp=8471238&fr=false
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues: Kanske. Jag hade dock fortfarande varit skeptisk till hans siffror. Jag tycker att Sebastian Erixon var nyttig för Timrå men jag var fortfarande allt annat än förtjust i hans +/-. Men det finns väl ett mellanting mellan att stirra sig blind på +/- och att se till nyttan för laget också. Men jag kan inte sticka under stolen med att jag hoppas att räkan blir för modo, vad Jamie Lundmark var för timrå. Dvs. "meh"
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Olle: Hade han skrivit på för Timrå eller Brynäs så hade det varit annat ljud i skällan ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Olle: Jo, precis.. Återstår att se hur nyttig han blir för Modo.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
MarcusElving: Schrimps +/- dom senaste åren skvallrar ju lite om hans defensiva brister...
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
tompap71: Ang Nordqvists skada, då finns det ju ett kryphål om det skulle gå dåligt i början ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12

henke1: Det blir jobbigt för Modos egna backar när Schremp är inne också, har läst här och där att han inte alls är bra defensivt ;)

Med det sagt så får man ändå erkänna att det är en riktigt bra värvning, han lär bli vass framåt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
henke1: Lite yrsligt inlägg... Nordan och Lauritzen var inte ens i samma pp-line förra säsongen. Och knappast troligt att Larsson spelar med Järnkrok och Silfver heller men han kanske har nån info från annat håll.

Bäckis kan väl vikka för Nordan tills han är tillbaka...
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
tompap71: Som han skriver så har vi två eller skulle vilja säga 3 kedjor som kan producera en del framåt
Silfverberg-Järnkrok-Lavander

Widing-Nordan-Lauritzen

Dackell-Larsson-Granström
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
henke1:

Nordqvist på skadelistan.

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Silly Season 2011/12
arnio:

Haha, ja det vore ju en höjdare :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
rogfor: 70 Rodrigues: Med flera

Välkommen!

.


Det här är en mötesplats där

alla vi som älskar Brynäs

kan träffa likasinnade och

diskutera allt som rör föreningen.





Välkommen till Brynäs forum!!!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
tompap71: ja de flesta kom nog för bandyn.

Kanske brynäs skulle satsa på en ispremiär med en match mot orienteringslandslaget. Matchen kunde spelas i två perioder, den första med klubba och kompass och den andra med karta och puck.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
arnio:

Ja vem vill missa chansen att se ett landslag in action ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
tompap71: korrekt men 7000 pers kom det i alla fall.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
arnio:

Ytterligare ett förtydligande: Det där ett bandylag råkade vara Svenska landslaget och man spelade en period med puck och hockeyklubba samt en med bandyklubba och boll.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
förtydligande, det kom 7000 personer till Modos ispremiär.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Olle:" Lindström: 5600 pers! Inte illa. Det är alltså deras säsongsrekord i år, när det gäller antalet åskådare, kan man säga?"

Nä faktiskt inte säsongsrekord då Modo hade 7000 pers på sin första isträning. De hade i och för sig en del jippon på plats som tex. hyllning av nån tvilling och en träningsmatch mot ett bandylag men faktum kvarstår att det kom 700 pers så det får gälla som rekord.
Kommentera


Sv: Silly Season 2011/12
rogfor: Håller med dig!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues: Med flera

Välkommen!

.


Det här är en mötesplats där

alla vi som älskar Brynäs

kan träffa likasinnade och

diskutera allt som rör föreningen.

.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Peja: "Jovisst Sundlöv förtydligade säkert sina kommentarer just eftersom de kommentarerna var solklara."

Inte alls.
Han tvingades förtydliga sig eftersom många, däribland du själv, uppenbarligen har miss/feltolkat hans ursprungliga uttalande.
Och det trots att det ursprungliga uttalande var solklart och knappast kunde missförstås.
För som tompa71 säger: Sundlövs förtydligande är ju bara en upprepning av det han sagt från början och inget annat.

Mao: den vimsige är du själv, som tydligen måste läsa ett uttalande 2 gånger för att begripa.

"Tänk om du helt enkelt hade låtit arnio svarat på vad han menade."

Men han har ju förklarat hur han menade och jag själv har tydligen uppfattat honom rätt.
Så vad skulle det göra för skillnad om JAG påtalade din felaktiga kritik istf att han själv gör det?
Är du sur bara för att elaka Huge hann kritisera dig innan han själv fick chansen?
Herregud, vilka problem vissa verkar ha...
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Huge: Jovisst Sundlöv förtydligade säkert sina kommentarer just eftersom de kommentarerna var solklara.

Med din logik framställs ju Sundlöv som helt vimsig...

Om Brynäs vinner premiären och Jonsson säger att han tycker att Brynäs gjorde en bra match, kommer han säkert att vilja publicera ett förtydligande dagen efter där han klargör att Brynäs gjorde en bra match.

Och när vi ändå är inne på "tänk om...".

... Tänk om du helt enkelt hade låtit arnio svarat på vad han menade. Jag tror att chansen är större att han vet hur han tänker, än att du vet hur han tänker.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Lindström: Skulle vara kul om Brynäs kunde göra någon happening runt säsongens första ispass, ja nästa säsong då :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Lindström: 5600 pers! Inte illa. Det är alltså deras säsongsrekord i år, när det gäller antalet åskådare, kan man säga?
Kommentera


Sv: Silly Season 2011/12
Peja: " Klart man inte kan ha rätt om allt. Tvärtom. Men man behöver ju inte konstatera att man minsann hade rätt när man inte hade det. Sundlövs kommentarer var missvisande och därav dagens förtydligande."

Men arnio hade ju minsann helt rätt, när han nu konstaterar "vad var det jag sa?", dvs talade för döva öron?
Han sa ju från början att Sundlöv ska tolkas som att man tänkte vänta med att försöka ersätta Ekholm tills denne ev är klar för Nashville.

Och nu bekräftar Sundlöv iom sitt förtydligande till de som ev missuppfattat honom från början, att arnio hela tiden haft rätt i sin tolkning.

Och sen sitter/står du och beskyller arnio för att ha sagt nåt helt annat och inte alls talat för döva öron.
Och som grädde på moset börjar du sen yra om Bin Ladin och terrorister.

Ska man skratta eller gråta?

Tänk om du istället bara hade konstaterat att du missuppfattat vad arnio sagt och erkänt att du inte (som du själv säger) kan ha rätt om allt....
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
arnio: Ja det är synd om dig som är utsatt för hemskheter av terrorister. CIA borde strunta i Al-Qaida och ge sig på mig och så kallade "hatfans" istället. Förstår egentligen inte varför du kallar folk för "hatfans". Snacka om attackerande term och angrepp på folk. Hade givetvis resulterat i ban om det hade funnits några regler i den här gästboken. Utan dessa "hatfans" hade Brynäs gått i konkurs för längesen. Och ironiskt nog har vissa av styrelsemedlemmar/högt uppsatta inom Brynäs intagit sina positioner på grund av kritik mot det då rådande styret av klubben. Angående Huge så är han säkert en rolig person men det är ju uppenbart att han enbart kommer hit för att säga emot folk för sakens skull. Det kallas visst för "internettroll".
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Peja:

Om rätt ska vara rätt så var det ju inte Sundlövs kommentar som var missvisande, han upprepade bara vad som sagts hela tiden. Det missvisande var journalistens egna tolkning av det.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Peja:" Huge: Okej, så du skulle självklart motsätta dig det där också. Arnio hade solklart fel men det är desto mer solklart att du endast är ett troll som bara kommer hit för att jävlas med folk.

Jag tycker för övrigt att Bin Ladin var en terrorist.

(Inväntar ett ca 5000 tecken långt svar från Huge om att Bin Ladin minsann var en frihetskämpe)."


Förtydligande:
Jag har tidigare skrivit ett flertal gånger att Sundlöv planerar att värva en ersättare till Ekholm om Ekholm går förlorad. Jag har aldrig någonsin skrivit att jag tolkat tidningsartiklarna som att Sundlöv inte kommer att försöka värva en ersättare till Ekholm om Ekholm försvinner.

Att du nu väljer att genom mig försöka attackera ditt här i gästboken populäraste mål  (Huge) är beklagligt. Det är tydligt att du likt en typ som Bin Ladin söker ge dig på oskyldiga för att få uppmärksamhet och på så sätt sprida ditt budskap. Terrorist är kanske ett starkt ord att använda om din verksamhet här i Gästboken Peja, så låt oss sträcka oss till att kalla dig för en "frihetskämpe" som genom riktade attacker söker uppnå en uppiskad stämning i gästboken som skall stöpa om även de fredligaste supportrarna till "hatfans". Må  kärleken segra..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Tommy: Klart man inte kan ha rätt om allt. Tvärtom. Men man behöver ju inte konstatera att man minsann hade rätt när man inte hade det. Sundlövs kommentarer var missvisande och därav dagens förtydligande.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Huge: Okej, så du skulle självklart motsätta dig det där också. Arnio hade solklart fel men det är desto mer solklart att du endast är ett troll som bara kommer hit för att jävlas med folk.

Jag tycker för övrigt att Bin Ladin var en terrorist.

(Inväntar ett ca 5000 tecken långt svar från Huge om att Bin Ladin minsann var en frihetskämpe).
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12

Alltså har vi Ekholm eller en ny back i samma klass senast i oktober, BRA!

Frågan är när i oktober detta kommer att ske? Blir det i slutet på oktober kan det har gått 17-18 omgångar.

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Peja: Jag tror det är svårt att hitta bloggar/artiklar som för fram åsikter som stämmer till exakt 100 % med ens egen så; ja jag tycker att det var värt att läsa och hyggligt skrivet. Därmed inte sagt att jag håller med i allt som skruvs.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Huge: Solklart sa bull
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Peja: Jo, min käre Peja, det var faktiskt exakt vad arnio skrev: om Ekholm blir kvar därborta så kommer Sundlöv att försöka hitta en ersättare.
Missförståndet gällde ju att många har trott att man INTE kommer att försöka hitta nån ersättare ifall Ekholm blir kvar.
Så ditt snack om efterhandskonstruktion stämmer ju inte.
Att arnio sen tillägger att nån som redan finns i truppen kan bli en ny Ekholm ifall man inte hittar nån lämplig ersättare är en annan sak.

Som sagt: solklart.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
arnio: Haha, snacka om efterkonstruktion. Vadå vad du har försökt påpeka inför döva öron? Det var ju inte alls vad du skrev.

Såhär skrev du: "Sundlöv värvar inte innan Ekholm är helt borträknad så tolkar jag det hela.

Om Ekholm går förlorad så kommer Sundlöv att försöka att hitta någon, hittar han ingen så kan någon av de som redan finns i truppen bli en ny Ekholm.

Solklart!"
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Jag tar tillbaka mitt påstående att Växjö och Modo har sämre backuppsättning än Brynäs, det är faktiskt i stort sätt omöjligt att bedöma styrkan hos spelare som inte spelat i Elitserien tidigare och. Spelare med endast allsvensk erfarenhet har det ofta svårt att ta klivet till elitserien även om många lyckas bra. Även så kallade stjärnor från andra länder är oskrivna kort i elitserien och tex. Modos Pöck är ett exempel på det.

Brynäs backuppsättning skrämmer knappast någon men det finns ett gäng lag som ser ut att ligga på liknande styrka på backsidan. Spännande blir det i alla fall att se hur killarna klarar denna säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
tompap71: Ja backsidan är alltså inte klar, antingen Ekholm eller en ersättare ska in viket jag också försökt att påpeka här inför döva öron.

Det blir såännande att se vad Sundlöv kan hitta för guldkorn (om nu inte Ekholm lånas ut)
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Ja se dessa onyanserade murvlar. ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Tommy: Nyanserat och nyanserat... Vem utanför Medelpad skulle klassa Lauritzen som landslagsmässig?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12

Ja hörrni, det är synd det här med backsidan. Tänk om vi hade haft ett par snäpp vassare backar, då hade vi nog ta mig fan kunnat vara med och slåss på riktigt kommande säsong.

Jag menar forwardssidan ser snuskigt bra ut, topp 4 i ES skulle jag säga. Målvakterna ser väl helt okej ut också!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Brynäsjohn: Håller med dig till fullo!
Jag tycker inte vi har ett skit bättre backuppsättning än vare sig modo eller växjö snarare sämre!
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
arnio: Hur mycket jag än skulle försöka så vore det nog en omöjlighet!
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
Brynäsjohn: gör dig inte dummar än jag är!
Kommentera

Sv: Silly Season 2011/12
arnio: Enligt dig ja. Inte enligt mig. Sen jobbar dom för att förstärka med några spelare vilket Brynäs slutat med. Tror att Sundlöv gjorde som han gjorde för att han skulle kunna plocka ut några extra veckors semester!
Kommentera

« · 1390899 · »