1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736036 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Brynäsjohn: Växjö och Modo har sämsta backarna ju.

Brynäsjohn: Inte då... Vi har ES vassaste backar både när det gäller kamp momentet och att hänga baljor!

Väntar bara på att Löf, Bertil, Sunken, Lasse eller ja vem som helst av dom ska stå upp mot te x jätte bäbisen Printz.

Huge: Vad anser du är snett i hans analys av vårt försvar? Det är inte bättre än vad det är enligt mig. Näst sämst i serien är en helt ok resumè!

65selander: Jimmy sopar banan med de flesta och skulle lätt kunna få jobb på nån av kvällsblaskorna.
Vore isf  kanon, så vi slipper alla praotomtar med dålig koll.
Tycker dock att han är lite snett ute ang vårt försvar.
Det är i mitt tycke klart bättre än sitt rykte.
I övrigt nyanserade och riktigt bra analyser.

Synd att han ska behöva skriva i Timrås bok.
Snacka om att kasta pärlor för svin.
Å andra sidan: hade varit likadant om han skrivit härinne....    :-)

T T: 1a på Sunken tyckerj ag är lite snålt. Visst han gjorde ett bottennapp förra året men en 2a tycker jag han är värd.

65selander: Håller med du. Nyanserat, för att använda ett slitet uttryck här på HS...:-)
Bra läsning...

T T: Tycker det är jävligt bra skrivet utav honom med tanke att han är Timråit in i benmärgen.

Emil Sandin 1

Burken: Jag gillade också Sundström och även Sandin men de har ju inte blommat ut till spelare för en första eller andraformation i elitserien, kanske inte ens att de har kunnande för en tredjekedja. Sundströms klokhet på isen och Sandins kämpatag har alltid imponerat på mig men tyvärr så finns många spelare av deras kaliber så de försvinner i mängden. Sen blir det ju mycket gnäll när vissa spelare inte får så mycket speltid men så är det bara, alla får inte plats....

Burken: Amen.

arnio: Jag har alltid gillat Sandin. Han är duktig på att täcka puck ute vid sargerna och skapar på så sätt mycket ytor åt sina kedjekamrater. Dessvärre så hade han ju noll förtroende hos "Polacken", så man fick inte se så mycket av honom. Samma sak gäller Sundström. Jag har väldigt svårt att smälta att han inte blev kvar. Mer hjärta än så kan man nog inte ha när det gäller den "jobbiga" biten av hockey. Som att täcka skott och liknande.

hahii: Tyvärr så känns Sandins dagar i Brynäs och Elitserien räknade, hoppas att jag har fel och att han blommar ut en vacker dag.

Blir nog svårt för Sandin att ta en plats i laget. Han har fått träningsförbud av Brynäs medicinska team.

Sundlöv värvar inte innan Ekholm är helt borträknad så tolkar jag det hela.

Om Ekholm går förlorad så kommer Sundlöv att försöka att hitta någon, hittar han ingen så kan någon av de som redan finns i truppen bli en ny Ekholm.

Solklart!

Huss: :-)

Tommy: Wesley Sneijder? Rags...Själv är jag mer orolig hur och var fasen vi skall dumpa Adebayor, Santa Cruz och Bellamy.

Peja: Vet inte vad man ska tro egentligen. Det är verkligen Silly Season just nu. Enligt media så säger man ena dagen en sak och nästa en annan känns det som. Sundlöv verkar räkna in Ekholm om han inte platsar i NHL, Ekholm själv verkar anse att AHL är ett alternativ. Troligen ska man ta en del (alla?) tidningsuppgifter med en nypa salt...

Själv slits jag mellan hopp och förtvivlan angående Wesley Sneijder....:-)
På G? Inte alls intressant enligt Sir Alex...OK, inte hockey, inte Brynäs, men silly, silly, silly.....

Inte det du exakt söker men iaf står de att han inte är ersättare till Ekholm

Vart är pressmeddelandet om att Carlsson inte är Ekholms ersättare? Minns det för några månader sedan. Försöker hitta på hemsidan, men den är ju knappt 90-talsklass...

foppa78: Suck..
Kan vi hoppas på en ung hungrig, lovande back från AS lagomt till jul? När Lasse har ont nånstans eller är helt utsliten pga all istid?

Ja att få se Bif i nån Sm final denna sesse känns plötsligt lååååååångt bort.

Undrar när Bif ska inse att man bygger laget bakifrån...
Att vi haft en Markan mfl som stått på huvet match efter match och räddat laget har ju vart räddningen måååånga gånger.

Men när ska dom inse att Bif behöver fysik och Kg runt egen kasse?
Flere än jag som minns hur Lasse mfl hängde i Dicks byxben från blå och in på mål utan att ens försöka ta bort han.

Visst i serie lunken kan vi ha vårna tunna backsida men när det smälls på i slutspelet har vi låååångt kvar till topplagens trupper.

Priot hos ledningen är minst sakt skum.

Erat: Jaha vad förvånad man blev NOT!!! Våran backuppsättning ser inte fager ut faaaaaaan!!!

MarcusElving: Jo, sundlöv slutar aldrig att förvåna...

MarcusElving: Inget fel att vara optimistisk men det krävs att någon av Löf/Bertilsson/Berglind har klivit upp ett snäpp och det även om Ekholm blir kvar. Inte bra om Jonsson börjar landa på typ 26-27 min per match.
Hur mycket kan man hoppas på Berglind? Tycker det fattas både fysik och skridskoåkning.

Jaha, så nu ska vi inte ha in en till back helt plötsligt. Man blir förvirrad av herr Sundlöv. Han ljög alltså när han sa att vi skulle ha in en back till, jag blir så trött!

Som sagt, att ha SM-guld som målsättning med nuvarande backuppsättning känns minst sagt lite väl optimistiskt.

Huss: Rätt o riktigt!!!

70 Rodrigues: Det kan man fråga sig. Men å andra sidan, muskler och kompetens är inte samma sak.
En sak är iofs säker, med dagens backbesättning är målsättningen SM-guld uteslutet.

• Så ni kommer inte att värva någon spelare?

– Nej, vi köpte oss tid när vi gjorde klart med åtta backar och har muskler så det räcker även om inte Ekholm kommer hem, säger Sundlöv.

Men herregud, vad svammlar karln om???

arnio:

Så du väljer att tror på Sundlöv? Jag väljer att tro på min källa. Jag sätter på mig dumstruten när allt är klart.

" Därmed kan vi räkna bort spelare som Luleås Janne Niinimaa och Leksands Jean-Luc Grand-Pierre, som bägge kopplats samman med Brynäs under sommaren.

– Grand-Pierre är ingen spelare vi diskuterat över huvudtaget, klargör Sundlöv."

Det blev dumstrut till Mattias74

Erat: Brynäs väntar på om Ekholm platsar.
Ang Niinima så läste jag att han var ryggskadad nu.

gd.se/sport/brynas/1.3776532-brynas-ersatter-inte-succebacken

RubinCarter: Niinimaa kommer garanterat att gå till HV71...

Qvarre: Hur är det med Niinimas skadehistoria? Jag läste att han hade varit mycket skadad.

Då Fransson är klar för Luleå så borde oddset för att Niinimaa lämnar sjunka.
Då vore ju Brynäs en lämplig klubb att ansluta till tycker jag :-)

arnio: Nej verkligen inte. Det är inte en gång man sett honom åka runt med dumstrut på huvudet.

Burken: Det är inte många gånger som Fransson hamnat på plus i +/- i alla fall

Huss: Fransson är en av ES mest överskattade spelare. Jag begriper inte hur han kan rankas så högt bland "experterna".

Lindström: Var någon spelare i Luleå som uttalade sig om att han aldrig fått jobbat så hårt som när han var backpartner med Fransson. Han var aldrig där han skulle defensivt...

foppa78:" arnio: Hur reagerade du själv på hans uttal då?"

Jag reagerade inte alls, en tråkig artikel bara men sedan reagerade jag när jag läste allt hat som riktades mot NC efter uttalandet.

Nån mer än jag som tror att FBK åker i kvarten kommande säsong?

RubinCarter: Mmmhmm =)

Lindström: Niinimaa är ju ännu mer ledig nu.

Huge: Jo, och det ligger i sakens natur att en ny tränare som kommer till en klubb som är regerande mästare måste se till att laget känner förväntningarna i år igen. Att försvara en titel är oerhört svårt.

Huge: Det beror väl på hur man torskar och mot vilka. Att laget ser ganska spännande ut framåt skriver nog de flesta under på men bakåt? Jag är dessutom orolig för Honken. Han är fortfarande ganska ojämn och kan göra den ena idioträddningen efter den andra för att sedan släppa in väldigt enkla mål.
Han är dessutom väldigt beroende av stabila backar. Något Brynäs saknar.

Burken: Jag gjorde ett allmänt konstaterande som gäller oavsett tidpunkt: skitkastarklubben levererar alltid.
Ett faktum du snart ska bli varse, var så säker.
Det räcker att vi torskar nån försäsongsmatch så är drevet igång...

arnio: "hahaha värst vad alla blev lacka på NC nu då, ingen (nästan) av er trodde på guld förra säsongen men nu när NC säger det som alla sagt så brakar det loss...hahah skitkul.

Nye tränaren får också en massa skit för att han går ut och säger att BIF siktar på guld..."

Folk lackar mer alla rätt. Om inte tränaren tror på guld, vem fan ska göra det då? Om så hela Sverige säger att Brynäs åker ur så ska väl tränaren vara den som ärligt kan säga, kom igen grabbar ni kan vinna varje match!

Huge: VAdfan har den kommande säsongen med saken att göra. Vi diskuterade ju helt andra saker.

Senildemens?

arnio: Hur reagerade du själv på hans uttal då?

Huge: Hmm, vad menar du nu??

Redigerad kommentar

Skitkastar- och nejsägarklubben levererar som vanligt.
Och det innan säsongen ens börjat.
Dessutom inför en av de intressantaste årgångar av Brynäs man sett på länge.
Mao: inget nytt under solen...

« · 1389899 · »