Huge: Grillfors, Torp och Engqivst hade jag tagit alla dagar i veckan.
Grillfors lämnar ju för att han vill ha en större roll så kanske är inte KHL lämpligt med det tänket. Växjö, Rögle och Timrå är säkert intresserade. Hoppas Sundlöv är med där också.
Redigerad kommentar
Huge: Problemet med Stenbeck och liknande "välgörare" är att det inte är den roll du beskriver som de vill ha. De vill vara med och styra och synas, ta t ex Ejendals värvning av Belfour som fick som konsekvens att Läck kom till oss året efter.
Dessa herrar begriper för lite om sporten och deras drivkraft att fixa spektakulära saker kan drabba det sportsliga hårt. Glöm inte heller att anledningen till att Stenbeck lämnade LHC var att det var en förening där han inte kunde köpa in sig och få "nåt att säga till om". I Malmö hade man bolagiserat och där fanns chansen att köpa sig en majoritet.
www.eliteprospects.com/player.php?player=1217
Daniel Grillfors lämnar HV. Kan han vara något för Brynäs ?
Huge: Men Stenbecks track record? Jo, jag hade dragit öronen åt mig direkt.
Speciellt när pengarna knappast slussats via styrelsen utan bara slängts vind för våg utan någon strategi överhuvudtaget.
BIF96:
På vilket sätt skulle en 31-åring på nedgång vara en perfekt ersättare till Silfverberg?
Redigerad kommentar
Zzz: Tragiskt? Inte det minsta, de har valt att köra med kortsiktiga lösningar i 15 års tid och fansen var väl överlyckliga när de trodde att token Stenbeck skulle komma in som en frälsare, trots att alla kände till hans track record och okunskap gällande hockey. Finansiell doping har aldrig givit bra resultat.
Brynäs modell där intäkterna kommer från flera mindre sponsorer och från fansen är mer långsiktig och faktiskt mindre riskbenägen i sämre tider.
Redigerad kommentar
Anders Blank: Fy fan vad tragiskt med Malmö, jag lider verkligen med deras fans även om man kanske hade på känn att Stenbecks inträde inte skulle få ett roligt slut. Jag får rysningar när jag läser vilken soppa det handlar om och hur transaktionerna har gått. Stefan Nyman har nog gjort sitt som ledare i hockeysverige och Thomas Sjögren verkar vara en riktig skojare, någon som vet om han har någon klient i Brynäs? Läste någonstanns att Frölunda vägrade göra affärer med Sjögren och om klubbarna gick ihop om sånt skulle dom rätt snabbt städa bort oseriösa agenter från den svenska marknaden. När ska Malmö förstå att tiden när quick fix lösningar fungerade är över.
Kontinuitet och långsiktighet är modellen!
Redigerad kommentar
Bissett_19: Det är väl främst detta: "– Jag har sagt att jag vill fokusera på den här säsongen först och främst. Jag trivs jättebra i Brynäs och Gävle men det är samtidigt viktigt att jag får speltid."
Att han pratar om att han vill ha mer speltid kan ju vara negativt för honom antar jag, kanske han bara svarat lite oförsiktigt på frågorna.
Min utgångspunkt är i alla fall att Sundlöv bör erbjuda alla i detta fantastiska lag nytt kontrakt.
Redigerad kommentar
Tror Fahlman att Goren blir taskigt behandlad? Då ska han passa på att titta på Silfverberg och framför allt Järnkrok. Att Kroken inte har varit tvungen att gipsa händer och armar är ett mirakel.
Såg att Jimmie Ericsson och Jocke Lindström spelade över 24 minuter igår, Holloway drygt 22. Silfverberg lirade 16 minuter. Har Skellefteås bästa lirat så här mycket varje match lär dom ju vara på väg neråt efter 14 matcher på 30 dar.
Redigerad kommentar