1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746250 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013
Det var visst ett par stycken som ville se Eriksson i Brynäs, blir inget med det, han är klar för Djurgården.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Föga oväntat... Tellqvist, Bremberg, Otto och Ölvestad bör väl bli nästa spelare att bli klara för DIF. Fan vilket jävla lag de kommer att ha med allsvenska mått mätt.

Peja: Ja, skriver dem killarna på så lär dom inte ha några problem med att gå upp direkt.

70 Rodrigues:

Ja det lär ju bli en rolig HA med Örebro som satsar " rykterna säger klasen " Västerås Leksand Djurgården SSK Malmö m.m

mattias - 74:

Och Aulin har väl ritat på nytt kontrakt med ÖHK,fast jag tror nog Klasen har bränt sina skepp i Sverige med sin säsong på isen och korkade uttalanden till höger och vänster.
Det florerar så mycket rykten just nu så man blir helt vimsig,

Bissett_19:

Örebro tar ut Strömberg och tar in Klasen. Låter ju som ett bra byte. Ut med ett problem och in med ett annat ;)

Jack Connolly klar för FBK.

Jack Connolly ska bli mycket intressant o se, tyvärr så är det i helt fel klubb han ska lira :-(

70 Rodrigues:

FBK har ju sagt att man ska värva in kreativitet,Connolly kan nog vara första pusselbiten i det bygget.Han har ju dominerat collegehockeyn,nåt mer vet man väl inte om honom,var väl ungefär likadant när Broc Little plockades av VIK,där blev det lyckat,nu får vi se hur Little lyckas i ES.
Det lär komma mera i FBK,det är säkert det..

Bissett_19: Vi kommer nog se en hel del Brynäs/SAIK inspirerade värvningar från typ FBK, HV och LHC framöver.

Huss: Eftersom att vi ska leda svensk hockeys utveckling så får vi hoppas att Brynäs med Sundlöv i spetsen hittar på någonting nytt som chockar motståndarna, precis som den här säsongen ;-)

Eliteprospects värvning!!Kollat lite på honom under säsongen men inte sätt han spela, men imponerande stats minst sagt. sen är han ganska "liten" så NHL kanske inte tror på honom? kan absolut bli en spelare för ES lag..

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=37303  

T o m viktigare än ett enstaka UNDERBART guld och sedan i värsta fall studsa tillbaka ned till de vanliga platserna 6 - 10, är att se till att bygga en lånsiktigt stabil plattform där man "aldrig" riskerar kvalserie eller missat slutspel; med satsning på juniorverksamhet inkl tidigt våga spela in dem i skarpa lägen - även om det kan kosta nåt mål/poäng bakåt - som en investering (trainee-utbildning) för kommande säsonger då man ska bygga sitt lag kring dem, vidare att systematiskt bygga eget kapital (som vi ju faktiskt nu gör!) och att systematiskt arbeta på att skapa en klubbkultur där Brynäsarna återvänder till klubben efter NHL-karriären - vilket bidrar till något som  motsvarar FBKs familjekänsla (som trots allt visat sig långsiktigt lyckosam). Tror där att många av de yngre spelarna som Bäckis, Markström, Silverberg, kanske sedan Molin, Lindholm, Djoos m fl med stark lokal förankring och klubbkänsla kommer att just på det viset bidra som spelare, ledare, kulturbärare = familjekänsla om man så vill, i Brynäs i framtiden). Ser faktiskt väldigt ljust ut.

Tycker BIF nu har alla förutsättningar om man sköter sina kort hyggligt att inom några år etablera sig som en återkommande topp 3 klubb. Närmast gäller det att få ihop ett stabilt slutspelslag tlll nästa säsong - litar fullständigt på att MS, TJ & co fixar det. Vi visar redan att det lönar sig för målvakter och juniorer att söka sig hit, vi låter spelarna spela offensivt, vi har nu skapligt med ekonomiska resurser, det går bra för Brynäs - det är drag kring klubben - t o m stämningen i Läkerolen har blivit bra...!!

Ser att det mesta är avhandlat: Robertsson var en ovanligt korkad spelare och tycks vara lika korkad som ledare. Beviset för att vem som helst kan ta en plats i NHL. Hadelöv duger inte ens som båsöppnare. Kan man sjunka lägre?

Brynäs har spelat sådär på slutet men största hotet mot ett gott slut är alla j-vla rubriker: Här ska Brynäs fira SM-guldet! Brynäs avgör på söndag! Läser dom det där är vi rökta.

62Svensson: Så gott som klockrent.

Såg nyss Sportnytt från Skellefteås träning där Bagdad-Anders Forsberg fortsatte mölja om att dom var mycket bättre igår och att dom vänt 0-2 förut-
Sen fortsatte Holloway på samma tema och beskrev hur trötta våra spelare började bli,och sa att dom kommer trötta ut oss.
Det märks verkligen hur stressade dom börjar bli där uppe.

Bissett_19: *asg* De enda dem kan lura är sig själva .-)

Bissett_19: Intressant med Skellefteå är att forwards genomgående har mer speltid än backar. Måste vara unikt. Med tanke på hur deras backar spelar förstår jag varför. Kollar man på hur Holloway, Ericsson m.fl. av deras toppspelare sett ut, verkar dom vara trötta. Eller så ser jag det jag vill.

70 Rodrigues: Väldigt troligt skulle jag säga, spelar man SM-final så är nog tankar på nästa säsongs äventyr ganska långt borta. Det är inte som här på HS där Silly season tar upp lika mycket trådplats som finalen.

arnio: *asg* Vi säger det, killen har inga tankar alls på sin framtid.

70 Rodrigues: Vore fan så trist om han lämnade. Hans typ behövs verkligen.

micke63: Ja verkligen, vi behöver en blandning av teknik o kötta :-)

70 Rodrigues:

Dom här dagarna tänker nog ingen i laget speciellt mycket på vad som ska ske nästa säsong,nu lever dom i slutspelsbubblan.
Fan vi supportrar har ju svårt att tänka på något annat än finalerna;)

Bissett_19: Ja det kan du ju tro.

70 Rodrigues:

Skulle vilja säga helt nödvändigt.
Däremot funderades det nog mer sista månaden i slutspelet.
Granis och hans agent har garanterat redan bestämt var han ska spela nästa säsong.
Brynäs eller Luleå.

Blir det FBK har jag och Sylf lovat att gå på kuken till Värmland;)

Bissett_19:

Jo men han kanske vill komma till ett lag som har chans att ta sm-guld, har du inte tänkt på det? ;o)

Bissett_19: Tror tyvärr att det blir FBK för Granis.
Han är ju som bekant jaktintresserad och Värmland har både fina jaktmarker och ligger också nära hemtrakterna i Mora.
Får han dessutom en rejäl löneökning så kan man förstå hans val.
Kommer också till ett bra lag, oavsett vad gurraponken tycker.
Hoppas dock att jag är tokfel ute och att han blir kvar.

Bissett_19: haha- kuken! Har du också druckit grogg? Apropå Granberg, vette fan om han är nån större tillgång , egentligen. Usch jobbigt att skriva, hans attityd är GRYM men som hickeyspelare...?

claesw: Öl, och wirre och längtan efter guld, det är så jag fyller en kväll som denna.

En tanke går dock till de bittra och avundsjuka Modoiterna som kan se fram emot ännu en säsong av orättvisa förluster, filmande motståndare och domare som dömer bort dem. En tanke går också till 1999 års final när Sedinarna snurrade som värst i sarghörnen och brynäsarna knep guldet galant. De där modoiterna kan i alla fall glädja sig åt ett flick och ett damguld och även att Jens Westin har förlängt sitt kontrakt.

Skål alla brynäsbröder!

Ni går precis som jag i väntans tider, borta är tankar på kval, svåra tider och förluster som svider

nu siktar vi mot guld och nya storhetstider!

I Skellefteå sitter deras egen lilla Bagdad Bob och smider på storslagna planer och han ser inga hinder som är för stora för att övervinnas men trots det så kommer guldet av Brynäs att vinnas.

Guldet ska bara hem till Gävle igen!

Bissett_19: Vad har jag lovat??

sylf: ni ska tydligen gå på kuken

70 Rodrigues: Undrar om Connolly var på gång till Brynäs.....Markan skrev så här på sin Twitter ikväll:

@j_markstrom: wanna wish @JackConn12 good luck in swe and FBK next year to bad he didn't went to BIF I'm sure he will like the hockey and the girls in swe

sylf:

Glömt dina tweets?;)

Bissett_19: Nej, när jag skrev "samma här" var det ett svar till sasse, att ditt löfte/hot hade memorerats även av mig:-) Det ska bli kul, jag möter upp i Arboga med lite pilsner, kanske lite bandage o dyl, det lär du behöva!

sylf:

Helvete,jag är alltså ensam.
Grrr...

Jag skulle oerhört förvånad om Granis hamnar i FBK,med tanke på det hat han tydligt visat upp mot den föreningen under sina år i Brynäs.

Granis är Brynäs.. Klart han ska ha förlängt, finns inget annat.

Bissett_19: Renseeldt och Harju eventuellt på ingång enligt GD

arnio:

Ryktet om Harju har ju florerat länge, frågan är hur mycket man ska tro på det då han själv sagt att han inte är särskilt intresserad av att spela i annan ES-klubb än Luleå. Men jag skulle inte säga nej om det visar sig bli sant, tror Harju skulle göra sig mycket bättre i Brynäs offensiva spel än i Luleås gnethockey, dessutom har han ju visat tidigare vad han kan om han får kampera ihop med en spelskicklig center.

Rensfeldt har man ju inte någon riktig koll på nu, men jag tycker det är självklart att åtminstone ge honom en chans att visa vad han kan. Dessutom skadar det ju inte för framtiden att visa att man tar hand om "sina" killar som vänder hem igen.

arnio: JA till Rensfeldt, NEJ till Harju. Harju är så otroligt överskattad!

hahii: Säger samma!

hahii: Fast han har ju ändå gjort rikligt med poäng i AHL utöver det han gjorde i elitserien innan. Tror han skulle göra det bra hos oss.

Han gjorde ju också 15 mål denna säsong, inte jättedåligt. Och då hade han ju inte ens förtroende från tränarna och blev stundtals bänkad...

Någon som vet hur man bokar bortastå till på tisdag om det nu skulle bli? Har tittat på ticnet men man verkar inte kunna göra det där.

atilla: såklart att Harju har kvalitéter och att spela honom med Lavander har ju funkat förr.

Viktigt att i alla fall en av Löf eller Bertilsson spelar ikväll.

Redigerad kommentar

Peja: hmm...

Jonathan Granström

 Har enligt Sportbladets uppgifter tackat nej till Brynäs första bud. Lär inte sakna anbud om han bestämmer sig för att lämna.

Peja:

Underbart.

Känns som vi kommer få några trevliga säsonger framför oss.
Och vi är sååååå värda det.

Redigerad kommentar

Peja: Ja med tanke på att Silver mfl spelar för 1/3 - 1/4 del av deras marknadsmässiga lön så vill det till deg för att täcka upp med likvärdiga eller bättre spelare nästa sesse.

hahii:

Granström kommer nog spela i FBK kommande säsong. Finns ju en del som tyder på det. frågan är bara varför man vill spela där?

Ärligt talat så tror jag inte nästa säsong kommer bli så tuff så som många säger. Titta bara på saik, de tappade Erixon, Rundblad, Larsson samt hela deras första kedja (nu kom ju dock Lindström tillbaka). Tror nästa säsong kommer bli en bra säsong den med. Gäller att värva smart

mattias - 74:......Verkar mycket märkligt.......Han som snackat så mycket skit om dom, tror inte han går till FBK

« · 1491835 · »