1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746212 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013
Engstrand är väldigt duktig och många LHC fans blir nog nöjda nu när dom får sin "favvo" som förstemålis! :) Andreas Andersson är en av sveriges bästa andrekeepers samt att LHC som nån nämnde har en riktigt duktig målis i Juniorlaget. Så tycker faktistk att det är ett väldigt intressant målvaktspar. Engrstand kan mkt väl bli en ny Nilstorp eller Svedberg...

Grillfors tydeligen klar för Linköping, fan han hade jag görna sett i BIF dress inför nästa säsong.

Bissett_19: Deras J20-keeper Högberg har också gjort en väldigt bra säsong, var för övrigt han som ersatte Dansk när han blev utbytt idag, men han blir alltså tredjekeeper i A-laget även nästa säsong, antar jag. Logiskt, som jag skrev igår känns det inte som en bra idé att låta någon som aldrig har stått en seniormatch blir andrakeeper...

arnio:

Dansk var direkt svag idag,utbytt vid 0-3.

Linköpings HC har idag gjort klart med sitt målvaktspar till kommande säsong.
Andreas Andersson och Christian Engstrand.
Känns väl inte så skrämmande direkt...

Huge: Trist för Dansk men sånt är livet, han har ju i alla fall ett SM-Guld att glädja sig över.

Bissett_19: Dansk utbytt nu efter 2 tveksamma ingripanden.
Måste vara en synvilla men Dansk ser liten ut rent fysiskt i jämförelse med ex Svedberg men är ändå 2 cm längre i strumplästen, enligt hemsidan.
Sverige började bäst, bra passningsspel men tafatta avslut, USA får 2 billiga skitmål och sitter nu i förarsätet. Spelar lite enklare och rakare.
Tveksamt om det här går att vända.
Haha, och där kom fyran. Jänkar´n bjuds på ett friläge och tappar pucken i dragningen men får den tillbaka av Högberg(!).
Assist på Högberg?  :-)

Redigerad kommentar

Bissett_19:

Menade förståss att han knappt höll allsvensk klass i försvarszon,framåt är han ju bra.

Bissett_19: Kanske därför han blev omskolad till back, 30 p på 46 matcher den gångna säsongen är rätt ok i AS, lär bli tuffare i ES.

Och Växjö värvar Tim Heed som knappt håller Allsvensk klass i anfallszon.

Enligt bloggaren Gröna vita sumo så ryktas Andersén till både Växjö och HV.
Nu får fan Sundlöv se till att kidnappa Andersén,Granis och se till att dom ritar på för ett par år.

Brynäslegenden:

Tänk på något äckligt; En Fbk-tröja

Tänk på något äckligare; Granis i en Fbk-tröja

70 Rodrigues: Omöjligt är det inte om vi lyckas bra med nyförvärven. 

Treklövern1912: Vi får hoppas att vi kan göra en Skellefteå(men att vi vinner), trots tunga spelartapp så gick dem till final igen. Det var riktigt starkt.

Brynäslegenden: Bra!

Att Granis inte offentligt förkastar FBK-ryktet beror väl på att han naturligtvis är intresserad av att förhandla upp sin lön i BIF. I det läget är det ju smartast att låta klubbar visa sitt intresse utan att förkasta det direkt.

Huge: Vi skall inte heller glömma att de andra lagen kommer att tappa spelare. Men det är klart att Silfverberg, Ekholm och Larsson väger säkert tyngre än vad de andra lagen tappar.

Jag hoppas at Ekholm lyckas att ta plats denna gång i NHL. Men om han inte lyckas så kan det finnas en chans att han återvänder igen.

Jag också hoppas att Granis och Andersen blir kvar. 

Enligt en tjej på Aftonbladet hade Granström sag" Jag kommer aldrig någonsin skriva på för Färjestad. Jag vill inget annat än spela för Brynäs IF."

Bara att hoppas att det stämmer.

Treklövern1912: Nä, historiskt sett så är det svårt att försvara ett guld så det mest rimliga är nog att sänka kraven en aning inför nästa säsong.
Speciellt med tanke på att vi som du säger, förlorar spelare som har varit mer eller mindre bärande och i vissa fall unika undantagsspelare, typ Silfverberg.
Klart att såna tapp kommer att sätta spår, det viktiga är att vi inte tappar för många av dom och det känns ändå positivt inför hösten.
Vore fint om vi iaf kunde få behålla Granis och Andersén av de som man förhandlar med och där det ryktats om nya klubbadresser.

arnio: Skål på dig. Det har varit ganska mycket skålande de senaste dagarna men en gång till orkar jag dessa tider.

Treklövern1912: skål på det! Sen till vi ju komma före både Modo och Timrå varje säsong också men det ska ju inte vara på svårt

Redigerad kommentar

Nu dröjer det nog inte länge tills vårat första nyförvärv presenteras ser fram emot denna silly season:-)

arnio: Målsättningen måste vara att passera DIF i antal SM och öka avståndet till dansbandet.

Peja: Åberg?

Slajsarn: japp...det var ungefär vad jag skrev, fast med mkt färre ord :-)

Treklövern1912: Framgång föder framgång. Förra gången Brynäs vann guld hade andra klubbar mycket smartare styrelserum som hade kommit mycket längre med nya arenor m.m. Så är det inte riktigt nu. Men klart att det är omöjligt att ersätta t.ex Silfverberg med en spelare.... Ryktas ju om att Enterfeldt, Thuresson och Åberg är klara, Daniel Brodin, Rensfeldt & Harju högaktuella, men det ser ändå tufft ut. Särskilt på backsidan eftersom det i regel är svårt att hitta bra backar. Svedberg kan man inte heller räkna med att behålla.

Redigerad kommentar

Treklövern1912: Absolut inte troligt att vi tar guldet igen men kan vi vara med uppe i topp fyra igen så finns stora möjligheter. vi kan leva på det här ett tag i alla fall, sm guld, sm guld!!!

Slajsarn: Nu kan ju ganska många spelare försvinna från BIF. Dessutom är några av dem nyckelspelare. Det är klart att Sundlöv och TRÄNARNA får en mycket svår uppgift att fylla luckan efter dessa. Hur mycket pengar de har till förfogande bestäms inte av demsjälva.

Men vad jag tror och hoppas är att de kommer att lyckas bra med uppgiften. Sedan kan man fundera om det är realistiskt att tro att vi vinner SM-Guld även nästa år. Inget lag har sedan början av 2000-talet lyckats med det. Men man vet ju aldrig....

Slajsarn: klart att det fanns alternativ till juniorsatsningen, det var tex ganska populärt här på forumet att ha åsikten att J-20 borde läggas ned för att i stället satsa pengarna på att köpa in spetskompetens till A-laget.

Tommy:Är det inte konstigt att det är väldigt många Brynäsare som valt att inte säga nånting om Sundlöv, i all fall inte offentligt för att nu öppet hylla honom. Kappvänderi?

En annan sak. Det är väldigt många som hyllar juniorsatsningen, med rätta. Men låt oss se nyktert på saken. Satte man sig ner och valde att satsa på juniorena och spara på resten för att man verkligen kände att det var rätt väg att gå. Elller gjorde man det för att man klantat bort sig ekonomiskt med dåligt scoutade nyförvärv, felkalkyler av arenan (energikostnader etc) Helt enkelt på grund av att man inte hade nåt val.

Resultatet vet vi idag. Det var helt rätt beslut. Men det var knappast ett beslut format av visioner utan mer en väldigt lycklig och fördelaktig utkomst av satsningen. Därför kanske man borde tona ner ina hyllningar en smula.

Nu väntar en silly season där ett lag skall byggas som skall leverera till MYCKET högre förväntningar från media, sponsorer och publik.

Det är alltså nästa säsong Sundlöv bevisar om han är en medioker SC som hade väldigt mycket tur EN säsong eller om han är "sveriges bästa SC" som en del har utnämnt honom till.

arnio: Ja, nu kan man ju hoppas att hatfansen i fortsättningen tar lite lärdom av vad som hänt och försöker vara lite mer nyanserade i sina tvärsäkra uttalanden.

Ett praktexempel är väl Gurras inlägg från augusti nån gång, där han undrade om vårt lag inte var det sämsta Sundlöv ställt på isen, någonsin??
:-)

Enterfeldt och Thuresson är nog två av namnen som kommer att presenteras. Skulle inte bli jätteledsen om Lehtonen också var ett av namnen ;-)

Tommy: vi kan konstatera att vi inte har någon koll i alla fall,"experterna" här har ju gnällt på allt men nu står vi här med guldet och det var det inte många som trodde på förhand. Vi är svenska mästare och jag fattar inte hur det gick ill men det var till stor del hånade spelare och ledare som fixade det och det är ju så jäkla härligt att hatfansen fick en knäpp på näsan.

Redigerad kommentar

Tommy: Nu gäller det att vara kvar i toppen och förbli ett toppklubb många år framöver. Det är lätt hänt att det nu kan bli en reaktion på guldet, men jag hoppas o tror att dem har lärt sig av tidigare misstag.

70 Rodrigues: Ja, det är väl inte så mkt att tjafsa om. Åt nåt håll egentligen...

Sundlöv har lärt sig och blivit bättre, med eller utan hjälp, men ingen här inne kan väl säga annat än att han hade stora problem första åren med att hitta vettiga spelare. Fick nog en del hjälp med att hitta dem dessutom. I år värvades däremot helt rätt. Han har ju onekligen haft god hjälp av juniorsatsningen kan man väl också konstatera...Även om han var med och drog igång den så var det väl mer eller mindre tvunget pga ekonomin.

Jag tycker fortfarande att han är en "trulig jävel" och inte den allra bästa företrädaren i media, men nu kanske media svänger lite i o med guldet o han får det aningen lättare. Svårt att såga nån som lyckats...

I år är det ju svårt att säga något, men jag tror inte vi hade blivit sämre med en riktigt elak back i truppen...

Jag väljer att se det som att organisationen lyckats i år :-)

Redigerad kommentar

Treklövern1912: Gamle Esa vore kanon :-)

70 Rodrigues: Nyförvärv?? Skulle tro att Esa Tikkanen äntligen kommer.

Huge: Ni vet ju vad jag tycker men om det känns bättre så kan jag lägga in det igen :-) Sundlöv lyckades efter 8-9 år, bra där. Nu får vi se om han och scoutinggruppen med pengar den här gången kan se till att vi förblir ett topplag. En mycket intressant silly season blir det :-)

bradberry: Oj, Elias Lindholm självklart. Han är väl Micke Lindholms son och Emil Larsson är väl Jannes son? Snacka om plantskola! Har inte Micke Sundlöv någon son?

70 Rodrigues: " För att SPARKA SUNDLÖV inte längre står kvar på min presentation?"

Bara tillfälligt borta, skulle jag tro.
Uppmaningen är säkert tillbaka nån gång i augusti, sannolikt efter första träningsmatchen...    :-)

arnio: Du menar Elias Lindholm va?

Bissett_19: kul för Rhodin i så fall för där kan han nog få en större roll.

70 Rodrigues: upp med Christian Djoos, Oliver Lindholm, och Emil Larsson. Enterfeldt och Thuresson in. Sen lär vi ju behöva tre till fyra nya till också.

Jocke Rohdin klar för Timrå enligt Sportbladet(pappersvarianten)

Ska bli väldigt intressant o se vilka nyförvärv som presenteras framöver. 

Bissett_19: För att SPARKA SUNDLÖV inte längre står kvar på min presentation? 

Bissett_19: vi ska nog hålla oss till att heja för inte är det många härinne som trodde på Sundlövs lagbygge inför säsongen?

Micke Sundlöv går på vatten, tjalalalala lalala la!!!!

70 Rodrigues:

Det blåser från nordväst idag,glöm inte att vrida om kappan..,

Bissett_19: Och där tog dina argument slut, bra där Jocke.

70 Rodrigues:

HAHAHA.

SM-GULD.

Bissett_19: Du har fortfarande inte svarat på frågan. Jag vågar iaf skriva öppet vad jag tycker när det gäller kritik, du skriver sms och beter dig som en kärring. Växjö gjorde några riktigt bra värvningar, det går inte att sticka under stol med. Vad har sparka Sundlöv på min presentation med min fråga till dig att göra?

« · 1496576 · »