Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bissett_19:Ok, så du tycker dom klarar av att plocka bort en 95-100 kg kille som går på mål?
Inget ont om dom du räknar upp men är det nån av dom som kan stämma i bäcken om det behövs?
INGEN av dom skrämmer nån eller några förutom ev några junisar i bästa fall.
Peja:Nu måste vi bena ut ett å annat. Man kan väl inte jämföra Andersén - Ekholm
Är ju som att jämföra Lidas - Printz bara för båda är backar.
Det Bif behöver är en Stabil Defensiv klippa, något som saknats i många år. Någon som kan hålla rent + spela hockey. Inte ett stolpskott som tomten Tollefsen.
Redigerad kommentar
Peja:Tror du på allvar att Bif kommer att värva en landslagsback? Isf har mormor köpt en sedelpress..
Spelarna som förvinners löner har vart mycket låga sett till vad dom presterat, vilket gör att ska vi värva in spelare med samma klass så kommer det att kosta.
Eller tror alla att Lauritzen ska frälsa laget som Larrson & Silver gjort? Knappast kan jag svara på det, mycket är han men ingen ersättare till dom på låååååånga vägar.
Eller ska man chansa att värva unga lovande spelare utan Es meriter, bara för att man inte vill öppna kassa kistan?
Redigerad kommentar
Går Andersén dit det skvallras om så blir jag galen..
Då kan mormor ta sig i brasan om han inte matcha deras bud.
Nå vad har du hört????
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Zzz:Jonsson måste vart en av Bif sämsta värvning sett vad han kostar/presterat. Förstår inte hur så många tror att han ska sprattla till nästa år och klara av att spela i nått av dom första två backparen. För platsar han inte där så ska Bif försöka se till att han skeppas.
arnio: Ja just ja! Hur kunde jag glömma Djoos!!!? Det är såklart att vi ska bygga laget kring en 17-årig back. Talang, visst. Men inte i A-laget nästa år, å inte kanske året efter heller... Varför sån hets å kasta in spelare i A-laget för tidigt!! Hur många andra ES-lag kastar in 16-17 åringar? Deras tid kommer, lugn i skutan! Lyfter dom in Berglind kommande år så får dom väl va nöjd med det på backsidan, så kan dom lyfta in Djoos året efter t.ex.
Spelar Djoos i J20 ett år till, du hör ju han spelar i J20, inte J18 där han borde spela, så kan han testa på nån match med A-laget om det blir mycket skador å sånt, men inte från seriestart som en av åtta backar!
Går Andersén dit det skvallras om så blir jag galen..
Då kan mormor ta sig i brasan om han inte matcha deras bud.
En "normal" Jonsson - Bertilsson
Gunderson - Sundqvist
Det här är ju två helt OK första och andra backpar, men under dom då?
Löf & Berglind... Jag skulle ju gärna se ett riktigt bra första backpar och flytta ner de här två backparen till andra och tredje och ha Löf och Berglind som fjärde backpar. Löf som sjunde back och Berglind på tillväxt i Mora eller Almtuna eller vad som helst.
Ny offensiv back - Ny defensiv back
Jonsson - Bertilsson
Gunderson - Sundqvist
Löf
Då kan jag sätta "nöjd"-stämpeln på backsidan.
Zzz: Mmm, visserligen. Men iår fanns ju BÅDE Ekholm å Jonsson å jag har ju svårt å se Jonsson stänka in de 23 poäng för att komma upp i Ekholm och hans egna poäng iår nästa år. Ifjol när Jonsson var riktigt bra och spelade mycket PP kom han upp i 20 poäng. Då ser jag det som ännu svårare för han å komma upp i det samma skörd PLUS lite till ändå... Märk väl då att det året gjorde Ekholm 33 poäng (10+23). Gunderson gjorde 34 poäng iår (9+25).
2010/11:
Ekholm & Jonsson totalt: 53p (23+30)
2011/12:
Gunderson & Ekholm totalt: 51p (18+33)
2012/13:
Gunderson & Jonsson totalt: ??
Riktigt tråkigt med Andersen men vi har ju kungen kvar : ) Så jäkla go bild verkligen minne för livet