arnio:
Vi som trodde att ni inte kunde bli jobbigare när ni gick kräftgång och spydde galla överallt och ingenstans...
Suck...
Redigerad kommentar
Dexter : Det handlar om att ha nyans i sin kritik. Jag tror inte att det är många som räknat med att Järnkrok, Silfverberg och Larsson skulle ösa in mål i VM. För det första är de väldigt unga. Larsson är ju fortfarande junior så man kanske skall vara lite försiktig med sin kritik.
Järnkrok har varit duktig i defenisven, jobbar hårt i matcherna och har en topplaceing i tekningsligan så han är nyttig. Fast det sticker väl i ögonen att en "sån om bara filmar hela tiden" gör ett bra jobb.
När det gäller Silfverberg så hade jag och många med mig en förhoppning att han skulle producera mer, men som det sett ut i PP så är det tydligen Erik Karlsson som skall avsluta och inte någon forward. Mårts har en förmåga att stirra sig blind när det gäller taktiken. Sen är nog unge Jacke sliten efter en lång säsong med massor av ansvar.
Kanske skulle Mårts ha tagit ut några andra, men han tog ett beslut och nu är det som det är.
Det som irriterar är allt gnäll just för att de är Brynäsare, inte en stor del av svensk ishockeys framtid där samtliga får viktiga erfarenheter genom att vara med i hetluften.
Slajsarn: Mm, Modolider för att man kritiserar spelare från ett annat lag.
Sedinarna var värdelös i SC-finalen förra sommaren. Jag gissar på att ni Brynäsare aldrig hade kunnat erkänna något sådant om Bäckström spelat final och underpresterat.
Släpp er lojalitet och kom in i matchen! Käka puck!
foppa78:Vi har ett annat talessätt här i Södermanland. "Det spelar ingen roll vad man säger bara käften går"
Något som passar in på dessa Modolider och klyktattare.
Finns ett gammalt talesätt här i skarabörg (på slätta) som passar in på en del modoiter och timråiter och det lyder: En sa va gla att en ä som en ä när en inte ble som en sulle!
Översätter på rikssvenska: En ska vara glad att man är som man är när man inte blev som man skulle!
70 Rodigues:
Mer om Thuresson. För övrigt en bra blogg som jag följer. Rekommenderas starkt till er som inte har koll på den.
Redigerad kommentar
Bad_Brett: " Jag förstår verkligen inte hur man kan se på ishockey så olika."
Enkelt: vi som har TVÅ ögon ser helhetsbilden mkt bättre. I denna ingår hur en spelare uppträder ex defensivt och även hur spelaren ifråga bidrar till spelet utan att kanske alltid producera konkret.
Därför är det fullt förståeligt att du genom ditt cyklop bara ser den negativa delen och inte uppfattar helhetsbilden.
Det där var väl inte så svårt att förstå?
Bad_Brett: Beror väl vilka förväntningar man har eller hur? Järnkrok och Larsson var väl på gränsen att ta en plats i VM laget enligt alla tips, men om du hade sett dem som ledande spelare i en 2a line kan jag förstå besvikelsen. Problemet är att vi tappat två defensiva krigare i Lundqvist och Pettersson. Järnkrok har fått ta på sig en ny roll vilket inte är helt lätt att börja med i ett VM. Dessutom har han glänst betydligt mer än gamle Alfie t.ex.
Z, Ståhlberg, Krüger och i viss mån Loui E har varit bra. I övrigt rätt mediokert faktiskt.
Redigerad kommentar
HappyX3:
"Känslar jag fått under VM är att Järnkrok fått en mer defensiv roll än i Brynäs. Han har dock varit FANTASTISK i sin roll."
Jag vet ärligt talat inte om jag ska skratta eller gråta. Är ni verkligen såhär blinda eller är det någon skruvad humor som jag inte begriper mig på?
Järnkrok har inte varit fantastisk. Han har varit bättre än Silfverberg, men det säger egentligen ingenting. Till och med Mårts är besviken. Jag förstår verkligen inte hur man kan se på ishockey så olika.
Brynäs_89: Låter som vi kan räkna med Järnkrok. Grabben blir bättre för varje match. Tredje bästa tekare i VM, bättre än Z. Ska vi gissa på att det blir Järnkrok som får Guldpucken nästa år? Och Elias Lindholm rookie-priset?
73Sjöbba: Att du och Mårts tycker det, talar för att det inte stämmer.
Mitt lag säsongen 12/13
40.Johan Holmqvist - 30.Oscar Dansk
18.Ryan Gunderson - 15.Simon Bertilsson
16.Sebastian Lauritzen - 19.Calle Järnkrok - 11.Jesper Ollas
20.Lasse Jonsson - 5.Simon Löf
27.Andreas Thuresson - 9.Sebastian Enterfeldt - 90.Johan Harju
8.Mathias Porseland - 22.Jörgen Sundqvist
41.Daniel Widing - 39.Jonas Nordquist - 31.Jonathan Granström
29.Emil Molin - 24.Mads Hansen - 25.Martin Johansson
(4.Victor Berglind, 62.Mats Lavander)
Extra:Djoos och Lindholm ev. även Wännström eller Rensfeldt
arnio: hehe fel match att se ! ;)
Många här tycker inte att Lindholm och Djoos är redo dom är lixom Dansk född -94. Målvakt är i mitt tycke en klart mer utsatt position än back och forward. Självklart, han KAN vara redo men av samma anledning som att man inte ska starta säsongen med Lindholm och Djoos ska man inte starta säsongen med Dansk. ta in en till målvakt och ge Dansk några matcher för att känna på a-lagsspel.
Inatt kan Connecticut Whale, där Thureeson spelar åkar ur Calder cup. Då ska vi se vad som händer sedan..
Kom igen nu brynäsare...vi kan faktiskt inte på fullt allvar tycka att Larsson, Kroken och Silfver varit bra i VM. Minst dålig har Kroken varit, han har ju åtminstone lite fart under rören. Håller helt med Mårts som begär mer av dessa tre.
Är det någon här som på fullt allvar tror att Larsson tar en plats i NHL till hösten? Han borde vara kvar ett år till, precis som Järnkrok!