Brynäslegenden: Om det vore så enkelt. Att bara kolla poängproduktionen i AHL och sen översätta det rakt av till Elitserien. Nån som minns Kyle Wanvig? 56 poäng i AHL året innan han blev brynäsare. Han gick ju inte in och dominerade direkt.
Det är väl Harju som är den värvade poängsprutan. Thuresson ska vara en hårt arbetande forward och lagspelare. En 96-kilosbjässe som kan spela fysiskt och dessutom göra en hel del poäng. Prövad fem säsonger i AHL. På pappret låter det som en jäkligt bra värvning. Bekräftas också av att många andra elitserielag vill ha honom.
Brynäslegenden:"Hoppas faktiskt inte att Thuresson kommer längre. Vill ha en producerande forward från AHL/NHL."
Det är ju vad som presteras i Brynäs som är det viktiga, hur spelaren presterar i slutspelet tex. Titta på guldlaget, där var det inte många spelare som de flesta fans ville ha i laget i början på förra säsongen och se hur det gick. Thuresson har definitivt kvaliteér och han kan ju svensk hockey så det skulle nog kunna bli bra. Fast skulle Sundlöv hitta en ny Bissett så...
sylf: Då Hedman aldrig spelat AHL, samt spelat fler NHL säsonger än nämnde Jonsson vet jag inte hur du kommer fram till den slutsatsen?
Men jo vist fan kan man fundera när man ser han i VM. Men tkr när man ser interljuver så är han inte alls nöjd med sitt spel. Han passar bättre på mindre is är väl slutsatsen egentligen:)
Men vänta bara tills lill-foppa kommer då jävlar! Måste säga att jag inte är avis på den ungen direkt, inte ens Foppa själv gör ju nån större hemlis av att han vill det ska bli ett hockeyproffs.. tuffa krav. Tycker fortfarande man borde gjort nå labb försök mellan Foppa och Zlatan, tänk er den ungen, stor å elak som fan, med ett jävla bollsinne. Och en framtung näsa, de vore nått de!
Treklövern1912: Näee, tränarsidan har de aldrig varit lyckosamma med, skulle väl vara Stor-Foppa då. Men i faktiska meriter vete sjutton om han var så framgångsrik.
Men, det går inte att ta ifrån dem att de producerat ett helt gäng högkvalitativa spelare som Näslund, Foppa, Sedins, Hedman, Sundström t.ex.
arnio:
Eh nåja. klädsam kaxighet är fint.
Angående vår påstådda missunsamhet och gnäll så är det ju bara foppas brorsa som är gråtmild. Vi andra har ju i princip alla lagt oss platta och gjort tummen upp till Brynäs prestation.
Ni har några fina Don Quixotar i era domäner som ser jättar att strida mot i både buskar och snår.
Treklövern1912:
För en gångs skull så håller jag med dig till 100% i ett inlägg!
arnio: Du har missat att det var Tommy Sandlin från Brynäs IF som tränade MoDo 1979 och när de vann för andra gången, faktiskt, var det en värmlänning som tränade.
Man kan dra slutsatsen att det inte finns hockeykunnande så mycket i Nålaskogen att de kan använda sina egna tränare.
bisterfinnen:"Vi som trodde att ni inte kunde bli jobbigare när ni gick kräftgång och spydde galla överallt och ingenstans..."
Såklart att vi kan bli jobbigare, ju bättre vi är och ju sämre ni är desto bättre kommer vår kaxihet att ta. Modoiternas försök att tracka ned på Brynäsarna i Tre kronor blir patetiskt när modoiterna har sommarlov. Att sedan konsekvent försöka att nervärdera guldlaget och hävda att vi fuskade oss till guldet tillsammans med en rejäl portion tur biter inte alls på oss eftersom att ni själva inte kom längre än till en kvartsfinal. Det går bra att vara kaxig när man är bäst och givetvis så svider det i era avundsjuka hockeysjälar att det är Brynäs som är svenska mästare och inte Modo. Sedan verkar ni inte ha kommit över 1999 ännu heller och det var nog där er bitterhet föddes och den verkar aldrig ta slut.
Peja: Jag vet inte, när man blir anklagad av en brynäsare att leva i förnekelse, är det ett uppenbart tecken på självironi då?
Jag tycker att Zäta hade en offensiv roll i matchen mot Ryssland och jag tycker att han producerade också. Inga 3+1 som Malkin men för att vara en renodlad tvåvägsspelare så tycker jag ändå att 1+1 är helt ok.
Redigerad kommentar
Peja: Nu hade ju inte zäta någon "shut down"-roll mot Malkin i den matchen, vad jag kunde se. Sen är det väl klart att Malkin är en lysande spelare men han har ju inte riktigt samma roll som zäta på isen heller.
Sen det där "allt för att få bort honom från matchen". Jag vet inte riktigt hur du ser på en spelare som zäta men hans roll är ju sällan att "plocka bort" enskilda spelare ur en match. Sen skrev jag faktiskt att det var få spelare i Tre Kronor som spelar ut sin roll till perfektion. Malkin gör självklart det han är bäst på i det ryska landslaget och det gör han riktigt bra men när det gäller Tre Kronor så anser jag att det är många som måste lyfta sig men att zäta inte nödvändigtvis är en av dom.
Redigerad kommentar
Peja: Fast nu missförstår du mig. Jag menar så klart inte "göra det man ska", jag menar "vara bäst på det man gör".
Malkin hade utdelning mot Sverige på grund av Sveriges brist av defensivt spel, inte på grund av att Zäta på något sätt gjorde en dålig match.
Slajsarn: Hear, hear...
Årets VM-turnering är en av de bästa som spelats med superstjärnor som Z, Malkin, Datsiuk osv. Är det spelarna från Elitserien man har förväntningar på, som dessutom är i junioråldern eller strax över, då har man helt klart en taskig verklighetsuppfattning.
När det gäller lapparnas avundsjuka gnäll så kommer jag närmast att tänka på Amadeus, filmen. Handlar om en oduglig tonsättare som var jävligt avundsjuk på Mozart. Brynäs är ishockeyns Wolfgang Amadeus Mozart. Modo är Snoddas.
Zappaholic: "Är det någon här som på fullt allvar tror att Larsson tar en plats i NHL till hösten? Han borde vara kvar ett år till, precis som Järnkrok!"
Håller jag fullt och fast med dej om. Tycker det syns väldigt tydligt nu i VM att Johan ännu är lite för ung för att räcka till mer än för elitseriespel.
Man kan också ha starka funderingar kring M Ekholms "öde". Tror inte han tar sig plats i sitt NHL-lag kommande säsong heller. Att han för andra året i rad inte får chansen visa upp sig i ett VM är väl dessutom inte så gynnsamt för honom.
70 Rodrigues: Jo jag vet att det är påhopp, dock är vi ganska bra på att glida in på diverse forum och vara åtminstone en smula provokativa...men det klart att alla är aningen bittra. Vi lekte oss igenom slutspelet och är ju bäst i Sverige :-)
Redigerad kommentar