1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745966 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013
Jajjen: Ja det håller jag med om. Har också hört av flera att han ska vara bra men tycker att vi får för mycket krigare om Thure kommer. Vad händer om Harju blir skadad? Då har vi en i truppen som jag tror kan göra 15 mål, Järnkrok. Vi behöver fler målskyttar. Sen var väl Kyle Wanvig ganska dåligt scoutad av Sundlöv kan man tro.

Redigerad kommentar

Med risk för att komma med en gammal nyhet:

Hälge: Åfan, visste inte att Swante var en sån hejare på hockey.

Hälge: Jaha vi får väl drömma om en poängkung.

Brynäslegenden:"Jag tar ju heller emot en spelare som gjort 50 poäng AHL än Thures 30. Titta hur bra värvningarna av Dixon och Holloway blivit."

Hm Dixon har ju blivit sågad vid fotknölarna pga. att han inte producerade i slutspel eller knappt efter jul för den delan. Dixon med sina runda kinder ryktades dessutom vara ovillig till att träna hårt och gillade vad jag hört sufflé. Vi behöver vinnare som kan steppa upp i slutspelet. Bättre 30 påäng i grundserien och 15 i slutspelet än 50 i grundserien och 3 i slutspelet. Jag tror att Thuresson blir bra.

Jag tror att Thuresson kommer att vara en jävla bra värvning.

Nu fattas det bara en back t.ex. Hietanen och att Granstöm o Wännström blir kvar.

SM-GULD 2012/2013 ;)

BIF96: Guldet ska stanna i Gävle!!!!!!!!!!!!!!

arnio: Självklart! :)

arnio: Ja!

Vilka är Svenska Mästare?

Brynäs IF!!!

Fan, det känns fortfarande helt underbart!

Hälge: En ok värvning inte mer men det får absolut inte vara färdigvärvat!

Thuresson kommer nog floppa.

Blir tufft för er nästa säsong. Järnkrok och Ove Molins son ska ta över efter Silfverberg. Tufft.

Huss: Dålig på fotboll, så fick lov å kolla upp vad som var så speciellt. Förstod som inget förrän jag såg vem som var mamma till ungen..

Men jo, en viss press.

Dexter : Håll dig du till er fylletråd!

Dexter : Floppa nej det sköter Modo så bra år efter år och lär fortsätta med det!

Då var det bara nån ex-brynäsare kvar i VM.

Treklövern1912: Hedman, vilken klippa! Han var bättre på karaoke, och då lät han ändå som Kurt Olsson.

sylf: Vi glömmer det hela och ser framemot kommande framgångar med BIF.

vem är barnvakt åt Gurra88 idag, den som är det får gärna natta honom snart innan han kissar ner hela Tre kronor boken.

Dexter :"Thuresson kommer nog floppa.

Blir tufft för er nästa säsong. Järnkrok och Ove Molins son ska ta över efter Silfverberg. Tufft."

Och vad är det för fel på Emil Molin och Calle Järnkrok då? De är nog bättre än någon i Modo i alla fall. Sen har ni ju seriens sämste coach också.

sylf: Hedman kändes ungefär som Printz under hela VM. Fast i går hade han inte bara betonghandleder utan även betongskalle, betongben och betongarmar...

Huss: Och varför var inte Michalec Kronwalled innan han tog pucken från honom och nätade. Är det kanske det som är numera kronwalled.

Treklövern1912: Satt själv i Globen och led igår, bortsett från de 3-4 första bytena så kändes det som om tjeckerna kontrollerade matchen. Mycket pga uselt försvarsspel från Sveriges sida och att alla, publiken, medspelarna och motspelarna kände till att Sverige hade en svag sista utpost i Fasth. Varenda gång Hemsky eller Erat fick pucken gick ju ett sus genom publiken för alla visste att svenskarna skulle bli frånåkta.

Treklövern1912: Jo fast det var ju inte direkt Kronwalls fel att Fasth ger bort pucken till Tjeckien, och sen i nästa läge släpper första stolpen vilket är det första man får lära sig som målvakt efter att stå på skridskor.

Treklövern1912: Hjalmarsson gjorde en snygg kronwallning på sargen igår. Måste ha gjort ont...

atilla: Det hade nog gått bättre om Svedberg stått.

arnio: Med Mårds sätt om hur försvarspel hade det kvittat vilken målvakt vi har haft det har varit virrvarr från match ett så många som underpresterar i egen zon och vid alla linjer kan inte bara vara spelarnas fel det är nått betydligt värre nämligen sättet att spela jag är otroligt tveksam om Mårds ska vara kvar  överhuvudtaget....

Roger Ramkvist:

Håller med, har själv varit tveksam mot Mårts från början. Tycker han visade redan när han hade juniorkronorna att han är allt för enkelspårig i sin spelidé och saknar alternativ när den idén skiter sig. Mårts må vara en mysgubbe som får spelarna att vilja vara med och leka men någon ledare och vinnare kommer han aldrig bli.

Boork säger det bra...

Roger Ramkvist:"Med Mårds sätt om hur försvarspel hade det kvittat vilken målvakt vi har haft det har varit virrvarr från match ett så många som underpresterar i egen zon och vid alla linjer kan inte bara vara spelarnas fel det är nått betydligt värre nämligen sättet att spela jag är otroligt tveksam om Mårds ska vara kvar  överhuvudtaget...."

Kul idé att spara punkterna och lägga dem alla efter texten.

Redigerad kommentar

arnio: Är det allt du har och komma med? Om du inte har nått annat än spydigheter att komma med så snälla du var bara tyst om du nu klarar av det.

Roger Ramkvist: Roger. Om du sätter punkterna sist i en klump så måste jag få påpeka detta och visa min uppskattning. Mina inlägg är för din information inte bara enkelspåriga utan också fulla av finurliheter och små pikar som uppskattas av de flesta. Jag beklagar att det jag skriver är för simpelt för att du ska förstå att jag faktiskt menar väl och att spydigheter inte finns på min agenda. Tack bra  ,själv då?

arnio: Det kanske är ett fenomen som uppstår när man har en smartfån och råkar luta den för mycket. Så Roger försök att rulla tillbaka punkterna nästa gång ;-)

Spinningswede:hahaha precis.

arnio: Då ber jag om ursäkt att jag inte förstog dina små finurligheter... :)

Spinningswede: :) den var bra och den förstår jag, tyvärr kan jag inte skylla på en smartfån. Går det bra att skylla på en lutande laptop :)

arnio: Ber om ursäkt för mitt dåliga morgon humör... så ska du pika mig se då  till att jag läser det på kvällen. För sarkasm och pikar passerar förbi som ett godståg innan lunch :)

Martin Gerber klar för Rögle.

Officiellt med Thuresson nu!

Japp :-)

Japp :-)

"Andreas Thuresson är en duktig tvåvägsspelare med en bra spelförståelse. Han jobbar mycket hårt för sitt lag, och spelar ett aggressivt spel med mycket tacklingar. Han är mer av en rollspelare än en finlirare."

Känns som att han kommer vara perfekt för en tredjefemma tsm med Enterfeldt och Granis (om han ni förlänger). Alla tre är bra tvåvägsspelare och gillar att tackla mycket. Kan bli en jobbig formation att möta.

atilla: Framåt ser det bra ut, nu vill jag se förstärkningar på backsidan, där finns det att önska.

Något säger mig att Ekholm stannar 1 år till ;-)

70 Rodrigues: Hmm Kristianstad, samma rotvälska som MJ antagligen. Tänk dom bredvid varandra i omklädningsrummet... :)

SH: Har bott här nere i banjoland i snart 3 år, fattar fortfarande inte vad dem säger ;-)

70 Rodrigues:

Avgå Sundlöv?

70 Rodrigues: Har arbetat åt ett Malmöföretag i 12 år, fattar fortfarande inte vad chefen säger när han ringer. Jag kanske fick sparken 2004??

Bissett_19: Har aldrig gillat Sundlöv och kommer aldrig att göra det. Så vad är du ute efter nu Jocke??

Redigerad kommentar

sylf: *asg*

Välkommen till mästarklubben Andreas!

« · 1502044 · »