Wesley: Blir rena Luleå-kolonin i Brynäs. Nån var ju inne på att Fabricius var aktuell oxå..
Nä, jag tror inte nån av dem är aktuell.
Granis lämnar och Omark kommer...more to come.
OBS! Jag ger ingen mer info och svarar inte på frågor.
HappyX3: Vem fan ska han peta i Boston??? Inte TT och aldrig att han petaR honom och hade ju varit bättre och gått till ett lag där deras målvakter inte är sjärnor utan kanske gå till ett sämre lag...
Tommy: Hade ju varit förbaskat kul med en bomb.. Silly har varit lite tråkig trots i mina ögon bra nyförvärv på det stora hela.
Själv har jag inte hört nåt om nån bomb, men så siter jag ju i Växjö oxå. Enda bomben här är Rosén till VLH.
Redigerad kommentar
Visst var det idag som Brynäs skulle pressentera någon eller har jag fel???
brynäsjohan: Kan inte se hur Fabricius skulle passa in i detta läget. En grovjobbare med begränsad offensiv kraft. Håller med,säkert trams.
Thuresson är en spännande värvning,får jag ett starkt namn på backsidan nu också är jag mer än nöjd.
Och btw... VI ÄR BÄST I SVERIGE.
brynäsjohan: såg precis samma rykte på Twitter men som sagt ingen källa man litar på.
KevinNa :
Välkommen till forumet, kul med nya besökare. Det är ju väldigt svårt att bedömma hur laget ser ut i höst, locktoner från NHL/KHL kan fortfarande ställa till det. Men som regerande mästare är det ju mer intressant för andra spelare att komma till Brynäs, dessutom blir det kul att följa juniorerna o se om nån av dom kan ta nåt steg i utvecklingen.
Clarence: Om Andersén inte lämnar så tycker jag det ser helt okej ut på backsidan (OM Lasse kan komma igång). Men självklart vore det ju inte helt fel med en stark defensiv back.
Jag skulle gärna se en poängstark forward även om Granis stannar. Jag tycker det ser mycket bra ut men om Harju inte levererar 20+ mål så känns det som att vi inte har någon riktig målskytt. Men jag är inte den som ska sitta och kommentera truppen nu när vi äntligen är svenska mästare igen :)
BTW, ny här men intressenta disskusioner/synpunkter verkar det gott om!
Något forwardsköp ytterligare och absolut en eller helst två stadiga och bra backar. Det är vad jag vill ha till Brynäs innan seriestarten för att de ska kännas helt realistiska som guldaspirant även 2013.
Redigerad kommentar
hahii:
"harju-järnkrok-thuresson
ollas-nordquist-lauritzen
widing-enterfeldt-lavander
granström-hansen-johansson"
Både Wännström och Molin ska också in. Inga mer värvningar nu tack, i alla fall inte på anfallssida.
hahii:
När försvarade ett lag ett guld senast? Måste varit längesedan?
harju-järnkrok-thuresson
ollas-nordquist-lauritzen
widing-enterfeldt-lavander
granström-hansen-johansson
SM Guld nr 14?