1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745966 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013
HappyX3: Och Vampola klar för Växjö Lakers.

Enligt MRMadhawk på twitter så är Klasen klart För luleå!? hahaah
kommer ju verkligen passa in i deras defensiva spel :O 

Fabricius lär inte vara aktuell OM det kommer nån forward lär det varanågon med offensiva kvalitéer väl? och Omark har ju sagt att han inte ska till Sverige så det känns föga troligt men OM han kommer så känns det som att både Granis och Wänna kommer lämna, annars får väl inte Omark eller vem det nu är som är på ingång plats?

Vore riktigt trevligt att veta vad Andersén och Granis tänk nu, samt vore det kul att se om nån mer Brynäsare tar chansen i NHL/AHL? Bertilsson, CJ, Wänna ? 

Wesley: Blir rena Luleå-kolonin i Brynäs. Nån var ju inne på att Fabricius var aktuell oxå..

Nä, jag tror inte nån av dem är aktuell.

Wesley: Nä ellerhur!

Wesley: April April?

Granis lämnar och Omark kommer...more to come.

OBS! Jag ger ingen mer info och svarar inte på frågor.

Dags för europa att förhandla fram den straffavgift som gällde tidigare,
om spelaren inte platsade i NHL. Det finns ingen anledning för svenska
spelare att kasta bort en massa år i AHL för skitpengar, både till klubben
och spelaren. Svedberg skulle ju ha högre lön i Brynäs än i AHL.
Så det vill till att han tar plats i NHL annars har han gjort en dålig affär.

atilla: Glömde säga att han lämnar sin nuvarande klubb

Sticker Andersén så vore denna en bra ersättare. Tyvärr så är han säkert svindyr

Svedberg har ju sagt att han kan tänka sig några år i AHL och TT är ju gammal så kanske r så att Boston sagt att om 2-3 år kommer TT sluta och då är det tre tänkbara målvakter som slåss om första spaden och kommer du över nu och spelar  AHL i 2-3år så kan du bli en av dessa tre målvakter som slåss om platsen!

Brynäs_89: Ja detta var ju inte vad man ville läsa men det var ju väntat:-(

HappyX3: Vem fan ska han peta i Boston??? Inte TT och aldrig att han petaR honom och hade ju varit bättre och gått till ett lag där deras målvakter inte är  sjärnor utan kanske gå till ett sämre lag...

Då ser jag gärna att vi lånar in en målvakt bara för kommande säsong. Dansk ska ingå i 13/14 laget och Honken drar väl inte alltså finns det inte plats för en målvakt på två säsonger. Så ett lån eller ett års kontrakt med den som kommer!

Esa Pirnes nu klar för aik

foppa78: Lanserades nog på Brynäs del av FB vill jag minnas

Tommy: Hade ju varit förbaskat kul med en bomb..  Silly har varit lite tråkig trots i mina ögon bra nyförvärv på det stora hela.

Själv har jag inte hört nåt om nån bomb, men så siter jag ju i Växjö oxå. Enda bomben här är Rosén till VLH.

Tommy: Detta har jag helt missat:-( Jävla silly:-)

Brynäs_89: Det ryktades om en bomb idag. Ryktet kan ha varit helt fel, det kan varit fel dag och det kan också varit helt sant men nåt kan ha gått fel på vägen. Dessutom är inte måndagen över..., några teoriet :-)

Redigerad kommentar

Brynäs_89: Du har nog fel tror jag vem skulle det vara?

Visst var det idag som Brynäs skulle pressentera någon eller har jag fel???

Huss: Tror Sevc är fruktansvärt dyr och är osäker på om han är värd dem pengarna.  Men visst, den spelartypen är något vi behöver till nästa säsong.

Huss: Öhh han är ju på väg till Rögle och Andersen har väll inte lämnat ännu?

atilla: nog med forwards om Granis stannar, upp med Dansk om Svedberg försvinner sen upp med Djoos och en etablerad back så är det bara att släppa pucken sedan. Vi har ett guld att försvara.

Hoppas ryktet inte stämmer. Vi har tillräckligt med grovjobbare och deffspelare nu, behöver en poängstark forward om vi ska ha något framåt, annars får det vara. Så länge granis stannar dvs...

brynäsjohan: Kan inte se hur Fabricius skulle passa in i detta läget. En grovjobbare med begränsad offensiv kraft. Håller med,säkert trams.

Thuresson är en spännande värvning,får jag ett starkt namn på backsidan nu också är jag mer än nöjd.

Och btw... VI ÄR BÄST I SVERIGE.

brynäsjohan: såg precis samma rykte på Twitter men som sagt ingen källa man litar på.

Har hört från olika håll att Karl Fabricius kan vara på gång, DOCK ingen riktigt säker källa, säkert trams men den som lever får se

KevinNa :

Välkommen till forumet, kul med nya besökare. Det är ju väldigt svårt att bedömma hur laget ser ut i höst, locktoner från NHL/KHL kan fortfarande ställa till det. Men som regerande mästare är det ju mer intressant för andra spelare att komma till Brynäs, dessutom blir det kul att följa juniorerna o se om nån av dom kan ta nåt steg i utvecklingen.

Clarence: Om Andersén inte lämnar så tycker jag det ser helt okej ut på backsidan (OM Lasse kan komma igång). Men självklart vore det ju inte helt fel med en stark defensiv back.

Jag skulle gärna se en poängstark forward även om Granis stannar. Jag tycker det ser mycket bra ut men om Harju inte levererar 20+ mål så känns det som att vi inte har någon riktig målskytt. Men jag är inte den som ska sitta och kommentera truppen nu när vi äntligen är svenska mästare igen :)

BTW, ny här men intressenta disskusioner/synpunkter verkar det gott om!

Något forwardsköp ytterligare och absolut en eller helst två stadiga och bra backar. Det är vad jag vill ha till Brynäs innan seriestarten för att de ska kännas helt realistiska som guldaspirant även 2013.

HappyX3: Nu blir det nog en stortrupp som för några säsonger sedan med Boork och Sundlöv att en av femmorna får vila var femte match:=)

Fan va jag saknar Tommy oah Melkersson!

HappyX3: Tar du läget på backsidan också?

Linström_92: om Granis sticker så behövs en liknande spelar typ. Nuff Said ..

hahii: Och när man läser den här intervjun så låter det ju som att Wänna kommer drar över till St Louis, för dom ser väl honom hellre i AHL än i Brynäs tro jag.

arnio: Tror faktiskt att Wännström gör en Rödin och sticker över. Granström vet man ju inte heller vad han gör.

leovalkama: faktiskt bra att ha 5 kedjor var av 1 kedja kan spela med J20 (molin och Lindholm).

Ifjol såg det ungefär likandant ut med både Rohdin och Wännström utanför truppen innan säsongen där tanken väl var att iaf rodhin skulle lånas ut till en AS klubb? men PGA skador på främst Dackell så löste det sig bra ändå.
Bara för att Molin och Lindholm är utanför truppen innan säsongen så ser jag inte det som nått negativt =)

Jag ser gärna en sån här uppställning:

Ollas - Enterfeldt - Wännström
Harju - Järnkrok - Lavander
Widing - Nordquist - Lauritzen
Thuresson - Hansen - Johansson 

Molin - Lindholm - Larsson 

PS. Missade Granström. Vet inte vart han ska in haha ^^

Redigerad kommentar

arnio: Just därför tyckte iallafall jag att förlängningen med Nordan och/eller värvningen av Thuresson var onödig. Med tanke på att Wänna kanske stannar, och att både Molin och Lindholm har visat att de är redo för elitserien så borde kanske Sundlöv skippat att värva mer på forwardsidan. Dock så kommer ju skador att uppstå så senare i vinter kommer jag säkert hylla Sundlöv för detta. :)

hahii:

"harju-järnkrok-thuresson

ollas-nordquist-lauritzen

widing-enterfeldt-lavander

granström-hansen-johansson"

Både Wännström och Molin ska också in. Inga mer värvningar nu tack, i alla fall inte på anfallssida.

mattias - 74: Djurgården 2001.

mattias - 74: Och det var även länge sen Brynäs tog SM guld senast. Vilket bevisar att det kanske är dags nu ;)

hahii:

När försvarade ett lag ett guld senast? Måste varit längesedan?

hahii: Wännström???

harju-järnkrok-thuresson

ollas-nordquist-lauritzen

widing-enterfeldt-lavander

granström-hansen-johansson

SM Guld nr 14?

foppa78:

Inte direkt mina krav,hehe

SM-Guld.

Så otroligt roligt med alla positiva ord om klubben nu för tiden!!
Börjar tro på att vi kan etablera oss i riktiga toppskiktet förhoppningsvis många år framöver

Saxat från Thuressons "intervju" på hemsidan:

Jag vet också att det är en bra stämning i laget, det är ett bra gäng att komma till, och att organisationen också fungerar bra. Toppklass är vad jag har hört.

« · 1503179 · »