1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745961 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013
Huss: Tror dock man kan hämta in bättre och en något yngre målvakt från allsvenskan. Snubben har ju inte ens varit ordinarie i sitt lag i norge. På 5 säsonger har han inte ens spelat 100 matcher, säger ju en del.

Brynäslegenden: Med tanke på Honkens skadebenägenhet så är det nog bra med en mer rutinerad målvakt i truppen oxå.

70 Rodrigues:  Känns bra, dock synd om Dansk.

atilla: Får hoppas att Sundlöv och Alcén har koll på läget ;-)

70 Rodrigues: Ställer mig tveksam till den värvningen. Tittar man på ep så har han ju inte ens varit given i norges högsta liga. Det enda han har lyckats åstadkommit hittills är det där vm:et där han gjorde några bra matcher

Norges VM-målvakt Lars Haugen, 25, är den som ska ersätta NHL-klara Niklas Svedberg.
I alla fall hoppas Brynäs sportchef Micke Sundlöv och målvaktstränare Pecka Alcén att det ska lösa sig på det sättet.

Redigerad kommentar

Det är bara pappersarbete som återstår innan Svedberg offentliggörs som Boston Bruins spelare. Han kommer att börja i Providence Bruins.

Detta skrev en snubbe i en blogg på expressen:

Brynäsbacken Niclas Andersén lär bli klar för en KHL-klubb inom två veckor.

Anders Berg: Det stämmer, under 25. På tal om Andersén och Granström. Någon som har hört något nytt om de är nära ett beslut? Känns inge vidare om Sundlöv väntar med att värva och så lämnar båda i september när marknaden är körd..

Peja: ... Andersén måste väl docka stanna i två år.

arnio: Det är inte säkert att en flickvän tycker att det vore helt förfärligt att bo ett halvår i t.ex Moskva heller...

Peja: flickvänner har de säkert men de älskar väl förstås pengar.

Kanske luckan efter dem blir lika liten som luckan efter Eero och Kahnberg blev (om nu någon kommer ihåg dem)   (-:

arnio: Varken Andersén eller Granis har väl barn och båda har redan klargjrot att de tänker ta chansen om de får den. De är ganska unga killar, hade varit en annan sak för någon 30+are med barn...

Silfver: Frågan är väl bara om de vill bo i Ryssland, de har väl familj och sånt och vissa prioriterar sådant faktiskt.

Anders Berg: Tycker det är solklart att Granström och Andersén skall ta chansen i KHL. Hur ofta kommer spelare av den kalibern (dvs stöttepelare, inte stjärnor) få chansen att tjäna stora pengar?
KHL har dessutom tendenser att kicka ut spelare halvvägs igenom säsongen så det vore väl inte helt dumt av Sundlöv att hålla dörren öppen för dem.

Anders Blank: Nej, här är dock det senaste om Andersén, fast inget "nytt" direkt:

Gurra88: Sålklart ska vi köra på dansk. Men personligen tycker jag att han är lite för ojämn. Därför skulle det vara bra med att vänta ett år.

Tycker Haugen vore en bra ersättare till Svedberg och låta Dansk stå på tillväxt ett år till för att nästa år ev. ersätta en karriärsavslutande Honken!?

Johan Larsson... Är han stenklar för Houston Aeros eller kan det bli "risk" för utlåning i hans fall?! Han var ju väldigt säker på sin sak i januari att det skulle bli NHL/AHL men det har ju varit väldigt tyst om han tycker jag.

Ekholm!? Utlånad ett år till eller ska han tränga in sig i nåt AHL-lag han också tro?

Inget nytt om Granström och Andersén!?

Lars Volden...

Redigerad kommentar

Linus Wickman: Nej tack.. Nu kör vi på Dansk.. En av de största målvaktstalangerna. Vad ska vi med Haugen till?

HappyX3: Och med pecka som målvaktstränare, kan det bara bli succé!

Ser jättegärna Haugen i Brynäs, vore riktigt nice både för brynäs och norska landslaget!! =)

Linus Wickman:Ja, varför inte :)

gevalia: Skulle verkligen vilja se haugen i Brynäs!

VM-Målvakt till Brynäs?

http://bloggar.expressen.se/ek/               Kan detta va nå`t?

Spinningswede: Den ska köpas till vilket pris som helst!!!!!

Erat: Helt fantastisk humörhöjare, kommer jag att se många gånger!

Fortfarande lyckorus när jag tänker tillbaks, har det verkligen hänt?!

*rysningar*

70 Rodrigues: Han såg riktigt bra ut det lilla man hann se av honom under säsongen. Nästa säsong har han ytterligare en försäsong signerad Claes Rahm i kroppen...mycket spännande. Tror han kommer gå framåt ordentligt och ta en ordinarie plats under året!

70 Rodrigues: Det är ju lätt att prata om sportsliga grunder.....

Redigerad kommentar

Hoppas verkligen att Lindholm får ordentligt med istid.

Nu har Lindholm skrivit på för 2 år!

Jajjen: Nja, Sundlöv har lämnat ett antal dörrar öppna tycker jag. Nu stängdes iofs en av dem när Järnkrok stannar men oklarheter kring tre anfallsplatser finns fortfarande. Wänna, Granis och Elias Lindholm.
Sticker Wänna och Granis kommer det garanterat in ersättare för en eller bägge.
Sen väntar väl Rensfeldt på besked ifrån NHL också om han få spela i NHL eller ej. Beroende på svar från Wänna och Granis kan han vara en av ersättarna.

70 Rodrigues: Svårt att säga men det finns nog en hel del floppar på den där listan.

Vad tycker ni?

Hur stor är chansen att Ekholm missar att ta en tröja hos Nashville? Är han beredd på att grisa i AHl den här gången ?

Jag tror faktiskt att Sundlöv är nöjd på målvaktsidan om Svedberg drar. Han kommer nog att starta med Honken och Dansk.

Men jag tycker att vi måste ersätta Granis om han drar, vi måste ha någon som kan kötta framför motståndarnas bur och ta två smällar för att dela ut en.

Jajjen: Om båda lämnar kanske det blir två till, vem vet. Men tror Andersen lämnar. Då tror iaf jag att sundlöv väntar på att se på vilka som blir ratade i NHL.

Peja: Aa fast blir väl dansk.

Linus Wickman: Av vad Sundlöv sagt i media så är det tydligt att vi har värvat klart. Om inte Andersén eller Granström drar. Och med reservation för målvaktssidan. Där ville han inte ta ställning innan Svedberg var definitivt klar för NHL. Men utgå från att dom vassaste värvningarna redan gjorts. Tre spelare på landslagsnivå. Det är väl bra!

mattias - 74: Nej, Korhonen.

Peja:

Sperrle? ;)

Linus Wickman: Tror inte att vi behöver vänta så hemskt länge innan en ny målvakt blir klar.

foppa78: Tror vi kommer få vänta på nya spelare. sundlöv kommer nog vänta tills spelare blir dissade i NHL och vänta ut en bra back där.

atilla: Nu får nog Brynäs agera snabbt om vi ska få något nyförvärv som är något att ha för Växjö köper ju allt! Köpsjö har blivit det största hatlaget för mig äckellag!!!

Brynäslegenden: Tyvärr så såg jag någonstans att han var klar för en annan khl-klubb.

atilla: Caslava skulle jag mer än gärna se i Brynäs.

foppa78: Haha ja Klasen i Brynäs hade varit en mardröm. Vill aldrig se han i Brynäs. Däremot så vore det skönt om man kan få reda på inom kort om Granis och Andersén stannar. Börjar bli tunnt på marknaden.

70 Rodrigues: Hahaha ja där kan han få va, jag hade inte velat ha honom i Brynäs om han så hade spelat gratis! :-)

– Jag har gjort mitt val utifrån sportsliga grunder, säger han.

« · 1503653 · »