Brynäslegenden: Se där! Det hade jag helt missat.. Håller med i övrigt C. Sunken är helt klart bästa alternativet.. Som A skulle jag gärna se Hansen, Ollas... Men Granis är värd han med :)
KevinNa : Tröjnummrena är redan klara
Enterfeldt #9
Harju #90
Thuresson #53
Andersén är helt klart en habil back men han tillhörinte toppskiktet i elitserien. Därför ska vi inte överdriva betydelsen av hans flytt. Viktigare att Granström förlänger så han kan fortsätta vara en elakartad hemorrojd i arslet på motståndarna.
In med en back nu, så är laget klart att tillhöra topp fyra kommande säsong!
Ja, det var skönt att Granis stannar. Slipper vi ta in en ny som blir nästan likadan...
Om Wänna stannar så blir det nog ingen mer forward...kanske inte ändå förresten...
Dessutom tror jag inte på mer än en back...Möjligen då att Ekholm kommer tillbaka igen...
Tror iofs inte att vi försvarar guldet vilket lag vi än ställer på benen. Men jag vill att vi ska vara med och slåss om det....gärna varje säsong...
Tills dess...Skål för säsongen 2011-2012 :-D
bifhjärta:Skit i den där jävla moderatbandyn så blir det bra;-)
Tack Granis för att du stannar ärligt talat så trodde jag att han var förlorad!
Nu ska vi ha in en eller två backar + en forward som vet var målet står!!!
Linus Wickman: Fast det börjar bli ganska tröttsamt nu efter att han har lagt upp 20-30 lag och till varenda säger han att det är kommande säsongs lag, sen två dagar senare kommer nytt lag osv...
Ta en titt på hans andra lag. Forumet blir ju inte direkt intressantare när han håller på så.
atilla: Det där med styrketräning verkar inte legat på Valbos priolista direkt.
Relationen vikt / längd på de spelare som anslutet är anmärkningsvärt faktiskt.
http://eliteprospects.com/player.php?player=29355
http://eliteprospects.com/player.php?player=38944
Båda dessa herrar har gått till brynäs j20. Victor har ett sjukt poängsnitt från j20 innan, han kan bli intressant om han kommer någonvart.
Clarence:
40.JOHAN HOLMQVIST 1.OSCAR DANSK
18.RYAN GUNDERSON 15.SIMON BERTILSSON
23.LINUS OMARK 19.CALLE JÄRNKROK 90.JOHAN HARJU
14.MATTIAS EKHOLM 3.DANIEL FERNHOLM
13.ANDREAS THURESSON 9.SEBASTIAN ENTERFELDT 11.JESPER OLLAS
22.JÖRGEN SUNDQVIST 5.SIMON LÖF
41.DANIEL WIDING 39.JONAS NORDQUIST 16.SEBASTIAN LAURITZEN
20.LASSE JONSSON 4.VICTOR BERGLIND
31.JONATHAN GRANSTRÖM 24.MADS HANSEN 17.SEBASTIAN WÄNNSTRÖM
25.MARTIN JOHANSSON 62.MATS LAVANDER 28.ELIAS LINDHOLM 29.EMIL MOLIN
DÄR HAR VI NÄSTA SÄSONGS LAG.
Tväst: Ja, att det behövs ett par backar nu är ju givet, två är ju förlorade sen säsongen som gick. Skulle nog behövas tre också - om man vill förstärka försvaret gentemot 11/12 alltså.
Men jag tänker på det här med att Brynäs totalt sett kommer att mista 8-10 spelare från guldtruppen. Har det verkligen hänt förr att ett svenskt Mästarlag tappat så många namn "på ett bräde" inför följande säsong? Dötrist känns det.
Clarence:
Några 7-8 spelare utifrån tror jag inte är så troligt, jag tror hellre man värvar ett antal med klar spetskompetens och fyller på med några juniorer.
Utan att ha sett så mycket juniorhockey så tror jag ju ändå att det är backar som behöver värvas, verkar som det är bättre beställt med forwards i J-20. Berglind har väl kontrakt ett år till, kan Djoos växa så pass att han kan spela några matcher?
Peja:
Jag har aldrig påstått att det skall kvoteras in x antal juniorer, men för närvarande är ju Dansk, Lindholm o Molin långt framme för kontrakt till hösten som jag ser det. Dessutom kan man väl tänka sig att ytterligare 2-3 st får chansen i några matcher.
I nuläget utgår jag från att Sundlöv jobbar på att ge kontrakt till en defensiv back som är minst lika bra som Andersèn.
Sen undrar jag om vi får tillbaka Ekholm i höst också? tycker egentligen han är alldeles för ojämn för NHL...... men, den som lever får se.
Redigerad kommentar
Anders Berg:
Med tanke på hur snacket gick för ett år sen här på HS...... jag väljer i.a.f. att vänta tills Sundlöv har meddelat att det är slutvärvat inför nästa säsong. Då kan man möjligen börja spekulera i om vad vi kan ha för förväntningar på laget.
Jag tycker det är självklart att det skall lämnas plats för junisar att ta plats i A-truppen...... det är väl det som är Brynäsfilosofi sen några år?
Redigerad kommentar
Underbart att Granström stannar. Har många fina minnen av hans insatser i slutspelet.
När han puffade runt Olimb som mest såg ut som en rädd skolpojke,nån match mot Färjestad där jag tror han var inbladad i ca 20 småfighter och drev dem till vansinne.
Sen givetvis hans avgörande mål mot Skellefteå i match 3. Så viktigt med såna kuggar.
Mina kaptensval : Sunken eller Hansen bör få C:et, om A:en finns det ett gäng bra kandidater.
Älska Brynäs IF - De svenska mästarna i ishockey.