1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745946 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013

Underbart att Granström stannar. Har många fina minnen av hans insatser i slutspelet.

När han puffade runt Olimb som mest såg ut som en rädd skolpojke,nån match mot Färjestad där jag tror han var inbladad i ca 20 småfighter och drev dem till vansinne.

Sen givetvis hans avgörande mål mot Skellefteå i match 3. Så viktigt med såna kuggar.

Mina kaptensval : Sunken eller Hansen bör få C:et, om A:en finns det ett gäng bra kandidater.

Älska Brynäs IF - De svenska mästarna i ishockey.

Åker till Cypern i två veckor nu! När jag kommer hem vill jag se att vi har värvat en till back. Ha det bra!

Linus Wickman:Ha en trevlig resa!

Nått för Brynäs att ge sig in i budgivningen mellan Frölunda och HV71 kanske

foppa78: Riktig spetsvärvning för det lag som får honom.. Tror inte Sundlöv budar på honom, lär ju vara grymt dyr. Om det blir så att Wänna lämnar hoppas jag att vi kan få in en liknande spets anfallare.

Brynäs måste ha en till back och en sniper.

Vad sägs om Jusso Hietanen och Fabian Brunnström? ;)

BIF96: Jusso spelar i KHL kommande säsong!!!

KevinNa : Som väntat inga lovande signaler från Sundlöv apropå dina förhoppningar.

Enligt GD är Sundlövs senaste utlåtande att det inte blir nån mer forward nu efter Granströms påskrift, detta tydligen även om Wännström går. Bara en (1) back till ska in - och det, också som väntat, inte än...

Clarence: Det blir nog tyvärr så. Tycker laget ser bra ut men man vill ju alltid se lite mer spets..

Man kan ju hoppas att Sundlöv nekar nyförvärv i pressen för att slippa skriverier och massa lösa rykten. Men om det blir Dansk i målet och en riktigt bra back som ersättare för Andersén så ser det ändå bra ut.

foppa78: Ja, den där Chris Conner låter som en smart värvning.
79 kg lätt och kvick forward, perfekt som ersättare till Andersén och Ekholm...

Redigerad kommentar

Huge: Jag förstår att det kan vara svårt att fatta med tanke på att du har ett russin som hjärna!

foppa78: Ja, jag är tyvärr inte lika begåvad som du när det gäller att sätta ihop ett hockeylag, så du kan väl förklara för en okunnig hur du har resonerat?
Vi har redan värvat 3 forwards utifrån och tappat 2 tunga backar.
Så låt oss höra din briljanta motivering till varför vi i det läget ska värva ännu en forward?
Jag är idel öra...

Huge: Det är enkelt. Istället för att vinna med runt 3-1 i matcherna så kör man extremt offensivt och matcherna slutar 13-10 istället :)

Huge: håller med dig, vi har 15 anfallare om nu Wännström vill stanna så så känns väldigt överflödigt..visst konkurrens är bra men hur blir det med moralen för dom som inte får spela så mycket?

adrenalinerush: Ja alla är vi olika jag hade iaf inte spottat, fräst och gråtit av besvikelse om Chris Connor hade spelat i brynäs kommande säsong tvärtom!

foppa78: men saken är den att vi inte har plats för honom, kanske låter konstigt men anledningen till att tex rensfeldt inte fick nått kontrakt är jue att vi redan har spelare som gör det jobbet han skulle göra i samma ålder..och vi plockar in Chris Connor får våra andra topp spelare mindre speltid och ännu en yngre spelare får flytta på sig och allt blir fuckt up. Tänk lite hur vi har kommit till toppen och vi ska fortsätta på samma sätt.. Inte bli ett nått Frölunda som bara kastar in spelare och hoppas så det bästa

adrenalinerush: Så att värva EN spelare av hans kaliber är att kasta in spelare som frölulnda gör ok då vet jag!

Jag vet precis hur vi kommit till toppen och tycker det är riktigt kul med Brynäs juniorsatsning men jag vet också att vi blivit av med Silver och Larsson och sånna spelare har vi på kö som väntar på att komma upp i A-laget elle?

Det är ändå ett SM-GULD som vi ska försvara men jag säger det igen alla är vi olika!

foppa78: haha va? Om vi ska ha honom får vi plocka bort nån annan eller ska vi ha 4 forwards på bänken varje match? Och säger inte att det är en dålig spelare.. Men vi har ersatt silferberg och lasson på ett bra sätt och behöver ingen mer"spets" eller du kanske vill se Elias och Molin på bänken hela nästa säsong? Där är våra nästa stjärnor

adrenalinerush:

Nått för Brynäs att ge sig in i budgivningen mellan Frölunda och HV71 kanske

Jag måste ha rivit upp både himmel och helvete när jag postade detta inlägget!!!

Men det är klart åt helvete med Connor en sådan spelare behövs inte i Brynäs nästa säsong!

foppa78: har jag nånsin sagt att jag skulle börja gråta om han kom till Brynäs? Tvärtom! Men shit det är som att prata med en vägg..

adrenalinerush: Ja, att värva ytterligare en forward i det här läget känns som att kasta pengarna i sjön.
En ytterforward som väger 79 kg hade dessutom känts fel även innan vi värvade Enterfeldt, Harju och Thuresson. Vi har tillräckligt med Conners spelartyp som det känns, speciellt när både Lindholm och Molin än så länge känns lite tunna rent fysiskt. Poängen är väl att dom ska få klart mer istid den här säsongen och då försvinner ju vitsen med det upplägget om ytterligare 1 forward tillkommer.
Jag är mer orolig för målvaktssidan och att Jonsson ska ersätta Ekholm.
DÄR ska pengarna läggas i nuläget, inte på nån osäker lättviktare som inte gjort mkt väsen av sig därborta.
Förslaget blir ju än mer obegripligt om man dessutom snackar om att vilja ha SPETS-kompetens.
Räknas en spelare som Conner isf verkligen till den kategorin?
Tydligen hos vissa....

Huge:precis! Bra att det finns fler som tänker som mig och tråkigt att vissa bara kollar på statistik,Conner är en nobody i Nhl och har väl lyckats ganska bra i Ahl men är helt oprövad i Europa och på stora rinkar. Känns som lite flopp varning :)...är faktiskt inte ett dugg orolig när det gäller målvaktssidan tror dansk fixar det gallant. Så allt krut borde läggas på två riktigt bra backar!

Huge: Sällan vi har samma tankegångar kring lagbyggnaden hos Brynäs, men dina åsikter i senaste inlägget kan jag i huvudsak instämma i. Jag tycker nog det skulle behövas nån bra forward till, men annars håller jag med om att det mest är bakåt oron finns. Jag är rädd för att det inte riktigt håller med Holmqvist-Dansk som målvaktspar och framförallt behövs en, helst två, habila backar till i laget. 

adrenalinerush: Du har skrivit 5 st inlägg här i HS så du vet inte ett skit hur jag och andra här tänker så bespara dig dina kaxiga inlägg!

foppa78: Nu kan man ju faktiskt läsa inlägg utan att skriva något själv. Ja man behöver faktiskt inte ens vara inloggad för att läsa inlägg.

foppa78: har väldig svårt att ta nån som kallar folk för ärt hjärna bara för att dom har en annan åsikt (inte mig utan Huge).. Har kollat runt och läst ett tag för att kolla om det är värt att gå med här eller inte och finns väldigt många som kan hockey och lika många som bara gnäller..på vilket sätt är jag kaxig? Argumenterar du på ett normalt sätt gör jag det också.

foppa78: Håller faktiskt med Monno här, och vad var det för kaxigt i hans senaste inlägg? Nä tagga ner lite va, vi vill ju alla bara Brynäs bästa.

adrenalinerush: Ja det du skrev att vissa bara tittar på statistik var väll riktat till mig elle?

Nu taggar vi ner lite gubbar! Vi är ju Svenska Mästare! Njuuuut :)

SiliconValle: Tagga ner, jag postade ett inlägg om att Brynäs kanske kan ge sig in i budgivningen om Connor och då var Huge bara tvungen att komma med ett spydigt inlägg och efter sig har han fått en ny svans! Men men jag kommer inte skriva mer om detta nu!

foppa78: nej faktiskt inte! Va inte alls meningen att du skulle ta åt dig jag menade att tyvär så kollar sig folk blinda på statistik.. Jag med ibland om jag ska va ärlig så det var dåligt skrivit förlåt. Är inte här för att tjafsa :)

SiliconValle: Inte tusan vill jag Brynäs bästa inte! ;-)

Men tror folk som läser detta forum utan att skriva så mkt har rätt bra koll på hur standard skribenterna brukar resonera i mångt och mkt. :-)

foppa78: Jag svarade dig med ett lätt ironiskt och retoriskt påstående: är det verkligen så klokt att slänga pengar på ytterligare en forward när det är backar och en ev målvakt vi behöver?

Det klarade du tydligen inte av utan att gå till personangrepp (ärthjärna, fjolla) och dessutom dra in mitt yrke i det hela, precis som om det har nåt med saken att göra.

Som grädde på moset avslutar du med att be en ny skribent att tagga ner, en skribent som på ett hövligt och normalt sätt svarat på ett av dina inlägg.

Man skulle nästan kunna tro att du är en outbildad underklassvetsare på nåt småföretag, som dessutom inte kan speciellt mkt om hockey.
Men så illa är det väl inte, elle.....?

Huge:
foppa78: Ja, den där Chris Conner låter som en smart värvning.
79 kg lätt och kvick forward, perfekt som ersättare till Andersén och Ekholm...

Redigerad kommentar

Är detta va du kallar ett bra svar på mitt inlägg, tycker du att det är konstigt att jag svarar dig russin till hjärna när du skriver perfekt som ersättare till Andersén och Ekholm...?

Och jag ber om ursäkt att jag drog in ditt yrke i detta! Sen om du har varit inne på min presentation så ser du tydligt att jag inte jobbar som svetsare utan som svetskontrollant!

Redigerad kommentar

foppa78: "Är detta va du kallar ett bra svar på mitt inlägg, tycker du att det är konstigt att jag svarar dig russin till hjärna när du skriver perfekt som ersättare till Andersén och Ekholm...?"

Goddag yxskaft.
Ja, jag tycker att det är konstigt att du inte ser den uppenbara ironin i orden "perfekt som ersättare till Andersén och Ekholm", eller tror du att jag på allvar menade att Conner rent bokstavligt isf skulle ersätta Andersén och skolas om från forward till back?
Trodde i min enfald att det ingen skulle kunna tolka det bokstavligt men där hade jag visst fel, du lyckades utmärkt.

Jag avsåg självfallet att Conner som spelartyp (foward) isf skulle "ersätta" en annan spelartyp (back), vilket är helt fel när vi redan har tillräckligt med forwards i truppen.

Sen är det fortfarande inte Ok att du svarar med personangrepp när nån ifrågasätter dina åsikter, även om dom ifrågasätts med hjälp av lite ironi.

Redigerad kommentar

Huge: Ironi ja just det Huge!

foppa78: Precis: nåt du inte har lärt dig att förstå.
Så försök inte låtsas som att du förstår, det blir bara än mer pinsamt.
Erkänn istället att du är ute och cyklar och att det vore klokare att värva en back än en forward i nuläget.
Det hade hedrat dig.

Huge: Men för helvete Huge jag vet väll att vi behöver backar jag har inte skrivit någonstans att vi ska ha forwards istället för backar det jag skrev var att Brynäs kanske skulle ge sig in i budgivningen om Connor som en spetsspelare jag vill fortfarande ha in 2 backar + 1 forward av klass skrolla ner så får du se!!!!

foppa78: Och jag undrade varför vi ska ge oss in i en budgivning på en spelartyp som vi inte behöver?
Och som dessutom förmodligen blir jävligt dyr, om nu HV och Frölunda är med i budgivningen.
Finns öht ingen logik i din önskan, mer än att du och vi alla säkert vill se klasspelare och spetskompetens på samtliga poster.

Då var det igång igen :) kan vi inte ha en egen tråd för långdragna diskutioner, att man flyttar över allt långdraget tjafs till en egen tråd. Ypperlig ide tycker jag. Där kan man fortsätta älta detta till absurdum om man vill det :)

Roger Ramkvist: Jag bubblade Huge men han fortsätter att skriva här nu kommer jag dock inte skriva mer om detta!

Vad tror ni om en potentiell värvning utav Sebastian Erixon? 

www.hockeysverige.se/article/13217453/erixon-fri-att-tervanda-till-sverige

Henrik Säfwenberg:Verkar som de hittat Andersèns ersättare!!!

http://arbetarbladet.se/sport/brynas/1.4801040-brynas-kan-ha-hittat-andersens-ersattare

gevalia:

Spännande, Sundlöv ligger inte på latsidan inte.

arnio: såg du något av honom i timrå? Han är en av de sämsta backar jag skådat, han är sämre än lotvonen och kolan tillsamans!!

"spännande"

Isf ska han ha utvecklats föera steg för att överhuvudtaget vara en medelmåtta i ES.

arnio:Hoppas att han är väl-scoutad, för jag vill inte uppleva Lasse Jonsson ångest x 2 nästa säsong!

Blizzard: Jag har inget minne av honom överhuvudtaget men spännande är det alltid när något nytt är på tapeten. Klart att han kan ha utvecklats och han gick ju högt i draften så men vet ju aldrig var vi har den killen.

gevalia: Inte vad jag hade hoppats på:-(

foppa78: Men hoppas jag blir överraskad om han kommer till oss.

Såg en bild på en Timråspelare och tänkte; "Wow, det är kanske Erixon?", men nej, inte direkt...

« · 1504653 · »