Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
atilla: "Men vafan är detta"
Bara lugn,arnio, huge m fl vet bäst och att det inte är nån fara på taket för Brynäs hur många spelare man än mister. Själv är jag stum över utvecklingen men tänker härmed inte yttra mej mer i ärendet.
http://gd.se/sport/brynas/1.4814798-brynas-tappar-dansk
Men vafan är detta
Redigerad kommentar
Clarence:
Killarna som försvinner nu har ju till stor del anknytning till Gävle och Brynäs, återvänder de till Elitserien så är det nog stor chans att det blir till Brynäs dem kommer. Till skillnad mot hur det har varit tidigare då spelare som lämnat Brynäs har haft rötter på andra ställen.
adrenalinerush: Clarence:
Det stora problemet är ju avtalet med NHL, skrivs inte kontrakt inom två år efter draften så förlorar ju NHL-klubben rättigheterna till spelaren, det tvingar fram tidiga signeringar av talanger. Gränsen borde vara fyra eller fem år istället, tror inte NHL skulle ha lika bråttom då utan hellre se hur spelaren utvecklas något år extra.
adrenalinerush: Man står sin hjärteklubb närmast. Jag vill inte att Brynäs formligen dräneras på spelare med destination Nordamerika. Inte österut heller så klart. Och jag tror inte jag är ensam om att tycka det börjar spåra ur helt när spelare ända ner i 17-18 årsåldern tecknar NHL-kontrakt.
Clarence:Det kan vara så enkelt att Sundlöv/Brynäs intr vill delta i den lönekarusell som uppstår när uppkomlingslag som Växxjö sitter och erbjuder fantasilöner till splare.
Brynäs har en strategi som man följer till punkt och pricka. Den strategin har på några år fått upp föreningen från röda markeringar i bankboken och bort från bottenträsket i ES till en ny ekonoiskt stabil förening som kan stoltsera med att vara Svenska mästare.
Jag sitter lugn i båten :)
bifhjärta: "så bara för att jag ser ett problem och tycker det är ett bekymmer och du inte håller med mig, så är jag oinsatt för det??"
När har jag påstått att du är oinsatt bara för att du ser ett problem?
Även jag inser väl för fasiken att Sundlöv helst hade sett att Dansk skrivit på och att Sundlöv därmed fått "målvaktsproblemet" ur världen.
Det är när du påstår att det idag är för sent att värva nåt nytt, det blir för dyrt osv, som jag har invändningar.
Hur kan du veta det om du inte är insatt och vet vilka alternativ Sundlöv jobbat eller jobbar med samtidigt som han försökt göra klart med Dansk.
Eller så ÄR du insatt, jobbar ihop med Sundlöv eller på annat sätt har tillgång till info som vi övriga oinsatta inte har.
Så jag väntar fortfarande på den där listan....