1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743536 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013
Per HApps: jag vill anmäla FBKs målvaktstränare för hans gnäll, tar du emot anmälan?

mattias - 74: Tror Hanses, Forsberg och Bibic alla skulla må bra av ytterligare en säsong i Allsvenskan. Hoppas verkligen att Silfverbergs klokhet smittar av sig på de ungdomar som vill ta the fast track till NHL. Stanna ett år till, bli en bättre hockeyspelare och få bättre förutsättningar att ta en plats och förhandlingsläge i en lönediskussion.

Anders Blank: Ja, Osala skulle vara en riktigt bra värvning för vilket es-lag som helst. Mikko Lehtonen är ju också en jäkligt bra finne som inte har lyckats fullt ut i KHL...

Bissett_19: Forsberg kanske drar till AHL.

Peja: Vem vet, kanske kan Bäckis lägga ett gott ord för Brynäs. Osala har ju tillhört Washington organisationen. Vore en kanon värvning i så fall.

micke63: Tycker Brynäs ska värva svenskt, om det nu inte är nån superstjärna vi pratar om, vilket det kanske är, vad vet jag. Thuresson och Enterfeldt är nära, om inte klara. Sen vet vi ju inte vilka som lämnar. Hoppas verkligen att Järnkrok stannar, men jag är tveksam!

sylf: Jag kan tycka att vi behöver lite mer muskler & kraft på backsidan.
Det var flera gånger då jag tycker våra backar väger lite för lätt.

Om nu Sundlöv lyckas värva Thuresson & Enterfeldt s är det kanon.
Håller med om att alla måste hålla tummarna att Calle stannar. Sedan vill
jag att Granis blir kvar, vi behöver en krigare framför mål.

micke63: Ja, viktigt med Granis!

sylf:

Vad ska man tro om brynäsare till NHL? Silverberg, Ekholm, Svedberg, Bertilsson, Wännström är mitt tips

arnio:Silvergberg & Ekholm - Ja, garanterat NHL i höst. Svedberg, Bertilsson & Wännström tror jag får stå på tillväxt i alla fall ett år till.

Däremot så är jag rädd för att Järnkrok lockas över av Detroit.

micke63:

Tycker Sundlöv kan hoppa över dessa finnar och kanadicker som postas här och var.Vi har åkt på för många misslyckade sådana genom åren.
Som Sylfen skriver,värva svenskt och sådana som befinner sej i karriären där dom vill uppåt hela tiden.
Skulle Sundlöv hitta en ny godbit som t e x Ollas i allsvenskan till kommande säsong så skulle man vara supernöjd.

Sen se till att försöka knyta till sej Andersén och Granström på några år framöver.

arnio:

Silfverberg,Larsson helt klara.
Ekholm om inte han bränt sin chans med Predators iom att han stack hem.
Järnkrok och Wännström blir nog kvar,det känns så.

Bissett_19: Ja, ska det vara en utlänning så ska klubben VETA att han är bra, han SKA passa in i systemet och det spel laget vill spela. Annars kan man skita i det!

Det finns bra spelare i AS, en sån som Viklander t.ex skulle gå in i många ES lag. Likaså Himmelfarb, Sondell etc.

Bissett_19: Hittade den här killen i Allsvenskan, kanske en oslipad diamant ?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6555

micke63: Tror det är Peter Åslins grabb om jag inte är helt ute och seglar!

sylf: från Ljungby själv, han har varit fantastisk den här säsongen i Troja, men han har ett steg till att ta..

Bissett_19: Spontant kan jag känna dock att vi haft ganska flyt med våra utlandsimporter, men samtidigt kanske man bara kommer ihåg dom som gjort bra ifrån sig..

Horace76c: Jepp allt från Brad Berry till Branislav Janos :-)

Byter Nordan och Enterfeldt plats med varann?

Bissett_19: Jaha, där ser man!

Viktigare att lägga krutet på Granis!

Lunkan: Och allt från Bissett till Tuulola ;)

Horace76c: Ja, men däremellan är det inte mycket!!

Bissett_19: Ett helt ok byte tycker jag. In med en ung hungrig spelare med lokal anknytning.

sylf:Det känns som att anserssén är ,imst lika viktig, om inte viktigare.

Slajsarn: Det ena behöver väl inte utesluta det andra ? Jag menar varför inte fölänga med båda?

sylf:
Jodå, det finns ett gäng till som lyckats bra i laget och tillfört mycket...

Nordan är duktig men passar inte riktigt in i den fartfyllda hockeyn som Brynäs vill spela + han är svindyr. Finns betydligt bättre alternativ för de pengarna. Jag hade slagit en pling till Andreas Engqvists agent.

micke63:Absolut kan man det. Fick jag bestämma så behöll vi hela laget :)

Kanske bara är jag men jag vill helst inte ha mer leksingar i laget. Tycker Sundlöv ska spetsa med en tung back och en producerande forward från AHL/NHL, sen också Thureson och Enterfeldt och försöka med Rensfeldt. Viktigt med hemvändare.

Backförslag... Tunga och fysiskt spelande men som samtidigt kan slå en pass och göra lite poäng! Vad tycker ni om nån av dessa?

Dackell har slutat, Larsson sticker troligen till NHL liksom Silfver, Lauritzen tror jag inte får förlängt inte heller Nordan. Då har vi fem forwardsplatser som ska ersättas... Om jag fick som jag ville, skulle jag vilja se följande på dessa fem platser: Oskar Osala, Andreas Thuresson, Andreas Engqvist, Mario Kempe och Emil Molin. Då kunde en ev. uppställning se ut såhär:

Osala - Järnkrok - Wännström
Lavander - Engqvist - Thuresson
Kempe - Granström - Widing
Johansson - Hansen - Ollas
Molin
Lindholm - spelandes i J20 men som iår reserv till A-laget.

Två riktigt bra första kedjor, en ruskigt jobbig tredje kedja och troligtvis Elitseriens bästa fjärdelina!

Återkommer med backsidan senare... Men på forwardssidan skulle det här smaka mumma enligt mig, och så väldigt mycket dyrare kan det inte bli då Silfvers, Johan Larssons, Lauritzens löner knappast kan ha varit jättelåga, inte heller Dackes eller Nordans. Emil Molin lär väl bli en "budgetvärvning" så då går den största delen av lönen av de fem som lämnar till fyra nya toppvärvningar.

In och rösta, gott folk.
Själv vet jag knappt vad det där "fejsbuck" som alla talar om är....

Peja: "Nordan är duktig men passar inte riktigt in i den fartfyllda hockeyn som Brynäs vill spela + han är svindyr. Finns betydligt bättre alternativ för de pengarna. Jag hade slagit en pling till Andreas Engqvists agent."

En jävligt smart center och dessutom rätt målfarlig.
Har kanske inte producerat lika mkt som man förväntat och dessutom haft lite skador. Och som sagt: förmodligen dyr, men där kan jag tänka mig att Nordan själv hade varit beredd på en lönesänkning, eftersom man fått intrycket att han själv gärna hade stannat.
Hockeymässigt kanske han passar bättre i Luleå och deras mer defensiva grundupplägg.
Nu får vi iofs Enterfeldt i gengäld men Nordan måste ändå ersättas med nåt annat och likvärdigt. 

Anders Blank: Inga transatlanter! Lirar ointressant FBK- och modohockey. Mäntylä, ansågs inte han som en flopp i Frölunda? Nagander - "Doesn't move very well". Han kan FBK ta.

Karaktär är nästan viktigare än spetskompetens. Unga lovande spelare som vill komma nånstans, där ska Brynäs hitta sina värvningar.

Anders Blank: Peter Erikssons grabb då? =)

Huge: Han gick ju ut till aftonbladet och sa att han inget hellre ville än stanna i brynäs. Har varit tveksam till honom innan men när han säger så så tycker jag att man bör förlänga, dock med en löneförminskning. Han har inte presterat som förväntat, till den lön han har, men han gör fortfarande mycket nytta

Jajjen: Nja, bra karaktär går nog att hitta hos många transatlanter, är väl det dom vanligtvis brukar vara kända för att ha, även om det förstås finns undantag även där.
En småelak ettrig målfarlig transatlant säger jag inte nej till.
Borde krydda vårt anfallsspel en aning.
Iggulden?

Anders Blank: Mario Kempe tror jag inte på för fem öre, ingenting att ha säger jag om honom. Ollas kan nog bättre än i en fjärdelina, Rhodin tycker jag är självskriven i laget, han har imponerat på mig.

Granström-Järnkrok-Wännström

Lavander-Enterfeldt-Ollas

Molin-Hansen-Johansson

Alexander Lindgren-Lindholm-Rhodin

arnio: Är det tänkt att Järnkrok ska göra 90 mål själv i den där laguppställningen? Ser lite blekt ut..

munkas:kanske lite tunnt men billigt. Vi kan ju värva Tomas Jonsson som tredjetränare också.

arnio: Får vara slut med billigt. Jag räknar med att spelarbudgeten höjs med 15-20% vilket innebär att vi har femte dyrast spelarbudget i ES (sjätte inräknat MIF). Efter ett nytt framgångsrikt slutspel nästa år kan vi börja ta sikte på the big four.

Pettisbif:Kan du inte skriva ut namnen istället för att posta en massa länkar bara? Du glömde väl inte Djoos?

Heja Gnaget ikväll!

arnio: Ja, vi vill ha 7 matcher och helst riktigt lååååååååååååååååånga förlängningar....

Huge: Fasth ser het ut

Blockerad i Modos gästbok. Igen. Dom gillar verkligen inte att behöva diskutera med nån som tycker annorlunda. Påminner väldigt mycket om hur det är i Örnsköldsvik. Alla tycket lika, ingen vågar sticka ut. Påminner jävulskt mycket om vissa otillgängliga områden i amerikanska södern där nationalsången spelas på banjo.

Jajjen: MoDoboken har ju något så fint som en forumledare. Hade ju varit på sin plats att i dem Gb det skrivs mest också representeras av en forumledare. Som det är nu så raderas det lite hipp som happ.

70 Rodrigues: Fan, jag kan inte hålla på AIK, det går inte! Det är som att hålla på ManU, Chelsea eller Leksand!

sylf:

Jag håller med,det går fan inte att sitta och hålla på Gnaget.
Konstaterar bara att det blir en sjunde match som Skellefteå kommer att vinna(tror och hoppas jag).

Bissett_19: Men vilket lag passar Brynäs bäst att möta i finalen ?

« · 1488508 · »