Bissett_19: Det var inte många härinne som ville ha Rohdin kvar för en månad sedan. Sundlöv säger nu att Rohdin spelar på sättet man från brynäshåll hoppats innan säsong och att man kan komma att omvärdera beslutet. Men han har ju helt rätt i att Rohdin måste få mer istid. Dock kanske man hade kunnat låna ut honom i så fall. Igår spelade Rohdin inte ens sju minuter. Fortsätter han så här är det klart han blir kvar.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Precis, Rohdin är en spelare som dessutom passar utmärkt i ett slutspel. När han bara tutar och kör är han ett ovärderligt tillskott i laget.
Förläng för bövelen!
Gårdagens match, vilken taktisk höjdare.
Kul att se hur Löf och Bertilsson klart överglänser Ekholm och jag kan för mitt liv inte se hur Jonsson skall kunna ta en plats. Skulle vara Ekholms då....
Bästa linan mot FBK med Widing, Nordan och Granström var seg utan Granis.
Lavander hade passat bättre i en fjärdeline. Skulle vilja se Rohdin i den linen med Nordan och Widing. En smart center och två vinthundar.
Svedberg grym, men vi kan inte ta så många utvisningar för tripping och hakningar. Det är vi som måste åka skridskor istället.
Vad har hänt med pp:t? Vi är väl sämst ut slutspelet i den spelformen helt plötsligt...
När Andersén hänger på med i en tvåmannakontring och backhandsflippar passningar, då vet man att något stort är på gång!
Tre till....
Horace76c: Jo, de måste flytta pucken snabbare och det kanske då behövs 2 spelare vid blå linjen istället. Ibland gäller det att anpassa sig efter motståndets karaktär eller byta strategi, allt för att försämra villkoren för motståndarna.
Nu får vi hoppas att besökarna i Läkerolen gör sitt imorgon. Sömniga skelleftehamnare gav inget vidare intryck. Nu får vi chansen att visa hockeysverige vad publiktryck innebär.
70 Rodrigues: Han har en poäng där gällande Järnkrok och Silfverberg.
Sen har han helt rätt gällande Lavander och Ekholm.
Där behöver TJ ta ett snack med dem annars så är Molin resp Jonsson två bättre alternativ.
Huss: Lavander har varit en stor besvikelse under större delen av slutspelet tycker jag och Ekholm har varit mer än lovligt fipplig.
Redigerad kommentar
Zzz: LJ har en bättre spelförståelse och är mer kreativ, men frågan är om TJ vågar chansa med en "fippelpelle" till (tänker på Ekholm).
Man vet var man har Löf liksom, dessutom är han mer fysisk i sitt spel. Skulle vilja se Jonsson och Carlsson som ett fjärde backpar i nästa bortamatch. Låta Skellefteås anfallsvågor möta fler vågbrytare helt enkelt.
micke63: Ekholm måste i så fall börja spela enkelt i rätt situationer. Det går fortare i NHL och rinkarna är mindre (inga hyheter), så det håller inte att fippla.
I övrigt är det kul att se Löfs utveckling. Blir nog en stabil ES-back kommande säsong. Hoppas man förlänger med Andersen oxå så har vi en bra grund på backsidan.
Zzz: Ekholm har inte en chans att ta plats i NHL med det spel han presterat denna säsong. För att komma dit måste hans nuvarande högstanivå bli hans lägstanivå. De smällar som nu får honom att tappa humöret och ta till efterslängar kommer han att få två av i varje byte i NHL. Jag är inte ens säker på att de kommer att låta honom ta en plats i AHL.
Den enda jag ser ha en chans att ta en NHL-tröja nästa säsong är Silfver, och han kommer att direkt in i laget.
Calle J tror jag kommer att välja att spela minst ett år till i BIF.
Lauritzen tror jag gjorde ett misstag när han inte ville förlänga med BIF tidigare under säsongen. Tror inte han är så het på marknaden efter sin operation...
Hoppas att Sundlöv lyckas komma överens med Granis, hans spelstil behövs. (gäller även Andersén)
Med några bra nyförvärv tror jag att nästa säsong kan bli mycket trevlig...
Enligt Moras sportchef är Henrik Eriksson på glid till elitserien, jag skulle inte tacka nej till honom i Brynäs!
Bissett_19: Fast det skulle inte vara fel med två sådanna krigare. Men vi får se hur det blir med Granström först. Det skulle kännas förjävligt att se honom i Färjestad.
Gillar blogginlägget från Savonen & Ekström på Norran. Jag tycker fortfarande att det känns overkligt att få läsa sånt om Brynäs.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
arnio: Ekholm har gjort en hel del bra denna säsong, främst offensivt. Defgensivt är han en säkerhetsrisk pga nonchalant inställning. Detta är ett problem för honom. Jag tror även att det är denna inställning som gör att han har svårt att ta smällar.
Att han utsågs till bästa back i elitserien ställer jag mig som frågetecken inför. Sett över hela säsongen hittills anser jag inte ens att han varit bäst i BIF. Jag håller Gunderson högre.
Zappaholic: Märkligt vad färgad man kan vara (Fahlman). BIF fick ju spela 3-5 i två minuter efter gruff-situationer där både Lavander och Ekholm blev utvisade (men inte Lindberg som startar det hela genom roughing på Lavander).
Lite senare när Goren startar bråk och är i princip den ende aktive slagskämpen får BIF 2 utvisningar och Goren bara en tvåa. Sedan när domaren står och talar om detta för sekretariatet så kommer en annan domare upp och upplyser honom om att Jimmi E. ska ut för en interference oxå. Det innebär ju att i själva gruffsituationen så tar han ut två Brynäsare och enbart Goren...
I normala fall brukar man som domare lösa det ganska enkelt genom att ta lika många från varje lag... ..där blev jag förbryllad framför TV'n igår.
Dessa domarbedömningar störde mig. I övrigt tog han många korrekta brynäs-utvisningar.
Huge: Thelin, Molin och TJ har alla uttalat sig positivt om Rohdin. Men de har också varit tydliga i att det där lilla extra saknats.
I princip exakt samma sak kan sägas om Löf. Han har inte heller nått ända fram förrän nu.
Rohdin har varit än av de bättre under slutspelet, kan nämna ett handfull spelare (Lavander, Johansson t.ex.) som inte varit lika bra.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12063
Kanske kan vara något om han inte lyckas ta en plats i NHL.
Har ju verkligen bra storlek...
Huge: Jo, men däri ligger min poäng. Likheten mellan Löf och Rohdin är slående. Löf fick chanser men visade ingenting som berättigade till ett nytt kontrakt, sen vips någon månad innan slutspelet så lossnade det helt plötsligt.
Rohdin, samma sak där, fick chanser men ville för mycket men nu när slutspelet är här och han inte har något att förlora så släpper det även för honom.
Löf ligger bara någon månad före honom i "utvecklingskurvan" s.a.s.