1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746231 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013

gevalia:

du skall få se  ^^

Peja: fy fan vilken underbar läsning, som jag har väntat på att få läsa dem raderna :-)

mattias - 74:....Jag har läst det sj på flera olika sidor.......Vi får se ;)  . Nu ska vi först spela hem GULDET

70 Rodrigues: Lärking och Rönnmark flöjtar idag!

Redigerad kommentar

Tajt program idag, först hockey och sen UFC på Globen.

Zappaholic: Har tappat all tro på domarna :-(

rafalski: UFC hade varit kanon o se.

Riktigt kul för Svedberg. Det säger naturligtvis allt och lite till att han har en nordamerikansk agent.

Jaa kul för honom att få "pissa" på dom lag som inte trodde på honom, Brynäs såg potentialen och Alcén har gjort sitt jobb! Jag personligen tror inte han är redan redan i år dock, ett år till i ES, sen ett-två år i AHL sen redo För NHL!  Markström, Lindbäck och Läck är enligt mig bättre målvakter och dom är ju inte ordinarie så får väl hoppas han stannar en säs till..(Låter ju dock inte så troligt om man läser artikeln)....

Känns som Granström är förlorad. (bara en känsla) Han ersätts av Enterfeldt, Om Brynäs skulle värva Harju så är han erästtare för Silfver? Skulle gärna se Hietanen som Ekholms ersättare men det komemr inte hända för han har spelat för bra där borta. Så de offensiva backarna nästa år kan vara Jonsson och Gunderson. Sen så värvas säkert en tvåvägsback istället för Ekholm. Skulle vara kul att se Rensfeldt i Brynäs, tror han kommer producera bra med poäng om han får speltid. typ Rensfeldt-Järnkrok-Wännström

Hursomhelst så ska vi ta guld idag!

En gång brynäs, alltid brynäs!

http://eliteprospects.com/player.php?player=936

Denna kille lämnar lhc. Har inte sett mycket utav honom men har för mig att han ryktades till Brynäs innan han drog dit? Detta är väl en kille som spelar fysiskt och är jobbig att möta?

atilla: om jag inte är helt ute och cyklar är hans fru från Gävle....

atilla:

jag hoppas INTE denna spelare är aktuell, vi har ett juniorlag fyllt med talangfulla spelare att släppa fram istället för denna typ.

Ska vi värva utifrån ska det vara spets, denna spelare hade aldrig platsat på 3 femmor i dagens lag och då är det helt uteslutet tycker jag.

sylf: Ingen som ångrat sig och har en biljett över men snabbt isf för jag har c:a 4,5 tim att köra;-))

Emil Molin får A-lagskontrakt.

Hur mkt får man för en ståplatsbiljett här? Fy faan vad kul det ska bli ikväll!!!!! =D

Bissett_19: En bra början. Nu får vi hoppas att Dansk, Lindholm och Djoos också skriver på.

atilla: Petterström är en fantastisk skridskoåkare. Ja, Brynäs har varit ute efter honom förut, men det vore svårt att se logiken i att dumpa Rohdin och signa en sån som Petterström.

Redigerad kommentar

Vi har redan många unga spelare (finns fler i J20 lag som inte fått chansen bara så skulle göra ett bra jobb) så ska det värvas ska det bara specifika rollspelare som saknas i Juniorlaget. 

Tåget till Gävle går 15.47, har ingen biljett men funderar på att åka upp ändå!!!

Ikväll blir det SM-GULD! 

HappyX3: jag blev erbjuden 16 000 för mina fyra biljetter, helt sjukt

Bissett_19: Ähh, luktar nepotism lång väg.
Har man en gammal smurffarsa så glider man in på en räkmacka....   ;-))

Så har man vaknat till efter nattens NHL-matcher. It's beautiful morniiiing!

Linström_92: Ja, vet inte vad man ska tycka och tänka om det. Har dålig koll på Carlsson, bör han vara kvar eller ?

micke63: Carlsson spelar ju nästan aldrig så nog går han att ersätta alltid. Han är ganska stabil i defensiven och gör det bra när han får chansen, han hanterar sparsam istid på ett bra sätt. Stort Brynäshjärta.

Linström_92: Timrå storsatsar!!

Gurra88: Ja det är väll i deras prisklass!

micke63: Ja, han platsar ju som sjunde back, så att säga. Fast han är ju 23, kanske att en junior kan göra det jobbet lika bra å så får han flytta till ett lag där han får speltid.

Kan det bli Brynäs tro, tänker er Järnkrok och Harju i samma formation :-)

Harju lär väl inte lämna för ES konkurrent? ;O eller?! men han är sjukt välkommen om så är fallet!! Annars skulle vi behöva en spelare som Sevc.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/farjestad/article14687536.ab

70 Rodrigues: Det stod ju i Gävletidningarna om Harju för ett tag sedan. Att han kanske kunde vara aktuell. 

Själv är jag lite skeptisk, han känns lite väl trög för att passa in i Brynäs speediga spelstil. Han har ju en tung säsong bakom sig också. Han har ju visserligen bevisat att han kan hitta målet och med en center av Järnkroks kaliber brevid sig kan det bli bra.

MarcusElving: Vi får väl ta Harju och Omark till nästa år. Så sätter vi in Snygg-Mats med dom ;-)

Macahan: Haha, det hade varit fräckt!

Carlsson har alltid varit en personlig favorit. Kanske inte för hur bra han spelar utan inställningen och hjärtat för Brynäs. I framtiden kanske Jonte återvänder.

Harju hade vidrigt mycket betalt i Luleå. Inte svårt att förstå varför han helst vill fortsätta utomlands...

Tycker mer och mer illa om den här killen. Tror han att brynässpelarna själva fixade skylten. Vilken jävla pajas. 

Zappaholic: En riktig jävla lallare, skulle vara så jävla skönt att täppa till käften på honom och hans pojkvän Bert imorgon.

70 Rodrigues: Helt övertygad om att Bärt nuppar domprosten Forsberg, under överseende av Fahlman som drar en banjo!

Zappaholic: sålt kommunen? Är Forsberg förståndshandikappad eller är han bara dum?

Bissett_19: Beror förstås på hur mycket pengar det handlar om. Och kanske om det blir förlängt med Nordqvist. Inte bra om vi tappar båda "högerspelarna" i PP..

Kanske ändå att Andersén är en större förlust än Lauritzen. Får se hur laget ser ut i augusti... =) Kanske som ett gäng mätta svenska mästare?

Bissett_19: Basse ut och Harju in, känns som ett troligt "byte".
Huvudsaken är att vi behåller Andersén, vill inte se honom på Hovet i en annan tröja.

Huge: Andersén vore en väldigt stor förlust, tycker han har varit stabil hela säsongen och exstra så i slutspelet. Här måste Sundlöv verkligen jobba.

Lika så när det gäller Granis, han är precis den retsticka som Brynäs behöver, han är grym i slutspelet och det vore väldigt tråkigt att se honom spelar för FBK eller liknande.

Tror inte på Harju i Brynäs, tror det kostar betydligt mer än det smakar..

Redigerad kommentar

micke63: Känns inte bra när det gäller Andersén och Granis.
Tappar vi bara en av dom så blir jag glad, överlycklig om båda stannar.

Harju känns som en intressant värvning, har helt klart kapacitet och behöver nog ett miljöombyte efter att ha kört fast i Luleå.
Ollas hade väl också till viss del kört fast i Leksand, så jag är inte orolig ifall värvningsgruppen och Sundlöv lyckas landa Harju.

Huge: "Ollas hade väl också till viss del kört fast i Leksand"

I vilken del hade Ollas kört fast i Leksand, om du nu inte menar att han ville vidare till ES, men det vill väl alla spelare? Förra säsongen så gjorde han sin absolut poängbästa säsong, 44 p på 50 matcher fördelat på 21 mål och 23 ass.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Ja, det var väl mer nåt sånt jag menade: att det kändes som att han ville vidare. Plus att han förutom förra säsongen verkade ha underpresterat en aning vad gäller produktion, sett till den kapacitet han besitter.
Är lite förvånad att han blev kvar så länge i Leksand, men visar väl på klubbhjärta och vilja att hjälpa klubben tillbaka till finrummet...  

Den här killen ryktas vara på väg till Sverige, kanske skulle kunna vara en ersättare för Ekholm. Han behöver dock bli lite starkare o bättre defensivt, men det kan väl fixas under sommarträningen ;-)

Såg att några ville ha Torp till Brynäs, han har nu skrivit på för Modo.

« · 1492164 · »