1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746217 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013
mattias - 74:ok,då ;))

Hade en kusligt verklig dröm inatt..vi ledde med 3-0 och järnkrok hängde in 3-0 målet, nånstans i första eller andra perioden...så jävla verkligt att jag gick in och spelade en peng =)

Verkar som att DIF spolar Printz. Något att ha?

Peja:

Absolut inte.
Såg att AIK signat Björn Melin under dagen,Gozzi är på hugget..

Peja: NEJ!!!!!!!!!!

Bissett_19: Oväntat men ärligt talat en fruktansvärt överskattad spelare!

Peja: Bom-Bom verkar vara ledig, kan det vara något för Brynäs? Kanske funkar bättre hos oss än vad han gjorde i DIF?

micke63: Björn Melin till AIK. Det var oväntat!

Oavsett vilket lag ni ställer på isen så kommer det en långväga supporter till Läkerol Arena.

Blir det SM-Guld för Brynäs lovar jag att cykla de 19,7 milen till Läkerol Arena vid hemmapremiären i höst.

Från JimmyH

Salle:

Jag står för mitt ord och tänker hoja till Läkerolen i höst.

Jag är så glad så det finna inte,vill bara hylla alla som gjort denna resa,från supporter till Mattias P längst ut på bänken.

SM-GULD!!!

T T: Bra skrivet från en som är så jävla Tikare som det går!

GRANIS & ANDERs´n Måste bara bli kvar. Skönt att veta att Sunken kritat på ett nytt kontrakt, han har varit så bra under slutspelet.

Däremot så tror jag att Svedberg är förlorad tyvärr 

T T: JimmyH är kung, även i Brynäsland.
Har stenkoll på alla lag, outstanding i sina analyser.
Borde skriva i Expressen eller Sportbladet.
Tack för alla hyllningar, nu börjar oron för nästa säsongs trupp.
Men först en skön sommar med mkt golf.....    :-)

Huge: Golfen är överskattad. Tacka vet jag Passat.

Jajjen: :-)))   Vete fan vad som hände med tangentbordet.
BMW ska de va´, om det ska va´ nåt...   ;-)

Satan va gött med GULD!!!

Var så jädra nervös igår så länge det stod 1-0

Bra för ekonomin när man går långt i slutspel:

9 hemmamatcher i slutspel med snitt på 7864 pers = tot 70776 besökare. Låt säga att varje besökare ger en intäkt på 250 kr. Summa 17,7 miljoner.

Detta minus ett par mille i utgifter borde ge ett positivt resultat på 14-15 miljoner i år.

Värva spets och rollspelare med smarthet och fortsätt satsa på talangutveckling!

Förstår inte att Forsberg är upprörd, domarna har varit med o festat förut. Han säger att "Vi har ju känt oss förfördelade i vissa matcher och då blir det bara värre när man får höra sånt där" 

Om jag inte är helt ute o cyklar så var det väl ändå Brynäs som hade flest utv i finalserien.

Det känns som att Forsberg kommer att lalla om den här finalen tills djävulen själv avlöser honom.

70 Rodrigues: Sören Persson säger ju att han varit med på guldfest de senaste tre åren. Frågan är varför media drar upp det nu och varför Forsberg återigen gråter som den bebis han faktiskt är?

Stratan: Molin har fått kontrakt. Sen vill jag se Harju, Thuresson, Bergfors, Lehtonen, ett par stabila defensiva backklippor och ge Lindholm och Djoos A-lagskontrakt, sen är jag nöjd, typ ;-)

70 Rodrigues: Sundlöv säger idag i GD att det redan är flera spelare klara för nästa säsong som inte är officiellt ännu. Blir riktigt intressant att se vad han har vaskat fram!

70 Rodrigues: Att någon begått samma fel förut gör väl inte saken rätt?

Exempel: "Det här var mördarens tredje mord, så det är ju helt lugnt och inget att hetsa upp sig över."

Hockeydomare bör inte festa med hockeyspelare och hovrättsdomare bör inte festa med Hells Angels, konstigare än så är det inte. Allting som gör att det går att ifrågasätta opartiskheten ska undvikas. Det är inte hela världen i det här fallet, men tyder på ett något sviktande omdöme.

Wayne Gresky: Kul jämförelse...om än svårt haltande.

Spela roll att domarna är med på festen, det märkliga är att det ska dras upp i media nu. Men vi vet alla svaret på den frågan...

Zzz: Ska bli riktigt intressant o se vad Sundlöv och scoutinggruppen har lyckats med, förhoppningsvis så får vi se 2-3 riktigt tunga värvningar :-)

Grattis till guldet. Rättvisa sm-vinnare. Får även att att passa på att gratulera till värvningen av Enterfeldt. Där får ni en kanonspelare. Borde inte ta länge nu innan han blir officiell.

Portello:

Tack så mycket, ska bli riktigt kul att se Enterfeldt i Brynäströjan igen. :)

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5527

Trodde han ev kunde vara aktuell men han gick till KHL istället.

Hade behövt hans fysik,

Zappaholic:fan vad det var härligt att se Bert "fjärt" Robertsson gråta som ett barn.

Guldet är hemma!

Zzz: Hittar inte den kommentaren i nätupplagan. Bara i papperstidningen eller?

Stratan: Har inte kollat på nätet med i pappersupplagan står det med.

Zzz: Okej, låter spännande hur som helst.

Ord kan inte beskriva känslorna man har nu...!

Går inte att beskriva glädjen som finns nu! Bästa dagarna i mitt liv!

Igår prata vi om en guldfest för oss "Guldsnackare" här inne här kommer ett förslag

Fredag 17 augusti, kl 19.00, hemmamatch mot Fribourg
Lördag 18 augusti kl 18.00, hemmamatch mot SC Bern

Hade varit för jävla sköjjigt!

foppa78: DEAL!

Stratan:

Här är den.

Fan vad elakt att säga att flera är klara, blir man ju bara så JÄVLA NYFIKEN!!! :D

Enterfeldt, Thuresson, Rensfeldt och Heitanen? :D:D Sen tar vi harju och Läck osså!! 

HappyX3: Släpp silly nu, BARA NJUUUUUT !!!!

Wayne Gresky: "Hockeydomare bör inte festa med hockeyspelare och hovrättsdomare bör inte festa med Hells Angels, konstigare än så är det inte."

Intressant jämförelse, trots att vi ännu inte vet i vilken utsträckning domarna nu har "festat" med våra hockeyspelare.
Efter att ha läst det som går att få reda på i frågan så verkar det som att domarna helt enkelt har blivit bjudna på en liten buffe med tillhörande lämplig dryckjom (lättöl?). Om det sen slunkit med nåt litet glas skumpa i hastigheten så må det kanske vara hänt. Jag kan isf inte med bästa vilja i världen få det till nån brakfest där Brynäs har bjudit på nån sorts mut- eller belöningsfest som innehåller mat, sprit, lite juveler till fruarna och som avslutning en jorden runt-resa till hela domarfamiljen.
Du och media får det nämligen att låta som att det skulla ha handlat om nåt sånt.
Visst, man ska alltid passa sig i och tänka efter i såna här lägen men det måste ju finnas nån sorts sans och måtta på kritiken.
Iaf om det nu skulle visa sig att det handlat om just en liten buffe med tillhörande dryck, och inget annat.

Huge: Börjar bli riktigt trött på alla Modoiter och annat löst folk nu, dem har varit bittra o avundsjuka under hela jävla slutspelet. När filmerisnacket tog slut så började dem att jiddra om att med en bättre Jocke Ericsson så hade Skellefteå vunnit, vi fick lätta mål, Skellefteå var förfördelade när det gäller domsluten bla bla bla. Vad fan har hänt med norrlänningarna, trodde att det var lite stake i dem, men ack så fel jag hade. Jag säger bara SM-GULD SM-GULD SM-GULD :-)

70 Rodrigues: Inget att bry sig om, finns supportrar av alla slag bland ickebrynäsarna som både hyllar och dissar oss.
En handfull som kanske är lite extra missunnsamma är nog inte representativt för alla, skulle jag tro.

Kan ju bero på att norrlänningar i gemen inte betraktar Gävle som det riktiga Norrland och att man därför håller ihop däruppe i skoterland..   ;-)

Huge: Kanske är så, men man blir ju en aningen tveksam när man läser inläggen i MoDo och Timrås Gb:s, man kan nästan tro att det är dem vi har mött i finalen. Gjorde 15 mån på K4 och där var inte norrlänningarna så jävla mesiga ;-)

Det var ju synd, hade gärna sett Larsson som en ev ersättare för Svedberg. Är rädd att Stefan kommer att kunna göra Larsson till en fantommålvakt. Hade gärna sett Stefan i Brynäs den dagen Pecka drar sig tillbaka. Stefan är och har varit Brynäsare sedan barnsben.

70 Rodrigues:

Han har mycket jobb framför sig då ;) jag är inte alls imponerad av Larsson och skulle absolut inte vilja se honom i Brynäs. Går åt helvete för mycket på chans för att skapa någon trygghet därbak.

tompap71: Tror jag inte, det är smådetaljer som ska åtgärdas, småsaker som kommer att göra det stora arbetet sas. 

tompap71:Precis som Svedberg när han kom till Brynäs. Det är därför man har målvakstränare ;)

Slajsarn:

Lite skillnad ändå, Svedberg kom ju som uttalad tvåa och planen var att Pecka skulle få gott om tid att jobba med honom, Svedberg var dessutom bara en pojkspoling med skarpare inlärningskurva.

Kan inte tänka mig annat än att Larsson ser sig som etta i AIK och hur gammal är han, 27-28? Svårt o lära gamla hundar sitta vettu ;)

tompap71: Han är 26 och det är verkligen ingen ålder för en målvakt. Kolla bara på Fasth, han är 29 bast och har på 6 år gått från div till NHL och då missade han ändå en säsong pga knäskada. Med Stefan Perssons hjälp så kommer Larsson snart att vara tillbaka i toppen.

« · 1494906 · »