1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746049 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013

Har en ganska säker källa som säger att den här spelaren spelar i Brynäs nästa säsong.

Han ska tydligen ha blivit erbjuden ett jobb i föreningen efter säsongen också.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=25730

Brynäslegenden: Ge dig nu. Hoppas du är ironisk, annars gör du bara bort dig

atilla: Klart att jag är ironisk ;) 

Bissett_19: Luktar ju riktigt illa om Rosén affären.. Tycker AIK ska ha en rejäl peng + 70% av hans lön från Växjö. Om nu tjejen mår så dåligt så borde det gå att lösa. Sen kan man ju undra hur det egentligen ligger till och det känns lite som om Gozzi vet mer än han säger.

Zzz: Valde inte Rosén AIK framför Växjö inför säsongen 11/12?

Peja: Jag har inte en aning faktiskt. Men det är inget snyggt agerande av Rosén och Växjö.

Brynäslegenden: säg inte det, tyckte jag såg honom på en av Petisbifs listor tidigare....

Zzz: Rosén hade en klausul med Modo som gjorde att han kunde bryta kontraktet efter ett år. Enligt länkad artikel kom det ut mitt under kvalserien förra våren där Modo och Växjö möttes. Tydligen tyckte han dock att AIK var ett bättre val då än Växjö.

Min åsikt om detta är att jag hoppas att Gozzi står på sig. Tvinga Rosén kvar ett år i Stockholm. Om han inte presterar som man kan kräva lånar man ut honom till Asplöven eller annat lämpligt lag lagom långt från Växjö.

I o f s riskerar man att han får ett NHL-bud som gör att han bryta med AIK, men jag tror ej han kommer att ta en plats i NHL och AHL med två-vägskontrakt tror jag ej lockar...

Redigerad kommentar

arnio:

Ska man försvara ett guld så måste man fortfarande värva spelare som är i närheten  av Silfverbergs och Larssons kapacitet. Vi kan ju inte förlita oss på att andra spelare kliver fram, vilka spelare menar du ska kunna göra lika mycket poäng som Silfverberg och Larsson?

brompe:

Jag tror definitivt att en hel Lauritzen, Harju, Enterfeldt, Thuresson, Molin och Lindholm tillsammans kan ersätta Silverbergs och Larssons poängproduktion. Larsson gjorde dessutom inte speciellt många poäng.

arnio: Jag är inte heller särskilt orolig, tycker det mesta ser bra ut. En sak dock: Den säsong som Silfverberg gjorde går ej att ersätta med en enskild spelare. Trots det tror jag vi går en trevlig vinter till mötes...

arnio: Vad är många poäng enligt dig då? Han gjorde 36 poäng denna säsong

atilla:40

Riktigt bra spelare producerar inte bara poäng själva. De gör även sina medspelare bättre. Så var definitivit fallet med Silfverberg och Larsson.

arnio: Så du tycker 40 poäng är mycket, och Larsson som gjorde 36 poäng tycker du inte gjorde så speciellt mycket?

Peja: lite fel av mig där Larsson gjorde mer poäng än vad jag trodde. Jag tycker fortfarande att vi ska ge lite utrymme till våra ungdomar eller ska vi bli ett "köpelag" nu?

arnio: Är Thuresson klar????

foppa78: Inte vad jag vet. Vi lär nog inte veta förrens hans AHL spel är slut.

micke63: Nä men enligt arnio verkar han klar?

foppa78:när har jag sagt att han är klar????????

arnio: Som vanligt svart eller vitt. Man kan ersätta några av seriens bästa spelare utan att per automatik bli ett "köpelag". Det är dessutom oklart om etablerade pjäser som Nordquist och Granström blir kvar. Självklart ska man fortsätta satsa på talangerna, men de behöver en bra omgivning och matchas in steg för steg. De som jag tror kan få framträdande roller nästa säsong är Berglind och Lindholm, men de hade problem med skador 11/12 och kommer inte att utsättas för mindre fysisk belastning i elitserien än i allsvenskan/J20.

Peja: Får vi in Thuresson och signar de som är osignade så är jag i alla fall nöjd.

arnio: Även om Svedberg och Bertilsson flyttar till Nordamerika?

Redigerad kommentar

Peja: om de som har kontrakt stannar och om de som inte har kontrakt skriver på ett nytt kontrakt och vi får in Thuresson så är jag nöjd.

arnio: Ja, vi får väl se hur det blir. Enligt Aftonbladet och Expressen finns ju NHL-intresse för Bertilsson. Samma sak gäller Svedberg.

Peja: Inte så många som trodde på Brynäs den gågna säsongen men det gjorde jag. Ni borde lyssna på mig.

arnio: Å andra sidan är du alltid positiv. De som alltid har trott på kvalserien varje säsong de senaste 10 åren har ju haft fler rätt än de som alltid trott på SM-guld ;)

Redigerad kommentar

Peja: Nej jag har inte alltid varit positiv, jag har också befarat kvalserien tidigare. Däremot har jag aldrig skrivit skit om spelare eller ledare utan alltid vetat att de gjort sitt bästa för Brynäs även om de inte alltid varit tillräckligt bra för att tillhöra toppen.

arnio: Jag tycker att vi borde nobba Nordquist, trots en helt okej säsong i år så var han ofta väldigt anonym och såg rätt nonchalant ut. Och istället för Thuresson så värvar vi en rätt etablerad poängstark forward och låta Molin och Lindholm få lite plats, rätt säker på att båda skulle göra 20-25p med lite förtroende.

leovalkama: Ingen dum tanke, svårt för Sundlöv att kombinera dyra värvningar och satsningen på unga. Mycket intressant att följa det här.

arnio:Jag tror definitivt att en hel Lauritzen, Harju, Enterfeldt, Thuresson, Molin och Lindholm tillsammans kan ersätta Silverbergs och Larssons poängproduktion. Larsson gjorde dessutom inte speciellt många poäng.

HÄR!

leovalkama: Tror att Molin och Lindholm behöver utvecklas i lung och ro och inte utsättas för hårt tryck att producera direkt.

foppa78: Bry dig inte om arnio.
Han är inte från den här planeten ;-)

Tycker för min del att även Larsson borde ta ett år till i Elitserien innan han går över till NHL.

Treklövern1912: tycker faktiskt jag också...

Tommy: Du verkar att vara en förnuftig man Tommy.

Treklövern1912: haha detsamma :-)

Slajsarn: Inte ens från den här galaxen!

foppa78:"HÄR!"

Hallå jag skrev att jag tror att de där spelarna skulle kunna göra poängen som behövs, thats it. jag skrev aldrig att Thuresson är klar för Brynäs. Läs om gör rätt.

Jag tycker föresten att Larsson bör spela minst TVÅ år till i Brynäs innan han prövar i NHL....han gjorde ju trots allt inte ens 40 poäng den gångna säsongen.....

arnio:Franzén gjorde 7+7 I LHC säsongen innan han åkte över till Detroit.

De har en liknande spelstil och det har ju gått ganska OK för honom.

Poängen ä inte allt serru ;)

Slajsarn:

Jag tycker Johan Larsson gör helt rätt,han kommer till en organisation med mycket ungt och som ska påbörja något nytt för framtiden.Han är så bra så han behöver inte bekymra sej för AHL.Det är givetvis ett avbräck för Brynäs,men det är en värld vi lever i.
Det blir rauk'n roll i Minnesota nästa säsong...;)

Bång klar för Nashville. Ser tungt ut för Gnaget!

Slajsarn: Klart att Larsson gör rätt (för Brynäs skull så gör han dock fel) och det ska nog gå bra. Han är så otroligt stabil den där killen och har inte direkt problem med tung trafik. Det ska bli spänande att se om han tar en ordinarie tröja direkt.

arnio: Innan hävdade du att Larsson borde stanna minst två år till i Brynäs, nu efter hävdar du att han gjorde rätt?

KHL-intresse för Andersén.

De goda nyheterna är att Brynäs verkar vara det enda alternativet för honom i Sverige.

MarcusElving: Vad tror ni ? KHL eller Brynäs ? Personligen så tror jag faktiskt att han blir kvar. Ja,jag vet att det är mer deg i KHL men något säger att han blir kvar, Sundlöv lär väl få krydda det nya kontrakten lite.

Andersén vore dum om han inte tar chansen att tjäna mer pengar och utvecklas i en bättre liga. Och Brynäs vore dumma om man betalar överpris för honom...

Peja:

Det beror helt och hållet vilket lag han kommer till,det finns ju några lag i KHL som inte har så bra rykte.
Att salta Anderséns lön för att få honom att stanna vore inte så smart av MS.Bestämmer sej Andersén för KHL så är det bara lyckönska honom,han har gjort möcke bra saker för Brynäs.
Då måste han förståss ersättas..

nu får ni faktiskt lägga av med er mobbIng här det finns ingen som helst anledning att ni ska hålla på och vara elaka. Jag skrev att Larsson gjorde rätt för sin egen skull men att för Brynäs så är det ju inte bra att han åker och därför rekommenderar jag att han stannar i två år till :-)
Om det är någonting ni inte förstår i mina inlägg så är det bara att fråga så ska jag försöka att förklara men elakheter kan ni bespara er. Ni kanske tycker att det är harmlöst det ni håller på med men jag känner att det inte är speciellt vänligt. det är inte någonting som gör att att jag mår bra direkt.

Redigerad kommentar

micke63: tror det blir KHL. Tror inte han skulle säga att Brynäs var ända alternativet  i Sverige om han ville förhandla om lönen i ett nytt Brynäskontrakt.

Men man har ju eg. ingen aning. Kan ju bli officiellt att han skrivit på för Brynäs när som helst :-)

Det skulle vara gilla på det

« · 1499344 · »