1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742301 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
h4llon: johnson är också bättre än sin företrädare. Nästa säsong gör han 40-50 poäng

Tråkigt att få rätt med vilken värvning som skulle komma!
Huge har säkerligen ytterligare kommentarer ☺

tre av tre värvningar är på förhand riktigt intressanta. porseland är bättre än eklund. johnson är likvärdig sweatt och pudas har hög potential. 

BZ:s värvningar har hittills varit riktigt bra!

SWEATT: Dax att lära dig att här kan folk konsten att vara besvikna, big time!

SWEATT: Bjussar väl upp med en finsk intervju med Porse, med lite highlights. Observera målet i slutet, de vill jag se mer av i brynäs.

Förstår inte hur folk kan varaså negativa mot Porseland....

han skjuter stenhårt! Det har vi saknat i PP.

dreamland:

BZ värvar dom han tror skall passa in i lagbygget, budgeten tillåter väl inte vilka usvävningar som helst. Men hittills fick han Pudas som även SAIK ville signa, Nick med bäst +/- i hela SHL, färsk guldmedalj har han också runt halsen. Porseland har väl lärt sig nåt efter sina år i KHL..... dessutom skall det ju in ytterligare spelare. Som vanligt vill jag se laget med sina nyförvärv på isen innan några säkrare omdömen kan ges.

Rumpelstiltskin: 8/13 anfallare är rightare, mpste väl vara ovanligt ändå? Menar inte att det är negativt på något sätt :) tvärtom, blir som att möta en tennisspelare som är vänsterhänt..mardröm;-)

BRYNÄS4EVER NR1: Nick Johnson är en spelare med hög kvalité å han valde bannemig Brynäs.....

BRYNÄS4EVER NR1: Du glömmer ekonomin! Brynäs har ingen kommun som skyfflar över pengar, likt andra kommuner i SHL. Så att ingen vill spela i Brynäs, har mest med lönerna att göra.

Ge grabben en chans innan ni sågar honom!!!

bifhjärta: Vad jag kan se, så är det tio lefts och tio rights.

Rumpelstiltskin: Gunde kommer aldrig ske igen , senaste tiden hoppades dumma mig på kolan
Men den det blev en porse i stället . Besviken ? Ja ,, Realist? Ja . Inget annat att
vänta sig .
Har sagt det förr å säger det igen , Brynäs If är inte intressant för dom flesta kvalliet
spelarna , sad but true ,

Porseland ja..högerskytt..har vi inte förbannat många högerskyttar nu?

Kollar man hans produktion så har han 6, 15 och 15 på 3 säsonger i KHL och tot. +12 på de säsongerna så det känns som han haft en defensiv roll där.
I Finland hade han tot. 54 poäng och -6 på två säsonger.
Spontant känns det som ett lyft från Eklund sen har vi ju även Nörstebö som tar stora kliv för tillfället som vi inte får glömma

BRYNÄS4EVER NR1: Och du tror inte att han har utvecklas under dessa år? Om du hade hoppats på någon spelare i Gunde klass, så är du bara naiv.

Redigerad kommentar

Porseland är på förhand en bra värvning!

29 poäng sin sista säsong i Finland. Förmodligen har han fått mindre förtroende i PP i Ryssland.

Redigerad kommentar

TobiasR: porseland kontrakt ett år, gunderson kontrakt ett år. Coincidence? I think not.
16/17 spelar gunderson i brynäs, kom ihåg vem som sa det först!

BRYNÄS4EVER NR1: Det spelar ingen roll, det kommer ändå sluta med att det blir Djoos som står och skjuter slanbella från blå i 98% av PP. Jag tror Porse lätt går in som topp-4 av backarna i Brynäs.

Skrubben: Fan jag blev besviken!!! :-( Men får hoppas det blir bra?

Redigerad kommentar

Rumpelstiltskin: han var i bik för 8 år sen är det samma spelare nu ?

Bra värvning helt klart men är han den offensiva spetsen vi verkligen har behov av? Men tror ändå att han kommer bli en viktigt pusselbit.

StefanMedS: Har med förväntningsnivån att göra. När de med höga förväntningar läser att Brynäs jagar en duktig offensiv back så tänker de Gunde/Hietanen.
Nu fick vi en spelare på "Oscar Eklund" nivå istället. Det känns som en kortsiktig lösning med Porse med tanke på hans ständiga klubbyten och 1 års kontraktet.
Jag tvivlar inte på att han kommer bidra men nja...

Huss: jag såg det med , men statsen var inte något att lyfta på ögat för ,
Är ribban lagt vid att dom ska ha varit i närheten av BZ förr ?? Både pudas å porse
Är det ett kvitto på kvalité? Någon som vet , ?

Rumpelstiltskin: Jag håller med dig fullständigt. En intressant spelare heltklart.
Men folk gnäller oavsett, det ända som skulle duga är Gunderson eller Hietanen i mångas ögon.

BRYNÄS4EVER NR1: Sluta gnäll så förbannat! BZ vet nog vad han gör.

BRYNÄS4EVER NR1: "Moves the puck well. Has a good point shot and some grit. Solid size. Can be physical at times. Inconsistent in his defensive coverage and discipline. Prone to lapses and turnovers".
Hoppas vi hittar en lämplig backpartner till honom. Andersén lär få ägna sig åt defensiven i år.

BRYNÄS4EVER NR1: Jag litar på bz! han har haft honom i bik, så han vet nog vad han får! Sen har han väl utvecklas under tiden i finland/KHL. Väldigt intressant spelare!

Rumpelstiltskin: en Spets back eller , 4 mål på 3 säsonger i Ryssland , blir bra nu ??
. När fan ska det komma en back som producerar? ??

Skrubben: Skratta eller gråta ???? Jag säger gråta. Nuff said

Skrubben: Så där ja! 

från gävle dagblad skrev nyss att Porseland är klar

Skrubben: Låter som en perfekt Onsdags present. :-)

Rumpelstiltskin: Bra fråga. Skulle nog föredra backen kanske. Så vi avvaktar lite med centern, som skulle kunna bli Johan Larsson eller Järnkrok. Två spelare vars kontrakt går ut där borta. Frågan är hur länge Bengtzén kan avvakta med deras svar.

Skrubben: vad vill vi ha först centern eller backen? Hm..

Peja: Och den truppen, som den just nu föreligger, är du tillfreds med?

TobiasR: Detta är vad jag hört från en kille som brukar ha koll. Man vet ju aldrig till 100%. Ta det för vad det är.

Skrubben: Seriös eller ironisk?

Skrubben: För fan Skrubben, nu rök den dagen! ;-)

Skrubben: Jaha, så nu måste jag sitta och refresha browsern hela tiden. Det var den arbetsdagen det! ;-)

Idag kommer nyförvärv presenteras 👍

Zappaholic:

Almtuna lånar Johansson. 

Redigerad kommentar

Clarence: Nä, blir nog ingen säsong. Bara 3 målvakter, 6 backar och 13 forwards under kontrakt nu... ;) 

Clarence: Hade det varit "farten" som var det viktiga hade han kunnat övertala Jan-Erik Stormqvist och Urban Molander. Två gamla 60-talistbackar som säkert inte tackat nej till en lön på 100 papp i månaden... Verkar dock som BZ på något märkligt vis prioriterar kvalitet före snabbhet... Du har motsatt filosofi, det är tydligt. Bara så glad att du bara är en dysterkvist på HS och har NOLL med arbetet kring Brynäs IF och dess trupp att göra...

Clarence: nja jag tror inte att han får ihop någon trupp. Med tanka på att hela TVÅ SPELARE ska in i truppen så tror jag knappast att det blir något. Förmodligen tar man ett års break ifrån SHL

maddog1970:"Ingen Mattias Karlsson verkar det som"

Nä, inte mycket som lockar komma till Brynäs, verkar det genomgående som. Nu har det  varit stiltje i ett par veckor snart igen på spelarfronten. Hinner Bengtzén med den här "farten" få  ihop truppen till seriestarten tro?

KulaShaker: Jag tolkar det som att han vet hur det fungerar och att han känner sig som hemma typ.

pjåtor:Tänkte detsamma! Går ju att tolka hur negativt som helst, om man vill.

maddog1970: Undrar vad han menar med "jag vet hur det går till däruppe"?

« · 1685402 · »