Både i Bofors och kanske främst Karlskrona."
Jo,fast nu jobbar han på högsta nivå, i SHL. Uppfyller han också den seriens kravbild? Tycker vi ännu ska vara lite reserverade med ett betyg på det.
Carl Lejonkräk: Zanetti bör nog vara en bättre/mer utvecklad spelare just nu,ja. Av förklarliga skäl. Jag tycker tänket är rätt från BZ,det är ju inte precis så att vi avvecklat juniorsatsningen i och med detta.
+20 Poäng av en back som dessutom spelat i bottenlag,klart det finns bra egenskaper då.
Clarence: Det får vi se. Men ett öga för att bygga lag med mindre medel är ju en talang. En talang som troligen tog honom till Brynäs.
Sen får vi väl se hur han lyckas,det vet ju ingen ännu. Jag tycker han har startat bra iaf.
Johnson,Porseland och Pudas känns alla som bra värvningar. Han har dessutom inte slentrianförlängt kontrakt med spelare som år efter år presterar lite i underkant.
mk: Precis. Riktig bredd och djup i laget är nyttigt. Sen får vi väl se,kan ju bli en annan back.
Nu förstår ju inte jag riktigt varför Bengtzén "bara" har ambitionen att som sista defensivvärvning ta in en "8:e-back". En kompletterande spelare. Tycker han verkligen, och förresten ni som kommenterar här inne, att försvarssidan är tillräckligt bra redan?
Sen - jag kanske är dålig på att räkna men forwardssidan, anses den verkligen komplett med, som det sägs komma att bli nu, en enda ny spelare till? Nån kanske kan försöka hjälpa mej få ihop det. Jag får det till att så många fler anfallare lämnat än de två nya det då totalt blir med Johnson + den vakante...?
Clarence: Personligen tycker jag backsidan ser bättre ut än förra året. Backarna tycker jag hittade mer rätt i sitt agerande när Bulan tog över, och med Sjödins hjälp i båset tycker åtminstone jag att det ser stabilt ut.
Vad gäller forwardssidan ser den definitivt komplett ut efter nästa värvning.
Sammanfattningsvis har vi ett intressant lag på papperet. Får Bulan och Sjödda ihop det på isen så kan vi räkna med en klart bättre säsong än förra.
Clarence: Citatet " Det är en spelare som passar in som åttonde back." är för mig även det helt obegripligt. Att uttala sig så om Zanetti kan knappast vara särskilt motiverande för Zanettis del.
Jag gillar sportchefer som pratar, men ibland undrar jag om han inte ska tänka sig för lite mer. Risken är att det blir en ny Tommy Salo, vilket är underhållande, men den historien slutade ju minst sagt dåligt.
Clarence:
Jag får ingen logik i dina inlägg.... Idag på förmiddagen skrev du om Bz "jag tycker vi skall vara lite reserverade med ett betyg på det" (Första året med Bz) 12 timmar tidigare skrev du i samma ärende "vi är några som inte är fullt lika imponerade över hans första år i föreningen"
Ja, hur var det nu? Saknar dina åsikter vad han skulle gjort annorlunda..... fast du kanske missade min fråga till dig inatt.
Johan Norrström:
Förstår inte varför det näms 7-8 back, det får väl visa sig efter försäsongen vem som skall spela var..... dessutom har det ju hänt att spelare blir skadade. Han vet säkert sin status när det börjar och kommer att kämpa som de andra.... tror det blir bra med bredd som höjer konkurensen!
Johan Norrström:
Visst är det så, mycket spelar ju in hur en spelare lyckas.... att han får va hel på sommarträningen, vilken omgivning han får, rollen han tilldelas. Tycker det ser ut att kunna bli en spännande säsong!
Huge: Hallå där broder. Ja, det var väl tid på att börja hacka på mej och mina inlägg nu igen va´? Ett tag sen sist,menar jag. Om du anser var och en av de tre nyförvärven som inkommit på drygt två och en halv månads jobb som "mycket imponerande2 så har du all rätt till den åsikten. I sådant fall tar jag för givet att övriga lags sportchefer, som till övervägande del värvat minst lika många nya spelare till antalet, också då gjort ett prima arbete i dina ögon?
Men - bara för att jag har en mer modest hållning till det han åstadkommit som ansvarig den här första silly season får - märk väl - Bengtzén för min del jobba i precis vilken takt och på precis vilket sätt han vill.
Sen tar jag mej friheten att åndå anse att detta lagbygge, som det så här långt ser ut, inte kommer räcka till mer än en placering kring 11-12 kommande säsong.
Redigerad kommentar
Bifbiffen:
Vi önskar oss såklart en mer skadefri säsong, men samtidigt vet vi ju av erfarenhet att några skador/ sjukdomar blir det. Då har man tydligen tänkt att ersättaren i första hand skall va lite mer erfaren än de vi plockat upp från J-20 tidigare år..... Vad det kommer att resultera i får vi reda på i mars-april -16.
Jag tror uttalandet om "åttonde back" är lite av en felsägning eller ett missförstånd.
Det känns konstigt i min värld att man skulle värva en 24årig kanadick som uttalat inte ska ha med top 6 att göra.
Det är iaf vad jag tror.
Davey_22: Ja, det är klart att BZ har sina skäl. Som t.ex. att han tonar ner förväntningar både för Zanetti och fansen. Speciellt om du sitter i en förhandlingssituaion där Zanetti tidigare uttalat att han har SHL som ambition och han kanske är beredd att ta en låg lön för att nå dit.