1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738970 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2019

Sv: SILLY SEASON 2019
Brynäsgubbe: Nej det var inte en onödig kommentar. Länkar man till en artikel som är exklusivt för prenumeranter så skriver man att så är fallet.

Skrubben: Ja, framförallt känns det mer stabilt och att det kommer vara mer kontinuitet framöver. Bättre grund att iallafall kunna ta steg framåt.

Rodrigo: Nä, men baserat på de handlingar de gjort under våren så känns det väl ändå som vi är på väg åt rätt håll?

"På det sportsliga planet är min känsla att många klubbar sprungit ifrån Brynäs när det gäller att utveckla verksamheten med taktik, statistik, kravbild, rekrytering och kontinuitet. Att det är ett rejält avstånd som nu måste hämtas in." skriver Abrahamsson. Får se hur det blir med det. Har inte fått intrycket av Dackell, Sundquist eller Sundlöv som några stora progressiva visionärer men får gärna ha fel!

{8399}: Don't tell me what to do.

Jag berättade innehållet och länkar ifall någon med plus vill läsa. Vilken jävla onödig kommentar.

Brynäsgubbe: låst länk, länka inte till sånt

Brynäsgubbe: Men Sundlöv säger fyra och han sitter på inside information, så det så!

Vi tippas 10a av Abrahamsson.

SvennEG: Ja, min teori är att Sunkan vill spela ihop fjärdekedjan. Annars vore det ju mer passande om Alcén lirade där. Nu blir det istället så att han får ta platsen som blir över. Tror verkligen inte att han kommer vara tänkt för en tredjekedja när SHL närmar sig.

Skrubben: Är inte heller helt förtjust med Alcen i den kedjan. Samtidigt lär väl han också få sin speltid nu på försäsongen och tror nog att han och Asklöf kan komma att skifta en hel del. Men har spontant svårt att se detta gynna Ölund och Zetterberg, där jag framförallt tycker att Z borde ges bra förutsättningar att komma in i det.

Skrubben: Kan man tycka men vi vet heller inte hur kontraktet ser ut.

{8399}: Ja, men nog borde det kunnat räcka med 1 års förlängning i så fall. Varför ska han känna bekvämligheten att ha 3 år när han redan nu är ett gränsfall om han platsar i laget? Vi såg redan under säsongen senast att han sänkte sig markant efter förlängningen.

Skrubben: Alcén skall vi ju bara ha i laget, han är en sådan grym pådrivare och retsticka så jag vill verkligen ha honom på isen..
Visst han är inte så duktig på att lira hockey men det är inte de han konkurrerar med heller..

Anders Berg: Finns saker jag både gillar och inte gillar med den laguppställningen. Ingman med Sigalet ska bli jättespännande att se. Ingman var kanske den som jag blev mest positivt överraskad av sist. Hade ingen jättekoll på honom innan. Forslund gjorde inget större avtryck sist. Möjligt att Solem kan passa bättre där.

Kilström och Lundgren är ett dåligt backpar. Fattar inte hur dom tänker där. Två backar ihop med dåliga uppspel blir sällan bra. Alcén i tredjekedjan, nej det ser verkligen inte bra ut. Får redan rysningar av hans treårskontrakt.

SH: Det är många som spelar med sina klubblag innan dom åker över på camperna. Gustafsson i HV, Bemström i DIF osv. Behöver inte betyda så mycket!

Skrubben: "spelar ej" på Söderström... räknas han alltså in i truppen?

Skrubben: Ser tunt ut!
Att Victor Söderström inte spelar är väl helt logiskt?

Laget imorrn enligt GD.

Målvakter: Samuel Ersson (Joacim Eriksson)

Förstafemman: Jonathan Sigalet, Josef Ingman – Anton Rödin, Greg Scott, Jaedon Descheneau.

Andrafemman: Lukas Kilström, Niclas Lundgren – Nicklas Danielsson, Tomi Sallinen, Samuel Solem.

Tredjefemman: Marcus Ersson, Eric Norin – Johan Alcén, Linus Ölund, Lukas Zetterberg.

Fjärdekedjan: Daniel Mannberg, Jacob Blomqvist, Joachim Rohdin

Sjunde back: Alexander Lindelöf

Trettonde forward: Samuel Asklöf

Spelar ej: Niclas Andersén, Emil Forslund och Victor Söderström.

Brynäsgubbe: Tuffa formationer för Boqvist att slå sig in i redan i år. Vi behöver honom.

Smått intressant om man vill ha koll på läget i Devils. Boqvist nämns inte ens och är inte med i projected lineup.

Peja: Sådärja

Peja: Lukas och Andersén på blå sista 50 sek i PP. Tydligt att coachen inte sätter in några särskilda PP-formationer.

Brynäs får matchens första PP. In kommer Desch, Scott, Rödin, Norin och Sigalet.

Ser inte så bra ut 0-1

bradberry: Jag var enbart kritisk till att Gd låser artiklar som de kopierat direkt ifrån exempelvis Brynäs hemsida jag är med på att de låser artiklar och vill ha betalt för sitt arbete men allt behöver de inte låsa.
Men när det gäller de artiklarna jag menar så har jag redan läst de på Brynäs hemsida så vill Gd göra så är det upp till dem men jag tycker det är korkat.
Detta har hänt och är stor parodi Aftonbladet,Expressen och Gd har i princip kopierat en presentation av en ny Brynäs spelare en av dessa tre tidningar valde att låsa artikeln ifråga som går att läsa gratis.
Jag läste samma artikel fyra gånger det var möjligtvis överskriften som var skillnad.

Själv prenumererar jag på GD enbart för deras Brynästäckning, som jag dock tycker är en grym satsning, och fattar att dom tar betalt för. Men jag hade ändå hellre sett att Brynäs typ deltidsanställde någon intresserad och duktig skribent som hade samma eller till och med mer tillträde till katalomberna och laget än Sasse och gänget har. Denne skulle kunna driva en blogg som man fick prenumerera på och där intäkterna gått till föreningen i stället för till en mediakoncern som faktiskt idag bedriver en verksamhet som jag för övrigt inte är intresserad av. Jag hade lätt betalat denna hundring dit i stället. Lite åt hållet mrmadhawk är för MIF men enbart inriktad på mitt lag då:)

Dallemas: Ny intervju med Jeadon.

Tror vi kommer få ut mer av zetterberg än många tror. Helvete vilken bössa han har.

bradberry:
Såklart får det man är intresserad av kosta pengar...det tycker väl ivf de flesta som är födda i mitten på förra århundradet som jag.
Jag bor 60 mil från Gävle och mitt intresse för stadens nyheter är väldigt begränsat förutom Brynäs. Mina samlade utgifter för tidningar, TV och telefonabbonemang vågar jag inte ens summera...
Jag vill betala för GD, men inte så mycket!
GD hade en enkät för några år sedan där man fick lämna åsikter och ställa frågor...
På ett seriöst inlägg fick jag inte ens något svar överhuvudtaget... lite märkligt kan jag tycka!

{7720}: Så är det men allt info går ju att ta del av på forum och på twitter, nä de måste steppa upp hela mittmedia om detta ska funka i framtiden.

{8399}: Absolut. Men du kan ändå inte komma ifrån att de levererar ny och intressant info flera dagar i veckan.

bradberry: Det är även lite parodi i produkten som säljs, alltså kvalitén är ofta skrattretande låg hos de lokala redaktionerna. Ska vi ge oss in på GD och det de skriver om Brynäs så är det ju inte direkt bländande journalistik och då har jag inte ens nämnt TV formatet som de försöker sig på. För mig är det ett definitivt ”no pay”.

Makita: Men att ens ifrågasätta att de tar betalt... I gratisläsningens tidsålder hade papperstidningarna fortfarande en anständig upplaga men i takt med att gamla mediegenerationer dör ut och ersätts av nya med helt andra vanor i att ta till sig information, går det inte att bedriva en nyhetsredaktion 2019 baserad på enbart pappersupplaga. Då måste man finna metoder för att finansiera sin verksamhet, att avlöna sina anställda bland annat... Det fina med detta är att du som konsument väljer det du vill betala för.

Uppenbarligen är det många som inte lever efter den ekvationen... Dvs man ÄR uppenbarligen intresserad av det som publiceras och man vill läsa det men man vill inte betala för det. Gott så! Men när man ifrågasätter att det kostar pengar blir det parodi...

Makita: När AB kopierar texter har jag för mig att det i regel står att ?mer utförlig text kommer senare? typ.

{7720}: Det är logiskt och det är ett rimligt pris. Senast jag hade en prenumeration (en längre tid) pyntade jag 220 i månaden för en papperstidning (bara) för Norrköpingsområdet...Lite perspektiv...
Problemet kan vara att en del/många tidningar i sin iver att starta nätverksamhet och täppa till tappet i pappersformat la ut allt gratis innan man började med betalväggar. det är nog det många jämför med idag. Inte den obsoleta morgontidningen...men livet är ju bara en massa prioriteringar...

ellis: Hur ska man kunna bedriva journalistik utan att få in något för den? Löner, resor, utrustning osv.

För mig är det logiskt att man behöver betala för att läsa. Dessutom är 99 kr inte så farligt när man får tillgång till runt 30 tidningar från Stockholm och Örebro upp till Västernorrland och Jämtland.

Makita: Syftar du på citat nu eller?

Charles: Jag har läst artiklar som varit kopierade ifrån bla Brynäs dessa har varit öppna en stund för att sedan bli låsta.
Gd tar betalt för något de fått gratis skulle vara intressant att se vad som hände om jag kopierade en text av Gd och delar som Gd i din tur kopierat.

Förmodligen går det illa för mig för Gd har förmodligen tillstånd att läggs ut dessa kopierade texter.

Makita: artiklar med rykten direkt tagna från andra medier är inte pluslåsta. men dem liverapporterar från varje träning och kör intervju med spelare livesänder ibland när det värvas. håller inte med om dem tar betalt för de andra skrivit. mittmedia prenumeration så får man lokaltidningar från väldigt många orter. 99 visst lite mycket om man bara bryr sig om Brynäs men så jävla mycket pengar är det inte

Peja: Problemet är att Gd tar betalt för vad någon annan har skrivit.
Jag ser inga problem med att betala för journalistik där en journalist gör ett jobb och skriver en artikel bra som dålig väljer som sagt att betala eller inte för journalistiken.
Men när Gd i vissa fall stulit en text rakt av ifrån någon annan så tycker åtminstonde jag att det är på gränsen för vad som är tillåtet och moraliskt förkastligt att låsa in den som betal artikel.

Makita: Om man tycker att GD/AB gör ett dåligt jobb kan man ju helt enkelt välja att inte betala för deras material. Ser inte problemet.

Peja: Dock kan man ha synpunkter på att vissa artiklar i princip varit kopierade ifrån Brynäs.
Som de sedan låser,det är ingen vidare journalistik.

{8399}: "Allt borde vara bakom betalvägg givetvis och det är nog framtiden också"
Möjligt det blir så, visst, Men då får de kallt räkna med färre läsare. Konsumenten/människan är funtad så. Alla vill och kommer inte betala för nåt de alltid läst fritt förut.

Davey85: Samtidigt svårt för Sundlöv att besvara den frågan. Även om hans bedömning är att Boqvist inte kommer platsa i NHL, så kanske han inte vill säga det rakt ut. Då blir det "Sundlöv sågar Boqvist" i medierna.

Bara jag som inte vill se Brodecki som ersättare? Tycker inte han imponerar på mig alls. Känns som man gått och väntat på att han ska blomma ut år efter år?

Davey85: det kanske är så att dom har något på gång? Brodecki?

ellis: ”Men håller du inte med om att det känns aningen översniket av tidningarna att värdera reportrars laggenomgångar och personliga rangordningar som Plus-artiklar??”

Allt borde vara bakom betalvägg givetvis och det är nog framtiden också.

Funderade lite på Sundlövs uttalande om att det kanske ska in en värvning till eftersom det blev "lite tomt" när Boqvist lämnade. Dackell däremot sa att laget var byggt med Boqvist uttåg i åtanke. Har man omvärderat läget? Är man inte lika säker på att Boqvist inte kommer att platsa i NJ?

Lite mixade signaler känner jag.

ellis: Journalisterna måste få betalt också. För att mittmedia ska gå runt, så måste dom ha ”plus-artiklar”. Papperstidningar minskar för varje år och kommer med största sannolikhet dö ut.

ellis: Jag förutsätter att alla deras artiklar skrivs på arbetstid - så nej, det är inte sniket att ta betalt för något innehåll. Om du tycker den typen av artiklar är dåliga borde du ju inte bry dig om du inte kan läsa dem.

« · 1981997 · »