Brynäs IF

715680 inlägg · 7953 ämnen

SILLY SEASON 2019

« · 1982027 · » Till forumet


Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Någon som vet om matchen sänds ikväll? Isf var kan man hitta den?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
bradberry: Man kan säga att om han är allvarlig så är han galen men driver han så är han brilljant.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Lasse Ekstrands insändare är den perfekta kombinationen av fullständig galenskap och humor... Har sällan läst något så vansinnigt...
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Mattson: En smått galen man som älskar att skriva dravel likt nedan:

"Häromkvällen arrangerades den sedvanliga internmatchen Svarta mot Vita i Gavlerinken. I mina öron låter det som något från kolonialtiden. Eller det 1950-talets USA som fortfarande spökar i mordiska handlingar riktade mot människor med svart hudfärg.

Svarta mot Vita är urgammalt och unket.

I en tid med rasism och främlingsfientlighet, även i vår stad, borde Brynäsledningen ta sig en allvarlig funderare på om det inte är dags att anpassa sig till ett modernt, icke särskiljande språkbruk. Det kunde väl bara heta ”Årets internmatch” eller ”En fajt i all vänskaplighet”. För att även locka en ny publik, läs: migranterna."

www.gd.se/artikel/insandare-svarta-mot-vita-det-later-urgammalt-och-unket
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Vem är Lasse Ekstrand?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
xxx BIF xxx: Den som lever får se.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San:
Jo, kul för honom.

En flosklernas position deluxe inom hockeyn, ja det passar karln!
Och så riskerar inget lag att få honom som ansvarig lagbyggande sportchef heller, med totalförsakande av dam-lag och illa byggda herr-lag. Typ.
Snacka om vinn-vinn-situation.

Hoppas inte han vill sätta en personlig prägel på HA bara. Sånt kan gå riktigt illa med SB vid rodret.

En fråga bara, hur många har han där runt sig som han kan lägga skulden på om det går riktigt fel?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
mk: Öppen via min länk
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Det va det här med låsta artiklar..😀
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
honken21: Hoppas, hoppas
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Räknar Brynäs med att få hem Boqvist? Danielsson-Sallinen verkar vara en tänkt andrakedja och sist var Forslund tredjelänk, nu Solem. Känns som man väntar in någon där? Eller vem är det annars om inte Boqvist?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Rodrigo: Riktigt kul för Bengtzen detta, blir chef för hela Hockeyallsvenskan.
twitter.com/sassesandstrom/status/1163521723595202562?s=21
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Peja: Jag gnäller inte jag påpekar bara, det är du som gnäller.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Brynäsgubbe: 10:a, det tippade jag för en vecka sen. Abris måste ha varit inne här och läst min djupanalys. Kunnigt yrkesfolk har sagt sitt!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Sluta gnäll. Det är inte du som bestämmer vad folk får länka till här inne.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Brynäsgubbe: Nej det var inte en onödig kommentar. Länkar man till en artikel som är exklusivt för prenumeranter så skriver man att så är fallet.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Ja, framförallt känns det mer stabilt och att det kommer vara mer kontinuitet framöver. Bättre grund att iallafall kunna ta steg framåt.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Rodrigo: Nä, men baserat på de handlingar de gjort under våren så känns det väl ändå som vi är på väg åt rätt håll?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
"På det sportsliga planet är min känsla att många klubbar sprungit ifrån Brynäs när det gäller att utveckla verksamheten med taktik, statistik, kravbild, rekrytering och kontinuitet. Att det är ett rejält avstånd som nu måste hämtas in." skriver Abrahamsson. Får se hur det blir med det. Har inte fått intrycket av Dackell, Sundquist eller Sundlöv som några stora progressiva visionärer men får gärna ha fel!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Don't tell me what to do.

Jag berättade innehållet och länkar ifall någon med plus vill läsa. Vilken jävla onödig kommentar.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Brynäsgubbe: låst länk, länka inte till sånt
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Brynäsgubbe: Men Sundlöv säger fyra och han sitter på inside information, så det så!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Vi tippas 10a av Abrahamsson.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
SvennEG: Ja, min teori är att Sunkan vill spela ihop fjärdekedjan. Annars vore det ju mer passande om Alcén lirade där. Nu blir det istället så att han får ta platsen som blir över. Tror verkligen inte att han kommer vara tänkt för en tredjekedja när SHL närmar sig.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Är inte heller helt förtjust med Alcen i den kedjan. Samtidigt lär väl han också få sin speltid nu på försäsongen och tror nog att han och Asklöf kan komma att skifta en hel del. Men har spontant svårt att se detta gynna Ölund och Zetterberg, där jag framförallt tycker att Z borde ges bra förutsättningar att komma in i det.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Kan man tycka men vi vet heller inte hur kontraktet ser ut.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Ja, men nog borde det kunnat räcka med 1 års förlängning i så fall. Varför ska han känna bekvämligheten att ha 3 år när han redan nu är ett gränsfall om han platsar i laget? Vi såg redan under säsongen senast att han sänkte sig markant efter förlängningen.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Alcén skall vi ju bara ha i laget, han är en sådan grym pådrivare och retsticka så jag vill verkligen ha honom på isen..
Visst han är inte så duktig på att lira hockey men det är inte de han konkurrerar med heller..
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Anders Berg: Finns saker jag både gillar och inte gillar med den laguppställningen. Ingman med Sigalet ska bli jättespännande att se. Ingman var kanske den som jag blev mest positivt överraskad av sist. Hade ingen jättekoll på honom innan. Forslund gjorde inget större avtryck sist. Möjligt att Solem kan passa bättre där.

Kilström och Lundgren är ett dåligt backpar. Fattar inte hur dom tänker där. Två backar ihop med dåliga uppspel blir sällan bra. Alcén i tredjekedjan, nej det ser verkligen inte bra ut. Får redan rysningar av hans treårskontrakt.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
SH: Det är många som spelar med sina klubblag innan dom åker över på camperna. Gustafsson i HV, Bemström i DIF osv. Behöver inte betyda så mycket!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: "spelar ej" på Söderström... räknas han alltså in i truppen?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Ser tunt ut!
Att Victor Söderström inte spelar är väl helt logiskt?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Laget imorrn enligt GD.

Målvakter: Samuel Ersson (Joacim Eriksson)

Förstafemman: Jonathan Sigalet, Josef Ingman – Anton Rödin, Greg Scott, Jaedon Descheneau.

Andrafemman: Lukas Kilström, Niclas Lundgren – Nicklas Danielsson, Tomi Sallinen, Samuel Solem.

Tredjefemman: Marcus Ersson, Eric Norin – Johan Alcén, Linus Ölund, Lukas Zetterberg.

Fjärdekedjan: Daniel Mannberg, Jacob Blomqvist, Joachim Rohdin

Sjunde back: Alexander Lindelöf

Trettonde forward: Samuel Asklöf

Spelar ej: Niclas Andersén, Emil Forslund och Victor Söderström.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Brynäsgubbe: Tuffa formationer för Boqvist att slå sig in i redan i år. Vi behöver honom.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Smått intressant om man vill ha koll på läget i Devils. Boqvist nämns inte ens och är inte med i projected lineup.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Peja: Sådärja
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Peja: Lukas och Andersén på blå sista 50 sek i PP. Tydligt att coachen inte sätter in några särskilda PP-formationer.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Brynäs får matchens första PP. In kommer Desch, Scott, Rödin, Norin och Sigalet.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ser inte så bra ut 0-1
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
bradberry: Jag var enbart kritisk till att Gd låser artiklar som de kopierat direkt ifrån exempelvis Brynäs hemsida jag är med på att de låser artiklar och vill ha betalt för sitt arbete men allt behöver de inte låsa.
Men när det gäller de artiklarna jag menar så har jag redan läst de på Brynäs hemsida så vill Gd göra så är det upp till dem men jag tycker det är korkat.
Detta har hänt och är stor parodi Aftonbladet,Expressen och Gd har i princip kopierat en presentation av en ny Brynäs spelare en av dessa tre tidningar valde att låsa artikeln ifråga som går att läsa gratis.
Jag läste samma artikel fyra gånger det var möjligtvis överskriften som var skillnad.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Själv prenumererar jag på GD enbart för deras Brynästäckning, som jag dock tycker är en grym satsning, och fattar att dom tar betalt för. Men jag hade ändå hellre sett att Brynäs typ deltidsanställde någon intresserad och duktig skribent som hade samma eller till och med mer tillträde till katalomberna och laget än Sasse och gänget har. Denne skulle kunna driva en blogg som man fick prenumerera på och där intäkterna gått till föreningen i stället för till en mediakoncern som faktiskt idag bedriver en verksamhet som jag för övrigt inte är intresserad av. Jag hade lätt betalat denna hundring dit i stället. Lite åt hållet mrmadhawk är för MIF men enbart inriktad på mitt lag då:)
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Dallemas: Ny intervju med Jeadon.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Tror vi kommer få ut mer av zetterberg än många tror. Helvete vilken bössa han har.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
bradberry:
Såklart får det man är intresserad av kosta pengar...det tycker väl ivf de flesta som är födda i mitten på förra århundradet som jag.
Jag bor 60 mil från Gävle och mitt intresse för stadens nyheter är väldigt begränsat förutom Brynäs. Mina samlade utgifter för tidningar, TV och telefonabbonemang vågar jag inte ens summera...
Jag vill betala för GD, men inte så mycket!
GD hade en enkät för några år sedan där man fick lämna åsikter och ställa frågor...
På ett seriöst inlägg fick jag inte ens något svar överhuvudtaget... lite märkligt kan jag tycka!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
MatteB: Så är det men allt info går ju att ta del av på forum och på twitter, nä de måste steppa upp hela mittmedia om detta ska funka i framtiden.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Absolut. Men du kan ändå inte komma ifrån att de levererar ny och intressant info flera dagar i veckan.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
bradberry: Det är även lite parodi i produkten som säljs, alltså kvalitén är ofta skrattretande låg hos de lokala redaktionerna. Ska vi ge oss in på GD och det de skriver om Brynäs så är det ju inte direkt bländande journalistik och då har jag inte ens nämnt TV formatet som de försöker sig på. För mig är det ett definitivt ”no pay”.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Makita: Men att ens ifrågasätta att de tar betalt... I gratisläsningens tidsålder hade papperstidningarna fortfarande en anständig upplaga men i takt med att gamla mediegenerationer dör ut och ersätts av nya med helt andra vanor i att ta till sig information, går det inte att bedriva en nyhetsredaktion 2019 baserad på enbart pappersupplaga. Då måste man finna metoder för att finansiera sin verksamhet, att avlöna sina anställda bland annat... Det fina med detta är att du som konsument väljer det du vill betala för.

Uppenbarligen är det många som inte lever efter den ekvationen... Dvs man ÄR uppenbarligen intresserad av det som publiceras och man vill läsa det men man vill inte betala för det. Gott så! Men när man ifrågasätter att det kostar pengar blir det parodi...
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Makita: När AB kopierar texter har jag för mig att det i regel står att ?mer utförlig text kommer senare? typ.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
MatteB: Det är logiskt och det är ett rimligt pris. Senast jag hade en prenumeration (en längre tid) pyntade jag 220 i månaden för en papperstidning (bara) för Norrköpingsområdet...Lite perspektiv...
Problemet kan vara att en del/många tidningar i sin iver att starta nätverksamhet och täppa till tappet i pappersformat la ut allt gratis innan man började med betalväggar. det är nog det många jämför med idag. Inte den obsoleta morgontidningen...men livet är ju bara en massa prioriteringar...
Låst ämne

« · 1982027 · »