1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741967 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Johan Norrström: Tja, nationaliteten var inte huvudpoängen. Det är mest coolt att ha en kapten som är ledande på isen. Att det är en svensk är bara en bonus.

Johan Norrström: Simon Hjalmarsson sa för några veckor sedan att han siktade på KHL. Än så länge tyst kring honom, så man vet aldrig om han börjar blicka mot SHL snart. Då är jag bombsäker på att Bengtzén är med och hugger i alla fall.

Brynäsgubbe:

Mmm fast både Crosby (Kanada) och Ovechkin (Ryssland) är ju utländska spelare i sina respektive lag. Vilka som leder laget har ingen betydelse för min del. Bara de gör det bra. Sedan får vi ju se vem som blir den sista pusselbiten i Bengtzens lagbygge. Det kan ju bli en svensk spelare.

{7225}:

De verkar ha missat att ta med denna info i den här jämförelsen
när det gäller priset på seriekort för ståplats.

Så här står det:

Supporterkort kan köpas av dig som är medlem i Brynäs IF
eller någon av våra supporterklubbar: Brynäs Support Gävle,
Supporterklubben Brynäs Stockholm eller Brynäs Supporterklubb Väst.
Giltigt medlemskort skall uppvisas vid entré till arenan.

OBS! Säsongskortet är laddat med ev. Slutspel 16/17.
Slutspelsmatcherna faktureras till dig efter avslutat spel.
Samtliga spelade matcher faktureras. Du faktureras även
för ev matcher du valt att avboka din plats/inte gått på.
Vill du INTE ha slutspel påladdat är du välkommen att
kontakta oss senast 22/9.
Ring 026-544660 (välj seriekort privat) eller maila till;
[email protected]
Pris: 1250 kr per biljett

Peja: Lite skumt kanske att ståplatsen typ är dyrast

{2064}:
Såg det:) hoppas övrig info kunde vara till nytta

{6984}: Absolut, men det är ju kul om det är en urbrynäsare och en som avgör matcher.

{7225}: Den som är bäst lämpad för kaptensjobbet ska ha det oavsett vart han kommer från.

Tarasov: "Likviditet och eget kapital är egentligen två skilda saker"
Jo, det var väl ungefär vad mitt inlägg gick ut på.....

Brynäsgubbe: Jag känner likadant fast det ska helst inte bara vara en svensk spelare utan en spelare från de egna leden likt Rödin eller Silfverberg, grymt coolt.

En spelare likt Gunderson skulle vara coolt också men det kanske blir från nästa säsong.

Kanske inte helt Silly-relaterat, men är det någon mer än jag som kommer sakna att ha en svensk kapten som dessutom är ledande producerande spelaren i laget? Det var en speciell känsla att se kapten Rödin leda laget sådär. Ungefär som Crosby, Stamkos, Ovechkin.

För att inte tala om att det för minnet tillbaka till 2012 då Silfverberg ledde laget. Nu kommer våra ledande spelare vara utländska och våra svenska kommer vara bredd. Det är inget fel i sig, det vara bara en jäkligt cool känsla att se Rödin som kapten.

Davey85: Stackars Ove.

Gör lite ont att se Oves grabb i Modotröja ändå.. Rögle kändes enklare.

{7780}: Känns som dålig scouting med tanke på att Molin inte höll måttet senast han spelade i allsvenskan... Deras bästa juniorer borde vara bättre.

Skrubben: 50 matcher i Allsvenskan 2014-15 och 0!!! mål!

Lider faktiskt lite med Modo, vi får va väldigt glada som har Brynäs i Shl jämt.

Auchinleck: Vi väntar fortfarande på att 70 ska infria sitt löfte.....

Rumpelstiltskin:
Nr 70 är kontrollant. Han har vana.

Pettisbif: om nu BZ skulle locka till sig Derek Ryan.. Ja du, då lovar jag att gå runt naken i stan. Bildbevis kan jag fixa, för den som är villig att kolla haha ✌🏻️

Pettisbif: den där PP1 femman, skulle sätta skräck i hela SHL!

Om man fick drömma....

Sandström - Rautio

Gunderson - Bertilsson
Pudas - Zanetti
Kilström - Fälth
Carlsson

Zaborsky - Ryan - Paille
Johnson - Pa.Westerholm - Po.Westerholm
Jensen - Granström - Lindblom
Thorell - Enterfeldt - Blomqvist
(Mannberg)

PP1:
Gunderson, Ryan, Johnson, Granström, Zaborsky
PP2:
Fälth, Pa.Westerholm, Lindblom, Jensen, Paille

Odödliga och givet topp 4 lag, semi minst.

{2064}:
Det kan ge tid, och om man då rättar till problemen så kan det vara till "hjälp" el vad man nu skall kalla det. Man belånar inte, men man kan sätta ett värde på tillgångar. Eftersom värdering är rätt knepigt i sådan sammanhang så kan få upp det egna kapitalet. Likviditet och eget kapital är egentligen två skilda saker. Ett bolag med ett högt EK kan gå i konkurs om likviditet saknas.

{2064}:

Finns många gatstenar i Gävle också...😃

Skrubben: Nej, jag missade tyvärr det. Problemet med det alternativet är likviditeten eller är tanken att belåna/värdepapperisera A-laget?
Vore det inte bättre att faktiskt få ordning på ekonomin och hålla i den?
Kanske är konservativ men det upplägget luktar SMS lån, bostadsbubbla el dyl över det hela...

mk: Det fixar Stefan 😂😂

{2064}: Har du inte läst mitt tidigare inlägg idag? Om vi backar ekonomiskt ett år till kan vi göra som Karlskrona och många andra SHL-lag och bolagisera elitverksamheten. Elitverksamheten kommer värderas till mellan 20-30 miljoner kronor som vi sedan kan räkna in i det egna kapitalet.

mk: Eller också har Stark mindre "balls" än HGK....
Oavsett, det blir verkligen make or break i år. Elitserielicensen hänger löst och nu krävs det både sportsliga framgångar och organisatoriskt stålbad.
Med "marquee signingen" av Gunde så borde det finnas en ekonomisk uppsida för klubben också då han lockar extra åskådare.

Hur gick det med den där Smothernan eller vad han hette???? ......

{6984}: sant, men jag tyckte det var uppenbart i detta fallet

Anssi19: Ang elitlicensen.
Bz kanske har större"balls" än Sundlöv, och rånar den där banken som behövs för att kunna värva😀😀

{7225}: Kanske går rent ekonomiskt men det vore väldigt dumt. Vi behöver fler spelare som producerar på topp. Just nu har vi egentligen bara Zaborsky och Johnson, och förstnämnda vet vi inte ens om han kommer fungera i SHL.

Anssi19:
Är bara lite ovan med detta plötsliga lyxproblem som FÖR många backar medför... men det gäller ju endast när alla är friska.
Men klarar Ryan o Anssi att dela på stjärnglansen som dom varit ensamma om tidigare i laget?
Vem skall ta förstaPP? t.ex.

Lunkan: Det tillhör netikett att lägga till en smiley när man skämtar. Det är lika bra att vi gör då här med.

Agenten: Det är självklart att man får spekulera om precis vad som, men så jävla trött på att läsa att han INTE kommer spela med Brynäs kommande säsong. Jag säger absolut inte att han kommer göra det. Alla är så bundna vid kommentaren "en back till ska in", Ryan kom, sen är det fullt. Ja, säger man en back till ska in och en back kommer så är det fullt, men som sagt, Stefan har överraskat förut. Skulle han skriva på så är jag rätt säker på att det kommer bli ändringar, vilka? Det vet jag inte. Fixar han sin rygg, hur stor nu den skadan är vilket vi inte vet, så välkomnar man ju honom alla dagar i veckan. Har Brynäs skrivit på och dom bara väntar på hans underskrift så spelar det ju ingen roll vad för skada han må ha, svårt att backa ur ett kontrakt man redan skrivit på. Jag tycker vi iaf ska vara öppna för att han kan skriva på.

Anssi19: Jag är helt inne på dina banor också. Och det är tystnaden från Brynäs som gör det hela intressant tycker jag. Svar lär komma, men innan dess är det fritt att spekulera.

Anssi19:
Finns såklart tänkbara alternativ, låna ut en back?
Kan bara se att Sunken eller Ersson i så fall skulle komma ifråga... nja, tveksamt.
Men om nåt lag vill ta över Sunkens kontrakt är det förstås möjligt.
Hoppas bara man inte sätter sig i en sits där elitlicensen riskeras.

SnowKing: Det må så vara. Men varför inte gå ut med det i sånna fall? Varför vars så tyst om det? Jag tror, tror nu, att han hade säkert en vecka på sig efter VM. Så vi kan nog vänta oss ett uttalande de kommande dagarna.

Anssi19: Kanske Ryan och Anssi kan gå om Alcén får ta sista forwardplatsen.

{7225}: Ah okej. Men så när han sa "ett kontrakt ligger på bordet" då antar jag att det fattas bara en signering...? Den slutsatsen drar jag iaf. När han skrev "vi jobbar hårt på hans signering". Det var då innan detta med Ryan blev klart osv.. Men som sagt, allt kan ju hända... Låna ut någon back? Ja vad som. Om han nu väljer att krita på. För hade han tackat nej så är det ju en självklarhet att det kunde vi ha läst någonstans, det kanske vi kan göra de kommande dagarna. Sen, vi har ju inte en aning om hur mycket pengar Brynäs sitter på, med sponsorer osv... Dom kanske löser det på något sätt. Jag menar, att ha både Ryan och Anssi, säger Brynäs nej till det? Det är jag väldigt tveksam till.

{7225}:
Salmela har ju haft sin chans att tacka ja ganska länge, jag skulle bli väldigt förvånad om erbjudandet från Brynäs fortfarande gäller.
Om Bz har mer pengar till sin spelartrupp så tycker jag väl att en sniper eller smart spelfördelare är det som är prio ett nu!

Anssi19: Ett kontrakt skrivs ju på av båda parter så visst, det är bara att riva kontraktet för BZ.

Skrubben: Vad vet vi om den ryggskadan då? Ingenting. Kan Brynäs bara dra tillbaka kontraktet om dom har kommit överens om en deadline? Borde inte det vara en nyhet? Någonstans att läsa? Att Salmela tacka nej? Att Brynäs har tackat nej till Salmela pga att dom fick Ryan? Mycket kan ju självklart hända. Stefan har överraskat förut om man säger så...

Agenten: Han sa ju så när Gunderson ville vara kvar i KHL. Bengtzén tror jag hade räknat bort Gunde vid den tidpunkten. Således låg nog allt fokus på att behålla Salmela när han sa så, då det inte fanns någon annan bättre back tillgänglig på marknaden. Men när sedan Gunde blev ledig så förändrades saker och ting. Därför skulle det förvåna mig något oerhört om hans påstående inte har reviderats. Speciellt med tanke på Salmelas ryggskada.

mk: Absolut inte. Det är mer en undran hur folk kan vara så säkra på att Salmela inte spelar i Brynäs nästa säsong.

{6984}: Humor ska inte underskattas, allt är inte på liv och död.

Agenten: Detta. Salmela petar väl de flesta av backarna som vi har just nu...? Kanske inte Ryan då. Jag mailade Stefan angående Salmela. Först så gav jag honom beröm sedan frågade om Salmela. Som svar fick jag: Tack. Sedan två tummar upp. Om de två tummarna är ett kryptiskt svar på min Salmela fråga det vet jag inte...

Agenten: Ingen kan ju vara säker på någonting men sunt förnuft säger att Salmela inte spelar med oss till hösten och inte heller Anderse'n trots att han har kontrakt med oss.

Agenten: Ahh. Du gör en Huge?

{7780}: Jag är väldigt nöjd med vår backsida, Det är inte det. Saken är den att Bengtzén säger att om Salmela spelar i Sverige så gör han det i Brynäs. Hur kan du vara så säker på att han inte kommer spela hos oss? Sitter du med uppe på kansliet?

« · 1752883 · »