1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741930 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
{6984}: När det gäller Fälth. Man kan undra varför det finns ett mönster i hans karriär.
2 säsonger i Luleå
Sedan vidare 2 säsonger i HV71
Och sedan 2 säsonger i Frölunda...

Endast en tillfällighet eller har han haft 2-årskontrakt och inte fått förlängt? I så fall varför?

Huge: "Nä, ingen förstår vart du vill komma."

Tala för dig själv...

munkas: "Det är inte det som är poängen. Huge dumförklarade Mylingen för att han påpekade att Fälth kunde bli nya Porseland. Detta efter att ha dumförklarat de som ifrågasatte Porselandvärvningen inför förra säsongen. "Stabil KHL-back, såklart han är bra..." Förstår du vart jag vill komma???"

Nä, ingen förstår vart du vill komma.

När Porseland värvades dumförklarade jag den eller de som sågade honom, eftersom det i mina ögon inte fanns några större tecken på att han skulle bli en dålig värvning.

Och när Fälth nu värvats så dumförklarar jag mylingen när han inte utesluter att Fälth kommer att bli en ny Porseland, när det i mina ögon inte heller nu finns några tecken på att han kommer att bli en lika dålig värvning som Porseland blev.

Svårt att förstå den logik jag uppvisar i mitt resonemang, eller....?

{7225}:

Ja deras problem är att dom hade byggt för att vara ett HA lag även detta år och hade många av spelarna på kontrakt även nästa säsong, samt att dom redan hade värvat spelare för allsvenskan.

En centersida med Castonguay, Hari och Pakolavaara känns inte så skrämmande för andra SHL lag, och när bästa yttrarna heter Ollas, Olden, Olofsson och Porsberger så ser inte de ledande kedjorna så farliga ut. Ifall dom inte förstärker rejält med minst 2-3 spetsspelare på forwardssidan så kommer dom få det tungt i SHL.

Backsidan ser ut att vara av bra allsvenskklass, men rätt medioker med SHL mått.

Målvaktssidan ser också svag ut, dom behöver någon betydligt bättre än Fernström som ryktas in. Många snackar om hur bra Haukeland var i kvalet, men jag tyckte inte han var speciellt märkvärdig, många returer och upplevdes fladdrig. Det var snarare så att det var modos ineffektivitet som gjorde honom bra. Ställs han mot lag som SAIK och Frölunda kommer han få det svettigt.

Nej Leksand borde just nu tippas klart sist av alla lag, att supportrarna tror att Örebro, KHK och DIF är svagare är ju ett skämt. Leksand behöver få rejäl utveckling på sina spelare samt krydda med ett par riktiga spetsar.

Skrubben: Leksands avancemang var ingenting annat än ett mirakel och de kommer att få en otroligt jobbig vinter.

Tarasov: Det är verkligen helt otroligt att ni kunde åka ut mot det laget. Leksand var totalt utspelade mot er, men lyckades på ett mirakulöst sätt vinna serien. Det farliga som dom gör nu, är att dom på riktigt tycker att deras trupp håller SHL-nivå bara för att dom slog ut ett SHL-lag. I vanliga fall kanske den logiken är vettig, men analyserar man matcherna ser man att deras lag var både två och tre klasser sämre än SHL:s näst sämsta lag. Hur det här ska hålla i 52 omgångar ska bli oerhört intressant att se.

Skrubben:
Örebro verkar ha gått under radarn. Vad säger man...
Högmod går före fall.

{7800}: Haha Granström 😏

Johan Alcén har roligt på twitter. :-)

twitter.com/JohanAlcen/status/736631477593608192

Skrubben:
Du tycker det är konstigt att Brynäsfans kan känna sig luttrade och skeptiska med de senaste åren i färskt minne?
Några high-profile värvningar skymmer inte den bilden. Resultat gör det.

Det får gärna blåsa en kraftig Brynäsvind hela säsongen.

{7780}: Du ska inte hänga upp dig på Tony.
Trots allt så är han nog en av det bästa dysterkvistarna härinne😀
Han bullrar mycket och kallar spelare o ledare för idioter ibland.
Men tro mig. Det bultar ett stort Brynäshjärta inne i den kroppen.
Ha de😀😀

Huge: Jag har i alla fall gjort min bedömning på vad jag SETT, inte förlitat mig på vad andra sett, hört eller tror.

Och i och med att jag haft rätt i 100% av mina bedömningar så kanske det räcker med ett "felpass på träning" ;-)

Skrubben: Det är inte det som är poängen. Huge dumförklarade Mylingen för att han påpekade att Fälth kunde bli nya Porseland. Detta efter att ha dumförklarat de som ifrågasatte Porselandvärvningen inför förra säsongen. "Stabil KHL-back, såklart han är bra..." Förstår du vart jag vill komma??? Idiot!
Personligen tror jag Fälth kommer lyckas bättre än Porseland eftersom den sistnämnde var en ren och skär katastrof.

Metalman: Du ska inte ta så allvarligt på det där. Sven Savage är en jävligt duktig skribent. Se bakom öknamnen så blir det bra!

70 Rodrigues: En realityserie om ett gäng som lever på en öde ö och lever på vad naturen har att erbjuda (bl.a. Krokodiler). Stället drar verkligen fram djävulen ur vissa deltagare. Bland det bästa jag sett på TV förutom sport då förstås, det finns på SVT-play.

{6984}: "Ändå så blev det inte många matcher i Brynäströjan för de spelare jag sågade, så jag var väl inte helt fel ute..."

Oavsett om du hade rätt eller fel om dessa spelare, så ändrar det inte på sakfrågan: det är aldrig bra att dra snabba och långtgående slutsatser av ett alltför tunt underlag. Ex att såga en spelares passningsteknik eller spelförståelse pga ett felpass på träning.... ;-)

70 Rodrigues: Nä du skulle tom kunna ta glädjen med Brynäs och hockey ur mig och dom yngre hockeygrabbar jag brukar ha med mig!

Är ungdomsledare i hockeyn och jag får hoppas du inte är det, vilket ju knappast skulle hända.

munkas: "Självklart finns det en liten risk att Fälth blir nya Porseland. Det finns ju massor med olika faktorer som kan påverka en spelares prestation i ett helt nytt lag."

Det är klart att det alltid finns en risk med allting här i världen. Frågan är bara vad det är för relevans att ta upp just den här risken? Det känns som att ganska mycket är positivt kring Brynäs just nu efter värvningen av Gunderson. Då står väl inte ni gamnackar ut med den positiva stämningen som var här, utan då måste någon leta med ljus och lykta för att hitta ett orosmoln. Den här gången blev det att Elias Fälth RISKERAR att bli en ny Porseland. Påhittigt ämne får man ändå säga!

munkas: "Självklart finns det en liten risk att Fälth blir nya Porseland. Det finns ju massor med olika faktorer som kan påverka en spelares prestation i ett helt nytt lag."

Och varför isf öht nämna den lilla risken om den är försumbar?
Det vet väl alla att ingenting är ristat i sten, det vi diskuterar är sannolika scenarier utifrån det vi vet om ex Fälth och hur han hockeymässigt presterat i SHL under lång tid. Låter det sannolikt att han helt plötsligt skulle börja agera som Porseland på isen, bara för att han kommer till ett nytt lag?
Vårt spelsätt kan ju knappast vara nån total nyhet för honom, där han måste skolas in som nån sorts nybörjare.
Finns som jag ser det ingenting vad gäller det rent hockeymässiga som talar för att Fälth ska bli nån ny Porseland och helt plötsligt börja uppträda virrigt och klent i försvarsarbetet.

{7780}:
Ja, tänk att det går att hitta negativa vinklar även under den sillyn.... Jag föredrar att ta ut glädjen i förskott. Går det åt h-vete har man i alla fall vart glad en gång, går det bra blir de dubbel glädje 😁😁

{7780}: Jag har märkt att ibland dyker det upp folk här och vill prata hockey! Det händer inte ofta alltså, men ibland ser man inlägg som handlar om hockey. Skumt.....

Det skapades visst en irritation hos en medlem i Luleå chatten bara för att jag inte tycker det är ok att kalla vissa lag för obegripliga öknamn som tex Brynäs=Pölsan och Skellefteå för apan

{7225}: Om det är en dokusåpa så är jag inte alls förvånad att du hänvisar till något dylikt😂😂😂😂

70 Rodrigues: Du skulle passa jävligt bra i "The Island" mother fucker.

{7780}: Du är mer än välkommen att komma fram o säga hej, det står 70 Rodrigues på tröjan. Känns som att It ain't gonna happen, för du är ju en sådan där tuff JA-SÄGARE som gömmer sig bakom skärmen😂😂😂😂😂

{Polerade}:(Och väldigt många av "belackarna" har säsongskort sedan flera år...)

Skrämmande och tänka hur många dom skrämmer bort från gå kolla på Brynäs!
Kör dom sånt här snack på jobbet och läktaren på krogen osv osv så har dom nog fått bort några 100st från att gå på matcherna.

honken21: Träffar många Brynäsare och väldigt många som har lite koll vet han är en bra back med egenskaper som passar Brynäs bra.

Men sen finns det ju några på forum som säger det kan bli sämre än Porseland!
Finns så klart inget som talar för det, bara deras konstiga tankar!

Hade dom värva hem Bäckis så hade dom sagt nåt då med att det kan bli dåligt det här osv osv...

Huge: Ändå så blev det inte många matcher i Brynäströjan för de spelare jag sågade, så jag var väl inte helt fel ute...

honken21: Jag tror inte att Fälth kommer att göra bort sig, tvärtom kommer han sannolikt att vara en tillgång.

{6984}: "Din jämförelse med att en 6-åring förstår att Porseland var ett bra nyförvärv. Så du kanske ska vara lite mer försiktig i dina inlägg."

Nu är ju den kommentaren från min sida tagen ur sitt sammanhang, där vi inte vet hur ev motargument för att INTE värva Porseland såg ut i diskussionen.
Argumenten för att INTE värva honom kan ju i mina ögon ha varit så korkade att t.o.m en 6-åring hade fattat att dom varit helt uppåt väggarna.

"Att leta i historiken är väl nåt du gör ofta med tanke på att du hänvisar till saker jag har skrivit 2005. exempelvis saker jag skrivit baserat på mina iaktagelser på brynäs träningar..."

Nä, det är inte alls nåt som jag ofta gör.
Jag har däremot flera gånger använt samma argument, när jag ansett att du i en diskussion dragit för snabba och långtgående slutsatser av ett agerande.

{7780}: Och väldigt många av "belackarna" har säsongskort sedan flera år...

munkas: Fälth är väldigt underskattad av Brynäsare, av någon anledning. Porseland mot Fälth är ett sjukt uppköp. Tror inte många förstår. Svenska mästarnas fans ville ha kvar honom - det säger mycket. En av SHL:s bästa backar i sex raka säsonger.

munkas: Men va är det för folk här? Man skäms ju som Brynäsare

Som tur är är väl en del här så långt från planen det går att komma =)

Huge: Självklart finns det en liten risk att Fälth blir nya Porseland. Det finns ju massor med olika faktorer som kan påverka en spelares prestation i ett helt nytt lag. Jag tror förresten att du själv är upphovsmannen till 95% av alla dessa faktorer, då du i andra fall har rapat dessa som ett försvar av någon annan usel värvning. Eller gäller detta inte Fälth? Är det redan klart att han kommer göra succé i Brynäs?

Huge: Så du kanske inte ska vara så tvärsäker när det gäller nyförvärv. Din jämförelse med att en 6-åring förstår att Porseland var ett bra nyförvärv. Så du kanske ska vara lite mer försiktig i dina inlägg.

Att leta i historiken är väl nåt du gör ofta med tanke på att du hänvisar till saker jag har skrivit 2005. exempelvis saker jag skrivit baserat på mina iaktagelser på brynäs träningar...

Zappaholic: Ja, men mylingen kanske försöker lägga upp en databank av inlägg som går långt bakåt i tiden, där han kan kolla om det som skribenterna härinne har trott verkligen har slagit in eller inte.
Och sen kan han slå sig för bröstet och säga att han "satt dit" den och den.
Känns som sagt mkt produktivt... :-)

Zappaholic: Det är ju också en idé😃

70 Rodrigues: En bättre strategi för att inte slängde bränsle på glöd är ju att strunta i Higes inlägg om man nu inte tycker det är lattjolajbans att diskutera med Huge.

Sitta och leta årsgamla inlägg är ju produktivt...

Zappaholic: Låt mylingen glädjas lite nu, när han lyckats "sätta dit" mig.
Ja, inte bara mig utan även halva gästboken inklusive BZ, iakktagare som också trodde att Porseland skulle bli en bra värvning.
Det komiska i mylingens svammel om att "sätta dit" nån, är att han först säger att man aldrig kan vara säker på hur en värvning ska falla ut.
För att i nästa sekund slå sig för bröstet och säga att han "satt dit" mig när det visade sig att Porselandvärvningen inte motsvarade de hyggligt rimliga förväntningarna jag och många andra hade.
Men det är väl bara i paritet med hans skrattretande sannolikhetsteori som går ut på att man inte kan utesluta att Fälth kommer att bli en ny Porseland.
Exakt VAD han grundar det scenariot på i verkligheten är det som vanligt ingen som vet...

Zappaholic: Försöka att ständigt o jämt hitta fel i andra skribenters inlägg. Sätter man sig själv på höga hästar så blir man hårt o resolut nerslagen.

70 Rodrigues: Leta inlägg ett år tillbaka i tiden, menar du?

Zappaholic: Du menar det som Huge försöker att göra i parti o minut😂😂😂

Ove Myling: Du har aldrig haft fel själv?

Hur fan orkar man sitta och leta historik ett år tillbaka i tiden och sen komma med påståendet "jag vill faktiskt inte sätta dit Huge" när det var precis vad du ville göra.

NRH: Jag tror också att det var Bengtzéns och Bulans plan från början. Bland annat sa Bengtzén på den där supporterträffen att planen var att värva en center till förstakedjan. Men nu senast i GD sa han att man ville värva en forward av hög kaliber. Jag vet inte om man kan tolka det som att en forward antingen är en ytterforward eller en center, men det känns i alla fall som han börjar vackla på sitt ursprungliga uttalande.

Det är givetvis svårt att veta varför. Men en anledning skulle kunna vara att toppcentrar är så sjukt eftertraktade bland alla europeiska klubbar. Det känns som att risken är ganska stor att det blir ett helvetes budkrig för spelare som t.ex. Miele och Derek Ryan. Då kanske man anser att vi klarar oss på Westerholm och Granström som våra två toppcentrar (sedan får vi se om t.ex. Jensen kan överraska), och sedan värvar en ytterforward som förmodligen kostar mindre än en center av jämbördig kaliber. Dessutom verkar man söka en rightare enligt ryktena, och då finns det desto fler att välja av bland ytterforwards än bland centrar.

NRH: Andy Miele skulle jag vilja se. Han ska enligt Uffe Bodin överväga SHL spel

Mrassarson: Om jag fick välja skulle jag vilja ha en riktigt spelskicklig center. Någon med ögon i nacken som kan leverera fina mackor till yttrarna. Jag tänkte på Niklas Olausson eller något liknande. Han kanske är lite för skadedrabbad senaste säsongerna dock. Eller en pass first AHL center med fina handleder om man kan hitta en sådan.

honken21: Aa jag är så himla spänd alltså! Men skulle va kul med något namn, ett löst rykte eller vad som helst 😉

Mrassarson: En högerskytt känns väldigt mycket mer sannolikt. Men vem...

Om vissa här hade samma passion och energi till forskning eller något istället för att bråka på internet så hade cancer varit botat vid det här laget.

« · 1753322 · »