1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742216 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
bradberry: Enligt artikeln så har inte Bengtzén gett sig in i matchen om Ollas förrän denna vecka.

Min teori:
Smotherman var den tänkta ersättaren till Ollas. Av någon anledning sprack den affären och då vill han istället behålla Ollas.

Tigerhjärta: Vilket renderar i att om Anderssén kommer tillbaka och Fälth signas, så blir Salmela inte ersatt alls. Så många backplatser har vi inte.

Huge: Nej jag har inte läst det. Det är bara ren standard från dig. Att allt som Brynäs gör är det bästa tänkbara. Hur dålig spelaren i fråga än är. Det är sen gammalt.

Bifbiffen: Ok. Men var är det isf som är standard när det gäller det vi diskuterar: Fälth.
Kan du ge nåt litet exempel på ett inlägg eller nån mening i ett inlägg där jag påstått att Fälth är och skulle bli en fullgod ersättare för Salmela?
Om det nu är standard från min sida att i alla inlägg hylla Fälth så borde det väl vara väldigt enkelt för dig att plockar fram åtminstone ETT sådant där jag klassar honom som en fullgod ersättare, eller?
Så sätt igång, jag väntar med colan och chipsen i soffan, som nån stor tänkare härinne brukar säga...

{6984}: Japp, men då vill det till att: 1. Andersén återvänder. 2. Fälth signas. 3. Att Salmela ej förlänger som du säger. Men det kan ju också sluta helt tvärtom? Vi får helt enkelt bara vänta och se!

Huge: "Och ett sätt att försöka höja den nivån är alltså att du själv svarar med samma mynt sas, om du nu anser att det är nivåsänkande att ifrågasätta ngns resonemang och inte ålder eller mogenhet?"

Där, precis DÄR har vi pudelns kärna. Jag vet inte hur måna gånger som du har hoppat på skribenter här med en massa skit bara för att "ge igen" om någon skrivit något negativt om spelare eller ledare. Som nån slags hämnare. I det fallet handlar det inte om att resonera, det är en aktiv handling av dig. Att jag har gjort mitt bästa för att försöka höja nivån här känns inte som att någon kan hålla emot mig. Vid ett flertal tillfällen har diskussioner pågått här i dagar utan att du har varit inne. Det har varit delade meningar men på nåt sätt så tar du ner nivån flera snäpp när du kommer med dina påhopp om läktarcoacher, gamnackar och allt vad du kallar skribenter här.

Så jag har gjort försök men ibland så har jag legat på gränsen, kanske till och med gått över den. Men jag har FÖRSÖKT. Något du inte har gjort trots att jag bett dig att tona ner dina inlägg här.

Det är väldigt många här som tycker att du har en översittarstil och ser ned på andra, kallar dem okunniga bara för att deras argument inte passar dig (läs: inte överensstämmer med Brynäs) Ingen skribent här får så många anmälda inlägg som du och det är ingen rök utan eld.

Jag kanske ska sluta att skriva helt här och bara vara moderator. Fast det skulle givetvis innebära att det blev nolltolerans här. En kvalificerad gissning är att ett stort antal skribenter skulle bli avstängda rätt snart. Hur länge skulle du klara en sån förändring innan det vidtogs åtgärder mot dig?

Kvar skulle vi få "heja heja Brynäs är bäst" inlägg, laguppställningar och boken skulle självdö. Är det din ambition?

Bifbiffen: Snälla Biffen sluta mata Huge al mighty. Den store fyller bara hela forumet med sitt tugg .

{6984}: Äntligen ryter du till mot Huge.
Håller med i varje ord du skriver.
Finns vissa neggos som oxå skulle ha sig en skrapa.
Men det vet man ju vilka det är.
Statuera gärna exempel.
Men kan man inom ramarna offentligöra vilka som isf blir avstängda så att man vet var nivån är så att säga?

{7225}:helt riktigt.

{6984}: Ojojoj, dom som själva konstant raljerar och gnäller över spelare/ledare/laget/värvningar osv och vars syfte med sitt skrivande verkar vara att enbart göra det, blir alltså sura när elaka Huge raljerar och ironiserar tillbaka?
Herregud, vilka ömhudade typer....
Nolltolerans har jag förespråkat tidigare, har inga som helst problem med det och isf lär jag nog bli en av dom absolut sista som riskerar avstängning, jag lovar.
Om man inte tål att bli kallad gnällspik när man gnäller eller gamnacke när man alltid ger upp innan match, tycker du inte att det känns jävligt ynkligt, ärligt talat?
Det är förstås dom här häcklarna som sitter och anmäler mina inlägg, det konstiga är isf att jag ytterst sällan är avstängd. Vore det inte bättre om du agerade lite hårdare mot många av dessa skribenter? Det är DOM som tyvärr sätter nivån härinne och är det egentliga problemet, inte jag.
Det är MIN syn på saken iaf, tror dessutom att många håller med mig här.

Huge: problemet med dig är att du enbart kan tänka kritiskt när det gäller skribenter här på forumet. När det gäller Brynäs sparkar du bara in öppna dörrar. Du sparkar neråt, slickar uppåt. Jag vet egentligen inte vad du gör på ett forum, du passar bättre på Brynäs PR-avdelning.

{7044}:
Det STORA problemet är att många skribenter inte klarar att "uppföra sig som folk"
Anonymiteten bakom tangentbordet lockar dessvärre till formuleringar som inte skulle va aktuella om åsikterna debatterades irl.

Bara för att man har möjligheten att spy ur sig en massa galla betyder ju inte det att man måste....

{7044}: Så man måste gnälla på Brynäs, för att vara med här på forumet? Jag kanske inte håller med Huge på alla frågor, men det är jävligt skönt att ha en person som inte gnäller på allt och lite till. Sen att folk provoceras av det, är deras problem.

Huge: Du har en självbild som är mer än skrämmande. Och BUHUUU till alla nio som i detta nu har likeat ditt senaste inlägg!!

Clarence: Redhawk förstärker. Filppula och Alvarez. Vi hade Redhawks efter oss i år. Kommer vi att ha det nästa säsong. Silly season är lång men kommer inte BZ upp med värvningar som förstärker truppen så kommer vi inte att ha det.

Clarence:
Huge må va en envis supporter ibland.... men han benämner inte mina Brynäshjältar med alla de sorters hånfulla öknamn som vissa andra har för vana att göra!

Betänk att det är ett BRYNÄSFORUM!!!
i Modoboken får vi däremot räkna med skitkastande på vår stolta förening... det får man räkna med!

Clarence: Du har en syn på det lag du gillar som är mer än skrämmande.

kennys:

Filip pula 34 år gammal och var med och spela ner Modo i allsvenskan. Fina handleder och skaplig blick för spelet. Dock för vek och ojämn. Kan faktiskt inte säga att jag är grön av avund. Vilken roll hade du tänkt dig att han skulle ha i Brynäs?

Johan Norrström: Han var bra mot ett allsvenskt lag. Ett lag som inte är i närheten av SHL-nivå. Hur bra är han när tempot drivs upp mot lag som Skellefteå och Frölunda? I serien för Modo var han högst medioker. Lägg dessutom till att förfallet hos spelare i hans ålder kan ske oerhört snabbt.

Jag skulle inte vilja ha honom som förstacenter i mitt lag!

Så här är läget just nu😃

Skrubben:

Håller med! Om det är den här sortens spetsspelare som vissa efterlyser på forumet är jag jävligt glad att vi har Bengtzen. Det är som vanligt. Så fort någon seriekonkurrent värvar något så är det top notch.

Johan Norrström: Filip pula?

Är det automatisk rättstavning som har varit framme? Han heter ju Ilari Filppula :-)

Wesley: Filip Pula fra Norge!

Försöker hitta rykten om nya spelare i detta forum,men inte då man ser bara diverse gnäll på andra Brynäsare här inne :(

Metalman: Jag kan nämna att vi riskerar att tappa Lindblom...

{7225}: Som jag skrev när han åkte över...

Johan Norrström: Han kan gärna Malmö ta för dyra pengar, 1 mål på 15 matcher i Shl och -7 så hade Brynäs värva han hade alla tok såga Bengtzen

Brynäs försöker att behålla Ollas. Djurgården vill också ha honom.

Wesley:

Jo jag vet. :)

Metalman: Jonathan Granström sägs vara klar, en riktig kämpe, SHLs näst bäste tekare.

Metalman: Axel Eidstedt, stor stark defensiv, en kommande försvarsgeneral?

Bra om ni kan fylla på med fler rykten..

{7225}: Fälth, offensiv backgigant med sina bästa år framför sig. I vissa kretsar jämställs han med Salmela.

{7225}:
Granis: Tredjecenter? Där han kommer bäst till sin rätt?

munkas:

Ja och i vissa kretsar jämställs han med Andreas Custemo :)

Johan Norrström: Sluta förolämpa Custemo! :)

munkas: Växjö gnäller på skada på nyckelspelare. Welcome to the club.

{7225}:

Spelskicklig kille den där Granström, dessutom vass på att grusa spelargången och på att mucka gräl på uppvärmningen

{7804}: Mucka gräl? Tydligen missade du att Crabb drog en puck på Sylvegård och då drog Granis en puck på Crabb.

Ta reda på fakta, din pajas.

Zappaholic:

Ja det är verkligen Frölunda som provocerar och gör allt för att semin ska handla om allt annat än hockey? Ja det var Crabb som startade det hela! Hihihihi! Smart?

Zappaholic:

Sen var det nog en tvättbjörn som av misstag irrade in och av misstag råkade smutsa ner spelargången?

munkas:

Man var livrädd så fort han var på isen. :)

{7804}: Japp. Det var faktiskt Crabb och ingen annan.

Granström är en underbar retsticka och otroligt viktig för sitt lag. Däremot kör han inte över målvakter så deras säsong tar slut och skriker "fjolleri" efteråt.

Har ni lagt ett bud på tröjauktionen? Jag blir jävligt sugen att buda hem Porselands tröja 😎

Hehe, skämt åsido. Det vore sexigt att ha Röddas tröja, men den ser ut att kosta en halv förmögenhet 😅

{7225}: Varför defensiv? För att han inte gör många poäng och är stor?

{7225}:

Så i stället för Salmela/Andersén, Salmela/Nörstebö eller
Nörstebö/Salmela så skulle Brynäs välja att fylla på de
två sista backplatserna med Eidstedt plus en av: Andersén,
Salmela eller någon annan?

Nörstebö har ju redan valts bort.
Men att då ta in en back i samma ålder utifrån, som är
mycket sämre än Nörstebö. Då blir jag väldigt förvånad
och rätt orolig för framtiden. Speciellt ekonomin.
För i så fall måste vi vara nära att inte klara de ekonomiska
kraven för att spela i SHL om vi fyller en av de två sista
backplatserna med Eidstedt.

Metalman: Ja, man måste ofta filtrera bort flera sidor av tjafs per dag för att hitta de intressanta inläggen. Det mesta här inne borde ligga i offtopic-tråden, och denna borde vara låst/hårt modererad tills rykten eller bekräftade värvningar dyker upp. Detta är ju hopplöst.

Huge: "Det är förstås dom här häcklarna som sitter och anmäler mina inlägg, det konstiga är isf att jag ytterst sällan är avstängd. Vore det inte bättre om du agerade lite hårdare mot många av dessa skribenter? Det är DOM som tyvärr sätter nivån härinne och är det egentliga problemet, inte jag."

Nej, det är inte dessa skribenter som anmäler utan de du kallar okunniga, de du anklagar för att inte vara läskunniga osv.

Det är inte bara nedvärderande mot skribenter utan även precis samma sak som att kalla spelare eller ledare för nedvärderande saker. Just det som du säger dig "ge tillbaka" för. Problemet är att ett flertal gånger så har inte vederbörande skrivid nedvärderande men blir påhoppad ändå. Om du anser att en skribent är okunnig så tycker jag att det är din skyldighet att bemöta dessa med argument inte påhopp som anspelar på deras nivå i skriv- och läsfärdigheter.

Det faktum att du inte varit avstängd så många gånger beror väl snarare på moderatorernas toleransnivå, något du kanske borde ta lärdom av. ;-)

{6984}: "Problemet är att ett flertal gånger så har inte vederbörande skrivid nedvärderande men blir påhoppad ändå."

Och på vilket sätt har man isf blivit påhoppad av stora almighty elaka Huge som vet allt och som bestämmer vad som får skrivas härinne?
Vore ju kul att få höra hur du isf argumenterar mot dessa anmälare, när du uppenbarligen inte stängt av mig och således borde anse att den som anmält är ute i ogjort väder sas.
Eftersom det är väldigt svårt att diskutera det här när vi inte har några konkreta exempel så blir debatten dessutom rätt så meningslös.

"Om du anser att en skribent är okunnig så tycker jag att det är din skyldighet att bemöta dessa med argument inte påhopp som anspelar på deras nivå i skriv- och läsfärdigheter."

Lägg av, du försöker dra upp saker som har upphört för länge sen och där det tidigare har varit pajkastning som urartat i att man beskyller varandra för att inte kunna läsa eller stava. Känns som att den typen av påhopp har upphört eller iaf är väldigt sällsynt numera.
Om jag tycker att nån resonerar okunnigt så säger jag det, kan inte se det oerhört nedvärderande i det så länge jag argumenterar emot och försöker komma med sakargument som påvisar okunnigheten, nåt jag dessutom alltid har för vana att göra.
Till sist så har 18 skribenter hittills plussat mitt första svarsinlägg i den här debatten, det kanske säger nåt om hur många andra och i mitt tycke vettiga och seriösa skribenter resonerar i motsats till dom som sannolikt sitter och anmäler mina inlägg i parti och minut utan att egentligen ha nåt större fog eller argument för sina anmälningar än att dom inte gillar vad jag skriver eller att dom inte gillar att få smaka på egen medicin emellanåt.

Huge: "Lägg av, du försöker dra upp saker som har upphört för länge sen och där det tidigare har varit pajkastning som urartat i att man beskyller varandra för att inte kunna läsa eller stava. Känns som att den typen av påhopp har upphört eller iaf är väldigt sällsynt numera."
Du anspelade på min läskunnighet så sent som igår.

Min dialog med anmälare är något som stannar mellan oss.

Ja du har fått 18 gilla.. grattis. Det är du inte van vid ;-)

{6984}:

Kan inte denna evighetsdiskussion förflyttas till mail eller ni kanske kan bubbla varandra?

« · 1743711 · »