1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742264 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
{6984}: "Du anspelade på min läskunnighet så sent som igår."

Gjorde jag?
Hur då?
Jag har gått igenom samtliga inlägg som jag skrev igår och där du varit inblandad.
Antar att du syftar på diskussionen om Fälth kontra Salmela.
Jag har hela tiden sagt att Fälth istf Salmela skulle innebära en försvagning i defensiven men att lagets totala defensiva slagstyrka ändå inte behöver bli så väldigt försvagad som många tror, om Andersén ansluter och de backar vi redan har rimligtvis borde ha tagit steg framåt och vara ännu bättre nästa säsong (tänker mest på Pudas, Zanetti och Lucas Carlsson).
I det läget klev du in och började snacka om att Salmela av många experter faktiskt anses vara SHL:s bästa back, vilket jag till viss del aldrig förnekat.
Och eftersom du uppenbarligen hade missuppfattat vad jag sagt så bad jag dig att återigen läsa vad jag sagt om Fälth kontra Salmela, så att saker och ting skulle klarna för dig.
Konstigare var det inte. Hur du kan få det till att jag skulle ha ifrågasatt din läskunnighet förstår jag inte. Man måste väl ändå få be nån som missuppfattat en åsikt eller påstående i ett inlägg att åter läsa inlägget ifråga, utan att uppmaningen ska anses vara ett påhopp.
Nu kommer du säkert att banna mig för att jag tjatar och inte tar det här i bubbla eller mail, men om du nu anklagat mig härinne för ett påhopp som jag aldrig gjort så måste jag ju också får försvara mig härinne offentligt sas.
Om jag inte ges den rättigheten så kan det ju annars uppfattas som att du måste ha sista ordet, när den förmånen som bekant är vikt för mig och ingen annan...
;-))

Kan vi inte köra en positiv och en negativ tråd? De flesta vet nog var de hör hemma.

Huge: Att du har ett tvångsmässigt behov att få sista ordet vet vi sen gammalt.
Hade du läst vad jag skrev ordentligt så hade du vetat om att både mail och PM funktionen är nere sedan länge.. Men visst kan du få en bubbla ändå... ;-)

Johan Norrström: Nej, det går inte...

70 Rodrigues: Och hur många andra härinne är det då som sitter i efterhand och erkänner att dom haft fel?
När jag eller nån annan påpekat hur fel nån eller några haft och det även visat sig stämma, då blir det oftast helt tyst hos dom som uppenbarligen känt sig träffade och inte velat erkänna att man haft fel.
Så att JAG uttryckligen kanske inte alltid erkänner att jag haft fel, är väl inte konstigare än att andra är funtade på samma sätt.
Dessutom har du tokfel i sak: jag har aldrig haft några som helst problem med att erkänna att jag haft fel, speciellt om nån med facit i hand påminner mig om hur fel jag haft.
Sen kanske det ändå är lite logiskt och naturligt att det sällan händer, eftersom det ofta har visat sig att jag haft rätt... :-))

{7780}: Läste nåt om att Fabricius var oerhört nöjd med att ha Granis i sitt eget lag, efter att i många år ha mött honom på isen i motståndarlaget.
Om Granis nu är klar så måste det rimligtvis(?) bero på det sociala, både på och utanför isen.
Vore isf kanon, vi har väl i princip saknat hans spelartyp ändå sen han försvann.

{6984}: "Hade du läst vad jag skrev ordentligt så hade du vetat om att både mail och PM funktionen är nere sedan länge."

Ja, isf får jag be om ursäkt och erkänna att jag hade fel.
Hoppas Tony läser det här nu... :-)
Trodde i min enfald att det förmodligen bara är tillfälligt och att dessa funktioner kommer igång så fort som möjligt, men så var det alltså inte.
Eller så är det bara tillfälligt, och isf har jag ju rätt.
Se där Tony, nu hade jag förmodligen rätt igen.
Attans hörrudu.... :-)

Huge: Är det ekonomiska orsaker som gör att Granis flyttar så lär det nog dyka upp en säck med sedlar i Luleå

KulaShaker:

Äh gött är något positivt. Passar in i min syn på värvningen av Granström.

kennys: Nja, om det ekonomiska varit avgörande så borde han väl isf redan ha förlängt med Luleå, om dom nu verkligen varit beredda att öppna STORA plånboken...

Huge: Det känns ganska lönlöst att spekulera. Kommer han till Brynäs då är det grymt. Kommer han inte så är det bara ännu ett rykte som inte var mer än ett rykte.

Pettisbif: Inga poängsprutor precis som man hoppar glädjeskutt för..men rykten är alltid skoj :)

Metalman: Känner samma sak, dock är nog Fleury en spelare jag skulle kunna tänka mig i Brynäs! Tyckte han såg vass ut i Djurgården och dessutom stark att komma in i slutet på en säsong och göra 10p på 16 matcher. Att få börja en säsong från början kan ju knappast inte göra saken sämre!

{6984}: Ja, om det nu är lönlöst att spekulera så är väl 99.9% av alla inlägg härinne lönlösa, skulle jag tro, eftersom 99.9% av inläggen handlar om just spekulationer... :-)
Sen var det väl heller inte Granis nästa klubbadress som vi spekulerade i om vi ska vara korrekta,vi spekulerade i anledningen till att han skulle ha valt Brynäs, OM det nu är så att han är på väg hit.
Om DEN spekulationsfrågan nu är mindre lönlös än den om hans framtida klubbadress.... :-)

Huge: Ja det kan finnas tusen och en anledning för Granis att vilja flytta på sig. Kanske till Brynäs. En kan vara att han vill spela i ett lag geografiskt närmare hans hemtrakter. Det kan vi bara spekulera i. Det vore förstås en väldigt intressant fråga att ställa för någon journalist när flytten blivit av OM den nu blir det.

Jag vill inte hålla med om att 99,9% av inläggen är spekulationer. Det finns många inlägg här med bra mycket mer substans än det.

Men just när det gäller rykten så har ju dessa stämt ganska bra tycker jag. Jag menar om vilka spelare som har varit aktuella i olika grad.

Huge:Läser som sagt inte dina inlägg när de inte är adresserade till mig. Men vi är överens om att Fälth inte är en fullgod ersättare till Salmela

Roligt att du efter ett inlägg med många gillningar tror att du är någon röst åt folket.Se vad lite bekräftelse kan göra med en människa. hybris. Haha!

Bifbiffen: Så du har alltså inte läst nåt av mina inlägg om Fälth och Salmela eftersom dom varit riktade till andra än dig?
Isf kan man ju undra hur du lyckats få tag i uppgiften att jag har påstått att Fälth ÄR en fullgod ersättare, om du nu inte läst vad jag skriver?
Har du frågat nån av dina anmälande kollegor om vad det är som jag har skrivit, dom som grinar och ojar sig över hur elak Huge är?
Vet du vad?
Vi gör så här i fortsättningen och för husfridens skull: du fortsätter med att INTE läsa mina inlägg om dom inte är riktade specifikt till dig, så att jag slipper sitta och förklara för dig med mina inlägg som bevis, att jag INTE sagt det du påstår att jag skulle ha gjort.
Ok? Överens?

Det är knappast ett bevis på nån hybris om jag med alla plustryckningar i all enkelhet och för balansens skull försöker visa att det uppenbarligen finns rätt så många härinne som håller med mig när jag tycker att det är komiskt och lite gulligt när anmälare som själva raljerat och ironiserat, får lite raljerande och ironiserande kommentarer tillbaka.

Huge: Åh vad jag älskar dina långa inlägg som handlar om allt annat än hockey, det är underbart att du fyller boken med dina personliga vendettor. I love it!
Blir man less på hockey och vill läsa lite tjafs så vet man var man ska gå. Jag förstår inte varför folk anmäler dina inlägg faktiskt.

{6984}: Ja, det är det jag är inne på när jag spekulerar i det sociala: närheten till hemtrakten i Dalarna, med framförallt jaktmöjligheter som stor anledning. Han är visst oerhört jaktintresserad och kanske har lessnat på att jaga isbjörn däruppe. Normalt sett jagar han säkert med hjälp av hund och i Luleå har han ju inte behövt den hjälpen då isbjörnarna som bekant går omkring på gatorna däruppe och således inte borde kräva nån hundspårning för att hittas.... :-)

Visst finns det många inlägg med substans, jag överdrev förstås bara medvetet för att understryka min poäng.
Rykten har som du säger överlag stämt hyggligt bra, även om en viss skribent fått hybris när han lyckats pricka rätt..... ;-)
Ta inte illa upp nu pettisbiff, det är sagt i all välmening. Du må plåga oss med dina eviga laguppställningar men är enligt min mening samtidigt en seriös och kunnig skribent som jag tycker är en av dom bättre härinne.
Hur kan jag tycka nåt annat när du ex tycker att Fälth vore en om inte utmärkt så iaf rätt så bra ersättare för Salmela. Det har jag ju sagt hela tiden.... ;-)

{7225}: Personliga vendettor?
Hmmm...
Som väluppfostrad person har jag lärt mig att svara artigt (så långt det nu är möjligt) på tilltal och således även på inlägg riktade till mig.
Och när vissa saker ibland handlar om saker som jag känner mig manad att besvara då det handlat om felaktigheter och ord som lagts i min mun, då tycker jag det är viktigt att klargöra hur det ligger till.
Svårare är det väl inte. Om det sen ska kallas för att vara hämndlysten och vendettabenägen får väl andra bedöma.
Så jag håller med dig till fullo: förstår inte heller varför folk anmäler mina inlägg, faktiskt.... :-)

moment22: Om JE: Nej hörde inga summor. Men ska försöka luska imorn. Träffar nog han igen

Huge: Eftersom vi diskuterar värvningar så denna är en gåta för mig och för massa Djurgårdenfans!
Linus Söderström valde dom bort och in med Modos Adam Reideborn.

Kul se vad som händer framöver för oss?
Tycker dom 6 backarna ser bra ut redan nu plus Erson, så där kommer vi va starka och beroende på vem som kommer till så kan vi va grymt starka.

Forwards så klart osäkert nu, vi vet ju inte ens om Oskar eller Ollas blir kvar?
Men skulle Granis va klar så skulle det va grymt kul se han kriga för Brynäs igen.
Bara vänta och se vilka som kommer?=)

Tror iallafall Westerholmarna och Blomqvist kommer va riktigt bra nästa säsong.

{7780}: Angående Söderström så måste det nog vara att han siktar på NHL redan nu. Annars är det tjänstefel att inte satsa på en (nästan) egen produkt som kommer gå till NHL inom kort och ge DIF utbildningspengar.

mk: Ja, gör det. Helt klart intressant att veta hur mycket man "sparar" in på målvaktsfrågan. Iofs är väl inte Rautio gratis heller..

{7780}: Missat den artikeln. Att de öppnade och stängde plötsligt verkar onekligen lite konstigt, måste ju varit i den vevan som Reiderborn velat lämna Modo. Modo ska ju ha tecknat Joakim Eriksson redan i Februari, och kanske valt att satsa på Bjurö & Eriksson. Reiderborn är ju från DIF och kanske passar bättre in i gruppen som backup målvakt. Utan att ha en aning om vad jag pratar om då jag aldrig träffat Söderström så kan ju aspergers i vissa situationer komma ut som icke sociala drag, vilket kan vara svårt att få in i ett hockeylag. Men Söderström kanske är väldigt hög funktionell, annars kan det vara ytterligare än förklaring.

Huge: Nej faktiskt inte. Värdesätter min tid mer än så. Sen att du kommer hylla värvningen om den blir av, ja det oddset ger inte ens pengarna tillbaka.

Åter igen. Hybris

Finns det någon chans/risk att det kommer presenteras något nyförvärv denna vecka ?

Bifbiffen: Varför diskuterar du ens med Huge om du nu värdesätter din tid så högt? Det är väl bara att scrolla förbi och inte svara om du nu tycker det är skit han skriver.

Zappaholic: Vapenbrodern dyker upp. Get a room

Bifbiffen: Ställde bara en fråga. Svår att svara på?

micke63: Det kan jag aldrig tro. Men nu råder det en sån där långvarig tystnad igen kring Brynäs förehavanden, nåt vi i och för sig är van vid. Men hur är det, är Bengtzén-Berglund på resande fot just nu eller?

Zappaholic: Hur lyckades du förresten trycka på Huges gillaknapp 19 ggr häromdagen och få alla tryck registrerade?? Imponerande!

ellis:

Ja de borde jobba mycket mer transparent kan man tycka. Ja så att både klubbens supportrar, och konkurrerande lag får mer koll på vilka spelare som man är intresserad av. Om du precis som jag inte tycker att det vore en så bra ide, kan du ju själv maila och fråga Bengtzen om vad han gör om dagar. Eller ring honom för all del. Du kan få hans nummer av mig.

Zappaholic: Ja, det är lite läskigt med alla konstiga människor som säger precis vad de tycker, på ett forum...

munkas:
Uppdatering... 21 gillatryck!
Lallarna... de tysta jasägarna demonstrerar sin närvaro!

Prova att försöka hitta en positiv vinkling på vart tredje inlägg... då kanske du även respekteras i dina mer kritiska inlägg!

Hälsningar en äkta lallare/ vi som finns men inte hörs... lika mycket! ;-)

Zappaholic: Usch ja, hemska tanke....
Man måste ändå förstå stackars biffen.
Varför slösa sin värdefulla tid med att läsa och svara på det man läst när det finns viktigare saker att göra.
Som att sitta med munkas och övriga dödgrävare i glatt samråd och fundera över vad man ska göra idag: kasta lite sedvanlig skit och raljera över det lag man påstår sig supporta eller leta efter nåt inlägg från elaka Huge som man kan anmäla?
Måste vara ett svårt val för våra glädjespridare, men varför inte göra både och....😀

munkas:

Du är inte läskig alls. Du är bara lite väl negativt lagd. :)

Huge: Om du inte vet vad du ska göra idag så kan du testa att sätta på en repig LP-skiva och lyssna på den 300 gånger. Det måste vi andra göra, varje dag.

munkas: Det tycker jag inte är så läskigt. Det läskiga är att när jag tror att exempelvis du inte kan hitta något mer att klaga på, så hittar du en infallsvinkel till.

Jag är imponerad. På riktigt...

munkas:

Jo fast med dig inräknad blir det ju 600 gånger. ;)

munkas: När vi läser Huges inlägg får vi ju i alla fall höra hela LP-skivan. Hela du är ju ett stort hack som spelar samma korta trudelutt om och om och om och om igen...

Zappaholic: Jadu, ZappaHuge. Det är en låååång skiva det.

munkas: Jajamän, munkasbiffen....

Huge: Haha, touche' :)

Johan Norrström: Trevligt svar du kommer med på en oskyldig fråga om ledningen är ute på sin resa i detta nu eller inte...

Kan han vara vara något för Brynäs ?

micke63: Nej tack

micke63: Hade du lagt in länken under den tiden han spelade i Hv71 så hade jag sagt ja alla dagar i veckan. En mycket duktig defensiv center som även är riktigt bra i BP.
Har dålig koll på honom nu efter åren i utomlands.

« · 1744034 · »