1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743370 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
{2064}: Haha. Bra beskrivet! Med Granis på isen slipper vi torska mot Växjö med tre sekunder kvar efter att vi förlorat teken i egen zon 😄

munkas:

Jag är rätt säker på att Sundqvist inte tjänar 220 tusen i månaden.
Vad är källan till den uppgiften?

Skrubben: Hahah hälsningen från Granström på hemsidan haha

Enaranger: Källan är förstås munkas själv, vad tror du?
Klart att han har har suttit med vid förhandlingarna och vet exakt hur alla kontrakt ser ut och hur mkt betalt varje spelare har.
Skönt att vi har en sån klippa och säker källa härinne, då behöver det ju aldrig bli några som helst spekulationer om över- eller underbetalda spelare....

Huge: Ja, man börjar ju fundera på om det är samma snidare som sköter kontraktsförhandlingarna som sätter budgeten. 220 lök för Sunken känns ju helt uppåt väggarna. Jag har alla summor på spelarnas kontrakt här hemma i nån låda. Jag ska försöka leta på dokumenten, återkommer snart.

Enaranger: Det är ju inte otroligt att Osten eller någon i hans närhet skulle ha läckt den uppgiften till media. Sedan tror jag inte att det är Luleå som tyckt att priset blivit för högt och backat utan 205 000 är ju ingen enorm summa för en förstecenter. Vad jag har hört är att det sociala var avgörande och det betyder ju att Luleås bud kan ha legat högre än så, om de ens var med i matchen överhuvudtaget.

{7739}: Osten sa i en luleåsändning idag att "vissa spelare som lämnat oss har gjort det av sociala skäl". Där vore det inte helt orimligt om han syftar på Granström.

munkas: Jag hörde att Sunken har 400 000 i månaden nästa år.

munkas: "Ja, man börjar ju fundera på om det är samma snidare som sköter kontraktsförhandlingarna som sätter budgeten."

Varför funderar du över det? Du vet alltså inte vem som sköter kontraktsförhandlingarna och vem som sätter budgeten?
Märkligt, när du sitter med vid kontraktsförhandlingarna så borde du väl veta vem som förhandlar om kontrakten, eller...?
Nu börjar man ju starkt misstänka att du sitter och fabulerar och inte vet ett skit om nånting som rör kontrakt, löner eller budget.
Kan det vara så illa?

Huge: tycker du att din diskurs tillför nåt? Det har gått fram att du inte köper något av vad munkas skriver...

Skrubben: Nä, att det förmodligen handlat om sociala skäl i första hand för Granis var jag inne på redan när ryktet om flytt till Brynäs dök upp.
Kan mkt väl tänka mig att han velat skriva ett långtidskontrakt som ger trygghet och samtidigt accepterar en lägre lön jämfört med vad han säkert hade begärt och fått vid ett kortare kontrakt.
Tror även att Sunkens kontrakt är upplagt på samma sätt, så de summor som förekommit om 220.000/mån osv, kan man bara ignorera och ta som sedvanliga sillyrykten från gissande läktarcoacher.

Skrubben: Det blir intressant att se om Mannberg får behålla sin 31:a på tröjan nu. Jag misstänker att Granström är spekulant på det 😉

Huge:

Läktarekonom Huge.

Härligt med Granström tillbaks. Kan Enterfeldt bli samma nagel i ögat på motståndarna som han var innan skadan så kan vi bli jobbiga att möta.

{6984}: Mannberg kan väl bara vända på sina siffror ;)

Huge: har också hört att det är socialt. Hans stor fritidsintresse.

Kopparjimmie: jag hade det på känn. 😉

Auchinleck:
NY spets - NY Spets - Johnson (vinner man skytteligan ska man lira i 1a!)
NY - Granström - Blomqvist (förtjänar 2a kedjan)
Po.Westerholm - Pa.Westerholm - Lindblom?/NY
Thorell - Enterfeldt - Alcén?/NY

Salmela - Zanetti
Bertilsson - Carlsson
Fälth - Kilström
Pudas - Sundqvist

Ollas räknar jag bort. Andersén kommer tyvärr inte spela för oss...

Auchinleck: Tja, vi är ju alla läktarekonomer härinne skulle jag tro, så din oneliner känns väl rätt så överflödig i sammanhanget....

Pettisbif: Så jävla viktigt att vi får till de två spetsvärvningarna till första kedjan. Hoppas Bulan och BZ gör sin läxa i Nordamerika :)

Lyckas vi med de värvningarna samtidigt som Salmela stannar så har vi redan där en riktigt stark grund känner jag.

Davey85: Ja, Enterfeldt var säkert påverkad av sin armbågsskada den här säsongen, känns som att han borde ha en bra chans att komma tillbaka i normalt slag igen med en halv säsongs spel och en hel försäsong med träning i ryggen när det drar igång i höst.
Med komplement som Granis , Mannberg och Thorell så har vi 4 spelare som blir jävligt jobbiga för motståndarna att möta. Sen fyller vi på med två äss från AHL, kunde Sundlöv hitta Scott och Sweatt så borde väl BZ kunna hitta nåt liknande....

Välkommen tillbaka Granis.

<3

Huge: Om du reonerar så.
Så har du rätt många överflödiga kommentarer. Eller vet du alltid vad som sägs och görs på sätraåsen?

Nä vi bara gissar. Så välkommen i klubben😄😄

mk: Precis. Jag gissar exakt lika mkt som de flesta härinne och har aldrig påstått att jag vet vad som sägs och görs på Sätraåsen.
Så du bjuder mao in mig i en klubb som jag redan varit medlem i sen mkt länge....

Huge: Det blir ganska tomt då om vi bara skall fylla på med 2 spelare från AHL?
Bara det inte blir ett gäng Boforsbrunkare och sedan två lirare, då är vi illa ute.
Finns väl ett skäl att Bofors aldrig nått SHL, det behövs kreativitet också, inte bara destruktivitet.

Pettisbif: Om spetsvärvningarna sitter så ser det där laget bra ut.

Hur säker är du på Andersén egentligen? Är det någon person du känner som haft många rätt tidigare eller?

{2064}: Nu är det väl i första hand ersättare för Rödin och Scott jag tänker på när jag talar om 2 äss från AHL, men hittar man nåt mer där borta så inte mig emot.
Och minns; utan brunkarna så får kreatörerna det svårt att kreera.... :-)

Så jävla skönt att ha Granström tillbaka!

Huge:
Men vårt lönetak, Huge, hur skall vi komma under det?
Vi har ju inte samma pengar som SAIK som har en kommunal sedelpress och italiensk bokföring?

Läktarcoach och läktarekonom

Auchinleck: Vi får väl komma under det på samma sätt som inför förra säsongen? Budgeten är ju i princip densamma och med Rödin och Scott som lämnar laget så inser du väl att det finns lite utrymme i budgeten att värva spets...

Pettisbif: Nu står ju Anderse'n under kontrakt med oss så vi ska nog inte räkna bort honom.

Pettisbif: Håller inte med dig om Johnson. I min läktarcoach-bok så har han inte de kvaliteer som jag söker hos en förstekedje-spelare förutom målskyttet.

Huge: Jag funderar på om det inte vore bra med två sportchefer? BZ kan ta hand om 3e och 4e linan då han är en fena på att hitta brunkare och guldkorn från Allsvenskan. Sen låter vi någon annan ta hand om 1a och 2a linan... :-)

mattiask: Vad är det för spelare du söker till förstakedjan då? Om inte SHLs bästa målskytt duger till vår förstakedja så vet jag inte vad. Växjö vann guld med honom i deras förstakedja...

Kopparjimmie: Underbar video! Mycket uppskattat.

{2064}: Ingen dum idé överlag, men vi får väl se vad BZ kommer hem med innan vi anställer nån assisterande sportchef... :-)

Skrubben: Kan säga såhär. Han och Bz drar inte lika!

Håller helt med Chris11. Varför är inte N.Johnson ett bra val för en 1a kedja. När det förmodligen blir 2 trasatlantiska spelare som värvas till 1a. Vore fräckt med en hel trasatlantisk kedja. Och vänta lite nu. När Johnson spelade i Växjö huserade han tsm med Rosén - Kiiskinen i deras första kedja. O minns våran med Ove Molin - Janne Larsson - Tom Bissett. Förstår inte riktigt varför man inte ska ha shls bästa målgörare i 1a kedjan?!

Pettisbif: Om det stämmer och vi kan lägga de pengarna på en bra ytterforward istället tycker jag det bara är positivt. Backsidan är inte den svaga lagdelen.

Huge:
Läktarekonomin då Huge, vill du verkligen trycka in mer pengar på kansliet överlag? 😃

Pettisbif: Ser bra ut! Hellre (en hel) Salmela än Andersén och att ha nio backar som är SHL-mässiga i de flesta SHL-lag är både orealistiskt och korkat.

Auchinleck: Absolut inte. Men vem har snackat om nån dyr assisterande sportchef utifrån?
Överlag finns det ju massor av kompetens härinne, läktarsportchefer som borde kunna sköta det jobbet från sin soffa och dessutom helt gratis.
Så nu har du eller nån annan härinne chansen att få briljera lite, vem blir först med att skicka in sin ansökan? :-)

{7739}:

Men jag antar att om Andersén inte
får ett kontrakt i NHL. Då gäller det
gamla kontraktet och vi får börja
betala ut lön till honom? Det kanske
vi får börja göra rätt snart? När går
ett ettårskontrakt med ett NHL lag
ut? Maj, juni eller när säsongen där
är slut?

Och hur funkar det när en spelare
lämnar sitt SHL lag i juni. Får spelaren
avstå de månadslöner han fått efter
SHL säsongen tagit slut och till det
han skrev på NHL kontraktet? Eller
har SHL klubben fått avlöna en spelare
i ett antal månader som tränat för nästa
säsong i en annan klubb?

Och vem har betalat lön till Lindblom
nu när han varit över i AHL? Har vi fått
göra det, fastän risken nu ökat att vi
blir av med honom till nästa säsong?
Och vad hade hänt om Lindblom åkt
på en allvarlig skada så att han varit
borta större delen av nästa säsong?
Hade NHL betalat för en ersättare då?
Knappast va?

Pettisbif: jag tror minsann du sitter och ljuger för vad jag hört så är de goda vänner.

Huge: Jag drog till med 220 tusen i månaden för Sunken eftersom det florerade runt på olika forum för en tid sedan. Det är ingen siffra som jag hittat på. Eftersom Sunken skrev sitt kontrakt efter en lyckad säsong och hade anbud från KHL så finner jag det inte helt osannolikt att han faktiskt kan ha 220 tusen i månaden. Vad vet du eftersom du fullkomligt avfärdar detta som nonsens?

{7225}: Vart har du hört det någonstans? Bengtzén är rätt tuff och säger vad han tycker så blir inte alls förvånad om han sagt något dumt till Andersén. Titta bara på vad han säger i media...

Eriksson till Växjö. Spyr.

munkas: Är det inte bättre att den som anger att Andersén kostar 220k faktiskt också backar upp det med lite fakta. Hur kan omvänd bevisföring gälla här? Den som inte tror att Andersén kostar så mycket ska alltså bevisa det?

Tillåt mig gapskratta!!

Enligt Aftonbladet tjänar Granström KNAPPT 200 000/månad. Tidigare ryktades det om 205 000/månad

Känns ändå helt OK att ge honom den lönen.

« · 1745977 · »